Author Topic: За вредата от метрото  (Read 16336 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8819
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #40 on: 03.09.2010, 20:44:38 »
Трамвайното трасе от Козлодуй до НДК по Витоша ще се закрие - това всички го знаем
Явно само ти го знаеш .
Трамвайноот трасе от козлодуй до Алабин ще се запази.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1165
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #41 on: 04.09.2010, 21:39:24 »
Трамвайното трасе от Козлодуй до НДК по Витоша ще се закрие - това всички го знаем
Явно само ти го знаеш .
Трамвайноот трасе от козлодуй до Алабин ще се запази.
Няма защо да спорите. След три години всичко ще стане ясно. Тогава МД-2 вече ще е факт.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2740
    • View Profile
Re: За вредата от метрото
« Reply #42 on: 05.01.2020, 11:58:54 »
Чувството да изровиш тема от преди девет години е неописуемо, но реших да отговоря на New Passenger тук, за да не спамим другата тема.  :rolleyes:

Не съм съгласен с мнението Т_4. Пускането на М2 подобри обслужването на Черни връх. Може интервали да са същите, но с метрото от НДК до Витоша се стига по-бързо, както и от Стадиона до Г.М.Димитров е по-бързо отколкото с някогашния трамвай. Спирката на Вапцаров също е запазена като трамвайна докато за метрото Ибсен и Каблешков са много по-важни пътни артерии, затова беше избран вариантът със сегашната локация на МС Витоша.
....
Преди живеех на 3-4 минути пеша от крайната спирка на ТМ9. При посочените интервали, сутрин по празнично разписание пътуването до НДК отнемаше нещо от сорта на 4 минути ходене, 10 чакане, 12 пътуване или общо 26 минути. Добавям три минути повече ходене до метрото и се получава - 7 минути ходене, 12 чакане, 6 пътуване и една минута ходене, защото метростанция НДК е по-далеч от Пилоните спрямо трамвайната спирка. Общо 26 минути. Не казвам, че метрото е излишно и ситуацията би била по-различна при интервал 8-9 минути.

МС Витоша е правилно позиционирана с оглед на разрастването на квартала.

Може би е редно горната дискусия да се прехвърли в темата за ползите и вредите от метрото, за да не спамим тук.

Между Стадиона и до Г.М. Димитров е безспорно, че метрото е по-бързо. Както казах и в предния пост - различните видове транспорт трябва да се допълват, а не да се реже единия за сметка на другия.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3205
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #43 on: 05.01.2020, 13:30:06 »
Т_4, закриването на трасето по баира определено беше грешка, но ти препоръчвам да прочетеш примера ми с тб.4 в другата тема и ще видиш, че ти просто влизаш в статистиката.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13350
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #44 on: 05.01.2020, 18:47:15 »
Безспорно най-голямата вреда от метрото е отпадането на удобни наземни линии и търсени връзки. Иначе ползите са толкова много, че трудно може да се говори въобще за някакви вреди. Може би друга вреда е и презастрояването и струпването на много автомобили около метростанциите.

Най-големите ползи са, когато трябва да се прекоси целия град от край до край. Тогава метрото почти няма конкуренция по бързина и удобство. Няма задръствания, конфликти нерви. Като всеки влак, това е и най-безопасния вид транспорт, защото се движи по релсов път и възможностите за инцидент са едно на милион.

Разбира се в редица случаи особено за по-кратки растояния наземния транспорт е по-удобен от метрото, както беше ТМ9. Същото е и при мен в Младост. Очаквах чудеса като пуснат метрото, но като сложа ходенето пеш до станцията, неудобството от влизането и блъсканицата и прекачванията с директните автобуси е по-удобно и по-бързо. Например от Младост 2 до Орлов мост със 76 е абсолютгно еднакво като с метрото, но има много повече удобства, заради това че ми спира пред блока и няма ходене и блъсканица, влизане и излизане от подземия. Също и при пътуване до гарата с 305 е по-удобно директно, отколкото прекачване 305+метро+2-ри диаметър. Подобна е и ситуацията в Дружба, където с наземния транспорт времето е еднакво или по-бързо, но ги няма неудобствата от влизане в подземия. Не случайно и Младостките и Дружбенските линии си запазиха пътниците, както и трамвай 8 в Люлин.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3205
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: За вредата от метрото
« Reply #45 on: 05.01.2020, 19:29:12 »
В Дружба и най-вече в Младост, пътниците бяха запазени привидно. Просто разредиха линиите. В Дружба в момента е ок, ама за Младост е добре да се разкарат поне 1-2 линии и да се подобри обслужването на останалите.