Author Topic: Škoda 14/15Tr  (Read 158717 times)

Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 972
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1460 on: 06.02.2017, 22:58:23 »
Те хубаво ще вземат парите,но поне със тях да купят нови тролейбуси или да развият тролейбусният транспорт
Те всичките стари да дадат за скрап не знам дали ще стигнат ПОНЕ за един нов 27тр...

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4823
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1461 on: 07.02.2017, 08:03:15 »
Желязото в момента се изкупува доста евтино и парите,  които ще им вземат няма да са много. И пак ще потънат в нечий джоб,  както потънаха и тези от Икарусите. Тогава се похвалиха, че от първата партида нарязани са спечелили 64 бона. И аз питам,  с какво ръководството на "Градски транспорт" ЕАД допринесе за развитието на дружеството и комфорта на пътниците след спечелването на тази сума?

От Шкодите поне 10 къси и 5 дълги могат да се оставят като резерви.  Отделно,  че с тяхна помощ можеше да се пусне и тролейбусна линия Владиславово-Почивка. 

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1462 on: 07.02.2017, 10:41:44 »
Парите от всички нарязани за скраб стари тролеи няма да стигнат дори за нов единичен, камо ли съчленен - надали ще вземат много повече отколкото от Икарусите. :rolleyes:

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4823
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1463 on: 07.02.2017, 11:16:39 »
Малко повече може да вземат,  защото в електрическите двигатели на тролеите има медни намотки,  но при всички случаи няма да забогатеят от тях.  :rolleyes:
« Last Edit: 07.02.2017, 11:41:25 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1464 on: 07.02.2017, 11:59:00 »
Дори да вземат 100 000 или малко повече пак не стигат за нов единичен тролейбус, камо ли съчленен. Съмнявам се да може много повече. :rolleyes:

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2210
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1465 on: 07.02.2017, 13:15:46 »
Дори да вземат 100 000 или малко повече пак не стигат за нов единичен тролейбус, камо ли съчленен. Съмнявам се да може много повече. :rolleyes:
Грешно ти е мисленето. Те за тролейбус не стигат, ама и никой няма да купува тролейбуси. Стигат за предизборната кампания за варненска и добричка област, за което косвено може да се използват. Ще минат през някаква поръчка с правилната фирма и с малко доплащане на още пари - и готово! Автобуси ще купят с европари след 2-3 години и до тогава ще се снишават.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1777
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1466 on: 07.02.2017, 13:29:07 »
Автобуси ще купят с европари след 2-3 години и до тогава ще се снишават.
Беше каквото беше с европарите за автобуси и инфраструктура, камо ли след 2-3 години  ;)

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2210
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1467 on: 07.02.2017, 13:37:07 »
Автобуси ще купят с европари след 2-3 години и до тогава ще се снишават.
Беше каквото беше с европарите за автобуси и инфраструктура, камо ли след 2-3 години  ;)

По "Региони в растеж" 2014-2020 има предвидени мисля 5 млн лв. за возила. Съмнявам се да купят 5 тролейбуса сами. Според мен ще купят с тях автобуси и максимум 1 тролейбус (ама се съмнявам). Така, че ще има автобуси с евро пари ама малко. До тогав ще са изплатили един нов тролейбус на арменеца с парите за наем на старите бараки. СКоро ще станат 12 м. по около 10 000 лв около 120 000 лв. Не ми се търсят точните сметки ама имам спомени че даваха 1000 лв. за дълъг и 600 лв. за къс. И да са по-малко от 10 000 на месец са някъде толкова.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2470
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1468 on: 07.02.2017, 13:37:59 »
Влизате в огромен оффтопик.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2210
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1469 on: 07.02.2017, 14:09:44 »
Влизаме. Нали се режат заради оффтопик причини. Нали цялата икономическа логика на трнаспорта в България е затапена от политически оффтопик. Изобщо не ми се занимава нито с кметове, нито с общински съвети, нито с нищо подобно, обаче то е пропило транспорта в градовете. Самият факт, че съм учил управление на електро-механични системи , а не политология сигурно е достатъчен аргумент, че го мисля...

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1777
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1470 on: 07.02.2017, 14:10:13 »
Автобуси ще купят с европари след 2-3 години и до тогава ще се снишават.
Беше каквото беше с европарите за автобуси и инфраструктура, камо ли след 2-3 години  ;)

По "Региони в растеж" 2014-2020 има предвидени мисля 5 млн лв. за возила. Съмнявам се да купят 5 тролейбуса сами. Според мен ще купят с тях автобуси и максимум 1 тролейбус (ама се съмнявам). Така, че ще има автобуси с евро пари ама малко. До тогав ще са изплатили един нов тролейбус на арменеца с парите за наем на старите бараки. СКоро ще станат 12 м. по около 10 000 лв около 120 000 лв. Не ми се търсят точните сметки ама имам спомени че даваха 1000 лв. за дълъг и 600 лв. за къс. И да са по-малко от 10 000 на месец са някъде толкова.
Няма защо да се подлага под съмнение. Никой няма да тръгне да пише документации и да пуска обществени поръчки за по един тролейбус и пет автобуса...

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2210
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1471 on: 07.02.2017, 14:34:27 »
Принципа е следния - нещо като иска инвестиции се правят в най-добрия случай най-най-едрите и другото се доорязва, Ако не е жизнено важно се орязва на 100%. Така купиха нови тролейбуси за да не орежат всичко на 100% поради един излишък от 100 млн. лв  по околна среда.
С тунелите по Хемус е видно, че затвориха за ремонт единия няколко мига преди да почне да се руши. Ама е толкова в последния момент, че докато правят по-скапания почва да се руши по-здравия. Какво да чакаме за нашите 14-ки при положение, че магистралите са били приоритет и въпреки това е правено само това, което може с пари от ЕС. Останалото се разпада. Явно сме държава, която ще е 100% първенец в ЕС - каквото не може с европари значи не може да се прави и се реже и размазва за да го няма и да не трупа негативи в нечий рейтинг.
Ако не сте забравили мантрите, че няма да се бракуват и ще се позлват наред с другите и след един ден - всичко замина в небитието .

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4823
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1472 on: 07.02.2017, 17:34:41 »
Разбрах,  че днес за закарали на вторични  и 148, една най-гледаните и поддържани Шкоди...

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2210
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1473 on: 07.02.2017, 17:47:45 »
Разбрах,  че днес за закарали на вторични  и 148, една най-гледаните и поддържани Шкоди...
Добре, че не са започнали още новите Шкоди, че като се разработят и нямат спиране...

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 736
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1474 on: 08.02.2017, 00:53:59 »
Принципа е следния - нещо като иска инвестиции се правят в най-добрия случай най-най-едрите и другото се доорязва, Ако не е жизнено важно се орязва на 100%. Така купиха нови тролейбуси за да не орежат всичко на 100% поради един излишък от 100 млн. лв  по околна среда.
С тунелите по Хемус е видно, че затвориха за ремонт единия няколко мига преди да почне да се руши. Ама е толкова в последния момент, че докато правят по-скапания почва да се руши по-здравия. Какво да чакаме за нашите 14-ки при положение, че магистралите са били приоритет и въпреки това е правено само това, което може с пари от ЕС. Останалото се разпада. Явно сме държава, която ще е 100% първенец в ЕС - каквото не може с европари значи не може да се прави и се реже и размазва за да го няма и да не трупа негативи в нечий рейтинг.
Ако не сте забравили мантрите, че няма да се бракуват и ще се позлват наред с другите и след един ден - всичко замина в небитието .
Единственото,което може и е хубаво да се направи е да се  запазят два тролейбуса-една 14-ка и една 15-ка и да се реставрират като музейни експонати,които да могат да се използват и като атракция,както например правят в Чехия, всичко останало са просто приказки.Тези тролеи са  си надживели два пъти животът,който им дава заводът производител,а той е 15 години, след което подлежат на рециликране или брак.Нашите 14тр са 31-32 годишни, така че няма нищо неестествено в това, че излизат от употреба, колкото и да ги харесваме.Безспорно това са тролеи, които ще останат в историята като едни от най-добрите за своето време, но всяко нещо си има начало и край. ;)

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2210
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1475 on: 08.02.2017, 09:02:38 »
Абе тя и ВКМ е проектирана и изпълнена не с идеята да стои в тоя си вид без освежаване и развитие до 2017  година. ама си стои така...

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2470
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1476 on: 08.02.2017, 19:29:53 »
В този пост ще публикувам датите на нарязване.
31.1.2017 - днес нарязаха - 105,149,219,298.
4.2.2017-173...
6.2.2017-195,068
7.2.2017-148
8.2.2017-002,091
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 509
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1477 on: 08.02.2017, 21:49:34 »
Както са я подкарали до края на месеца няма да има останала 14ка :angry: :angry: :angry:

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1478 on: 08.02.2017, 22:18:09 »
Тези тролеи са  си надживели два пъти животът,който им дава заводът производител,а той е 15 години, след което подлежат на рециликране или брак.
Къде го пише това? Тролейбусите имат много дълъг живот и 30 години не е пределна възраст.

Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 972
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1479 on: 08.02.2017, 23:25:37 »
Както са я подкарали до края на месеца няма да има останала 14ка :angry: :angry: :angry:
Те и 15ките ще заминат до тогава, не се сърдете за песимизма ми ама е така...