Като си говорите за Виена, ето
малко снимки от мястото на събитието.
Новите станции са много хубави (модерни, както бихме се изразили). Schottenring беше обща станция за две линии, сега е на две нива. На мястото на единия коловоз на U2 има бетонен перон, а над другия са направили мостче, но не е унищожен целия.
Във сички нови станции се набляга на "слънчева светлина". Ще видите колко много куполи и прозорци има.
Стадиона е с три коловоза и два перона, много се гордеят с това си откритие.
А най-хубавото е, че линията вече ще се обслужва от нови влакчета на Siemens.
Толкова, ако искате още, след малко.
Извинявам се за лошото качество.
Айде и малко лош превод>
НОВИТЕ СТАНЦИИ
“Шотенриг”
След удължаването на линия U2 станцита се превърна в транспортен възел на няколко нива. Някогашните коловози на удъжената линия в общата станция с линия U4 сега са превърнати в широк перон за пътниците по линия U4. За U2 е изградена напълно нова станция, която лежи на 21 метра под дъното на Дунавския канал. Станцията е с два отделни тунела и островен перон.
“Таборщрасе”
Станцията е разположена под земята между Новаращрасе икръстовището на Таборщрасе и Обере Аугртенщрасе. Станцията е с два странични коловоза и островен перон.
“Прaтерщерн”
Станцията ще се превърне в изключително натоварен транспортен възел и ще увеличи значимостта на линия U2. Станцията е разположена южно от ЖП гара Виена Север, която в момента се обновява изцяло. Западно от гарата е изградено хале, където са и входовете към линиите U1 и U2.
“Панаир - Пратер”
Станцията се намира под земята до Патера и е с два странични коловоза и островен перон. Стъклени куполи осигуряват достатъчно дневна светлина в станцията. От тази, както и от следващата станция е възможен пряк достъп до Виенския панаир.
“Криау”
Станцията е над земята, с изходи в двата края. Перонът е разположен в средата, а коловозите са в отстрани. Станцията, както всички надземни станции по трасето е напълно затворена, за да се избегнат аварии , причинени от метеорологични условия.
“Стадион”
Станцията е разположена успоредн на Форгартенщрасе преди и над Майерайщрасе само на 150 метра от Ернст Хапел Щадион. Концепцията за станцията е новост в световен мащаб. Тя е с три коловоза и два симетрични перона. Изходите са в двата края. За да може да се разпределят пътниците при мачове са изградени четири допълителни изхода. Чрез третия допълнителен перон е възможно да бъдат пускани извънредни влакове, които да могат да обслужват пътниците преди и след мачовете.
СЛЕДВАЩИ ЕТАПИ НА РАЗШИРЕНИЕ НА МЕТРОТО
U2 на север от Аспернщрасе до Флугфелд Асперн
Това е четвъртата фаза в разширяването на линията. Трасето е с дължина 4,5 км. и в по-голямата си част ще бъде над земята. Планирано е изграждането на четири станции. В проекта са вложени 358 млн. евро. Работата ще започне през 2009 г. и ще приключи през 2013 г.
U1 на юг от Ройманплац до Ротнойзидл
Трасето е с дължина 4,7 км. като половината ще бъде подземно, а другата половина – над земята. По проект ще бъдат изградени шест нови станции. В този етап са вложени 770 млн. евро и се очаква той да приключи през 2015 г.
U2 на юг към новите градски зони
Планира се удължаване на линията и в посока юг към новите градски зони и новата Централна гара на Виена. Строителството ще започне през 2014 г. и ще приключи през 2019 г.