Author Topic: Връзка на метрото с наземния транспорт  (Read 355943 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Да идеята за Черни връх - Св. Наум - Баучер е по-добра от моята, колебаех се до двете. А  идеята за обръщане на Семинарията е най-добра, все има място, а и да се организира нещо като последна спирка с малка почивка на шофьорите и химическа тоалетна.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Именно за това и го предложих, защото вечер в час пик по Вапцаров е ад... стигаше се през тази пролет колоните с коли да започват от светофара за Токуда. Може спокойно с колчета или бордюри да се изгради инпровизирано обръщало, като по този начин ще се избягват поне големите задръствания в този участък от маршрута.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Ами предложете го във виртуалното деловодство или на стената им.
------------------------

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Не мисля, че въобще има нужда от такова обикаляне. Габаритът на кръстовището е достатъчен за обратен завой на автобуса около островчето. Завива надясно по Баучер и след това веднага върти наляво. Трафикът също е малък и няма никакъв проблем.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
На една от транспортните комисии от КАТ извадиха от 10 кладенеца вода и заклеймиха тази възможност като потенциално опасна за безопасността на движение.  :crazy:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Знак, забраняващ този завой, няма, така че не следва да им се обръща внимание на КАТ. Те могат да изкарат всеки завой опасен и то само за да се правят на интересени. Според мен има много по-опасни завои за градския транспорт в София.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Според мен е най-добре ТМ10 да не се пипа на този етап, освен ако не решат да го махат от бул.Черни връх във връзка с изграждането на МС Витоша. Да му върнат маршрута отпреди откриването на МД2, т.е. до ул.Кораб планина - така хем не задръства Черни връх, хем не се губи връзката с метрото.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Да това ще е много добър вариант, защото доста хора си използват трамвая въпреки че е по-бавен, осигурява малко по-приятна връзка към Графа, от колкото прекачването от метро на тролейбус.  Но най-добре ще е да си остане до Хладилника, защото колкото и да е ще се припокрива само в 4 спирки с метрото. През които ще довозва пътниците в този участък. Само се чудя дали няма да е по-добре да обединят спирката на Люботрън с тази на Кръста. Така трамвая няма да спира през 5 метра и няма да прави тапа на светофара при Рум-а.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Времето, което ще загуби за две спирка, вместо една, е едно и също. Все една ситуацията с бившата девета линия - спирка хотел Хемус и пресичащите пътното платно хора.
------------------------

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ок, тогава да спира само пред РУМ-а. Така светофара няма да го подпира, а на Кръста ще минава транзит. Печелят се 2 минути.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Трасето на трамвая по Черни връх май ще го махат като започнат работа по удължаването на МД2 до Хладилника и след това едва ли ще го възстановят. Надявам се че ще го оставят поне до бившето обръщало на ул.Кораб планина.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Трасето на трамвая по Черни връх май ще го махат като започнат работа по удължаването на МД2 до Хладилника и след това едва ли ще го възстановят. Надявам се че ще го оставят поне до бившето обръщало на ул.Кораб планина.
Няма никаква разумна причина да го махат:
1. Обръщалото на Кораб планина не може да е постоянно решение, а едно посотянно трамвайно ухо струва една бала пари за отчуждаване.
2. Трамваят ще върви успоредно на метрото само между 2 метростанции, а това не може да се твърди, че е дублаж.
3. Районите на Семинарията, Лозенец и Графа се вързват с подвитошките квартали, А83.
4. Заради Парадайз мол тръгнаха съчленени състави по ТМ10
5. Предвиденото кръгово трамвайно трасе Искърско шосе-Г.М.Димитров-Могилата-Кутев-Каблешков-Овча купел няма особени шансове за реализация, даже ако тръгне изгражгдане на въпросния ринг. Отсечката между Габровски и Драган Цанков се зае за друго трасе, което е близко до реализация. От друга страна по бул.Т.Каблешков в кв. Гоце Делчев е оставено място за ТМ трасе, така че може да се мисли за удължаване от Хладилника по новия ринг до Овча купел.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Няма изградени нови трамвайни трасета на места, където няма метро. Вижте колко е зле положението с възможни варианти за нови трамвайни маршрути (линии). Не се изгради трамвайно ухо на Кръста, така както и не се премести автостанция Хладилника. Има една автобусна линия 98 и виждате колко пагубно за нейната редовност е въпросното довозване до метрото. Аналогично с Мария Луиза, не може да се говори за сериозно дублиране на трамвайно и метро трасе. След площад Журналист има спирка Вишнева - в тази част на квартала няма друг транспорт (не забравям 94 и 102). Същото важи и за Баучер.
Предполагам, че след края на строителството, извадените релси ще бъдат възстановени. Така и тази отсечка ще бъде подменена с нова инфраструктура.  :P
------------------------

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Хах, да се надяваме че няма да спират трамвая. Не е лошо да се измисли нещо подобно на това което се прави сега с линия 20 и преместването на железния път в един коловоз. Иначе снощи нямах фотоапарат под ръка, но към 18:00 часа мина състав и беше пълен като всички места бяха заети и в двата вагона, както и имаше много правостоящи. Напомни ми годините в които линия 9 съществуваше и нямаше метро. След трамвая мина и 98 които също беше пълен, а след няколко минути мина 2057 в които също имаше много пътници. Това ще рече че явно има доста голям брой пътници които използват трамвая и автобуса в този участък.
Хубавото е че не преместиха автостанция Хладилника на Кръста, защото сега ще може да се изгради една хубава автостанция Витоша, от която ще тръгват автобусите за Витоша. С това тази част на София ще стане доста по-посещавана и ще има нужда не само от метро, но и от трамваи. За това е хубаво трамвая да остане в тази си част, въпреки че ще има общи участъци с метрото.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не е лошо да се измисли нещо подобно на това което се прави сега с линия 20 и преместването на железния път в един коловоз.
ТМ20 има къде да се измести, докато ТМ10 няма никакъв шанс: 2 ленти трябва да се запазят за автомобилния трафик. Предполагам, че ще направят, както в Младост с Ал.Малинов - ще заградят вътрешните ленти, а после - външните.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Съгласен съм, че А98 има достатъчно пътници, както и с всичко написано от Petko21. Беше изнесена информация, че ще се наложи да спре трамвая - дано е временно.
------------------------

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Не е лошо да се измисли нещо подобно на това което се прави сега с линия 20 и преместването на железния път в един коловоз.
ТМ20 има къде да се измести, докато ТМ10 няма никакъв шанс: 2 ленти трябва да се запазят за автомобилния трафик. Предполагам, че ще направят, както в Младост с Ал.Малинов - ще заградят вътрешните ленти, а после - външните.

Нали метрото в този учатък ще се изгражда подземно? Какво затваряне на Черни връх ви притеснява?
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Така е, обявено е, че ще се строи по НАТМ. Стартовата шахта ще е при колелото на тм 10, така че нищо чудно трамваят да бъде скъсен. Самата станция и транспортният тунел ще се изграждат с укрепени шлицови стени, т.е. ще има поетапно стесняване и затваряне на кръстовището на Черни връх и Ибсен.

Offline bvz

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 11
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Предвижда ли се вече промяна в организацията на движението на масовия градски транспорт в Дружба след пускането в експлоатация на отсечката на метрото от Международния изложбен център до Аерогара София Терминал 2? Много ми е интересно дали е възможно осъществяването на идея за изграждане на малка автобусна станция над Метростанция 21 (Искърско шосе)? Не знам доколко е смешна или осъществима подобна идея, но поне според мен би подобрила транспортното обслужване на крайградските райони (Кривина, Казичане, Бусманци, Миленков, и отчасти Герман, Лозен), осъществявайки връзка с най-бързия и удобен транспорт до центъра на града (и не само) и отчасти би оптимизирала вътрешнотранспортните връзки в Дружба. Ако е смешно и нереално, кажете да не споделям повече идеи...

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Реорганизация 100% ще има, друг въпрос е в какво ще се изразява това. За съжаление, с всеки нов участък се правят на пръв поглед глупави и неефективни решения, отдавна е назрял въпросът с преосмислянето на цялостната транспортна схема в града и тарифирането с оглед метрото, което с всеки участък заема по-голям дял от превозите и се явява гръбнак на системата. Такива автостанции или терминали имаме в практиката и дори преместването им от едно място до метростанция. Такава е и световната практика. От там насетне вече е друга тема къде това може да се осъществи- има свободен терен, ще се обслужват най-много направления, близко е до гаража на автобусите, не се създава риск от натоварване и задръставния и доста други аспекти. Мястото при станция 21 не е особено подходящо и няма място за автостанция. Но станция Искър до гарата е наблизо и вероятно ще извъртят маршрутите да обикалят и покрай метрото.... ;)