Author Topic: Метро в Русия и държавите от ОНД  (Read 150123 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #560 on: 13.10.2013, 22:24:12 »
И един бонус:
Както знаете, Москва я очаква не само бурно строителство на станции на метрото (в старата, но и в новата Москва), но и подмяна на огромна част на вагонния парк до 2020г.
Времето за търга по този повод вече наближи.
Въпреки яростната съпротива, Сименс още от началото обяви, че ще участва.
И, ето вече закараният за мостра вагон, който ще се бори с догмите  (и митовете за недопустимостта от съображения за сигурност):

Видео-репортаж

Явно битката кой ще спечели търга за производството на 3500 вагона няма да бъде никак лесна...
Ще успеят ли да пътниците да се возят на модерен, съответстващ на 21 век подвижен състав, като резултат: близкото бъдеще ще покаже! 8)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #561 on: 13.10.2013, 22:48:03 »
Сименса много ми харесва, жалко, че няма да спечели  :D
НЕ на хейтърството!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #562 on: 16.10.2013, 18:25:14 »
Не се знае... 8)
Ерата на Русичите е в  своя край - Москва окончателно се преориентира към Ока. Производството на Русич от тук нататък ще бъде инцидентно. А към Ока (.760) имат също много упреци.
Което поставя Alstom в доста неловка ситуация: недоволството от неговото производство може да стимулира "чичковците с шапките" да "призоват" Сименс на пазара. :D
Една поръчка от 3500 вагона може или да  изхвърли Alstom от пазара на метровлакове в Русия или да го накара да се яви на търга с модел, който произвежда на запад. Само и само да спечели поне половината от поръчката.

И в двата случая изглежда е дошъл момента, когато пазарните принципи изглежда ще надделеят над политическите догми и фразеологията, която е за обикновените избиратели, но в повечето случаи е само приказки, които хората са свикнали да слушат от близкото минало и няма нищо общо с реалните действия на политиците.

Всичко това пък може да окаже услуга на нашите некадърници, които се простиха със 120 метровите перони: ще бъдат принудени отново да купуват 20 метрови вагони, а това означава  5-вагонни композиции - които могат да ни спасят от патовата ситуация, която ще настъпи скоро след 25 април 2015 г.
« Last Edit: 18.10.2013, 02:15:46 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #563 on: 23.10.2013, 14:41:25 »
И Петербург вече може да се похвали, че има нов подвижен състав: Нева от вчера е в експлоатация и вози пътници. :)







Съставът е съвместна разработка между фалиралия петербургски завод  Вагонмаш и чешката Шкода.
За сега само два състава са в експлоатация, но скоро още четири ще започнат работа.
Така че Петербург, който използваше доста стар подвижен състав (имат в движение модели отпреди номерните) вече ще може да започне подмяната, а пътниците да се порадват на по-модерни влакове.

Честити да са им! :fan:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #564 on: 23.10.2013, 19:50:36 »
И едно съобщение за много странен инцидент в Московското метро:
"20 октомври, 2013 г.
Таганско-Краснопресненската линия, Москва.
Състав без машинист пристига в 22,33 ч. на станция «Рязанский проспект». Влакът е спрян от автоматичната система за спиране (АЛС/АРС - бел. моя).
След няколко минути, машинистът от следващия влак намира тялото на колегата си в тунела между станциите «Кузминки» и «Рязанский проспект».
Предполага се, че машинистът е паднал през отворената врата на кабината по време на движението на влака.
Полицията изяснява ситуацията по случая."
Източник

Това е вторият подобен случай за инцидент с машинист.
Преди години имаше случай, когато машинистът решава да се облекчи през отворената врата на влака по време на движение. Изглежда е залитнал и тялото му се е подало прекалено много навън и нещо стърчащо от стената на тунела му отрязва главата.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                


Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #566 on: 09.11.2013, 14:27:03 »
...и да честитим на московчаните за откритите днес станции "Лермонтовский проспект" и "Жулебино":

http://www.m24.ru/videos/33329



http://www.m24.ru/videos/33561

Това удължаване ще разтовари метростанцията "Выхино", където освен натоварен пътен възел има и едноименна жп гара. Неведнъж съм ставал свидетел на огромните тълпи на станцията, която е наземна и със странични платформи. Дано новите 2 станции сериозно помогнат за разтоварването й.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #567 on: 09.11.2013, 16:43:12 »
Правилно ли разбрах, че в час пик през "Выхино" минават по 34-35 хиляди души  :eek:

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #568 on: 09.11.2013, 20:22:05 »
Да, във видеото съобщават именно такава цифра:30 000 пътника.

Тази станция наистина е изключително натоварена, защото обираше и пътникопотока, пристигащ от крайградските зони за работния ден.
Жулебино сега ще разтовари малко този ад.
А и самите жители на район Жулебино са изключително доволни, защото нямаха много адекватни връзки с вътрешността на града.
( Това са жилищни комплекси, разраснали се на границата на града и дори извън околовръстното шосе МКАД)
Ето и малко снимки от новите станции:

ст."Лермонтовский проспект"



ст. "Жулебино"





Изтотник: skyscrapercity.com
« Last Edit: 09.11.2013, 20:29:04 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline The_Long_Shot

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #569 on: 11.11.2013, 07:50:46 »
Правилно ли разбрах, че в час пик през "Выхино" минават по 34-35 хиляди души  :eek:
@fgm Да, това е най-натоварената станция след двете станции на площад Комсомолски. Там се срещат две станции на метрото и три гари. Толкова много хора се качват на Выхино, че до центъра от другите станции за хората няма място и затова в пиковиче часове всяка трета композиция пропускаше станцията, за да събере хората от следващите.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #570 on: 11.11.2013, 14:12:41 »
Така е, аз лично много пъти съм се прекачвал на Выхино от метростанцията на гарата и винаги ми е правила впечатление блъсканицата на тази станция. Московското метро по принцип си е натоварено, но Выхино е изключително натоварена. Комсомолская, Курская и Киевская са натоварени и заради гарите, а сега и заради Аероекспреса до 3-те московски летища, от който идва и допълнителен пътникопоток.

А през това време да честитим на Санкт Петербург за новата им придобивка - станция Спасская най-сетне си има собствен вестибюл. Дълго време тази станция е била без собствен изход, а връзката се осъществявала само чрез прекачване от трансферните станции Сенная и Садовая. Подобна е ситуацията при московската станция Сретенский бульвар. Снимки от откриването:

http://ria.ru/spb/20131107/975319661.html
http://www.dp.ru/a/2013/11/07/V_Peterburge_torzhestvenno/

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 981
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #571 on: 18.11.2013, 23:43:37 »
Ако при нас сложат такива автомати - на Метрополитена ще му е нужна и система за раздаване на номерца, че да не се блъскат хората.  :D


Автомат издава билети в московското метро срещу 30 клякания

Русия се готви за предстоящите Зимни олимпийски игри в Сочи, но сега са издигнали спора на ново ниво там. За да се насърчи руските граждани да се поддържат в по-добра форма, властта в града измисли необичаен стимул: пътуващите в Москва ще получат безплатен билет за метрото, който иначе струва 30 рубли, ако направят 30 клякания пред специални автоматизирани машини.

subway_squatter.png.662x0_q100_crop-scaleНе е ли чудесн идея? Тази схема възнаграждава хората за демонстрирането на физическо здраве. Москва може да изгуби малко пари, нопък всеки, който може да направи 30 клякания правилно, вероятно ще бъде по-малко в тежест на държавното финансиране за здравеопазването в Русия. От друга страна правилното клякане – тежестта пада на петите, колената съвпадат с пръстите на краката, гърбът е изправен и ръцете са обтегнати напред – е упражнение с много предимства. Това е цялостно движение, което упражнява множество мускули едновременно. Изисква сила, подвижност, гъвкавост и сърдечно-съдов капацитет. И накрая – гори калории!

Машините за билети срещу клякане са прости,  умни и забавни. Тренират тялото, разбуждат ума и радват душата – ако успеете да се засмеете на случващото се, кеото си е забавно.

If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2019 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16043
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #572 on: 03.12.2013, 00:27:15 »
Новите 81-760/1 за Баку:










Източник
« Last Edit: 03.12.2013, 00:32:02 by difian »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #573 on: 03.12.2013, 04:24:26 »
С едно уточнение: това е пробният състав от миналата година.
 На него обучаваха машинистите. Но се оказа че  влакът имаше технически проблеми и го върнаха обратно в Москва. Дори се обидиха и заявиха, че се отказват. Но в края на краищата, след огледа на западните модели, цената си каза своята дума: новият договор за 15 вагона от същия модел ще бъде подписан до края на тази година и се очаква да ги получат през януари-февруари догодина.
Дали ще бъдат с тази разцветка - все още няма информация.
Източник
Но, определено изглежда по-приятно, отколкото в сивата разцветка за Москва.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #574 on: 03.12.2013, 09:33:58 »
Ако трябва да съм честен Московскара разцветка ми харесва много.
Баку имат доста амбициозни планове за метромрежата си, модерни станции с PSD и т.н., но според мен ще си останат без тези стъклени врати по пероните, защото и те си струват пари. Прави ми впечетление, че много градове, които искаха да слагат такива врати се отказват - в Москва на Лесопарковсакя искаха да слагат, но се отказаха май, в Прага по линия D имаше такива планове, но според последните данни са се отказали.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #575 on: 04.12.2013, 15:54:21 »
Какъв е смисъла на вратата отпред? Няма ли си странична врата за водача?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #576 on: 04.12.2013, 16:18:32 »
Това не е изход за водача. :)
Това е авариен изход за пътниците при пожар и други нуждаещи се от спешна евакуация случаи.
Много западни модели също имат такъв.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #577 on: 08.01.2014, 16:51:40 »
Смятах този пост да бъде за откриването на новите станции в Москва, но се получи засечка:
Не успяха да ги открият в края на декември ... и се издъниха с обещанията си пред кмета на Москва.
Та се наложи както във времената на СССР да го повозят на дрезината за да огледа новите станции, а това мероприятие беше разгласено като пробно пътуване... :D
Пробно пътуване другия път, защото габаритките не успяха да преминат по трасето - опряха се в перона. :D
Въобще такъв "ударен труд" му удариха през последните 15 дена на декември, че на този фон, строителството на нашето метро е идеално.
Само ще отбележа, че преди 12 декември по тунелите още нямаше подложен бетон, да не говорим за релси и автоматика.
Като им гледах снимките, си казвах: ами то у нас участъкът към Летището е в по-добра готовност от техния (е, като изключим, че станциите не са готови).
С една дума: за откриването на станциите ще почакаме след 15 януари

А сега снимки на западните участници в бъдещия търг за нови влакове (до 2020 г).
Вече трима от подалите документи изпратиха образци-прототипи, които са изложени в различни изложбени зали:
CAF:

И вътрешността на салона му:


Сименс:


И Бомбардие (някакъв рендер):


Всички западни производители вече са съставили съвместните си предприятия с руски заводи, в които да произвеждат на място локализираните си версии.
Ако в началото участието на западни производители изглеждаше по-скоро някаква рекламна кампания, но изглеждаше почти невъзможно реално да имат шанс за успех, сега масмедиите дотолкова преекспонираха надеждите за модерен западен подвижен състав в ММ, че участието на собствените им производители се подминава с мълчание.
Разбира се Алстом (като акционер в Метровагонмаш) не се подлага на съмнение. А от самият Алстом продължават да правят намеци, че ще представят и съвсем нов западен модел, локализиран за руските изисквания. Само дето до сега не са го показали.
Но ясно е, че битката ще бъде оспорвана: и как иначе - това са няколко хиляди вагона. :rolleyes:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #578 on: 31.01.2014, 13:26:33 »
Да честитим на Москва новата метростанция "Деловой центр"  :)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Метро в Русия и държавите от ОНД
« Reply #579 on: 31.01.2014, 16:11:15 »
Е, официално се водят 2 станции: Деловой центр и Парк победы. :
Ето няколко снимки от новите станции:

Деловой центр



ИЗТОЧНИК



Парк победы

ИЗТОЧНИК

Откриването на третата станция беше отложено:
Когато вчера е пуснат пробния влак е отчетено, че има прекалено много недовършена работа по всички служби.
Не само тунелното строителство - този път габаритката премина - перонът беше изпилен... но това се оказа недостатъчно за  показно откриване (и спазване поетия ангажимент пред кмета).

PS:
Вече се появиха достатъчно снимки от любителите.
Предлагам ви един линк с доста снимки от новата Деловой центр.
Интересното на нея е, че тъй като за сега е последна на линията, вторият коловоз дори не е положен. :)
Влаковете се движат както на нашата Обеля (преди разширението): връщат се от същия коловоз, на който са пристигнали.
« Last Edit: 31.01.2014, 22:28:20 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !