Author Topic: Метро във Варна?  (Read 68747 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #120 on: 22.10.2009, 02:57:10 »
Какво правят хората по света?
 хахахаха
Комдия не - ами трагикомедия.
За на(д)земно трасе през центъра на Пловдив и Варна е толкова порнография даже да се мисли, колкото и обмислянето на МД-3 като мелез между трамвай и минна вагонетка...
Няма начин центровете на двете най-важни провинциални столици на България да бъдат осакатени с на(д)земни изпълнения...

Как си представяш метално-бетонна естекада във Варна пред Катедралата?
Как си представяш наземно трасе по Цариградско шосе в Пловдив?
Как си представяш на(д)земно трасе на гарата във Варна?

Безумие...
Нека е LR, ама  центровете на градовете е безумие да се говори за надземен/естекаден вариант.
Това са градове с облик, с център, който е предимно исторически, туристически центрове, чиято функция като такива не бива да бъде отнемана за сметка на вътрешните урбанистични проблеми...
За Варна специално - подземен вариант през града в направление север-юг е единственото логично решение, което няма да осакати транспорта, няма да изизксва извземане на територия и габарит от булевардите, няма да пречи на визията на града...
На Острова вече може да се говори за наземен вариант, който да минава в тунел за под канала към Аспарухово, но изцяло наземно трасе е немислимо.
Пък дори и конски вряг да се движи в него...
Подземното си е подземно - това му е цаката за тесни, развиващи се центрове като тези на Варна, София и Пловдив...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #121 on: 22.10.2009, 03:00:58 »
На Цариградското в Пловдив пък не виждам какъв е проблема да е наземно, като си има и зелена ивица между платната.

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #122 on: 22.10.2009, 03:57:50 »
Какво правят хората по света?
 хахахаха
Комдия не - ами трагикомедия.
За на(д)земно трасе през центъра на Пловдив и Варна е толкова порнография даже да се мисли, колкото и обмислянето на МД-3 като мелез между трамвай и минна вагонетка...
Няма начин центровете на двете най-важни провинциални столици на България да бъдат осакатени с на(д)земни изпълнения...

Как си представяш метално-бетонна естекада във Варна пред Катедралата?
Как си представяш наземно трасе по Цариградско шосе в Пловдив?
Как си представяш на(д)земно трасе на гарата във Варна?

Безумие...
Нека е LR, ама  центровете на градовете е безумие да се говори за надземен/естекаден вариант.
Това са градове с облик, с център, който е предимно исторически, туристически центрове, чиято функция като такива не бива да бъде отнемана за сметка на вътрешните урбанистични проблеми...
За Варна специално - подземен вариант през града в направление север-юг е единственото логично решение, което няма да осакати транспорта, няма да изизксва извземане на територия и габарит от булевардите, няма да пречи на визията на града...
На Острова вече може да се говори за наземен вариант, който да минава в тунел за под канала към Аспарухово, но изцяло наземно трасе е немислимо.
Пък дори и конски вряг да се движи в него...
Подземното си е подземно - това му е цаката за тесни, развиващи се центрове като тези на Варна, София и Пловдив...

Харесва ми как си мислиш думи и след което се държиш така,все едно съм ги написал аз.
Комдия не,ами направо трагикомедия.
Първо,изобщо не съм споменавал,че трасето трябва да е 100% наземно/надземно.Това си зависи от конктретната линия.Това което многократно написах е,че машините които ще се движат трябва да са трамвайни мотриси,защото част от трасето по очевидни причини няма да е обособено/подземно.Също така обясних и защо,но явно пак трябва да го напиша.За да бъде ефективна мрежата е необходимо множество лесно достъпни спирки през малки разтояния.

Как си представяш метално-бетонна естекада във Варна пред Катедралата?

Безсмислици не си представям.

Как си представяш наземно трасе по Цариградско шосе в Пловдив?

Явно не познаваш града и въпреки това, даваш акъл какво трябва да се строи.

Как си представяш на(д)земно трасе на гарата във Варна?

Лесно.

Това са градове с облик, с център, който е предимно исторически, туристически центрове, чиято функция като такива не бива да бъде отнемана за сметка на вътрешните урбанистични проблеми...

Философстване без покритие.Точно трамвайното трасе ще отнеме "историческата и туристическа" значимост на Варна и Пловдив? В момента варненската катедрала и Тримонциум направо блестят на фона на противните таксита,маршрутки и автобуси събрани от цяла Европа.

Подземното си е подземно - това му е цаката за тесни, развиващи се центрове като тези на Варна, София и Пловдив...

Само в България от цяла Европа са ви тесни улиците.Всички градове с light rail са с по 6-лентови булеварди,без ни една историческа сграда на техен фон.Ставаш смешен вече.Разбрахме,че ти се копае в Пловдив,Варна, а и Карнобат може би към 2035,но щом хора живеещи във Варна и Пловдив дори ти казват,че смисъл няма,нещата стават ясни.
« Last Edit: 22.10.2009, 04:09:15 by Beer »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #123 on: 22.10.2009, 15:51:15 »
Да, нарамил съм кирката и само чакам хора живеещи във Варна и Пловдив дори да ми кажат старт и почвам смело да ора около тротоарите ви като пионерче овошка...

Аз ставам смешен?
Малко математика и малко -ПЕРСПЕКТИВА. Нещо, способността да бъде забелязана и отчетена явно на доста хора им липсва:
1) Варна и Пловдив са градове, търпящи развитие - това всички го знаем;
2) Трамвайната мрежа на София, която преди 40 години е била ефективна и работеща сега е пречка за трафика. Така че по какъв начин сметна, че е "ефективно" да се инвестира в трамвайни трасета, предвид, че вече имаме пример в лицето на София как те не могат да се справят с поставената има задача;
3) Както казах - подземното трасе е нужната инфраструктура, а пък вече какво ще пуснат по него не е от значение, тъй като е важно от ПОВЪРХНОССТТА да СЕ РАЗКАРАТ колкото се може повече хора. Това не става с трамваи, а само с подземни трасета...
4) И сега математиката, която обещах: Варна е град, който расте много бързо. На картинката долу се вижда за какво става дума само за 40 години, което е НИЩО. Града се "раздува" буквално, така че не може да се наричаш психично здрав урбанист/проектант и да проектираш наземно трамвайно трасе, с перспектива за 100+ години (защото трасета от то калибър се проектират за подобен времеви период) и да очакваш, че то ще си струва инвестицията. Инвестицията (това е вече повече икономика, отколкото математика) е изгодна, ако не се налага да се откажеш от нея/да я разрушиш/да я прекласифицираш във второстепенна/да инвестираш наново в по-добро решение на средата на експлоатационният ѝ период.

И... със схемата си - приключвам тезата си.

В Европа имат най-разнообразни решения, КОИТО ИМАТ ИСТОРИЧЕСКА ПРЕДПОСТАВКА ЗА СЪЩЕСТВУВАНЕТО СИ! Сиреч - над 50% от S-Bahn трасетата в Германия са с 30-40 години експлоатация зад гърба си, а метросиситемите им са със 40-100 години, така че не може и да се говори за паралели при избор на решение. Когато се избира нещо НОВО, то се прави МАКСИМАЛНО подсигурено откъм провал. Никой в Западна Европа няма да тръгне да инвестира в наземни трамваи в градове, който прехввърлили капаццитета на неавтономен превоз, ОСВЕН ако в тях вече няма изградена такава мрежа.
При положение, че трамвайни трасета във Варна липсват... няма абсолютно никакъв резон да се строят такива, при положение, че подземният автономен превоз, дори и със спирки през 500 метра ще е многократно по-ефективен, а след 100-120 години спокойно ще може да се използва като гръбнак на една по-сериозна метроссистема, обслужваща град с много по-голямо населние/площ и натовареност в трафика.

А за рейсовете, събирани от цяла Европа - точчно работата на парче и късогледството в управлението и на трите граада - София, Варна и Пловдив, води до подобни панаири по улиците...

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #124 on: 22.10.2009, 17:59:37 »
Малко математика и малко -ПЕРСПЕКТИВА. Нещо, способността да бъде забелязана и отчетена явно на доста хора им липсва:

Така е.

2) Трамвайната мрежа на София, която преди 40 години е била ефективна и работеща сега е пречка за трафика. Така че по какъв начин сметна, че е "ефективно" да се инвестира в трамвайни трасета, предвид, че вече имаме пример в лицето на София как те не могат да се справят с поставената има задача;

Живееш със разбирания за трамвайте от преди 40 години. Последното нещо което промотирам е остаряла система в стил бивш соц. град.Ако още не си обърнал внимание, модерните трамвайни системи нямат нищо общо. Замисълът е трасето да обхваща възможно най-много хора,колкото може по-голяма част да е обособено,а не да се наблъскат множество линии ала София,Петербург,Моска и тнт. просто, защото навремето на ток им е било по-евтино.

...тъй като е важно от ПОВЪРХНОССТТА да СЕ РАЗКАРАТ колкото се може повече хора. Това не става с трамваи, а само с подземни трасета...

Нищо такова.Важно е да се разкарат колкото може повече частни автомобили.Не хората задръстват и замърсяват.Поне не директно. :)


4) И сега математиката, която обещах: Варна е град, който расте много бързо. На картинката долу се вижда за какво става дума само за 40 години, което е НИЩО. Града се "раздува" буквално, така че не може да се наричаш психично здрав урбанист/проектант и да проектираш наземно трамвайно трасе, с перспектива за 100+ години (защото трасета от то калибър се проектират за подобен времеви период) и да очакваш, че то ще си струва инвестицията. Инвестицията (това е вече повече икономика, отколкото математика) е изгодна, ако не се налага да се откажеш от нея/да я разрушиш/да я прекласифицираш във второстепенна/да инвестираш наново в по-добро решение на средата на експлоатационният ѝ период.

Математиката ти липсва.Това което си написал са твой лични виждания за нещата,а не универсални факти. Първо,не знам спрямо кое реши,че Варна се развива "бързо".Има стотици градове на планетата,които правят варненското развитие да изглежда като охлюв.Малко самокритичност би била добре,защото нищо кой знае какво не е постигнато.Другото което е интересно е,че смяташ да проектираш трасета за 100+ години. Явно имаш някаква много мощна кристална сфера,защото е невъзможно да се предвиди как ще изглежда града след 100+ години.Имаш ли представа колко техника ще бъде създадена за 1 век? Кои ти каза ,че ще имаш нужда от подземно трасе след 100 години? Кои ти каза,че града ще расте непрекъснато? Нормално би било да се правят прогнози за 30-40 години напред,но останалото вече е чиста фантасмагория.

И... със схемата си - приключвам тезата си.
В Европа имат най-разнообразни решения, КОИТО ИМАТ ИСТОРИЧЕСКА ПРЕДПОСТАВКА ЗА СЪЩЕСТВУВАНЕТО СИ!

Всичко създадено от човека има историческа предпоставка за съществуването си.

И... със схемата си - приключвам тезата си.

Никой в Западна Европа няма да тръгне да инвестира в наземни трамваи в градове, който прехввърлили капаццитета на неавтономен превоз, ОСВЕН ако в тях вече няма изградена такава мрежа.

Е те тук тезата ти направо се срина.Написаното от теб е просто брутална лъжа.Съжелявам,но проучи малко повече преди да пишеш. Ето,нека ти помогна:

Париж,Нотингам,Лондон,Бирмингам,Единбург,Манчестър,Шефийлд,Дъблин и много други в цяла Европа.Малка част от тези градове са използвали маршрути на изоставени жп трасета.Повечето са с чисто нова инфраструктира.Част от градовете дори са сходни на Пловдив и Варна.
Нека дадем и конктретен пример.Би ми било интересно да ми обясниш и как точно Бирмингам и Манчестър се справят само с трамвайните си трасета(нови трасета,не остатъци от 40+ годишно движение),бидейки къде по-големи от Пловдив и Варна? Но може би ти имаш по-добра визия от техните архитекти? За към 100-120 години напред?


А за рейсовете, събирани от цяла Европа - точчно работата на парче и късогледството в управлението и на трите граада - София, Варна и Пловдив, води до подобни панаири по улиците...

Съгласен съм.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #125 on: 22.10.2009, 19:33:22 »
1) Знам, че е така, защото го наблюдавам тук масово;
2) Не живея с разбиранията за трамваи от преди 40 години. Живея с разбиране за това, че е физически невъзможно да поместиш автономно трамвайно трасе в булевард, който не може да поеме дори разширение за една лента, какво остава за стесняване. 2+2 е 4, и колкото и да го сучем и с каквито и разбирания да живеем, няма да стане 6, такова нещо го няма дори и в квантовата физика...

Не говоря за натрупване на множество линии. Никъде не съм споменавал подобно нещо. Казвам, че не е възможно, правилно и реалистично да се инвестира в наземно трамвайно трасе, при положение, че подземното ще е по-евтино в дългосрочен план, безконфликтно, ефективно и с възможност за оптимизация в класическо метро, когато града стигне до това натоварване.
3) Личните автомобили се появяват там, където обществения транспорт го няма никакъв. Колкото пъти съм бил във Варна, нито веднъж не съм видял някакъв приличен градски транспорт...
4.1.) Математиката е показана нагледно на картинката.
4.2.) Мои лични схващания? Кои по-точно?
4.3.) Спрямо Вега, Земята е прашинка... Подобна аналогия е неправдоподобна. Показал съм ти спрямо какво Варна се разраства - даже съм ти го нарисувал...
4.4.) Хахахахаха... не го смятам аз... Това, че не си запознат с условията, при които се проектират трасета си е твой проблем. Една метро/light rail/трамвайна система се проектира с експлоатационен прогнозен период от съответно 100/50/20 години, тъй като никой няма да хвърля средства, усилия и ресурси в инициатива, която няма да се изплати - метрото е скъпо начинание, което има дълъг гаранционен период, поради себестойността на изграждането му, както и това, че... тролейбусното трасе се демонтира лесно, докато метротунелите... не могат да се преместят. Поради това всяка подобна инфраструктура се проектира с дълъг експлоатационен период, който да е полезен в развитието на града в продължителен период.
4.5.) Кой ми каза, че града ще расте? Към 2000 година 75% от населението на света живее в градове. До 2050 година, този процент ще е 90%, а над 80% от населението на планетата ще живее на 80-90 километра от морските брегове, тъй като към 2000г., този процент е 70...
Следователно - за България се оформя следната картинка - Варна и Бургас да са главните центрове не за Черноморски регион, а за цяла Източна България, докато Западна България ще е организирана около София и Пловдив. Нямам нужда от кристална топка, за да знам, че едно все по-технологизирано общество рано или късно ще стигне до метрополисно състояние на живот (независимо дали това е правилно или не).
4.6.) Относно технологиите - да, може и да имаме летящи чинии, Чубаака да кара Хилядолетния Сокол и с да играем йога в парковете на левитиращите си килимчета, но метрото и подземния извънуличен транспорт няма да изчезнат, поради трите си основни преимущества:
- безконфликтни са;
- не заемат площ на повърхността, което от ключово значение за всеки град, който ще трябва да се напасва към бъдещето си;
- изолирани са от външни въздействия - климат и дъра-бъра.
4.7.) Нормално е прогнозните периоди даа са 30-40 години, ако говорим за трамвай, но както отбелязах - на Варна не ѝ трябва трамвай... Виж на град от калибъра на Шумен, Русе или Ямбол може да му се измисли трамвай, тъй като трамвайна мрежа, проектирана сега няма да среща затруднения в обслужването на града в близките 40-50 години, но за град като Варна трамвай е немислим. Варна отдавна е задминала трамваите и ще е много по-евтино, лесно и безсболезнено, ако направо се премине към проектиране на метротрасе и за трети път казвам - идеята за МД-3 в София е напълно приложима за Варна - спирки през 500 метра, класически габарити за метрополитен, състав от трамвайни мотриси ще са достатъчни в наччалото, но да се направи така, че след 50-60 години тази инфраструктура да може да мине в класическо метро без спънки и без клизма за града, каквато беше МД-1 за София и каквато сега е МД-2...

5) Да, така е. Но да се строи крепостна стена около Мол е безсмислено, макар и фактически приложимо, просто защото крепостните стени вече нямат каквато и да е функция в урбанизма, освен като туристическа атракция. По същата логика - строеж на трамвайно трасе във Варна е нелогично, предвид, че то няма да има очакваната от него функция в дългосрочен план.

6) Брутална лъжа... Хвана ме страх ДАНС да не ме привикат...


Малко анализ:
Quote
Manchester became the first city in the UK to acquire a modern light rail tram system when the Manchester Metrolink opened in 1992. The present system mostly runs on former commuter rail lines converted for light rail use, and crosses the city centre via on-street tram lines.[103] The 23 mi (37 km)-network consists of three lines with 37 stations (including five on-street tram stops in the centre). An expansion programme is underway.[104]

Уха-а-а-а-а-а... изцяло  нова инфраструктура в Манчестър? Мхмммм

И:

Quote
The city has one of the most extensive bus networks outside London with over 50 bus companies operating in the Greater Manchester region radiating from the city.

Явно не трамваите са акцентът в транспортната им система. Много ясно, че в тоя случай няма да имат проблеми с тях, като цялото натоварване отива в автобусите и влаковете...
Но това не означава, че положението ще остане такова завинаги...

Отделно - Greater Manchester Area е понятие, което се доближава до понятие от сорта на Област София-град...
Ето тук имаме една много хубава схема на какво аджеба е Манчестър:

Както виждаме - Манчестър е носителят на името на една огромна метрополисна зона, която някой може да смята за един град, предвид сливането на отделните сателити, но всъщност... не е един град, както се подчертава от червената граница на града.
Предвид това - Metrolink предоставя връзка между отдалечени точки в противоположни краища на града, свързани с близките сателити, което, допълнено от очевидната му второстепенна роля в транспорта, не го прави еквивалент на германските light rail системи, а го приближава повече до функцията, кояято ще има ТМ 22 в София, когато стигне до Овча купел, ако приемем, че Враждебна и Горна баня са селища-сателити на София. така че - аналогията пак не е валидна.
Тук говорим за изграждане на гръбнак за транспорта, а не за допълваща транспортна система...

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #126 on: 22.10.2009, 22:40:10 »
2) Не живея с разбиранията за трамваи от преди 40 години.

Тогава защо даваш пример със системата в София,след като избщо не говорим за въвеждане на такъв тип тук?

Живея с разбиране за това, че е физически невъзможно да поместиш автономно трамвайно трасе в булевард, който не може да поеме дори разширение за една лента, какво остава за стесняване. 2+2 е 4, и колкото и да го сучем и с каквито и разбирания да живеем, няма да стане 6, такова нещо го няма дори и в квантовата физика...

То няма и нужда от разширяване.След пускането на железницата,трафика ще намалее.Няма да има проблем части от улици,булеварди да се спрът за движение на автомобили.

Не говоря за натрупване на множество линии. Никъде не съм споменавал подобно нещо. Казвам, че не е възможно, правилно и реалистично да се инвестира в наземно трамвайно трасе, при положение, че подземното ще е по-евтино в дългосрочен план, безконфликтно, ефективно и с възможност за оптимизация в класическо метро, когато града стигне до това натоварване.

Така би било ако градът стигне това натоварване в което се съмнявам.Дори и да се случи и Пловдив/Варна го достигнат след 100 години, строителство от сега е просто глупост и в предходното мнение обясних защо.В момента работата може да се свърши от трамвайна мрежа и ще е така за поне още 30-40 години.Достатъчно дълъг период за инвестиция.

6) Брутална лъжа... Хвана ме страх ДАНС да не ме привикат...

Е, дали те хвана страх или не,фактите не се променят.

Малко анализ:
Quote
Manchester became the first city in the UK to acquire a modern light rail tram system when the Manchester Metrolink opened in 1992. The present system mostly runs on former commuter rail lines converted for light rail use, and crosses the city centre via on-street tram lines.[103] The 23 mi (37 km)-network consists of three lines with 37 stations (including five on-street tram stops in the centre). An expansion programme is underway.[104]

Уха-а-а-а-а-а... изцяло  нова инфраструктура в Манчестър? Мхмммм

Първо,ясно споменах,че в част от градовете описани по-горе са използвани изоставени жп трасета.Второ-необособените трасета са изцяло нова инфраструктура.Трето-не се движат по 6 лентови булеварди.

Явно не трамваите са акцентът в транспортната им система. Много ясно, че в тоя случай няма да имат проблеми с тях, като цялото натоварване отива в автобусите и влаковете...
Но това не означава, че положението ще остане такова завинаги...

Отделно - Greater Manchester Area е понятие, което се доближава до понятие от сорта на Област София-град...
Ето тук имаме една много хубава схема на какво аджеба е Манчестър:
Както виждаме - Манчестър е носителят на името на една огромна метрополисна зона, която някой може да смята за един град, предвид сливането на отделните сателити, но всъщност... не е един град, както се подчертава от червената граница на града.
Предвид това - Metrolink предоставя връзка между отдалечени точки в противоположни краища на града, свързани с близките сателити, което, допълнено от очевидната му второстепенна роля в транспорта, не го прави еквивалент на германските light rail системи, а го приближава повече до функцията, кояято ще има ТМ 22 в София, когато стигне до Овча купел, ако приемем, че Враждебна и Горна баня са селища-сателити на София. така че - аналогията пак не е валидна.
Тук говорим за изграждане на гръбнак за транспорта, а не за допълваща транспортна система...

Това, което явно не разбра от примерът ми е,че по-големи и населени зони,градове или както желаеш ги наричай от Варна и Пловдив без проблем се справят с трамвайните си системи.
Бих желал да чуя и също толкова "задълбочен" анализ за Единбург.


3) Личните автомобили се появяват там, където обществения транспорт го няма никакъв. Колкото пъти съм бил във Варна, нито веднъж не съм видял някакъв приличен градски транспорт...

Мисля,че няма човек във форума на който не му е ясно.Не виждам каква връзка има това,обаче?

4.1.) Математиката е показана нагледно на картинката.

Интересна математика.Някакъв нов вид,може би?

4.2.) Мои лични схващания? Кои по-точно?

Всичко,което не е факт.
Варна е град, който расте много бързо.
Това например е относително понятие.Лично твое схващане.

4.4.) Хахахахаха... не го смятам аз... Това, че не си запознат с условията, при които се проектират трасета си е твой проблем. Една метро/light rail/трамвайна система се проектира с експлоатационен прогнозен период от съответно 100/50/20 години, тъй като никой няма да хвърля средства, усилия и ресурси в инициатива, която няма да се изплати - метрото е скъпо начинание, което има дълъг гаранционен период, поради себестойността на изграждането му, както и това, че... тролейбусното трасе се демонтира лесно, докато метротунелите... не могат да се преместят. Поради това всяка подобна инфраструктура се проектира с дълъг експлоатационен период, който да е полезен в развитието на града в продължителен период.

Ако ти беше запознат с условията, при които се проектират трасета,нямаше да предлагаш такава глупост за Пловдив и Варна. Ела пак след 30-40 години,ако не и повече.Тогава в зависимост от това как изглеждат градовете,може и да говорим. ;)

4.5.) Кой ми каза, че града ще расте? Към 2000 година 75% от населението на света живее в градове. До 2050 година, този процент ще е 90%, а над 80% от населението на планетата ще живее на 80-90 километра от морските брегове, тъй като към 2000г., този процент е 70...
Следователно - за България се оформя следната картинка - Варна и Бургас да са главните центрове не за Черноморски регион,

Хаха... ако така правиш и разсъжденията за тунелите...
Щеше да е хубаво да се замислиш защо голяма част от градовете са построени до воден басейн.
Мисля,че ще ти се доверя.Можеш ли да сметнеш цената на метро система във Варна или Пловдив и кога ще са готови ако се започне работа сега? Просто се интересувам.Все пак щом даваш прогнози, че ще са нужни, би трябвало да имаш някаква цифра,както и колко хора ще обслужват при откриването си? И населението на двата града в годината на отваряне на системата.Подкрепи тезата си с по-убедителни факти от процентите на населението на света през 2050 на 80-90 километра от бреговете.


Тук говорим за изграждане на гръбнак за транспорта, а не за допълваща транспортна система...

Гръбната на транспортната ти схема ще са празни метро мотриси в продължение на дълги години.А ако наистина се появи нужда от тях,то техниката вече ще е толкова стара,че просто всичко ще е за подмяна.
« Last Edit: 22.10.2009, 22:42:28 by Beer »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #127 on: 23.10.2009, 03:11:39 »
Досега не бях чел аргументация, съдъраща термина "глупост" толкова често...
Друг е въпросът, че "глупост" е доста субективен термин, който е описвал от атома до компютъра, на който сега седиш и четеш мнението ми.

1) Защото тя е единственият трамваен транспорт, който оправдава точката на обратна перспектива, която исках да ти покажа. Ефективен в миналото, той вече не е способен да се справя. Същото ще се случи и с трамвайно трасе във Варна, ако сега се тръгне да се строи такова.

2) Моля?! Свиването на булевард - КЛЮЧОВ булевард, за сметка на трамвайно трасе? Чуваш ли се? Къде си видял подобна идиотщина да се прави? НИКЪДЕ! В Манчестър (който ти посочи) метролинк използва малки улички, през които минава, а в отсечките, в които се движи успоредно на булварди използва наличното пространство до булеварда, което във Варна го няма никакво, а отчуждяване и събаряне на цяла първа линия на булевард само заради някакво си трамвайно трасе ще оскъпи инициативата до там, че една къртица и пет-шест котлована ще са джобни парички...
Така че и това трябва да се има предвид... кое е по-изгодно в ДЪЛГОСРОЧЕН и в чисто ФИНАНСОВ план - да платиш милиони, за да си направиш кефа да пуснеш наземни трамваи през центъра, участващи в задръстванията е безсмилено, когато можеш да платиш същите милиони без нито едно отчуждяване (или с много малко) и да имаш безконфликтен транспорт, който да се обслужва дори и от същия подвижен състав....
А още по-изгодно е, ако си направиш тунелите така, че после по тях да може да се движи и класическо метро - така си спестяваш бъдеща реинвестици в обекта с продължително спиране на експлоатацията, за да се оправят криви, напасват перони ит.н.

3) Ама ти може да се съмняваш в много неща. И аз се съмнявам, всички се съмняваме, ама каква е истината е отделен въпрос...
Не вярвай на приказките за 2012 - докато има хора, бебета ще се раждат, за добро или за лошо и всички тия беета ще растат и ще трябва да се извозват...
така че тия ти съмнения са лишени от каквато и да е почва. През 70те, някои проектанти на Софийското метро също са писали колко е ненужно то да се почва сега, при положение, че София НИКОГА нямало да стигне до 1,4 милиона... Хубаво, ама София скоро ще ги задмине...

4) Тук си прав - фактите не се променят от криите гледни точки и слава Богу...

5) А това, което ти не разбра е, че е ясно, че "по-големи и населени зони,градове или както желаеш ги наричай" няма начин да не се справят, при положение, че акцентът в транспорта им не пада върху тези трамваи... Ако падаше върху тях, те щяха да са подземни; да са дълги по 100 метра и да се пукат по шевовете.

6) Връзката е твоята нелогична идея, че личните автомобили са виновни за задръстванията, а не хората...
Просто изяснявах, че колите се движат заради хората в тях и наличчието на транспорт, успешно конкуриращ се с автомобилите ще вкара хората в себе си. А това няма да стане, ако "алтернативния" транспорт вкара просто алтернативен клаксон на фона на непроменените варненски задръствания...

7) Нов вид? Визуализацията на математически прогресии е доста стара техника.. .Това, че не си можал да теглиш паралела между обектна схема и обикновена графика, представяща математическата формула в двуизмерен план вече не е въпрос по дискусията...

8) Не помня субективизъм в аргументацията си, нито пък летящи етикетни термини като "глупост"...

9) Лично мое мнеение е, че всеки път, когато идвам към Варна, града вече е изял някой и друг завой на магистралата?
Първия път, когато стъпих във Варна разбрах, че сме влезли в града, 4 минути преди влака да спре на гарата; сега града урбанизира индустриални и стопански площи в пъти п-бързо и тази скорост расте ли расте. Като прибавим и непректъснатото приобщаване на северните рехаво застроени вилни зони към компактния град и изтеглянето му на север... мисля, че цифрата расте бързичко...

10) Да, може и да говорим... След 30-40 години проектирането и резервирането на трасета ще е в пъти по-сложно. Липсата на перспективен поглед върху нещата ще доведе до отлагането на подобен проект, до мига, в който той е наложителен и тогава ще се почне - проучвания, трасиране, резервиране, строителство, тестове, което ще отнеме много повече време, ще погълне много повече средства и предвид, че след 30-40 години Варна вече ще изисква ефективен транспорт, ако точно тогава я осакатиш, за да ѝ го построиш... кел файда...

11) Хахахаха? В правото си на какъв ми "хахаха"-каш?? Моите разсъждения се потвърджават от купища нагледни примери, както и от нормативни документи, тръжна документация и т.н. и т.н. Не си смуча аргументи от пръстите, защото не съм тука да дуя устни за това, колко се кефя на еди кой си Бомрдиер, нито пък съм тука да се занимавам с еди кой си инвентарен номр на еди кой си тролей... Няма да ти обснявам пак, че ти липсва понятие Перспективно мислене, защото вече толкова пъти го казах, е скоро и на мене ще му започна да ми звучи като ad hominem...

Ако ПЛАНИРАНЕ започне сега и строителството последва, съответно в централните участъци до 10-15 години и се въведат в едксплоатация частични мрежи до 2030-2040, във Варна обслужването ще обхване прилизително (говоря за пряка пешеходна достъпност) 45-50% от актуалната жилищно-бизнес площ на града, което означава, че 45-50% от населението на ще са в пешеходна достъпност до метрото. С включване на дозоващи перпендикулярни трасета, дяла на ползваемост във Варна може да се вдигне до 60%, което е достатъчно, за да се оправдае инвестицията.

Отделно - изграждането на перпендикулярна метромрежа, следваща двете основни оси на града не пресича възможността да се изгради вече предложеното релсово алтернативно трасе, което ще е идеален довозващ превоз.

12) Фантасмагории и глупости на търкалета, кълбета и паралелепипеди. "техниката" ще бъде доставена едва след изграждане, което означава, че ще трябва да се изгради трасе, депо, това трасе да бъде оборудвано, оформено, тествано, чак тогава да се достави "техниката". Релсите, по подобие на тунелите имат сравнително дълъг живот, а подвижният състав ще пристигне едва след пускане в експлоатация, а способните да мислят  гъвкаво и в перспектива са наясно, че в края на процеса на строителство и да довършване на трасето, града вече ще е достигнал заплануваните в трасето минимални стойности за пътникопоток; натоварване и т.н. Така се прави - в мисъл за бъдещет, а не през просото...
« Last Edit: 23.10.2009, 03:55:07 by boleroto »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #128 on: 23.10.2009, 04:11:20 »
Бях замисли да отговоря на мнението ти,но след като виждам,че имаш сериозни комплекси относно трамвайте и никакъв опит с какво да е друго освен София се убеждавам,че няма смисъл.Явно на твоята планета нещата стоят по друг начин.Когато започнете "неотложно" необходимите трасета във Варна и Пловдив,моля използвайте държавният бюджет,не ревете в Брюксел за пари.Аз като данъкоплатец отказвам да финансирам безмислици. ;)

Не си смуча аргументи от пръстите, защото не съм тука да дуя устни за това, колко се кефя на еди кой си Бомрдиер,

Не.Ти си тук за да дуиш устни колко е нужно метро на Варна и Пловдив и за сега не се справяш добре...
« Last Edit: 23.10.2009, 04:24:34 by Beer »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #129 on: 23.10.2009, 04:21:16 »
Ах, недей!
Жива да не бях, защо му пуснах, както казват някои елементи от Обществото...
Голямо фръцкане, голямо чудо...

Няма нужда си се возил на пет вида трамваи, за да знаеш което работи и кое - НЕ! Не отричам функционалността и ефективността на системите, прилагани по света. Отричам, че те имат място в дадената ситуация...

Слонът е ефективен метод за придвижване в Индия, но слон в Плачковци не е най-добрия избор за превоз...
Ферарито в Маями е перфектен начин да стигнеш от А до Б, в Индия ще си седиш на А вовеки...

Дръж си парите... "данъкоплатеца"...
Да видим пък, като след няколко години Варна започне да преправя ОУП-то и исе стигне до трасиране на подземно трасе през центъра кой ще се черви...

Само преди година и половина, малък контенгент хора тука прогнозирахме прромени в ОУП, които вече са гласувани...
« Last Edit: 23.10.2009, 04:22:50 by boleroto »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #130 on: 23.10.2009, 04:35:53 »
Няма нужда си се возил на пет вида трамваи, за да знаеш което работи и кое - НЕ!

И аз така смятах,но явно при теб има тази нужда.
В общо линии има два начина.Първият е да фантазираш твойте си тези на базата на предсказанията на колко километра от брега ще са разположени хората през 2050,а вторият е просто да пробваш.След като си избрал първият,успех!

Да видим пък, като след няколко години Варна започне да преправя ОУП-то и исе стигне до трасиране на подземно трасе през центъра кой ще се черви...

Ти сериозно вярваш ,че "след няколко години" ще започне работа?

....


Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #131 on: 23.10.2009, 04:44:15 »
Принципно се наслаждавам на ироничните закачки в размяната на аргументации, но вече, елементарните отяждания, особено, когато са лишени от почва или са чиста проба подмяна на тезиса ми действат като трън в очите...

Ама, тя работата вече започна...
Ама ти като си прекалено зает с безценните си данъци, дето ние, неандерталците ти ги крадем... как ще я забележиш.
Работата по метрото във Варна вече е на лице - има предложение за трасиране. Смела, малка крачка, заявка.. липсва ѝ размахът, който заслужва, но е там...

Ама това не го пише в данъчната декларация, нъл тъй???

Там е - има я. До няколко години ще се престрашат и ще я променят, ще проучат подземни трасета, ще създадат предварително проектиране на генерална схема; ще създадат нови концепции; ще набъбне идеята зад това срамежливо трасенце...

Като говоря, знам какво говоря; като споря, знам защо споря. Това, че ти обаче не знаеш и тъпчеш на трамвайно трасе и не си даваш зор да вникнеш защо 4 пъти казах, че подвижния състав не е от значение, важно е тасето в центъра да е под земята, за да може да търпи оптимизация за вбъдеще, вече е проблем, но нее е мой, нито пък и на дискусията...
« Last Edit: 23.10.2009, 04:53:14 by boleroto »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #132 on: 23.10.2009, 05:06:03 »
Принципно се наслаждавам на ироничните закачки в размяната на аргументации, но вече, елементарните отяждания, особено, когато са лишени от почва или са чиста проба подмяна на тезиса ми действат като трън в очите...

Тезата ти отдавна си я представи,след което ти посочих къде бъркаш,но ти продължи.Освен с иронична закачка,не се сещам по какъв друг начин да ти отговоря.Може би има нужда от пренаписване?Добре - 1) нито Варна,нито Пловдив имат нужда от метро и ще е така за много година напред.Това беше потвърдено и от съфорумнуците от тези градове.
2) Трамвайните системи функционират,както е доказано от различни сходни на Варна и Пловдив градове.
Ти дали го вярваш или не си е твоя работа,но защо така фанатично се опитваш да убедиш и останалите?

Като говоря, знам какво говоря; като споря, знам защо споря.

Само ти си знаеш,обаче....

Като говоря, знам какво говоря; като споря, знам защо споря. Това, че ти обаче не знаеш и тъпчеш на трамвайно трасе и не си даваш зор да вникнеш защо 4 пъти казах, че подвижния състав не е от значение, важно е тасето в центъра да е под земята, за да може да търпи оптимизация за вбъдеще, вече е проблем, но нее е мой, нито пък и на дискусията...

Не е от значение? Интересно. Ако подвижният състав е от метро влакове обричаш системата на 0% необособено трасе.Това,дали в "центъра' трасето ще е под земята или не зависи от конктретният маршрут.Ако булеварда/улицата може да го приеме(а голяма част от тях могат,както отново се вижда на места където вече е правено) е повече от лудост да се копае тунел,защото след много "време" ще е нужен по твоята теория за населението на бреговете.
« Last Edit: 23.10.2009, 05:18:25 by Beer »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #133 on: 23.10.2009, 05:29:53 »
Аха... къде бъркам?
1) Че безконфликтният транспорт е лошо решение за град, търпящ развитие и имащ нужда от повече пространство за обезпечаване на зелени площи и улична инфраструктура?
2) Че смятам за възможно залагането на тунел с габарити за класическо метро и експлоатацията му със състави, отговарящи на пътникопотока? Има предостатъчно такива примери из Европата, ччиято финансова целокупност така смело защитаваш...
3) Че решенията, предоставяни от трамваен транспорт ВЕЧЕ са нужни на града, а няма да са достатъчни след 20 години, когато ще може да се смогне да се изгради ефективна трамвайна система, ако сега се почне да се строи, следователно това ще е след дъжд качулка и е пилеене на пари?!
4) Че свиването на булеварди заради трамвайно трасе е нелогично и би следвало да бъде избягвано, а отчуждяването на имоти, за да се пуска паралелно трасе е ... достатъчно скъпо начинание, така че копаенето на тунел става по-реалистично като решение...


Това са нещата, които подминаваш, защото не могат да се оборят. Иначе за това дали Варна е достойна за метро, считайки нашите си лични симпатии и критерии... можем да си говорим до Второ пришествие...
Факт - има заявка в ОУП. От перспективата на развитието на Софийското метро, имам всички основания да смятам, че и Варна ще направи така. Първата идея за Софийското метро е била за "подпаважен трамвай"... Стигнали са до работещата вече 11 години концепция само след няколко години проучвания и точно защото са мислели в много шиока перспектива и са си лишили съзнанията от ненужни концепции като "от какво има нужда града сега", западния метрорадиус функционира беупречно, 40 години след проктирането си и ще функционира още по-добре, в следващите няколко десетилетия все пак...

Така че - вврели-некипели, относно съфорумците от съответните градовве... особено пък такива, мрънкащи за данъците им, изпросени от Брюксел... не смятам, че се приемат от останалите, които са на мнение, че няма основен икономически-търговски и политически дори град, който да не расте и няма град, който чудодейно... няма нужда от перспектива в инфраструктурните си проекти...

Ако в крайните квартали съставите са в обособено трасе, а в центъра се нацепят в трафика... кел файда от скоростта в крайните квартали?

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #134 on: 23.10.2009, 05:56:55 »
Аха... къде бъркам?
1) Че безконфликтният транспорт е лошо решение за град, търпящ развитие и имащ нужда от повече пространство за обезпечаване на зелени площи и улична инфраструктура?

Извърташ думите ми както ти е удобно.Лошо-не.Ненужно-да.

2) Че смятам за възможно залагането на тунел с габарити за класическо метро и експлоатацията му със състави, отговарящи на пътникопотока? Има предостатъчно такива примери из Европата, ччиято финансова целокупност така смело защитаваш...

Възможности много.Ефективни-доста по-малко.

3) Че решенията, предоставяни от трамваен транспорт ВЕЧЕ са нужни на града, а няма да са достатъчни след 20 години, когато ще може да се смогне да се изгради ефективна трамвайна система, ако сега се почне да се строи, следователно това ще е след дъжд качулка и е пилеене на пари?!

Ето тук наприме бъркаш доста.Първо 20-години са прекалено дълъг период за строителство.
Второ-това,че след 20 години системата няма да смогне е твое виждане на базата на твой сметки за населението.Най-много да има нужда от разширение за този период.

4) Че свиването на булеварди заради трамвайно трасе е нелогично и би следвало да бъде избягвано, а отчуждяването на имоти, за да се пуска паралелно трасе е ... достатъчно скъпо начинание, така че копаенето на тунел става по-реалистично като решение...

Отново грешка.Свиване на булевард заради трамвайно трасе далеч не е нелогично,отново доказано от градове където е правено наскоро.Другият проблем тук е относно цената.Може би вече сметна колко сгради ще се отчуждат,колко пари ще са нужни и колко ще струва копаенето на тунели? Съмнявам се.

Иначе за това дали Варна е достойна за метро, считайки нашите си лични симпатии и критерии... можем да си говорим до Второ пришествие...

И тъй като изобщо не съм споменавал мойте симпатии,ти реши да напишеш това защото... ?

Така че - вврели-некипели, относно съфорумците от съответните градовве.

Не е разумно да обиждаш всички съфорумници смятащи тезите ти за налудничеви.
А може би си прав? Какво ли разбират хората,живеещи в тези градове?

че няма основен икономически-търговски и политически дори град,

Хубаво щеше да е Варна и Пловдив да са такива градове,но уви.
Разбира се, ние може винаги да се бием в гърдите колко сме велики и как нашите мощни развиващи се центрове имат нужда от метро,но факт е,че поглеждайки глобално на нещата реалността е друга....
« Last Edit: 23.10.2009, 06:09:34 by Beer »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #135 on: 23.10.2009, 06:22:28 »
1) Ненужните инвестиции за един град са ЛОШИ инвестиции. Просто и ясно...

2) Ефективната е дълготрайната възможност. За Варна - това е най-ефективната, която има само и единствено плюсове...

3) 20 годни са напълно реалистичен срок на строителство, защото трамвайната система не може да решава кардинално проблемите на града, както метрото. Трамвайната система има нужда непрекъснато да се разширява, за да може да е ефективна... така че... за 20 години трамвайна сисстема ще е достатъчно добре развита, за да може да има някакъв смисъл от нея. Подземния извънуличен транспорт обаче формулира друга потреба на трамвайния транспорт... трамвайните трасета вече не могат да са първостепенна транспортна инфраструктура - дефиництя, кояято имаме тук за "скоростен транвай", отговаря на леко метро в Европа. Трамваите вече са второстепенен транспорт и във Варна такива ще имат някакъв позитивен ефект, само ако са довозващи до метро...

4) Отново грешка - СВИВАНЕТО НА БУЛЕВАРДИ, които са вход/изход в Центъра за главните потоци на един град НЕ СЕ СЛУЧВА никъде!
Ти големи будали ни изкара - в Европа се свивали главни булеварди, а ние тука, заблудените разширяваме или разширяваме... Уви, напразно... Решението е просто - прекарай трамвай, стесни булеварда, реши проблема, пък след 20 години обрания трафик като е по-голям от този, който имаш сега да се оправят...

5) Защото такава жестока отбрана на безпочвена идея не се води ей така за спорта...
Наавсякъде по света, каквто и технология и поддвижен състав да се изббира за даден превоз, който тепърва ще се прокарва през центъра на града, залагат на подземно трасе през самия Център, само във Варна това е безсмислено, защото никой не знаел, видиш ли, дали ще расте...
Ми... за какво в София да строим МД-2? От къде да знаем, дали София ще расте и дали няма да има нужда от ефективен транспорт по това направление? Траамвая си се справяше - дай да си го оставим него...

6) Пак да се повторя - спрямо Вега, Земята е нищожна точка...
В рамките на България, има точно три града, които са най-развитите и това са София, Пловдив и Варна и търсенето на аналогии с градове, нямащи нищо общо като характеристики с тях, са жалки!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #136 on: 23.10.2009, 07:03:46 »
1) Ненужните инвестиции за един град са ЛОШИ инвестиции. Просто и ясно...

Ти го каза.Придържай се към това!

За Варна - това е най-ефективната, която има само и единствено плюсове...

Отново изказваш личните ти виждания като факт.

3) 20 годни са напълно реалистичен срок на строителство, защото трамвайната система не може да решава кардинално проблемите на града, както метрото.

Тук просто се губи връзката. Ситемата ще се строй бавно....защото не решава проблема като метрото?

Трамвайната система има нужда непрекъснато да се разширява, за да може да е ефективна...

Така е.И тъй като Варна е Пловдив се разширяват с темповете на Дубай,няма как системата да навакса.Добре е че метрото няма нужда от разширение....

за 20 години трамвайна сисстема ще е достатъчно добре развита, за да може да има някакъв смисъл от нея.

За годините не съм убеден,но в общи линии-да.От трамвайната системата ще има смисъл.

4) Отново грешка - СВИВАНЕТО НА БУЛЕВАРДИ, които са вход/изход в Центъра за главните потоци на един град НЕ СЕ СЛУЧВА никъде!
Ти големи будали ни изкара - в Европа се свивали главни булеварди, а ние тука, заблудените разширяваме или разширяваме... Уви, напразно... Решението е просто - прекарай трамвай, стесни булеварда, реши проблема, пък след 20 години обрания трафик като е по-голям от този, който имаш сега да се оправят...

Тоест новите трамвайни системи са построени винаги чрез разширение? По този начин може би? :

http://www.flickr.com/photos/weirthrualens/3945558642/sizes/o/
Или така?:
http://www.flickr.com/photos/tomasznowak/224350715/sizes/l/
http://www.flickr.com/photos/hhhumber/3393976513/

Аз невиждам да бъка от ленти за автомобили,въпреки че всички снимки са от централни за населеното място точки.
Може би ще твърдиш сега,че снимките са от слабо населени места или просто трамвайте там не са "гръбнака"?

5) Защото такава жестока отбрана на безпочвена идея не се води ей така за спорта...

Щом спомена "безпочвена" да разбирам говориш за отбраната на твоята идея?

Наавсякъде по света, каквто и технология и поддвижен състав да се изббира за даден превоз, който тепърва ще се прокарва през центъра на града, залагат на подземно трасе през самия Център,

Това просто не е истина.Виж по-горе.

В рамките на България, има точно три града, които са най-развитите и това са София, Пловдив и Варна и търсенето на аналогии с градове, нямащи нищо общо като характеристики с тях, са жалки!

Че имат други характеристики е вярно,но и там е проблема.По-развити градове,със по-голямо население се справят без целият им център да е в подземни трасета,но Пловдив и Варна не могат,защото видеш ли,те са централните градове в България
« Last Edit: 23.10.2009, 07:25:41 by Beer »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метро във Варна?
« Reply #137 on: 23.10.2009, 14:28:03 »
Ах, каква интересна дискусия се е заформила тук! Жалко, че се е изродила в спор.
Всъщност и преди някъде бе коментирано, че е добре в големите градове на България - Варна, Пловдив, Бургас, да се помисли за градски релсов транспорт. Безспорно понастоящем трамвайните трасета е най-добре да бъдат обособени!
И тъй като е видно, че в центъра на Варна няма място за обособени трамвайни трасета, естествено е поне в центъра трамваят да минава в тунели. Толкова доколкото Варна е към половин милион, сравнително гъсто застроен град, също така е и морски курорт с голямо летище, разумно би било да се помисли при изграждането на подземно трамвайно трасе за евентуални бъдещи възможности за преобразуването му в в метро.
Действително най-удачно е първата линия да бъде запад-изток, коментираното трасе под Сливница би обслужвало достатъчно много квартали. За разлика от Пловдив общо взето Варна се развива преди всичко на северозапад от центъра и в тази връзка си мисля, че трябва да бъде с предимство пред Пловдив за всякакво бъдещо прокопаване на тунели. Достатъчно пътници има в това направление.
Доказателство са и сегашните линии на градския транспорт, които са предимно център-запад.
Разбира се след излизане от широкия център (кв.Младост, паркът Варненчик, където свършва и Сливница) добър вариант е запазване на място за обособено надземно релсово трасе. Всъщност там трябва да има и разделяне - едно към аерогарата, второ към Кайсиева градина и Владиславово.
И така представете си две трасета от аерогарата и Владиславово, които заедно продължават подземно под Сливница към центъра и гарата.
Нима няма да има достатъчно пътници, нима няма да е основният транспорт на Варна, нима няма да направи градът по-привлекателен за живеене едно подземно влакче ..... и т.н.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #138 on: 26.10.2009, 20:03:47 »
Предалагам да  си продължите спора на ЛС. Дискусията се изроди до чат.
« Last Edit: 26.10.2009, 20:05:51 by etnies »

Offline uztrewq

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
    • Email
Re: Метро във Варна?
« Reply #139 on: 20.11.2011, 00:52:48 »
Висящ монорейл (h-bahn) като при университета в Дортмунд би бил супер решение. Напълно разделен от земния трафик, бърз, тих, екологичен, заема минимално пространство (небе) над улиците, не изисква отчуждавания на имоти и място на повърхността. Бързо строене без десетилетни разкопки.... струва около 1/4 от цената на метро на километър... вдига към 65 км/ч спокойно. Естествено за разлика от h-bahn-a на университета Дортмунд във Варна вагоните трябва да са поне два двойни съчленени. Релсите също двойни, с по-дебели пилони. Влакчетата да са в 2-3 мин. такт в пиковите часове...

http://en.wikipedia.org/wiki/H-Bahn

&feature=related
&feature=related
&feature=related

2 линии: (нарисувал съм и карта, но нещо не мога да я кача...)
1. владиславово, младост, по бул. сливница до ул. дрин надземно, оттам подземно под центъра до гарата.
2. кв. чайка по бул. васил левски и 8 приморски полк до аспаруховия мост.

естествено перфектно синхронизиране с абтобуси и тролеи, които возят не паралелно с, а към станциите на монорейла. въвеждане на единен градски билет, като в белия свят, където едно возене независимо на какви средства и с колко прекачвания си струва колкото 1 билет, а абонаментните карти не са на линия а на зони...
« Last Edit: 20.11.2011, 22:21:44 by Tony »