Author Topic: Връзка на метрото с наземния транспорт  (Read 355984 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Аз мисля, че има как  и да се пусне А294 и в обратната посока, тъй като в момента А294 вози само от Г.М.Димитров в посока към УНСС, а защо не се движи и наобратно. Защо не се разсъсредоточи част от пътникопотока като има транспорт и към Колежа по телекомуникации. Тов аняма ли също да помогне??
Не, така е добре, защото критичната спирка се припокрива с тази на А280. Иначе хората ще прибягват през улицата, като видят да се задава автобус на отсрещната спирка.
Който иска в обратната посока, може да ползва А69, 70, 123, донякъде А88 и бъдещия трамвай.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Малко е пресилено да се твърди, че след метростанцията 280 се движи празен към Плиска. Всичките пъти които съм пътувал от УНСС до Орлов или СУ с 280 винаги са оставали доста пътници в автобуса. Вярно, не претъпкано, но и в никакъв случай празно, винаги са били заети всички седящи места + доста правостоящи.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
@Kraxx даваш решение на проблема по сталинистки - като няма хора, няма проблеми. Още по-добре е тогава да направят пенсионерските карти да НЕ важат в сутрешен и следобеден пик - съответно между 7 и 9 и 16 и 18 часа. Не може дадена карта, която е за всички линии, да не важи за метрото - че то нали също е част от ГТ, или е с друг статут?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Малко е пресилено да се твърди, че след метростанцията 280 се движи празен към Плиска.
Може и да не е празен, но сегашният му интервал е напълно удовретворителен в този участък. И тъй като необходимостта от уплътняване е само след Раковата, логично е тя да се покрие със сгъстяване на А294.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Всички пропускате нещо много важно - линии 280 и 294, частично и 94, обслужват студенти, които имат по-различен ритъм на живот от другите жители на града. Какво имам предвид - пиковите часове за тези линии не съвпадат с тези на А108, А120 и тн - натоварването  започва по-късно и е сравнително равномерно през целия ден - студентите рядко имат лекции от 8 до 17 ч. Някои започват сутрин, други по обяд, трети вечер. Във връзка с това смятам, че А294 и вероятно А280 имат относително постоянен пътникопоток в часовете от 7 до 19 ч и затова смятам, че трябва да имат 'специални' разписания.
Ето едно предложение, което бих казал, че отговаря на търсенето и би облекчило пътуването:
А280 - курс: 66-72 мин
Часови пояс               4:30-6:30     6:30-7:30     7:30-19:30    19:30-22:00   22:00 - 0:00
Коли (интервал)        4(17/18мин)  7 (10 мин)   11(6/7 мин)    5 (13 мин)      4 (17/18 мин)

А294 - курс: 30-35 мин
Часови пояс               4:30-6:30     6:30-7:30     7:30-19:30    19:30-22:00   22:00 - 0:00
Коли (интервал)        0(/)               3 (10 мин)    5(7 мин)         2 (16 мин)      0 (/)

Така линиите ще са най-редовни когато реално има нужда от тях, а не в 6 сутринта. Би било добре две от четирите късни на А280 да правят по още един курс на интервал 34 мин (т.е между 23.30 и 0.30), мисля, че би имало пътници.

Друга опция, която е по-лесна за реализиране:
А280 се запазва
А294 се променя на 5-3-5-2 като интервалите в извънвръх и вечер са съответно 12 и 16 мин. По този начин в пиков час на два метровлака ще има има по един А294 (както досега), в извънпик ще минава автобус на 1.5 влака и вечер на всеки два.
 
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
По принцип нямаше да пиша, но немога да се сдържа...
Супер решение си намерил, няма що. Ако не си разбрал, проблемът е в автобусния довозващ транспорт, като го натовариш повече за сметка на метрото, как точно решаваш проблема с автобусите - пускаш още 10 коли на А280, като през 1988 год. ли? И какво общо има капацитета на станцията, да повторя, проблемът е в автобусния довозващ транспорт!
То е очевидно, че А294 има нужда от още коли, колко точно и соло или съчленени вече е въпрос на дискусия.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Студентски Град няма угодия. Трамвая за в бъдеще ще разтоварва 280 и 294, за да довозва Дианабад и Дървеница до метрото. Това го коментирах в другата тема за трасето до Дървеница.

Линия 507 - от "Студентски град" до автостанция "Гео Милев", като преминават покрай кв. "Мусагеница" и през Площада на авиацията.

Линия 511 ще обслужва "Студентски град", като ще се движи по основните улици в жилищния комплекс, за да прави връзка с метростанция "Г. М. Димитров".
В Студентски град живеели 90 хиляди души. Е, извинявайте ако добавиш и квартал Витоша стават и повече.... това е направо за метро, което биха го ползвали и много студенти за да стигнат до Ректората, но пък ще има яка блъсканица на Сердика.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Това с линиите 5** е ЩЕ и ще е ЩЕ за неопределено време. Нито са дообсъдени маршрутите, нито е предложена адекватна система за таксуване, нито са обявени конкурси за концесиониране на тези линии...
МД1 има вече 2 разклонения на изток, трето не е възможно. Да се надяваме, че някога в светлото бъдеще решат МД2 да поеме на изток след Хладилника. Но засега даже по план го няма това.

Обсъжда се решение СЕГА, а не в неопределено бъдеще.
« Last Edit: 29.11.2012, 12:36:55 by blagun »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
5XX според мен няма и да види бял свят. Експресната линия е решение разбира се.

Проблемът е че автобусите са претъпкани, нали така? Когато има много транзитен трафик той се разпределя по една експресна линия и една нормална най-оптимално. Транзитният трафик е средоточен в началните 2-3 спирки в Студ. град, УНСС, Техническия, Г.М. Димитров, СУ. Това са студентите, които пътуват за лекции. Нетранзитният са пътници живеещи в кварталите по маршрута - на тях няма да им се дава възможност да се качват в транзитната линия като спирки като Орлов мост, Плиска и т.н. се подминават без спиране. Значи една експресна линия със спирки само на изброените места и 7-8 коли в час пик и една нормална с 10 коли ще реши нещата. Защото се заговори за Хамбург, разгледайте как пътува Метролиния 5 която е със двойносъчленените автобуси, схемата е точно такава.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
5хх няма да решат проблема. ГеМето в тази си част има задръствания и ако автобус до Арена София стане реалност, просто ще имаме допълнително задръстващ булеварда автобус, който на всичкото отгоре ще виси в това задръстване вместо да улеснява студентите.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile

Проблемът е че автобусите са претъпкани, нали така? Когато има много транзитен трафик той се разпределя по една експресна линия и една нормална най-оптимално. Транзитният трафик е средоточен в началните 2-3 спирки в Студ. град, УНСС, Техническия, Г.М. Димитров, СУ. Това са студентите, които пътуват за лекции.

Много хубав коментар, но експресният градски автобусен транспорт отдавна не е приоритет на София, така, че забрави.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Ако ще коментираме Ст. Град то за мен най-правилното решение би било той да бъде премахнат от настоящото си местоположение и да се изгради нов студентски комплекс извън или в покарайниините на града и там се измести цялата необходима студентска инфраструктура - Университети, библиотеки, общежития, столове и т.н.
Въпросното място да се намира в район с възможност за свързване с метро, но с пълна забрана за жилищно строителство.
За съжаление това няма как да се случи, но все пак е най-чистото, елегентно и правилно решение.

Проблем е и че няма как да се намали трафикът по Г.М.Димитров. Към момента няма решение, което да може да помогне в този аспект. 
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Няма начин това да стане. Това дето го гласят за Лозен е направо ужас. Университетите няма накъде да се преместят. Как ще се стига до Ректората?

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Ще го преместим, а сградата ще я направим на музей.  :angel:

А сега сериозно, изместваме се от темата за свързаността с метрото. Студентски град каквото и да си говорим е сериозен проблем, който много трудно ще се реши. Той е разположен и на такова място, че няма как да се прокара нова транспортна артерия до него. Единственото, което може да се направи е да се осъвършенства довеждащият транспорт. Но не съм сигурен, че по-екологичните, но по-бавни решения ще решат проблема...
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Аз наистина не разбирам..., става въпрос (за момента) за пускане на още два автобуса (дори да са соло) в интервала от 06:30 до 21:30 по А294 и проблемът е сведен до средностатистическия в София, поне до изчерпване на капацитета на МД1 в участък Г.М.Д.-С.У.
За какви експресни линии бленувате - да едно време имаше А80 и А 280, ама първия губеше повече време по спирките, отколкото по светофарите, ако искате да ви ги преброя, за да видите, че преди 25 години имаше точно 4 (четири) светофара по целия маршрут на А80/280 - Кл.Охридски/8-ми декември, "раковата", Орлов мост и СУ и нито едно "задръстване". Сега са 9, с безброй тапи, така че такова чудо "експресен автобус" в София вече няма как да има, трябва да е "експресен хеликоптер".
А фантасмагориите за наливане на милиарди за преместването на Студентски град повече прилягат на разни утописти плачещи за обществено внимание, отколкото на нашия форум.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Ще го преместим, а сградата ще я направим на музей.  :angel:

Макар  и иронично това предложение е много логично ! Учебните заведения и учещите трябва да са възможно най-близо и щом не можем да преместим Студентския град , то ще преместим учебните заведения близо до него . Нови съвременни сгради енергийно ефективни проектирани и изпълнени за съвременните необходимости в обучението , ако пък за цялото това нещо могат да се използват и европейски фондове просто здраве му кажи . Европа може да реже от всичко , но парите за наука няма да пипне .

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Хайде стига с оффтопик за Студентски град! Има си тема: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=342.60, който иска да философства и фантазира, да не цапа темата ВРЪЗКА НА МЕТРОТО С НАЗЕМНИЯ ТРАНСПОРТ
« Last Edit: 30.11.2012, 10:26:55 by blagun »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
По някога транспортните проблеми изискват нестандартни решения ! По настоящем метрото създава повече въпроси отколкото да предлага решения . Търсят се възможности да се донатовари вече натовареното метро ! Пример : Автобусна линия 45 .
Очевидна е необходимостта от нова транспортна схема съобразена с новите реалности .

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Какво се случи с удължаването на 64 и 98 до метрото, от кога се планира да влезе в сила?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
45 е много удачна линия като замисъл - довозва Овча Купел до метростанция Вардар като избягва задръстваниято по Възнесение и К. Величков. Само трябва да се разгласи разписанието и интервалите да са адекватни - не повече от 15 минути в пик и не повече от 25 вечер и празник.  :) 11, 60, 102 не са ефективни довозващи линии особено последните две - довозват до прекалено отдалечени метростанции и се забиват в задръствания.  :) Редно е 64 и 98 да бъдат удължени както и 67 с цел ефективно довозване.  :)