Author Topic: Метро в Западна Европа  (Read 105653 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« on: 10.04.2007, 11:07:25 »
Утре в Мадрид ще се открият 2 нови метростанции по линия 1 . На 30.03 беше открита първата станция - Chamartín , която прави връзка с 10 линия . Станцията е подземна , с 2 перона .
Утре ще се открият последните 2 станции от участъка - Bambú и Pinar de Chamartín , като последната станция ще е възел за прекачване с 4 линия ( и линия 4 в момента се разширява с 3 станции , така че първоначално ще е само станцията на линия 1 ) . И двете станции ще са подземни , с 2 перона , оборудвани с ескалатори

Ето и станция Bambú в строеж :

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13951
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #1 on: 10.04.2007, 11:44:21 »
Ясно, значи и в Испания предпочитат станции с 2 перона...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #2 on: 10.04.2007, 19:17:22 »
Quote from: ozzy
Ясно, значи и в Испания предпочитат станции с 2 перона...
При тях много рядко може да видиш станции с 1 перон .

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #3 on: 25.04.2007, 22:45:46 »
Днес е открита първата линия на метрото в Палма де Майорка ! Честито , появи се още една подземна железница !
Скоро и по-подробна информация очакваите

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #4 on: 07.07.2007, 23:35:35 »
На 26.06 е открита нова станция на Парижкото метро - Olympiades на 14-та линия  
Станцията е модерна и автоматизирана , както цялата линия . Подземна с два перона !









« Last Edit: 08.07.2007, 15:27:12 by ivan krastev »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #5 on: 08.07.2007, 15:27:50 »
На 13.05 е добавена нова станция на линия 8 в Барселона - Europa-Fira .


Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #6 on: 13.08.2007, 22:27:35 »
Метрото в  Париж е страхотно

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16416
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #7 on: 09.10.2007, 15:04:01 »
Quote from: boleroto
Само на мен ли ми се струва така, или в чужбина като правят станция се стараят тя да е уникално красива и разчупена?
Повечето метростанции в Западна Европа не блестят с някаква красота, особено по-старите метра като Лондон, Париж, Берлин... Всеки е гледал филми за нюйоркското метро, чиито станции приличат на тоалетни. Само московското и питерското са строени подчертано представително. Не мисля, че софийските метростанции са по-грозни от тези в другите метра, строени през последните 10-20 години. Но за съжаление, нашите са прекалено малко на брой...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13951
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #8 on: 09.10.2007, 15:14:30 »
Quote from: blagun
Но за съжаление, нашите са прекалено малко на брой...
Така е, но не може да се отрече, че всяка софийска метростанция си има свой собствен облик.
« Last Edit: 09.10.2007, 15:15:02 by ozzy »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17897
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #9 on: 09.10.2007, 21:48:41 »
Quote from: boleroto
Само на мен ли ми се струва така, или в чужбина като правят станция се стараят тя да е уникално красива и разчупена?
Сравни годините на проектиране и построяване на станциите- не можеш да отречеш, че Опълченска, Сердика и Обеля са по-разчупени, красиви и лъскави от останалите.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #10 on: 10.10.2007, 00:40:53 »
Определно, но мен ме впечатляват станции като тези, които имат връзка с естествената светлина... или пък тези, които имат панорамен изглед от вестибюла към перона... те изглеждат по-обширни и при проектирането на станции от тоя туп, никой няма да казва: Слизам в дупката, примерно...

Сестра ми мрази да се вози на метрото, защото "не била къртица", обаче е факт, че единствената станция, на която и понася да чака метро е Обеля... въздух им трябва на станциите, не само функционалност.
За построените вече е късно, но за тези в Младост.. може да се измисли нещо - таванът на станциятя да е като павилион на повърхността... или самият вестибюл да е проектиран като обширен остъклен павилион, който малко или много ще е по-приветлив от един тънем, тесен подлез...

Аватара ми е част от проект за подобен павилион... който го интересува, мога да му го пратя да го разгледа. Проекта е за една от станциите в Дружба, която мъдрех, когато мислех отсечката от централна гара до Горубляне.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13951
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #11 on: 10.10.2007, 00:52:30 »
Е станцията на пазара в Младост няма как да бъде със стъклен покрив, защото има булевард отгоре, на Онкологията също. Със стъклен покрив ще е станцията на Драган Цанков, Университета и Интерпред частично, както и Въртопа естествено.
Аз не мисля, че е кой знае каква трагедия да се пътува под земята. Лично на мен ми е много приятно да се возя в метрото, дори и да е натъпкано, се издържа 10 минути пътуване до центъра - това е несравнимо с висенето с часове и нервите в задръстванията с колата или рейса. Метрото е най-удобният и бърз транспорт, навсякъде по света хората това много добре го знаят, а ние у нас тепърва откриваме топлата вода.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #12 on: 10.10.2007, 02:27:03 »
Да де.. ама сега си представи всичките предимства на метрото, опаковани в чисто нови, поразително различни една от друга станции, като всяка е метафора на това, което е отвън, не само с паната по стените, ами и с формите си...
Затова какво ще кажете да направим тема, в която да показвме нашите идеи за метростанции?

Aspirina

  • Guest
Метро в Западна Европа
« Reply #13 on: 19.10.2007, 19:35:08 »
Аз лично съм имал късмета да обиколя цялото метро на Париж. Аз още от малък си падам по такива, а първото ми отиване в Париж беше когато бях 5-годишен. За Линия 1 винаги съм оставал с впечатление, че там влаковете са последна мода, а при едно от идванията ми във Франция изобщо се шашнах, когато видях метрото в Тулуза. Верно една линия е, ама е като 14 Линия в Париж, демек автоматично, изобщо доста е приятно да се возиш в такова нещо. Не е много препоръчително за хора със слаби сърца. Като бях в Букурещ миналата година, момчето което ме приюти ми разказа, че в началото на 80-те Чаушеску открил едновременно и трите линии, почти така както са в момента. От тогава разбира се има и някои добавки. В Атина забелязах, че напредват с доста високи темпове. Бях там Май 2004г., а сега в началото на Октомври 2007г. майка ми беше там и ми донесе план на метрото и за 3 години фактически са направили още около 8-9 станции и са довършили линията до летището, което е буквално на майната си от града...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #14 on: 23.10.2007, 19:29:55 »
Задачка-закачка за тези, които познават принципите на архитектурата:

Подобни павильони на вестибюлите на метростанциите има в Прага, Париж и Москва... какво ще кажете за този:
« Last Edit: 23.10.2007, 19:35:57 by boleroto »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #15 on: 23.10.2007, 19:52:45 »
не знам кой е изготвял този проект, но в него не одобрявам следните неща:
1. тенденциите за отварящи се от пътниците врати са минало. трябва за вход в главното помещение да има плъзгащи се врати.
2. не разбирам, подхода към перона със стълбища ли ще е или с ескалатор. предлагам комбинирано, т.е. на слизане сътлби, за качване - ескалатор.
3. охраната трябва да има врата към стъблището, за да може лесно да реагира при инцидент, иначе излиза, че ще маневрира по зиг-заг
после може и да се сетя за нещо друго

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #16 on: 24.10.2007, 19:48:49 »
Хехеххехе, не се бях замислял за охраната, ама и да си кажа правичката никога не съм виждал чертеж на метростанция като хората, че да знам кое как е и къде е,
А за ескалаторите, може едното крило на стълбището от едната страна на асансьора да е с ескалатор...
А за вратите си прав  

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #17 on: 29.10.2007, 22:14:28 »
Какво точно налага два (!) асансьора? Ако може с един за какво са два (оскъпяване при строеж, подръжка - да не говорим, че са от различни типове- и неудобство за пътниците)...

Offline brego

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 113
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #18 on: 01.11.2007, 00:38:29 »
http://www.ubahn-muenchen.de/stationen.html

а този линк показва едно напълно традиционно и еднотипно строителство , говорим за метрото в град Мюнхен , единствената разлика е в цвета на станцийте и основното постижение е че се свързва с S-Bahn  иначе на мен лично не ми харесва , но това е мое мнение
« Last Edit: 01.11.2007, 00:39:27 by brego »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16416
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #19 on: 01.11.2007, 12:17:41 »
Quote from: brego
а този линк показва едно напълно традиционно и еднотипно строителство , говорим за метрото в град Мюнхен , единствената разлика е в цвета на станцийте и основното постижение е че се свързва с S-Bahn  иначе на мен лично не ми харесва , но това е мое мнение
Естетически не мога на дам оценка (зависи все пак от годината на построяване на метростанцията), но функционално МГТ в Мюнхен е най-съвършеният в Европа в класа "Градове с население 1-2 млн" (в който попада и София).