Цветна снимка от откриването на тролейбусното движение в Бургас - 07.09.1989г. начело с Николай Жишев, който прерязва лентата пред ново ЗиУ.
По-назад в темата има още две черно-бели снимки от церемонията.
Въпросните снимки са от пристигането на първите 10 броя от гр. Краснодар - 07.02.1989. Тогава ударно се е изграждала ВКМ. Откриването е станало 7 месаца по -късно, но два дни преди тогавашният празник - 9 -ти Септември. Обикновено такива събития се правят на датата... бързали са. Едно че ВКМ е стигал доникаде - ''М. рудник'' - стадион ''Черноморец'', друго, два месец и три дни след това пада Т. Живков - 10.11.1989.
Вероятно са е предполагало, че след това ще последва спиране и ревизия на всичко – както и става. После някои от проектите в напреднал стадий все пак биват довършени - в частност то е ВКМ -а към центъра. Едва тогава пристигат още 10 броя по централна доставка, но всичкото благодарение на лично започнатото от Н. Жишев и Краснодарските побратими.
Въпреки всичко местните шовенисти успяват да създадат и фолклор, носейки се години наред, обвинявайки Жишев, че не прави нищо за града. Конкретното е, че при пети по население тогава и втори по БВП, непосредствено след София, – неофициално дори пред нея, градът е закъснял поне с няколко години спрямо другите, където вече има подобен действащ транспорт – Варна, Русе, Ст. Загора, Перник. А с доставянето на първата партида жълти Икаруси (1988), вместо желаните тролеи, вече нищо не е способно да ги разубеди.
Идейният проект оттогава е линията да бъде ''Славейков'' - ''Изгрев'' -''Ж.П. Гара'', където още 1983/84 полагат първите стълбове и всичко спира, впрочем те и сега си стоят. Упреците – че не е ходатайствал достатъчно, казано на жаргонен език, пред централната власт и е оставил другите градове да изпреварят. Действително още тогава се забавят с вземането на решение къде да се строи II -ра АЕЦ, а целта е била, ако тук, да се свърже с града, което е част от сегашната линия. По този начин е щяло да стане така нареченият ''Национален обект'' с държавно, а не регионално значение – оттам е и забавянето. После идва 1985 с нейнато преустройство, което допълнително усложнява нещата.
Тоест, получава се хипотетично, че той е можел да заграби доста ресурс за сметка на следващите градове, дори само по отношение на този транспорт или точно обратното както стана сега с ''ИГТ'', с нужните или не спирки и 100% -та смяна на подвижния състав, но мисля разбираемо, че други градове, доста по -нуждаещи се, останаха ощетени. Затова дълбок поклон пред живота и делото на този човек!
P.S. Ще напиша за този идеен проект малко по -обстойно.