Author Topic: Тролейбусен транспорт-Бургас (ОБЩА ТЕМА)  (Read 465103 times)

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 911
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Берните и Волвата са със задно и средно задвижване или 6Х4 колесна формула, както някъде го означават. Волвата са с два ел. двигателя.
Също интересно при Берните е наличието на контейнери, против буксуване, за инертни материали. Разположени са над средните и задните гуми. Към този момент, трудно е да се каже, всичко ли функционира по тях!
Благодаря ти за óтговора, значи са като Škoda 15Tr.

Волвата са с два ел. двигателя.
Защо визираш Волвата ? Или поне за тях знаеш че са така както казваш ? Берните и FBWтата не са ли ? Или и те са с два ?

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Днес Волвото 16170 направи курс по Т2 с табелка "Пробен". В него имаше няколко души.
Същевременно тролеите по Т2 и Т1 си вървяха.
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Към 13 часа Берната 116 (15231) беше аварирала на спирката на "Сан Стефано" до надлез "Вл.Павлов".
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Днес е неделя, но въпреки това Берните си вървят, което е нетипично за почивен ден. Даже две от тях са по Т2 - 116 и 117. Качих се на първата. Много трака и думка ходовата част на ремаркето - шофьорът си я кара бавно заради това, но на моста реши да позасили малко. При преминаване през една от релсите се чу такова изтряскване, че се стреснах. Не е зле да го пооправят.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Днес отново имаше авария на Берна. Този път това е 113, която бе спекла на две спирки преди стадиона в посока Центъра.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Берната 113 днес е на линия по Т2, така че аварията ѝ от вчера не е сериозна. Не мога да кажа, че не ѝ подрънква ходовата част, но определено сега е по-добре от 116 и позволява по-висока скорост. Шофьорът ѝ се възползва от това и по голямото нанадолнище на "Тодор Грудов", което следва след моята спирка на път за Центъра, бая я засили до следващата спирка. Така се увлече, че и след нея я настъпа и не намали на дъгата, която следва, в резултат на което му се откачиха прътовете и ако тролеят не беше празен, доста правостоящи щяха да са изпопадали на земята в следствие на екстреното спиране. Явно водачът се постресна и до "Дунав", където слязох, се въздържаше от твърде висока скорост.

Бисерите с некомпетентни и неадекватни граждани продължават. Точно преди да се покатеря на Берната, една лелка ме пита: "Това ходи ли на "Трапезица"?", сякаш дотам има ККМ  :laugh: После продължи: "А накъде тогава?", но тук отговор не получи, защото се качих и водачът нямаше да чака мен  :D Явно тези табели с разписанията и схемите с маршрутите на всички градски линии се слагат за оня, що духа  :angry:
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Дали заради минусовите температури, но снощи в рамките на два часа (между 2 и 4) по трасето покрай морската градина се движеха тролейбуси, явно тестват мрежата в тежки условия.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Сигурно по този начин са искали да предотвратят обледеняването и евентуални аварии.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Ниските температури се отразяват зле на Берните и явно са се простудили, та седят на топло в депото  :help:  :cold: Вчера видях на линия само 112 по Т1, а днес - нито една. Видях само, че по-младият водач на 117 кара Волвото 16165.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline trolley_fan

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
    • Email
На 27.01.2012 към 7 сутринта на Волво по Т2 на автоматичната стрелка на Гарата прътите му се насочиха по линията на Т1, също така на 26.01 Волво 16177 по Т2 беше аварирало малко след индукционната стрелка на моста, а днес (30.01) Берна 113 изпълни курса към 06:45 и на стрелката на Гарата й паднаха прътите.
На кръстачката на Гарата когато мине тролей по Т1 през нея, прехвърчат искри.
« Last Edit: 01.02.2012, 21:48:28 by trolley_fan »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Вероятно заради метеорологичните условия днес около 13:30 стана лека авария. Видях 16170 и 16176 заспали на изолатора, който е веднага след светофара на влизане в "Меден рудник". На стадиона пък засякох Берната 112 и Волвото 16177, което се движеше малко след нея, а и двете бяха по Т1.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Днес имаше авария на тролеите и изкапаха кой където свари( както вече споменах в автобусната тема). Берната 117 я е сварило на светофара на гарата, но дори след възстановяването на движението на тролеите тя не тръгна. Прилагам две нейни снимки.
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Днес имаше авария на тролеите и изкапаха кой където свари( както вече споменах в автобусната тема). Берната 117 я е сварило на светофара на гарата, но дори след възстановяването на движението на тролеите тя не тръгна. Прилагам две нейни снимки.
Като гледам 117, явно е претърпяла ПТП наскоро. Номерът на предния капак е написан по различен начин отпреди.
« Last Edit: 04.02.2012, 22:39:36 by Pirgos_12A »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Берната 15242(117) определено има проблем с държачите. Днес изсипа прътите на правия участък между заведението "Чадъра" и спирката на Трета поликлиника. На всичко отгоре на водача му бяха нужни точно 10 минути да се оправи с проблема. След това караше много бавно и предпазливо.

По Т2 днес е и Берната 15231(116), която плаши хората с оглушителното си трещене в ремаркето от ходовата част, както и с вибрациите си( то не са точно вибрации, ами по-скоро шум от бормашина). :crazy:

Титулярката на Берната 15253(119) от няколко дена се подвизава на различни Волва- вчера на 16171, днес на 16174. Предполагам, че Берната е временно спряна.
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Днес се навършва годишнина от доставянето на първите тролеи, марка ЗиУ-682, в Бургас. Те са 10 на брой и са доставени от побратимения град Краснодар.
През втората половина на 80-те години е започнало изграждането на тролейбусни линии в градовете, определени като средни по население. По това време Бургас е петият по големина град, след Русе, и единственият, който из-между първите десетина-дванадесет е без такъв вид транспорт. Всичко, което се говори тогава от ухо на ухо е, че тогавашният първи секретар на Окръжния комитет на партията Н. Жишев не е настоявал достатъчно пред централната власт. Така редът на Бургас е бил заеман от следващия град и при пристигането на поредната партида тролейбуси те са отивали за там, където е имало изградена вече мрежа.
Всички тези твърдения сами по себе си може и да са верни, но те не отразяват цялостната икономическа ситуация в страната и начините на разпределяне на БВП, в частност по тогавашните Окръжни (Областни) центрове. Истината е, че в тези години се строи Стопанскиият металургичен комбинат - Дебелт, в който отива огромен ресурс и останалите дребни проекти, като този, е трябвало да изчакат.
Същевременно тези години в областта на ГТ Бургас получава значителни подкрепа от доставки на нови автобуси от предприятията в града, минали след 1987г на самоуправление – това са двете партиди жълти Икарус-280 и значително количество Чавдар В 41-20 (от СО''МАТ'').
През последните две години назряват редица проблеми в областа на екологията и точно там градът е силно изостанал, това са и годините, в които се поставят новите икономически взаимоотношения между държавите (в часност България и СССР). Пред така създалата се ситуация започват да се търсят други пътища (различни от централизираните) за доставка на тролейбуси и изграждане на контактна мрежа. Договорено е изграждането на ТИС-те и оборудването да е с помоща на Източна Германия, а 10 тролея да бъдат извадени от състава на Краснодарския градски транспорт и доставени безвъзмездно. Понеже всичко се извършва извън рамките на официалните икономически институции, то от всякаква гледна точка не е било редно и транспортирането да остане за сметка на дарителя или държавата.
Местната власт с организирани доставки на селскостопанска продукция и като вид бартер за транспортирането доставя за побратимения град такъв вид продукти. В тези действия обаче, инакомислещите доброжелателите на дружбата между двата народа съзират, че тролейбусите са платени – със скапани домати и развалени праскови!
През есента на 1989 г. тръгват Краснодарските тролеи по улиците на Бургас. Около година по-късно са доставени още 10 броя нови, този път доставката е официална, но е станала няколко месеца след падането на строя, в условията на новото време.
Може да се смята, че ако не е била тази помощ точно в края на съществуването на Народна(та) Република България, градът е нямало и до сега да има такъв вид транспорт!
 Снимките са от книгата ''Автокомбинат Бургас - Делници на колела'', но предвид издаването й, което е било през 1989 г, тролейбусният транспорт е изчерпван само с тези снимки.

Ако не се лъжа, на втората, последнен в дясно - трябва да е Йоан Костадинов, тогава като директор на ''Автобусни превози'' към ''Автокомбинат Бургас''; от дясно на ляво, четвърти е Н. Жишев - първи секретар на партията . Така и не разбрах тези реклами какви бяха, какво е пишело – струва ми се, известно време ги имаше (-ха)!             
« Last Edit: 07.02.2012, 22:36:47 by Pirgos_12A »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
А можеш ли да кажеш кои бяха краснодарските и кои - новите? Правеше впечатление, че бяха в две модификации, макар и да се различаваха леко. Най-видимата разлика за пътника бяха вратите - на едните правеха "ррРРРРрр", а на другите - "чшшШШШШШшш".
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
А можеш ли да кажеш кои бяха краснодарските и кои - новите?
Първата доставка бяха  с инвентарни номера от 15005 до 15095, а втората - от 15108 до 15198.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
А коя на коя партида вратите издаваха звука "ррРРРРрр" и на кои - "чшшШШШШШшш"?  :crazy:

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
А коя на коя партида вратите издаваха звука "ррРРРРрр" и на кои - "чшшШШШШШшш"?  :crazy:

Явно краснодарските са правели "ррРРРРрр", а новите - "чшшшШШШШШшш". Помня, че тези с трета цифра 0 в инвентарния си номер ръмжаха, а другите, които бяха с 1-ица по средата, шушкаха. Сега вече всичко се изяснява. Очевидно и третата цифра в номера означава доставка или нещо такова, понеже на Берните номерата също почват с 15, но третата им цифра е 2. Само че те дойдоха на две доставки, така че това горното е само теория.

Иначе някъде бях чел (или във Фототранса, или на първите страници на тези тема), че 15027 (онзи, който беше охра), имал разцветка като на атинските ЗиУ-та. Възможно ли е той да не е втора злоупотреба от Краснодар, а от Атина?
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Явно краснодарските са правели "ррРРРРрр", а новите - "чшшшШШШШШшш". Помня, че тези с трета цифра 0 в инвентарния си номер ръмжаха, а другите, които бяха с 1-ица по средата, шушкаха. Сега вече всичко се изяснява. Очевидно и третата цифра в номера означава доставка или нещо такова, понеже на Берните номерата също почват с 15, но третата им цифра е 2. Само че те дойдоха на две доставки, така че това горното е само теория.
Нищо подобно, инвентарните номера по тролейбусите са поставяни във възходящ ред, по време на доставка като е запазена " стъпката" през 11 (индентификация характерна за "Бургасбус").Ако си забелязъл при Берните "стъпката е отново през 11;
112 е 15209, 113 е 15220, 116 е 15231, 117 е 15242, а 119 е 15253. Не ми е известно защо при Волвата слагат 16 пред действителния инвентарен номер на ПС.

Иначе някъде бях чел (или във Фототранса, или на първите страници на тези тема), че 15027 (онзи, който беше охра), имал разцветка като на атинските ЗиУ-та. Възможно ли е той да не е втора злоупотреба от Краснодар, а от Атина?[/font]
Първите десет "ЗИУ- та не са с еднакви разцветки - оригиналният цвят при 15005 и 15027 е жълт, а 15038 (оригиналният номер всъщност е 15038 - 31992), 15049 и 15073 бяха сини. Ако не ме лъже паметта, 15016 (той в началото почти не се виждаше) беше в някакъв кремав цвят.
« Last Edit: 09.02.2012, 18:56:52 by Pirgos_12A »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".