Author Topic: Транспортно обслужване на ж.к. Люлин  (Read 91221 times)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • View Profile
Интересно противопоставяне на квартали - в Младост има един куп безсмислени автобуси (113,314, 112), докато в Люлин не може да се удължи пробегът на А 111. Не казвам да закрием горепосочените линии, но, както Благун отбеляза, може да се прехвърли пробег.

Евентуална промяна на А108 през МС Люлин, по маршрута на 42 и ТБ 6 и по сега действащия маршрут от Орион има ли смисъл?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9558
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Има няколко варианта. Единият е 108 от "Люлин" 8 по улица "Търново", "Ген. Асен Николов", "Царица Йоана", "Добринова скала", настоящата си последна спирка в "Люлин" 5, всичко това с промяна на маршрута на 309 през "Надежда" и връщането му по "Проф. Александър Станишев". Това не е лош вариант, но пак част от проблемите остават, защото решението за обиколка на "Люлин" 3 през "Царица Йоана" и "Добринова скала", а не през "Панчо Владигеров" и "Захари Стоянов" е решение за едни, но не е решение за живеещите в "Люлин" 3 и 4 в близост до "Захари Стоянов", които също са съществено далеч от метрото като път пеш, а всъщност района на "Захари Стоянов" е и доста по-заселен от този на старата отсечка на "Царица Йоана" между "Люлин" 2 и 3. Може да се направи следното: 108 заобикаля "Люлин" 3 през "Панчо Владигеров" и "Захари Стоянов" дублирайки се със 111, но какво става с "Царица Йоана" между "Люлин" 2 и 3 и не се ли пресища с  линии "Захари Стоянов" дори и 42 да се премести изцяло оттам, което всъщност няма да е добро решение, защото предвид пазара функцията й не е само да довозва жителите на Банкя до първата метростанция. От друга страна някой би си помислил да се подобри ТБ 6 и "Проф. Александър Станишев" да се остави само с нея и 111, като 82 да се пусне по "Царица Йоана" обаче за "Проф. Александър Станишев" е важно да има връзка с метростанция "Сливница", която ТБ 6 не може да извърши. Явно Благун е прав, че трябва 111 да се пренасочи през "Търново" и "Ген. Асен Николов", въпреки увеличаването на времето за пътуване от кръстовището на "Панчо Владигеров" и "Проф. Ал. Станишев" до това на "Панчо Владигеров" и "Царица Йоана", да се пусне 309 по маршрута на 108 до настоящата си последна спирка "Илиянци подлеза" или до "Хюндай", а 108 да вози от "Люлин" 5 през "Добринова скала" и "Царица Йоана" до метростанция "Западен парк", десен завой на мола и след това връщане през "Неру" до "Луи Пастьор" и нататък пак по "Царица Йоана".

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9558
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
108 има нужда от промяна - при сегашния интервал довозващите функции в Люлин са минимални, в Надежда е полу- до почти празен заради големия дублаж с редовния 83. Може би има смисъл да се пренасочи примерно по Хан Кубрат като довозващ до едноименната метростанция с намаляване на интервала и да обръща аналогично на 27. Така може да отпадне недоразумението 285. :rolleyes:
Относно цялостната схема аз заставам зад предложението на alpha_adversativum тук, а относно докъде да се промени едната крайна дестинация на 108 при настоящето положение не съм съвсем убеден какво трябва да е решението, но мисля, че маршрута до „Надежда“ и „Хюндай“ е изключително неефективен и непременно трябва да се промени.

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 912
  • Системата ни убива
    • Skype Me™!
    • View Profile
Как така е неефективен?
Качи се някой път от Коларов до люлин и виж колко е удобен.
"Отстрани може да изглеждам като човек, който прави каквото си иска, или като човек, който се държи както си иска. Може да изглеждам арогантен. Всякакъв може да изглеждам. Но истината е, че свободата има много висока цена и аз съм сключил договор със себе си да я плащам. И я плащам. И не се оплаквам.“

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9558
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Да, само че наблюденията ми на „Орион“ в различни часове на деня показват, че пътникопотокът е колкото за маршрутка, а не за съчленен автобус. Дали заради интервалите или просто толкова може да генерира този маршрут, но при всички положения линията в момента е изключително разхищение на средства. Въпросът не е колко е удобно да ползваш 108 от „Хюндай“ до „Люлин“, а доколко е икономически изгодно да им атакъв маршрут. Сямнавам се, че би било така дори и интервалите да са три минути.

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2715
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Евентуална промяна на А108 през МС Люлин, по маршрута на 42 и ТБ 6 и по сега действащия маршрут от Орион има ли смисъл?
Когато правиха големите промени в Люлин, пуснаха 108 точно покрай мс. Люлин и после между 9 и 10 микрорайон, но хората надигнаха врява и върнаха седмицата там.
Според мен, сега си е ок с този маршрут.

Имам питане - какви са предпочитанията в момента там, където тб.6 и 82 минават заедно? Коя линия се ползва повече и изобщо, как е натоварването?
Имам и същия въпрос за 309, дали и как (и колко) се ползва от Люлин 1 до мс.Сливница?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9558
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Въпросът за зоната на съвпадащи маршрути на А 82 и ТБ 6 в момента е интересен. ТБ 6 има по-пълноценна функция за довозване както до града, така и из квартала, за разлика от 82, който е с основно перо довозване до метростанция „Сливница“, а след нея минава в разни ничии земи тънещи в мизерия, а в същото време не се доближава достатъчно до основни точки в центъра, както ТБ 6 до „Лъвов мост“ например. Според мен натоварването е поделено по равно и линиите „съжителстват“ пълноценно. 309 по актуалния си маршрут от началото на 2013 г. е много слаба линия. Най-слабата на фона на ТБ 6 и 7 и А 310.

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2715
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Т.е. 82 за довозване до метрото, а тб.6 за по-дългите пътувания? Не е ли 111 по-удачна за връзка с метрото? Все пак е доста по-редовна.
За 309 подозирам че е така - там има много слаб пътникопоток и не беше драма дори с 53-та с интервал 100 минути. Жалко, че го съсипаха.
Интересно, че 82 така и не може да добие някаква по-смислена роля, с изключение на помощна линия към 77.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Никоя линия не може да има смислена роля с интервали в час пик над 10-12 минути. Според мен не беше добра идея размяната на 82 и 309. В Люлин 1, 2 определено има нужда от по-редовен транспорт, от друга страна подсилването на 82 не е оправдано. Затова според мен 309 трябва да се върна по Ал. Станишев. Още повече, че откакто махнаха 309 от там, тб 6 го разредиха.

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2715
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
И аз съм за връщането на 309 там, но според мен той се държи по Сливница, защото се цели винаги да има директна връзка с Л.Мост и Ст.Гара. Преди 5 години тази роля се изпълняваше от 53 и беше по-добре за квартала като цяло.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4546
    • View Profile
53 беше неефективна линия - селски автобус навлизащ в центъра с големи интервали съответно връзката с Лъвов Мост и Сточна Гара беше практически неизползваема.  :rolleyes:  ТБ6 се нуждае от сгъстяване и ако 309 минава по Станишев, то може би е по-добре той да минава през НДК вместо ТБ7 след завършването на метростанцията да се намали дублажът.  :rolleyes:  82 принципно може да е удобна връзка с Централна Гара, но трябва да се премахне ненужното обикаляне на катуни и коптори - от Сливница трябва да минава директно по Кукуш съответно в обратна посока от Кукуш по Сливница, така могат да се спестят 2-3 минути в посока съответно интервалът да намалее и времепътуването до Централна Гара да стане около 30 минути.  :rolleyes:
« Last Edit: 28.09.2017, 18:20:33 by V.Peichev »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9558
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Т.е. 82 за довозване до метрото, а тб.6 за по-дългите пътувания? Не е ли 111 по-удачна за връзка с метрото?...
От гледна точка на практичност 82 е по-подходяща от 111, защото „Сливница“ и по-близко до „Проф. Ал. Станишев“ от „Люлин“, а спирката на „Сливница“ е точно до подлеза и не се налага досадно вървене пеш. Освен това така се прави услуга и на самото метро, защото „Люлин“ е събирателна станция за половината квартал и не е редно към нея да се добавя натоварване, което може да се поеме от „Сливница“. Но от гледна точка на интервали каквото се случи и не, 111 не е особено по-редовна от 82 особено в час пик, защото задръстванията, през които минава са огромни и често пращат автобусите да избиват закъснения по „Добринова скала“ през „Люлин“ 2, като така се изпуска почти целия маршрут през „Люлин“ заедно с всички важни точки. Казвам го от личен опит. Пролетта бях наблюдавал точно такъв развой на събитията на „Проф. Александър Станишев“. За „Станишев“ няма голямо значение дали ще е 82 или 309. Няма нужда от две линии до „Сточна гара“ там. Един редовен ТБ 6 за дълги пътувания и един редовен А 82 за връзка с метростанция „Сливница“, а 111 да прави връзка преди всичко с пазара и със СОП, а не с метрото. Проблемът на преустройството от началото на 2013 г. е разбира се първо че направиха 309 нередовна линия, а не подсилиха въобще 82 и второ, че това беше размяна, а не решение на проблем. В момента до „Орион“ 309 се движи по нискооборотни спирки през непривлекателни райони, а преди 82 правеше същото. Преливане от пусто в празно, а накрая в комплект към чудната картинка с мизерстването на 82, 309 и 111 се добави и принудено мизерстване на ТБ 6, който от 9 коли до 30-ти октомври 2015 г. се стопи до 8 от 2-ри ноември същата година, когато се въведе експеримента с искърските шкоди, а със зимни разписания 2016/2017 и до 7 коли, което беше безобразие.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
2030 - 309 :blink:

Чудесно. Както едно време. Сега ако го върнат и през Люлин 2 и стане пак на 7-8 мин... Нещо се размечтах.
« Last Edit: 23.05.2018, 11:08:00 by RADOCVET »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4546
    • View Profile
309 на 7-8 минути би бил почти празен след Сточна Гара посока Илиянци, дори при сегашното разписание редовно има едноцифрен брой пътници. Също при връщане на 309 през Люлин 2 е уместно ТБ6 да ходи до Одеон за да няма огромен дублаж. Толкова редовен 309 особено със съчленени автобуси би имал смисъл само при скъсяване на маршрута до Сточна Гара и пренасочване на ТБ6 през НДК. :rolleyes: Не е без значение тежкото задръстване на изхода от К. Стоилов към кръговото, което би довело до пакетно придвижване при толкова редовни автобуси. :rolleyes: Четири редовни линии между Люлин и Сточна Гара са прекалено много, нормално е една от тях да се пренасочи по-навътре в центъра, евентуално друга към Централна Гара. :rolleyes: Също при подобна промяна 82 би станал въздуховоз по периферията на Люлин и през катуни и коптори, особено ако не се премахне ненужната обиколка на катуни и коптори между Кукуш и Мицкевич. :rolleyes:
« Last Edit: 21.05.2018, 19:19:05 by V.Peichev »

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Добре, че нищо от разписанията не зависи от теб.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4546
    • View Profile
Виждал съм много пъти почти празни 79 и 309 около Василев Плаза. Четири редовни линии между Люлин и Сточна Гара са ненужни, уместно е поне една да се пренасочи към центъра. Задръстването на изхода от К. Стоилов към кръговото делник е кошмарно и често се събират по два ТБ9 да чакат. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А още по-често не се събират. Не знам какво имаш предвид под редовен транспорт, но тб6 и тб7 през деня са на 16 минути всеки.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12067
    • View Profile
    • Email
309 откакто го прецакаха си стана едва ли не цигановоз.

ОФФ: все съм си мислел че трябва промяна в тия линии а не всичко да отива до Сточна гара, което определено не е търсена дестинация. Примерно 310 да завивя надясно по Опълченска, да се прекара към НДК и южната част. люлин няма никаква връзка с тези райони а едоста по-търсено от Сточна гара. 309 до Ц.гара, до където сега отива единствено обиколния 82, тролеите може да си останат до Сточна гара.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12067
    • View Profile
    • Email
Мислил съм си за идея да се пооптимизират малко люлинските линии, 309, 310, 6 и 7. По конкретно 309 и 310. Сега всичкоотива до Сточна гара, където определено не е приветлива и търсена дестинация. Идеята ми е 310 като главна люлинска линия с хубави автобуси да прави десен завой по Опълченска да отива към НДК и южните райони, където е доста по-търсена дестинация. Например по Черни връх, Арсеналски, покрай пазара Иван Вазов и връщаве по бул.България. Така едно че люлин ще има връзка с търсените Южни райони и района около НДК, второ че се подпомага и претоварения 102.

309 откакто го прецакаха на големи интервали и по този маршрут стана цигановоз. Дали не е идейно да отива до централна гара? В момента такъв голям квартал няма редовна линия до гарата, само един 82 на голям интервал и по обиколен маршрут.

6-цата и 7-цата си остават както до сега.

Сега например за да отидеш от Люлин 4, 5 или 6 до НДК трябва да се прекачиш 2 или 3 пъти. Ако се промени малко 310 много от търсените маршрути ще са само с един транспорт.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3416
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
За избягване на дублажа съм си мислел 309 да се обедини с 45 както следва: От Люлин -> Орион - надясно към тунела на Люлин и по бул. Вардар до Овча купел. Така се избягва безмисленият дублаж на 6,7,309,310, а и се прави нова удобна връзка - на Люлин с кварталите Кр. поляна и Овча купел.

ПС: Моля модераторите да преместят коментарите в съответната тема.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6