Според мен, след откриване на метрото до летището, в ж.к. Дружба трябва да настъпят следните промени:
А7 не се променя.
А8 Кривина, Казичене, Бусманци, гара Искър, бул. "Искърско шосе", бул. "Кръстю Пастухов", ул. "Кап. Димитър Списаревски", ул. "Илия Бешков" и по бул. "Искърско шосе" по маршрута си. Прави връзка на селата с метрото. Чрез намаляване на пробега се намалява и интервала със същия брой коли и става по-начесто. Синхронизира се с
А14, за да може двете линии да имат довозваща функция в ж.к. Дружба 1 - заедно с
А14 довозва до метрото бул. "Кръстю Пастухов" и ул. "Илия Бешков" обратно на
А404. Може
А6 да се подсили с една кола, за да не се влоши обслужването на с. Герман.
А10 кв. Димитър Миленков, ул. "Подполк. Васил Златарев" под ж.п. линиите, ул. "5010", ул. "Неделчо Бончев", бул. "Христофор Колумб", Терминал 1. Линията ще работи със по-сгъстен интервал в пиковите часове (~15 мин) и горе-долу на сегашния извън пик. Ще прави връзка на Терминал 1, на района около летището и индустриалната зона с метрото на метростанция 22(знам, че спира малко далечко от нея, но с развитието на инфраструктурата ще се помисли за начин да обикаля около станцията).
А14 автостанция Изток, кв. Враждебна, Кривина, Казичене, Бусманци, гара Искър, бул. "Искърско шосе", бул. "Кръстю Пастухов", ул. "Кап. Димитър Списаревски", ул. "Илия Бешков" и по бул. "Искърско шосе" по маршрута си. Прави връзка на селата с метрото. Синхронизира се с
А8, за да може двете линии да имат довозваща функция в ж.к. Дружба 1 - заедно с
А8 довозва до метрото бул. "Кръстю Пастухов" и ул. "Илия Бешков" обратно на
А404.
А84 се закрива! Автобус до Терминал 2 е безсмислен. А Терминал 1 и района ще се довозват до метрото чрез
А10 и
А384 или до Дружба чрез
А384. Връзката на бул. "Христофор Колумб" с бул. "Цариградско шосе" ще се осъществява чрез
А604.
А88 се скъсява от Зоопарка до гара Искър (последната спирка на А604).
А114 се закрива !
А204 се скъсява от ж.к. "Борово" до Национален стадион Васил Левски или, в краен случай, до Плиска (ще върти на кръговото на 4-ти километър).
А384 Терминал 1, бул. "Христофор Колумб", ул. "Кап. Димитър Списаревски", продължението на бул. "Кръстю Пастухов", което се строи над метростанцията, бул. "Проф. Цветан Лазаров", ул. "Димитър Пешев", последната спирка на А404. Довозва до метрото Терминал 1, районът около Нова телевизия, бул. "Христофор Колумб", част от ж.к. Дружба 2 и част от индустриалната зона. Интервал: под 10 минути в час пик и ~15 минути извън пик. Синхронизира се с
А10.
А404 запазва маршрута си от Централна гара до кръстовището на ул. "Кап. Димитър Списаревски" и ул. "Илия Бешков", ул. "Илия Бешков", бул. "Искърско шосе", бул. "Кръстю Пастухов", обратно към Централна гара. Довозва до метрото бул. "Кръстю Пастухов" и ул. "Илия Бешков" обратно на
А8 и
А14.
А604 запазва маршрута си от Пирогов до кръстовището на бул. "Искърско шосе" и бул. "Кръстю Пастухов", направо по бул. "Кръстю Пастухов" и по маршрута на
А88 до крайната станция в ж.к. Дружба 2. Запазва се толкова скъпоценната връзка на Дружба с бул. "Цариградско шосе".
ТБ4 се запазва без промяна. Синхронизира се с новата довозваща линия(
ТБ14). Спомага за довозването на ж.к. Дружба 2 до метрото. Също така прави скъпоценната връзка с бул. "Цариградско шосе".
ТБ11 се запазва без промяна. Синхронизира се с новата довозваща линия(
ТБ14). Спомага за довозването на ж.к. Дружба 1 до метрото. Също така прави скъпоценната връзка с бул. "Цариградско шосе".
Нова
ЕКО довозваща линия
ТБ14 (най-близо до ТБ4 и ТБ11, но номерът не е от значение) ж.к. Дружба 2 (последна сприка на
ТБ4), ул. "Обиколна", бул. "Проф. Цветан Лазаров",
бул. "Христофор Колумб",
ул. "Кап. Димитър Списаревски" и по маршрута на
ТБ11 до депо Искър. Обратно до
пътната връзка между ул. Кап. Димитър Списаревски и проф. Цветан Лазаров в района на блок 98 в ж.к Дружба 1, през нея и по маршрута до ж.к. Дружба 2. Линията се синхронизира с
ТБ4 и
ТБ11, така че в пиковите часове да има довозващ тролейбус на около 6-7 минути, а извън пик на около 12-13 минути. Такава линия не изисква никакви вложения в контактна мрежа. Всички връзки съществуват и сега! Линията, заедно с
ТБ4 и
ТБ11 довозва до метрото ж.к Дружба 2 и част от ж.к. Дружба 1.
ТМ20 не се променя. Довозва до метрото част от индустриалната зона и част от ж.к. Дружба 1.
ТМ23 не се променя. Довозва до метрото част от индустриалната зона и части от ж.к. Дружба 1 и ж.к. Дружба 2.
Мотиви:
1. Намаляване на
наземния транспорт и трафик, поради наличие на
подземен такъв, чиято цел е да поеме основните пътувания от и до квартала.
2. Насочване на жителите на ж.к. Дружба и работещите в околните индустриални и бизнес зони към метрото.
3. Запазване на прилични директни връзки на квартала с бул. "Цариградско шосе" (три линии -
А604,
ТБ4,
ТБ11) и различни централни части на града (пет линии
А604,
ТБ4,
ТБ11,
ТМ22,
ТМ23), за който има желание да пътува директно без прекачване.
4. Запазване на директната връзка с Централна гара (
А404).
5. Връзка на близките села до метрото.
6. Подобряване на екологичните показатели, чрез намаляване на автобусния транспорт, и чрез създаване на еко довозваща линия.