Author Topic: Метро в Източна Европа  (Read 59294 times)

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #120 on: 29.12.2012, 11:26:54 »
Във Варшава са доставили Siemens Inspiro състав за тяхното метро. Съставът е шествагонен. Ще се радвам ако по някакъв начин такива състави се движат и по третия диаметър у нас...
Ето статия:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nowe-pociagi-metra-jada-do-warszawy,71226.html

Това е само първият. Ще бъдат общо 35 състава.
А какво ще стане с номерните влакчета?

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #121 on: 05.01.2013, 23:12:39 »
Във Варшава са доставили Siemens Inspiro състав за тяхното метро. Съставът е шествагонен. Ще се радвам ако по някакъв начин такива състави се движат и по третия диаметър у нас...
Ето статия:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nowe-pociagi-metra-jada-do-warszawy,71226.html

Това е само първият. Ще бъдат общо 35 състава.
А какво ще стане с номерните влакчета?
Ще ги изпратят обратно в Русия! Един ден се надявам и ние да се отървем от нашите по този начин!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #122 on: 07.01.2013, 13:53:28 »

Ще ги изпратят обратно в Русия! Един ден се надявам и ние да се отървем от нашите по този начин!
Никъде няма да ги пращат. :D
Е, освен ако решат да ги осъвременят...
(Част от техните състави вече са осъвременявани)
В противен случай - поетапно, на който, когато му дойде времето - ще бъде бракуван.
« Last Edit: 07.01.2013, 14:20:07 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #123 on: 08.01.2013, 23:42:02 »

Ще ги изпратят обратно в Русия! Един ден се надявам и ние да се отървем от нашите по този начин!
Никъде няма да ги пращат. :D
Е, освен ако решат да ги осъвременят...
(Част от техните състави вече са осъвременявани)
В противен случай - поетапно, на който, когато му дойде времето - ще бъде бракуван.
На няколко места в нета прочетох това, вкл и в уикипедия пише, но тя не е достоверен източник:

n February 2011 an order has been signed with Siemens for 35 complete trains from their new Inspiro line. A large number of these are to be manufactured in Poland by Newag. Once all 35 Siemens Inspiro trains are delivered, the Russian produced carriages will be shipped back to Russia.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #124 on: 22.01.2013, 12:05:56 »
Inspiro не бяха ли само за ІІ линия?

Бъдещите станции на ІІ линия изглеждат еднотипни:

http://metro2.ztm.waw.pl/koncepcja_stacji.php?c=24&l=1

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #125 on: 22.01.2013, 12:31:28 »
Експлоатационните разходи би трябвало да са близки - електрооборудването на русич е японско, двигателите са асинхронни.  :) Също в София пероните са прекалено къси за 6 вагонен състав а и още не е достигнат теоретично възможният минимален интервал 2 минути.  :)

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #126 on: 22.01.2013, 13:05:39 »
Във Варшава май ще бъдат 120м и на ІІ линия.

Вярно, бави се пускането на новата линия, но пък във Варшава имат добра ж.п. мрежа вътре в града - WKD, SKM.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #127 on: 22.01.2013, 17:07:19 »
Това, което ми направи впечатление по първа линия е, че скоростите са високи, разстоянията между станциите също не са къси, а влаковете изглеждат много добре поддържани. Номерните им състави изглеждаха като туко що излезли от завода, влаковете на алстом обаче преобладават и са много приветливи и тихи. Като цяло метрото им е доста добре направено.

Offline Andrej_mk

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #128 on: 18.03.2013, 10:38:09 »
Белград според най-новата студия поръчана от страна на Общината ще има ЛРТ систем, а не метро (въпреки факта че разбира се така му казват). Първата линия ще бъде дълга 12 км, ще има 22 станции (средно разстояние от 580 метри), разстоянието ще се минава за 29 минути. Подземните станции са само няколко на брой и те ще бъдат с дължина от 100 метра, докато всички други ще бъдат дълги по 65 метра. Подвижният състав ще се състои от два прикачена низкопдова трамвая. И всичко това на цената от 1,3 милярда евро!

http://www.beobuild.rs/read.php/594.html

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #129 on: 18.03.2013, 11:38:18 »
Най-после някакво раздвижване, въпреки че от години се канят да го почват. Помните ли онова филмче за БЕЛАМ което нагледно показваше как влакчето ще се движи по първата линия? Оттогава са изминали почти 10 години и проектът е остарял. Сега има нов вариант с нови технически параметри и т.н.
Призовавам всички форумци да бъдат по-снисходителни към Сърбия, защото те няма как да строят метро с такива темпове тъй като нямат достъп до еврофинансирането. Ако имаха, отдавна да са построили и 3-те линии метро и още 5-6 линии градска железница БГ:Воз.
Дано този път сериозно да почнат изграждането.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #130 on: 18.03.2013, 11:46:56 »
Гаранция, че почнат ли ще е:
1. по-професионално изработено;
2. с по-качествени материали направено;
3. с по-бързи (с оглед на качеството) темпове построено;
4. ще е помислено за бъдеще, а не за трънките на баба на някоя поляна

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #131 on: 18.03.2013, 15:37:10 »
Подземните станции са само няколко на брой и те ще бъдат с дължина от 100 метра, докато всички други ще бъдат дълги по 65 метра.
Личи си, че отсега хората мислят  :fan: Като цяло много ме кефи тяхната схема с няколко направления и възможност от един перон да хванеш няколко влака в различни направления - това е много по-гъвкава схема, но общите участъци по този начин трябва да са с по-голяма пропускателна способност и с много добра синхронизация.

Призовавам всички форумци да бъдат по-снисходителни към Сърбия, защото те няма как да строят метро с такива темпове тъй като нямат достъп до еврофинансирането. Ако имаха, отдавна да са построили и 3-те линии метро и още 5-6 линии градска железница БГ:Воз.
Друг е въпроса, че ние сме почнали метрото без европейско финансиране, строили сме в години на глад и мизерия, и то не тежък трамвай, както започват братята сърби, а тежко метро, с дълги станции и островни перони. От тази гледна точка има с какво да се похвалим.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline horus92

  • Писател
  • **
  • Posts: 38
    • View Profile
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #132 on: 18.03.2013, 23:20:33 »
Гаранция, че почнат ли ще е:
1. по-професионално изработено;
2. с по-качествени материали направено;
3. с по-бързи (с оглед на качеството) темпове построено;
4. ще е помислено за бъдеще, а не за трънките на баба на някоя поляна

Чудно тази гаранция откъде я взе. Откъде съдиш за качеството за нашето метро. От плочките по станциите ли? Така се изрази, че да очакваме всеки момент тунелите да се разпаднат.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #133 on: 18.11.2013, 16:00:20 »
Варшава 18 ноември 2013 г.
Вчера във Варшавското метро се запали един от новите Siemens Inspiro по време на движение.
Влакът успява да стигне до станция "Политехника", където сред доста солиден облак от дим, пътниците са евакуирани.
8 от тях са госпитализирани, поради натравяне с дим. За щастие жертви няма. :)
Всичките пет влака на немската фирма са спрени от движение до изясняване на причините за пожара.

Това не е първата авария на Siemens Inspiro във Варшавското метро, макар представителите на фирмата да казват, че е първото запалване на техен влак по време на експлоатация.
Още през първия ден на експлоатацията на влаковете Siemens Inspiro, един от тях спира на последна спирка и не успява да тръгне повече.
През октомври, поради блъсканица на вратите те престават да се затварят.
Източник на полски
Източник на руски

Видео на димящия влак на  станция "Политехника"
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #134 on: 18.11.2013, 20:40:33 »
Ние чак така подпален Русич май не сме имали...  :fan:

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #135 on: 18.11.2013, 22:25:17 »
Не че не може да се случи на кой да е модел влак, но три аварии (една от които запалване) още през първия месец на експлоатацията са доста много.
И това е, докато първите влакове са произведени в Австрия.
А като започнат да пристигат произведените в Полша от съвместното производство (като се вземе предвид, че няма да имат никакъв опит)?

И в Русия е имало случаи на запалване, но точно затова те са параноици на тема сигурност.
Влаковете им не блестят с дизайн, но те винаги са отбелязвали, че западното производство не отговаря на техните изисквания за сигурност.

Специално за Сименсите - корпусът им е алуминиев. При пожар в тунела няма изгасяне и спасение за пътниците. В затвореното пространство на тунела алуминият тече като разтопен восък...

Сравнението е на един руснак, сътрудничал на отдела за сигурност към завода (не КГБ, разбира се) и разказващ, че е участвал в няколко опита за симулиране на пожар при образци на влакове с алуминиев корпус и той казваше, че няма да забрави никога температурата и течащия алуминий.
Беше бесен, когато разбра, че Петербург си позволи да направи новия си влак с алуминиев корпус.

Цяло щастие, че тук е имало само леко искруване и повече дим и се е разминало без жертви.
« Last Edit: 18.11.2013, 22:28:38 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #136 on: 19.11.2013, 11:24:12 »
Варшава 18 ноември 2013 г.
Вчера във Варшавското метро се запали един от новите Siemens Inspiro по време на движение.
Влакът успява да стигне до станция "Политехника", където сред доста солиден облак от дим, пътниците са евакуирани.
8 от тях са госпитализирани, поради натравяне с дим. За щастие жертви няма. :)
Всичките пет влака на немската фирма са спрени от движение до изясняване на причините за пожара.

Това не е първата авария на Siemens Inspiro във Варшавското метро, макар представителите на фирмата да казват, че е първото запалване на техен влак по време на експлоатация.
Още през първия ден на експлоатацията на влаковете Siemens Inspiro, един от тях спира на последна спирка и не успява да тръгне повече.
През октомври, поради блъсканица на вратите те престават да се затварят.
Източник на полски
Източник на руски

Видео на димящия влак на  станция "Политехника"


Човекът с камерата по време на заснемането казва на детето си, че това са учения. Интересно, дали не е разбрал или просто успокоява детето
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #137 on: 19.11.2013, 11:34:43 »
Странна логика имат руснаците. Ако в тунел се стигне до температури, при които алуминия се топи, и стоманен да е влакът, на пътниците отдавна ще им е все едно.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #138 on: 19.11.2013, 13:13:09 »
  :rolleyes:Не е толкова странна:
Топенето на корпуса е крайната фаза, но въпросът е той да издържи по-дълго време, за да ограничи разрастването на пожара из целия влак.
А казват, че алуминиевите корпуси издържат до температура 300 градуса, докато стоманените до 700.
Задържането на пожара вътре във влака пък, спомага и за по-безопасната евакуация на пътниците и отдалечаването им от него.
При горенето на корпуса, вентилацията в тунела ще разрасне пламъците и температурата може да доведе до гибелта на още повече хора, дори отдалечили се от влака.

Издържливостта на корпуса е по-важна за пожарникарите – за да могат да се приближат и да угасят пожара ... и да спасят колко може повече от влака.
А като пламне и корпуса не остава друго,освен да се чака да изгори до край.
А продължителните високи температури няма начин да не се отразят и на конструкцията на тунела.

Така че: всичко е важно.

Няма да забравя при онази трагедия в едно републиканско метро в бившия Съветски съюз, как описваха, че след пожара колелетата на влака били като заварени с релсите.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метро в Източна Европа
« Reply #139 on: 26.05.2014, 18:51:44 »
Във Варшава при строителството на Втора линия пак е станало срутване:
При строителството на Втора линия, в район Прага на Търговската улица е станало срутване. Районът се намира в близост до р. Висла.
На мястото се е образувала яма около 50 кв. м. и дълбочина 4 м.
За всеки случай са евакуирани живеещите наблизо жители.
Извършва се укрепване на почвите с помощта на бетон, за да се предотврати по-нататъшно срутване и разширяване на пропадането.
За сега няма информация за проблеми в целостта на прокопавания тунел.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !