Author Topic: Метро в Западна Европа  (Read 45459 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #40 on: 10.05.2008, 13:49:08 »
Днес пускат във Виена 6 станции на линия 2 ! Честито

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #41 on: 10.05.2008, 15:43:31 »
Quote from: ivan krastev
Днес пускат във Виена 6 станции на линия 2 ! Честито
Да, като първата е особено интересна: намира се под станция на друга линия и под канала и няколко сгради, т.е. на завидна дълбочина. Входът е много интересно решен с едни стъклени асансьори в зала, която е на нивото на станцията почти, но с естествен приток на светлина отгоре. Ще проверя за снимки.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #42 on: 10.05.2008, 15:56:02 »
Наистина станцията е дълбока и интересна , Schottenring се казва . Намерих една схема :


Popov

  • Guest
Метро в Западна Европа
« Reply #43 on: 11.05.2008, 00:20:48 »
Като качиш снимките на новите метростанции на Прага щи видя и тях. Досегашните ги разгледах подробно всичките
преди три години. Отне ми цял ден време, докато колегите ми се мотаха повече по магазините. Впрочем пражкото
метро е доста добре изпълнено, със модерни станции, всяка по своему различна. Буди възхищение и новото метро на Атина. Бях там по Коледа и искренно им завидях за хубавия мрамор и съчетанието им с археологичните останки, но станциите им са почти еднакви, светли и с два перона /повечето са такива/
    Тъй като съм жител от южна България, близо до гръцката граница и ловим без проблеми гръцки тв канали и в една  от тях всяка сряда дават новини от строежа на атинското метро. Дават за работата на тяхната къртица, за
проблемите с археологията, със сроковете - тук гърците не си поплюват, пипат бързо. Очевидно те се гордеят с
метрото си.
    Остава и ние да бъдем като тях...Жестока истина е, че в нашата България всичко става много бавно. Вижте
магистрала "Тракия", АЕЦ "Белене"и т.н. А нашето метро - проточване на МД 1, втори търг на МД 2. Но защо го
измислиха това метродиаметър - не е ли по-добре например метролиния 1 и 2 .
   Хайде, колеги, да сме живи и здрави - скоро да се возим на линия 3 на Софийското метро !  

Offline bvz

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #44 on: 11.05.2008, 01:00:38 »
Като си говорите за Виена, ето малко снимки от мястото на събитието.
Новите станции са много хубави (модерни, както бихме се изразили). Schottenring беше обща станция за две линии, сега е на две нива. На мястото на единия коловоз на U2 има бетонен перон, а над другия са направили мостче, но не е унищожен целия.
Във сички нови станции се набляга на "слънчева светлина". Ще видите колко много куполи и прозорци има.
Стадиона е с три коловоза и два перона, много се гордеят с това си откритие.
А най-хубавото е, че линията вече ще се обслужва от нови влакчета на Siemens.
Толкова, ако искате още, след малко.
Извинявам се за лошото качество.

Айде и малко лош превод>
НОВИТЕ СТАНЦИИ
“Шотенриг”
След удължаването на линия U2 станцита се превърна в транспортен възел на няколко нива. Някогашните коловози на удъжената линия в общата станция с линия U4 сега са превърнати в широк перон за пътниците по линия U4. За U2 е изградена напълно нова станция, която лежи на 21 метра под дъното на Дунавския канал. Станцията е с два отделни тунела и островен перон.

“Таборщрасе”
Станцията е разположена под земята между Новаращрасе икръстовището на Таборщрасе и Обере Аугртенщрасе. Станцията е с два странични коловоза и островен перон.

“Прaтерщерн”
Станцията ще се превърне в изключително натоварен транспортен възел и ще увеличи значимостта на линия U2. Станцията е разположена южно от ЖП гара Виена Север, която в момента се обновява изцяло. Западно от гарата е изградено хале, където са и входовете към линиите U1 и U2.

“Панаир - Пратер”
Станцията се намира под земята до Патера и е с два странични коловоза и островен перон. Стъклени куполи осигуряват достатъчно дневна светлина в станцията. От тази, както и от следващата станция е възможен пряк достъп до Виенския панаир.

“Криау”
Станцията е над земята, с изходи в двата края. Перонът е разположен в средата, а коловозите са в отстрани. Станцията, както всички надземни станции по трасето е напълно затворена, за да се избегнат аварии , причинени от метеорологични условия.

“Стадион”
Станцията е разположена успоредн на Форгартенщрасе преди и над Майерайщрасе само на 150 метра от Ернст Хапел Щадион. Концепцията за станцията е новост в световен мащаб. Тя е с три коловоза и два симетрични перона. Изходите са в двата края. За да може да се разпределят пътниците при мачове са изградени четири допълителни изхода. Чрез третия допълнителен перон е възможно да бъдат пускани извънредни влакове, които да могат да обслужват пътниците преди и след мачовете.

СЛЕДВАЩИ ЕТАПИ НА РАЗШИРЕНИЕ НА МЕТРОТО
U2 на север от Аспернщрасе до Флугфелд Асперн
Това е четвъртата фаза в разширяването на линията. Трасето е с дължина 4,5 км. и в по-голямата си част ще бъде над земята. Планирано е изграждането на четири станции. В проекта са вложени 358 млн. евро. Работата ще започне през 2009 г. и ще приключи през 2013 г.

U1 на юг от Ройманплац до Ротнойзидл
Трасето е с дължина 4,7 км. като половината ще бъде подземно, а другата половина – над земята. По проект ще бъдат изградени шест нови станции. В този етап са вложени 770 млн. евро и се очаква той да приключи през 2015 г.

U2 на юг към новите градски зони
Планира се удължаване на линията и в посока юг към новите градски зони и новата Централна гара на Виена. Строителството ще започне през 2014 г. и ще приключи през 2019 г.


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #45 on: 11.05.2008, 02:32:44 »
Поводът е ясен - европейското но футбол. Чудех се, защо U2 е толкова недоразвит - само полукръг под главния ринг. С новото трасе това си става пълноценна линия. Ето метросхемата на Виена:

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #46 on: 11.05.2008, 11:39:53 »
А какво точно откриват на Schottenring при положение, че тя е била крайна до вчера???
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline bvz

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #47 on: 11.05.2008, 12:55:26 »
Преди Shottenring е била обща станция за U2 и U4, на едно ниво, с 4 коловоза и 2 перона. Сега тази станция е само за U4 с един (и половина) перон и 2 функциониращи коловоза. За U2 е изградена напълно нова станция, на по голяма дълбочина от сегашната (21м. под Donaukanal май бяха). Така Schottenring от станция на едно ниво за две линии се превръща в станция на две нива. А Schottenring за U2 си е напълно нова станция, затова я празнуват и нея.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #48 on: 11.05.2008, 13:17:56 »
Ето и обещаните станции от Прага :

Střížkov


Prosek


Letňany

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #49 on: 11.05.2008, 15:33:29 »
Хехе, австрийците са се поизхвърлили малко с твърденията, че 3 коловоза са новост(за Щадиум става въпрос): ако не се лъжа спирката Олимпиащадиум в Мюнхен също е с 3 коловоза, а е строена доста отдавна

Мисля, че на Шотентор, единият колвоз не е бетониран, а са сложени плоскости: ако се погледне отдолу релсите стоят. Въобще линия 2 на метрото във Виена има интересна (и не особена успешна) история: започва като тунел за трамвай и в продължение на 40 години непрекъснато се променя и преустройва...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #50 on: 11.05.2008, 18:05:14 »
Quote from: Muslon
Въобще линия 2 на метрото във Виена има интересна (и не особена успешна) история: започва като тунел за трамвай и в продължение на 40 години непрекъснато се променя и преустройва...
Напротив, това е поучителен пример, и то в един трамвайнолюбив град, че метрото и трамваят не са заменими видове транспорт. Логично идеята за подземен трамвай lв непосредствена близост до ринга е еволюирала в идея за метродиаметър (по-точно метрорадиус, доколкото U2 стартира от централната част).
А иначе и на ринга си ходи трамвай D, който е много добра идея за разглеждане на Виена.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #51 on: 15.05.2008, 14:47:28 »
И според мене историята на Виенският U2 е доста поучителна , и според мене Общината трябва да се замисли относно бъдещите им планове за скоростният подземен трамвай , които мислят да прокарат по трасето на МД3 !

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #52 on: 15.05.2008, 16:14:35 »
Ето един сайт с доста подробна информация за метрото във Виена и по-специално за линия 2. Към казаното там мога само да добавя, че влаковете се движат почти празни в частта между Карлсплатц и Шотентор, а разположението на спирките не е оптимално.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #53 on: 15.05.2008, 17:08:29 »
Ето и по-подробна информация за 2-ра линия във Виена ,както и снимков материал : U2

Offline io_bs

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 262
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #54 on: 15.05.2008, 19:52:38 »
Quote from: marto193
Метрото в  Париж е страхотно
Да, така е! Там има какви ли не видове метра  На мене ми беше много интересно като минавах над река Сена.
Като бях в Брюксел и чакахме групата да се събере, стояхме точно над метрото и през минута и половина - две земята се разтърсваше от него   беше много яко

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #55 on: 16.05.2008, 00:10:22 »
Quote from: Muslon
Ето един сайт с доста подробна информация за метрото във Виена и по-специално за линия 2.
Според мен грешка е била идеята за трамваен тунел, успореден на съществуващо недалеч трамвайно трасе - по главния ринг (все едно в София да има трамвайно трасе по В.Левски и да правят трамваен тунел по Евлоги Георгиев). Разбира се, не може да се очаква главозавайващ успех от метролиния с 3-4 спирки. Оттук нататък не е имало друг начин, освен удължаване в единствено възможната посока - изток. Е, даже и с шестте нови станции чудо няма да настане - новото трасе е под парк и панаирно градче, а австрийците не са чак такива футболни фенове. Но като мине Дунава, може да се очаква ефект.

Успокоителното е, че и във Виена МГТ се строи "на парче".

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #56 on: 16.05.2008, 11:26:45 »
Всъщност след продължението към стадиона и на северо-изток (където също още не е много застроено), следващото продължение се предвижда да е от Карлсплатц на юго-изток и със завой да мине много близо до Южната Гара (Сюдбанхоф). Спирка на самата гара не е планирана и хората още сега роптаят, че на гарата няма спирка на метрото (спирката на линия 1 е близо, но не на самата гара). Между другото, в момента тече голям проект за обновление на гарата, като тя ще стане централна за Виена (вместо Вестбанхоф) след завършването му.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #57 on: 16.05.2008, 16:42:05 »
Quote from: Muslon
Всъщност след продължението към стадиона и на северо-изток (където също още не е много застроено), следващото продължение се предвижда да е от Карлсплатц на юго-изток и със завой да мине много близо до Южната Гара (Сюдбанхоф). Спирка на самата гара не е планирана и хората още сега роптаят, че на гарата няма спирка на метрото (спирката на линия 1 е близо, но не на самата гара). Между другото, в момента тече голям проект за обновление на гарата, като тя ще стане централна за Виена (вместо Вестбанхоф) след завършването му.
Покрай Белведерето ли ще я прекарат? Това сигурно ще е поредният фамозен успех на "двойката". То Бай Ганьо май добре е оценил австрийците: "имали бол пари, дали".

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #58 on: 16.05.2008, 18:29:47 »
Мда, трябва да мине под паметника на съветската армия и под улицата северно от Белведере, след това да направи завой към гарата. Абе като имат пари за трошене...

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Метро в Западна Европа
« Reply #59 on: 09.06.2008, 19:23:44 »
Quote from: Muslon
Мда, трябва да мине под паметника на съветската армия и под улицата северно от Белведере, след това да направи завой към гарата. Абе като имат пари за трошене...

Тея егаси змията си правят! 2-ката винаги ми е била доста странна. Но добива вид по-бързо от нашто метро. Завоят съм Зюдбанхоф е доста екстравагантен, но и най-вероятно е премислен, щом ще бъде новата централна гара. Гледах някакви проекти за гарата, при които загубих ума и дума.