Author Topic: Тролейбусен транспорт-Бургас (ОБЩА ТЕМА)  (Read 465119 times)

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Разглеждайки горната снимка, и минавайки онзи  ден покрай гаража забелязах, че почти всички Волва са поразместени, а две липсват от плаца - 16171 и 16176
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Днес понеже нямах какво да правя реших да проверя как седи "тролейбусната база данни" на Бургас в phototrans. Както и очаквах, повечето нищо не беше пипано. Имаше само 3 добавени ЗиУ-та, Волвата все още се водиха в движение, Берните също. Позанимавах се да проуча за Берните и Волвата и в крайна сметка попълних напълно списъка. До колкото разбрах, ЗиУ-тата са производство 1989 и са масово бракувани 2010. Добавих ги всичките и написах модела на двигателя и т.н. От Берните оставих в движение само 117, защото до колкото разбрах, ще се пази за музеен експонат. Волвата някой ги беше написал, че са доставка 2008 а до колкото знам са 2004, но въпреки всичко не съм ги променил и ако някой може да потвърди коя година са докарани, ще ги променя след това.

Ще помоля, който може да даде още информация, която да допълня да я пусне тук или на ЛС, за да мога да направя максимално детайлно историята.  :)
« Last Edit: 27.12.2015, 15:09:21 by west_1 »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Днес понеже нямах какво да правя реших да проверя как седи "тролейбусната база данни" на Бургас в phototrans. Както и очаквах, повечето нищо не беше пипано. Имаше само 3 добавени ЗиУ-та, Волвата все още се водиха в движение, Берните също. Позанимавах се да проуча за Берните и Волвата и в крайна сметка попълних напълно списъка. До колкото разбрах, ЗиУ-тата са производство 1989 и са масово бракувани 2010. Добавих ги всичките и написах модела на двигателя и т.н. От Берните оставих в движение само 117, защото до колкото разбрах, ще се пази за музеен експонат. Волвата някой ги беше написал, че са доставка 2008 а до колкото знам са 2004, но въпреки всичко не съм ги променил и ако някой може да потвърди коя година са докарани, ще ги променя след това.

Ще помоля, който може да даде още информация, която да допълня да я пусне тук или на ЛС, за да мога да направя максимално детайлно историята.  :)

Аз отдавна нищо не съм качвал или редактирал във Фототранса и затова информацията е толкова неактуална - това са много коли, все пак. ЗиУ-тата бяха бракувани повечето през 2008 г. с изключение на 15132, 15143 и 15165, които изкараха някъде до пролетта на 2009-а. Волвата са доставени в действителност през 2004 г., но влязоха в експлоатация едва 4 години по-късно - през това време събираха прах в един паркинг за камиони, намиращ се доста близо до гаража на "БургасБус". Не помня каква беше историята, но фирмата доставчик май имаше неизплатени дългове от страна на "ББ". От Берните 113 пък беше бракувана през 2013-а или 2012-а.
« Last Edit: 27.12.2015, 15:09:55 by west_1 »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Годините на въвеждане в експлоатация на всички тролейбуси са дадени много точно в списъка на подвижния състав. Може да ги видиш от там.
ЗИУ с инв. номер 15108 аз не си го спомням в движение, а имам добри спомени от 90-те. Вероятно са го спрели само няколко години след доставката им. 15154 също не изкара до 2009 година. Някъде в началото новия век го спряха. Истинският 15187 е спрян около 2004, а инв. му номер е даден на 15062 около 2005 година. 15049 и 15119 също са бракувани по- рано от 2008 година.
Имаше един период, около 1997-1998 година, когато в движение бяха само 5 - 6 тролея ЗИУ. Другите бяха развалени и пускаха автобуси вместо тях.
« Last Edit: 27.12.2015, 15:11:04 by west_1 »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
15108 и 15119 вървяха доста кратко време - даже си спомням, че 15119 беше аварирал в най- лявата лента на светофара на Билкова аптека, а каросерията му беше силно наведена надясно. Това през август 1993 година, месец преди уволнението ми от казармата. Оттогава не го видях повече в движение. В същият период е спрян и 15108.

15027 беше в оригинално жълта разцветка, а 15049 и 15062 - в оригинално синьо и бяло. 15049 също не вървя дълго. Не знам по каква причина, но оригиналният инв.номер на 15038 продължаваше с 31992.

Имаше един период, около 1997-1998 година, когато в движение бяха само 5 - 6 тролея ЗИУ. Другите бяха развалени и пускаха автобуси вместо тях.
По същата тази причина през 1998 година кметът Йоан Костадинов беше ходил в Холандия, откъдето по някакво споразумение бяха подарени 10- те ДАФ- а от 1- ва доставка, като идеята беше да обслужват единствено линия 209.
« Last Edit: 27.12.2015, 15:13:08 by west_1 »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Благодаря за информацията! Ще се постарая да я попълня максимално точно! :)

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
В такъв случай никой не поясни, но мисля е безкрайно важно.
До колкото разбрах ЗиУ-тата са производство 1989 и са масово бракувани 2010.
Първата партида от 10 -те, е произведена през различни години на 80 -те. Те заедно с мрежата са подарък от град Краснодар (тогава още Съветски съюз) и благодарение на което е положено началото на този вид транспорт. Година по- късно са доставени и вторите десет, вече нови.

Волвата се въвеждат в експлоатация Септември 2007 – НЕ 2008!, като заменят ЗиУ -та, които през следващите години поетапно биват бракувани.
А както Дид-ко споменава по- горе, ДАФ -те почти заменят тролейбусите, до подсилването с Берните. Някъде в този период са доставени и Волвата, но поради неуредици престояват не четири, а почти два пъти повече време, преди да дойде и тяхното време.

ПОПРАВКА - четири години престояват!


Сега с новата транспортна схема, част от трасето ще отпадне, като прибавим и това и ако се върнем назад обаче, се наблюдава една цикличност – че още в началото, после след 10 години, а сега и в третото десетилетие от създаването му, има една цикличност в събитията, които се оказват решаващи... може би за следващите десет!     
« Last Edit: 29.12.2015, 15:23:07 by west_1 »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
На 100% съм сигурен, че Волвата бяха пуснати да се движат през лятото на 2008-а - или август, или юли. Дори архивната тема във форума ще го потвърди. Това стана прибизително по същото време, по което дойдоха и МАН-овете от Линц. Иначе имаше клипове с Волвата, снимани в Люцерн, как ги товарят на жп платформи и потеглят за Бургас. Бяха датирани с 2004 г., доколкото помня. Не мога да открия въпросния сайт, но всякакви справки по различни сайтове сочат, че са извадени от експлоатация през 2004 г., в Уикипедия пише, че от 2002 до 2004 г. поетапно са ги спирали.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Ето ги снимките от товаренето на Волвата. :arrow:http://www.kriensnet.ch/vbl_b58.html

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
По мой спомен - Волвата тръгнаха на 15 август 2008-ма, което се пада 1 седмица преди пускането на МАН-овете от Линц и спирането на Икарусите от линия 211.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
По мой спомен - Волвата тръгнаха на 15 август 2008-ма, което се пада 1 седмица преди пускането на МАН-овете от Линц и спирането на Икарусите от линия 211.

Прав си за датата - направих справка. Но е редно да отбележим и че Икарусите повървяха още известно време по 211 и 121, макар и малко. Дори помня как се дразнех, че МАН-овете ги караха като баби (или са ги пазели повечко, или още не са им били свикнали шофьорите), та още на средата на курсовете им ги настигаше някой Икарус, който е бил писан следваща кола.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Една седмица след пускането на Волвата по линия Т, пуснаха и МАН-овете от Линц по 211. Тогава спряха Икарусите от модел 280.33 (с широко отваряеми прозорци и охрав оригинален цвят), както и двувратите Икаруси 280.03, а нефтозаводските от модел 280.64 си пътуваха по линия 121 като много рядко имаше поява на някой от всичките по 211. Берната 15220 беше бракувана през 2012-та, защото я бях снимал в депото на 25 юли 2012-та, със счупен кардан, след което бях научил, че няма да излезне на линия повече.
http://transphoto.ru/photo/519617/
« Last Edit: 28.12.2015, 10:24:03 by n.konyarov723 »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Да, напълно сте прави... а аз знеах, че са престояли там два пъти повече от колкото в действителност са. Добре, че го има този материал дето @go6o го пусна!
За другото – 2008 г.- да, взех предвид точно когато ги пускат пробно, а това бе началото на септември 2007, точно тогава се появиха и Сетрите 6692 и 6694, но правилно, понеже пътници не возиха!
« Last Edit: 29.12.2015, 15:24:39 by west_1 »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Оглеждайки контактната мрежа в Бургас, в по-голямата й част, се чудя дали наистина шофьорите на тролейбусите се страхуват да карат с повече от 25-30км/ч?  :neznam: Че и това си е рядкост. Разстоянията между спирките не са големи, мрежата в повечето места или е със сменени крепежни елементи, или е опъната добре, но пътуването в тролеите е напрягащо бавно и това определено не трябва да е така имайки предвид,че електромоторите развиват много по-бързо висока скорост от ДВГ. Има много шини, където могат да бъдат спестени с малко повече жица и по-добро опъване на мрежата. Не съм наясно какви са плъзгачите, с които се движат Шкодите,но определено трябва да се направи нещо, за да се движат по-бързо тролеите. По този начин си мисля,че ще се подобри качеството на услугата и повече хора ще разчитат на Т1 и Т2.
« Last Edit: 21.03.2016, 15:51:14 by n.konyarov723 »

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 909
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
По Стефан Стамболов съм гонил тролей по Т2(между механото и новата поща) , който се движеше с 50 километра в час . Явно всичко е до задкормилното устройство и по-малко до КМ.
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
По Стефан Стамболов съм гонил тролей по Т2(между механото и новата поща) , който се движеше с 50 километра в час . Явно всичко е до задкормилното устройство и по-малко до КМ.
Повозих се на тролей по Т2 и доколкото разбрах от шофьора, плъзгачите са оригинални чешки и не са фактор за бавното движение. Пътищата са много зле по маршрута на двете линии, особено в Меден Рудник и по ул. Индустриална. Но нека не забравяме и това,че тук няма такъв интензивен трафик като София и не се допускат огромни закъснения с по над 40мин. Общо взето и мрежата и пътищата са фактор за бавното движение.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Главите или както вие му викате плъзгачи, са като на останалите с изключение на Варненските ( :neznam: ). Този тип глави се наричат "лястовици", защото ако се загледате в края на главата има едно като лястовича опашка, това помага за по - високи скорости и ако има Чешки стрелки, няма нужда да се намаля. Явно Бургас и другите градове с изключение на Варна са помислили за по - нататъчно развитие на КМ.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
По Стефан Стамболов съм гонил тролей по Т2(между механото и новата поща) , който се движеше с 50 километра в час . Явно всичко е до задкормилното устройство и по-малко до КМ.

Гонил си го, защото е права отсечка. И мен ме е бил по ускорение тролей по нагорнището на "Тодор Грудов". За съжаление, тъжната реалност е, че тролеите в Бургас трябва да намалят на най-малката крива (има двама-трима, които след спирката на Капчето надуват до ограничителя, ако няма коли или не ги спре светофарът и изобщо не намалят, докато не стигнат първата спирка в "Меден рудник", но това е по-скоро рисково, според мен). Не помага и това, че доста шофьори принципно не карат по-бързо, дори условията да им го позволяват. Вероятно в Чехия или Швейцария дори на кръгово като това на пътя за Созопол ще се кара с 30 км/ч и никой шофьор няма да бере страх дали няма да му се откачат прътовете. Завоят по маршрута на Т1 от "Хр. Ботев" към "Сан Стефано" е кошмарен, защото освен крива имаме кръстовка, събирателна стрелка, а вече и светофар, светещ зелено за пешеходците. Накрая става така, че успява да мине само тролеят и максимум 1-2 коли, идващи зад него (то в повечето случаи няма повече, но говорим принципно). Преди месец Сетрата 2197 по 16-ката и 13535 по Т1 се изпреварваха взаимно по "Хр. Ботев" (хубавото на този булевард е, че лентите са тесни и ККМ виси горе-долу над осевата линия, която дели двете ленти от всяко платно, което позволява на тролеите да изпреварват другите ПС, особено ако гонят светофар) и накрая тролеят мина отпред и стигнахме до въпросния завой и шофьорът на Сетрата и един негов колега почнаха да мърморят: "Сили се, сили се и сега тука ще има да ми намаля". Предполагам, че привеждането на ККМ във вид, който не налага излишни намаляния на скоростта, струва пари. Жителите на Плевен и Стара Загора могат да се радват, че техните превозвачи кандидатстваха по европроекти за тази цел.

Иначе днес аварийците с вишките работеха нещо по "Тодор Грудов" след обяд (в събота или неделя пак ги видях) и Шкодите караха на дизел  от изхода на "Меден рудник" до първата спирка в Комлука, а също и в обратната посока.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Положен е фундамента, а скоро очаквам и да се вдигне тролейбусния стълб пред блок 437 или 438 в комплекса в уличката между "Лакомата спирка" и следващата я  (май беше блок 446). Въпросният стълб беше съборен през 1996 година от Икарус 280.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Днес монтираха разделителната стрелка, която ще разделя маршрутите на двете линии на влизане в "Меден рудник". Мрежа за завиване към комплекса още няма, но затова пък вече на тролеите ще им се налага да свикват да намалят. На 13340 преди няма половин час успяха дори да му се откачат прътовете на това място.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!