Не че не може да се случи на кой да е модел влак, но три аварии (една от които запалване) още през първия месец на експлоатацията са доста много.
И това е, докато първите влакове са произведени в Австрия.
А като започнат да пристигат произведените в Полша от съвместното производство (като се вземе предвид, че няма да имат никакъв опит)?
И в Русия е имало случаи на запалване, но точно затова те са параноици на тема сигурност.
Влаковете им не блестят с дизайн, но те винаги са отбелязвали, че западното производство не отговаря на техните изисквания за сигурност.
Специално за Сименсите - корпусът им е алуминиев. При пожар в тунела няма изгасяне и спасение за пътниците. В затвореното пространство на тунела алуминият тече като разтопен восък...
Сравнението е на един руснак, сътрудничал на отдела за сигурност към завода (не КГБ, разбира се) и разказващ, че е участвал в няколко опита за симулиране на пожар при образци на влакове с алуминиев корпус и той казваше, че няма да забрави никога температурата и течащия алуминий.
Беше бесен, когато разбра, че Петербург си позволи да направи новия си влак с алуминиев корпус.
Цяло щастие, че тук е имало само леко искруване и повече дим и се е разминало без жертви.