Author Topic: Транспортно обслужване на ж.к. Люлин  (Read 172249 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14694
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
За Люлин е удачна довозваща линия със стандартни единични автобуси - улиците са достатъчно широки, пътникопотоците са сериозни. Примерно може пробегът и колите на 108 да се използват за вътрешноквартална довозваща линия в Люлин. Минибусчетата трябва да се използват в райони с тесни и/или криви улици, по които не могат да минават нормално по-големи автобуси. Евентуално и за линии с много малък пътникопоток примерно почти празния въздуховоз 28 отникъде-заникъде, 101 с допълнително бусче в пик за поемане на пътникопотока в промишлената зона и т.н. :rolleyes:
С един познат скоро обсъждахме идеи и стигнахме до следната. Той каза, че по думите на негов познат по бул. „Рожен“ и „Илиянско шосе“ има минимален пътникопоток за автобусните линии, респективно може без 108 до „Хюндай“. Стигнахме до съгласие за 108 през „Надежда“ но не през „Свобода“, а по „Хан Кубрат“, след което през бившата 202-ра, „Сточна гара“ и до „Лъвов мост“. Не бива да се забравя огромният комплекс, който се строи на мястото на железопътния завод. А що се отнася до 309 да се направи експрес и по класическия маршрут само до „Сточна гара“. Хем ще остане линия по цялата дължина на „Сливница“ в рамките на София, хем няма същият маршрут да се пресища с линии, хем ще има връзка от Съюза на слепите към града, хем дори с по-малко коли би се осигурила по-добра редовност на движението. По-перфектно печеливша схема за Столична община не може да има.
« Last Edit: 24.04.2023, 11:16:41 by AGENT 006 »
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Добре, след като направиха връзки МанЛи-Павлово, Горна баня-вилни зони, Карпузица, както и пуснатата преди броени дни линия 805 от Парадайса до Студентския, кога ще внедрят тази система и в Люлин, най-големия жилищен комплекс в София и в България?



Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13652
    • View Profile
За Люлин такива мини електробусчета няма да са полезни - улиците са достатъчно широки за нормални автобуси, а и пътниците са доста повече.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
А по-големи автобуси? Или минибуси в повече?
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17313
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А по-големи автобуси? Или минибуси в повече?
На фона на липса на водачи и якото орязване по старите линии как да стане!? Новите линии с тези бусчета ги пуснаха, за да могат да напишат отчет, че са завършили проекта по който ги взеха и предизборно…

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14694
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Добре, след като направиха връзки МанЛи-Павлово, Горна баня-вилни зони, Карпузица, както и пуснатата преди броени дни линия 805 от Парадайса до Студентския, кога ще внедрят тази система и в Люлин, най-големия жилищен комплекс в София и в България?
За „Люлин“ има един потенциален вариант. Преди време хората недоволстваха, че им отнема твърде много време да стигнат от метростанция „Люлин“ до домовете си в отдалечените части на четвърти и пети микрорайон и затова спирката на 111 на кръстовището на „Царица Йоана“ и „Панчо Владигеров“ беше направена двупосочна, преди това имаше спирка само до бензиностанцията „Лукойл“ в посока метростанция „Сливница“, но тази промяна беше преди всичко отбиване на номера и не мисля, че доведе до някакви съществени разлики. Естествено, че може да се каже ми като живеете в пети мокрайроан слезте на „Западен парк“ и си вземете 310, но в случая не става въпрос само за връзката с метрото, а за връзката с пазара. Мисля си за диагонална линия от „Люлин“ 5 през метростанция „Люлин“ и отдалечените от метрото блокове по улица „Търново“ би била вариант. Може да си го представите подобно на нарисуваното, зелената отсечка е експресна, там не се спира на спирките, за да не се пречи на съществуващите линии.
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13652
    • View Profile
Според мен няма нужда с тези маршрути по кварталните улици, достатъчно е 42 да се подсили малко. И да минава двупосочно по ул. Райко Даскалов, не знам какво налага да се движи по ул. Захари Стоянов в посока Банкя.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10821
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Защото 42 е всъщност 43, който заради концесията го преименуваха. Та 43 си въртеше на кооперативния, като правеше кръгче по Райко Даскалов, Панчо Владигеров и Захари Стоянов. После го удължиха до Люлин 8, но кръгчето си остана.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5446
    • View Profile
    • Email
Може да си го представите подобно на нарисуваното...

Това нарисуваното кажи-речи го прави трамвая.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Това нарисуваното кажи-речи го прави трамвая.

По тази логика целия транспорт в Люлин е довеждащ. Трамвая за 4,5,6 микрорайон, автобуси и тролейбуси за 1,2,8.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5446
    • View Profile
    • Email
Това нарисуваното кажи-речи го прави трамвая.

По тази логика целия транспорт в Люлин е довеждащ. Трамвая за 4,5,6 микрорайон, автобуси и тролейбуси за 1,2,8.

Еми то си е така, когато е планиран Люлин и са измислили че ще има за целия комплекс само 2 метростанции за 120000 жители е планирана и транспортната схема на микрорайоните и двата големи перпендикулярни булеварда са всъщност точно затова така разположени. Това е съветският модел на метростроене с голямо разстояние между станциите и довеждащи трамвайни или автобусни линии вътре в кварталите, без тях не може, станциите не са в пешеходна достъпност под 500 метра от всички точки на комплекса. В последствие тези линии са мутирали, разредени са до безкрайност, булевардите и улиците са се превърнали в паркинги и сега има проблем с довозването до тези две станции.
« Last Edit: 06.10.2023, 19:58:04 by fafan »

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
В Люлин има предвидено разклонение, което е заложено като вариант отдавна, посочено е на редица стари карти.

Нямаше ли предвидена довозваща линия и за Люлин?
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5386
    • View Profile
    • Email
Първоначално предвиденото разклонение в Люлин е нагоре по Панчо Владигеров, до Петър Дертлиев, със станция точно на кръстовището пред Съвета и горе след супер Витоша. По трасето на трамвая...Което е идеално, но чичо ви Стоян твърди, че не става, понеже наклонът е прекалено голям. Затова го решиха по Царица Йоана към околомръсното. Да не би по Драган Цанков наклонът да е по-малък?
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5446
    • View Profile
    • Email
В Люлин има предвидено разклонение, което е заложено като вариант отдавна, посочено е на редица стари карти.

Това разклонение се появи едва сега, когато е проектиран Люлин и метрото преди 50 години такова разклонение не е имало в проектите. От коя година карта си виждал такова разклонение в Люлин?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10821
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Разклонението на станция Люлин е заложено още при строежа на станцията през 80те.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
IKAR какво разклонение по трасето на трамвая? Има ли документални доказателства за подобни планове? Дай поне едно споменаване в медиите за това разклонение.

Това разклонение се появи едва сега, когато е проектиран Люлин и метрото преди 50 години такова разклонение не е имало в проектите. От коя година карта си виждал такова разклонение в Люлин?

Преди 50 години не, но с оформянето на Люлин като ж.к. се появява подобна идея. На тази карта от 1981 г. въпросната посока е отразена: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE#/media/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Metroshema-2.jpg
« Last Edit: 06.10.2023, 21:15:06 by New_Passenger »
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5386
    • View Profile
    • Email
Имаше го в една от картите в първата книга на чичо ви Стоян. Дори в едновремешния форум на СКГТ някой беше попитал за него. Отговорът беше, че действително в проектите съществува такова разклонение, но на този етап няма да се изгражда - има по-важни направления на метрополитена. Това по времето, когато току-що бяха открили станция Обеля.
По рейс и по жена не се тича!

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Сигурен ли си? Не съм виждал такава карта. Ако имаш предвид книгата на Братоев от 2004 г., разглеждал съм я, но там нямаше разклонение за Люлин 5. Щях да запомня. Имаше тази карта https://knizhen-pazar.net/books/232/23296/2329680_1.jpg?size=42640 както и етапите на развитие, като са предполагали че до 2020 г. ще имаме само 2 линии. Така че нещо ме съмнява.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5386
    • View Profile
    • Email
Да, то много карти имаше в тая книга. Също "География на транспортната система в България" от Михаил Михайлов. По това време правех курсови работи за метрото, също дипломната ми работа е свързана с него.
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16105
    • View Profile
    • Email
Очевидно минигабаритите на коментираните в темата линии не са адекватни на мащабите в Люлин. Хайде тогава да пуснем корабчета в Люлин,  защото във Венеция има, а Венеция не е по-голяма от Люлин.
Премествам постингите в подходяща тема.