Досега не бях чел аргументация, съдъраща термина "глупост" толкова често...
Друг е въпросът, че "глупост" е доста субективен термин, който е описвал от атома до компютъра, на който сега седиш и четеш мнението ми.
1) Защото тя е единственият трамваен транспорт, който оправдава точката на обратна перспектива, която исках да ти покажа. Ефективен в миналото, той вече не е способен да се справя. Същото ще се случи и с трамвайно трасе във Варна, ако сега се тръгне да се строи такова.
2) Моля?! Свиването на булевард - КЛЮЧОВ булевард, за сметка на трамвайно трасе? Чуваш ли се? Къде си видял подобна идиотщина да се прави? НИКЪДЕ! В Манчестър (който ти посочи) метролинк използва малки улички, през които минава, а в отсечките, в които се движи успоредно на булварди използва наличното пространство до булеварда, което във Варна го няма никакво, а отчуждяване и събаряне на цяла първа линия на булевард само заради някакво си трамвайно трасе ще оскъпи инициативата до там, че една къртица и пет-шест котлована ще са джобни парички...
Така че и това трябва да се има предвид... кое е по-изгодно в ДЪЛГОСРОЧЕН и в чисто ФИНАНСОВ план - да платиш милиони, за да си направиш кефа да пуснеш наземни трамваи през центъра, участващи в задръстванията е безсмилено, когато можеш да платиш същите милиони без нито едно отчуждяване (или с много малко) и да имаш безконфликтен транспорт, който да се обслужва дори и от същия подвижен състав....
А още по-изгодно е, ако си направиш тунелите така, че после по тях да може да се движи и класическо метро - така си спестяваш бъдеща реинвестици в обекта с продължително спиране на експлоатацията, за да се оправят криви, напасват перони ит.н.
3) Ама ти може да се съмняваш в много неща. И аз се съмнявам, всички се съмняваме, ама каква е истината е отделен въпрос...
Не вярвай на приказките за 2012 - докато има хора, бебета ще се раждат, за добро или за лошо и всички тия беета ще растат и ще трябва да се извозват...
така че тия ти съмнения са лишени от каквато и да е почва. През 70те, някои проектанти на Софийското метро също са писали колко е ненужно то да се почва сега, при положение, че София НИКОГА нямало да стигне до 1,4 милиона... Хубаво, ама София скоро ще ги задмине...
4) Тук си прав - фактите не се променят от криите гледни точки и слава Богу...
5) А това, което ти не разбра е, че е ясно, че "по-големи и населени зони,градове или както желаеш ги наричай" няма начин да не се справят, при положение, че акцентът в транспорта им не пада върху тези трамваи... Ако падаше върху тях, те щяха да са подземни; да са дълги по 100 метра и да се пукат по шевовете.
6) Връзката е твоята нелогична идея, че личните автомобили са виновни за задръстванията, а не хората...
Просто изяснявах, че колите се движат заради хората в тях и наличчието на транспорт, успешно конкуриращ се с автомобилите ще вкара хората в себе си. А това няма да стане, ако "алтернативния" транспорт вкара просто алтернативен клаксон на фона на непроменените варненски задръствания...
7) Нов вид? Визуализацията на математически прогресии е доста стара техника.. .Това, че не си можал да теглиш паралела между обектна схема и обикновена графика, представяща математическата формула в двуизмерен план вече не е въпрос по дискусията...
Не помня субективизъм в аргументацията си, нито пък летящи етикетни термини като "глупост"...
9) Лично мое мнеение е, че всеки път, когато идвам към Варна, града вече е изял някой и друг завой на магистралата?
Първия път, когато стъпих във Варна разбрах, че сме влезли в града, 4 минути преди влака да спре на гарата; сега града урбанизира индустриални и стопански площи в пъти п-бързо и тази скорост расте ли расте. Като прибавим и непректъснатото приобщаване на северните рехаво застроени вилни зони към компактния град и изтеглянето му на север... мисля, че цифрата расте бързичко...
10) Да, може и да говорим... След 30-40 години проектирането и резервирането на трасета ще е в пъти по-сложно. Липсата на перспективен поглед върху нещата ще доведе до отлагането на подобен проект, до мига, в който той е наложителен и тогава ще се почне - проучвания, трасиране, резервиране, строителство, тестове, което ще отнеме много повече време, ще погълне много повече средства и предвид, че след 30-40 години Варна вече ще изисква ефективен транспорт, ако точно тогава я осакатиш, за да ѝ го построиш... кел файда...
11) Хахахаха? В правото си на какъв ми "хахаха"-каш?? Моите разсъждения се потвърджават от купища нагледни примери, както и от нормативни документи, тръжна документация и т.н. и т.н. Не си смуча аргументи от пръстите, защото не съм тука да дуя устни за това, колко се кефя на еди кой си Бомрдиер, нито пък съм тука да се занимавам с еди кой си инвентарен номр на еди кой си тролей... Няма да ти обснявам пак, че ти липсва понятие Перспективно мислене, защото вече толкова пъти го казах, е скоро и на мене ще му започна да ми звучи като ad hominem...
Ако ПЛАНИРАНЕ започне сега и строителството последва, съответно в централните участъци до 10-15 години и се въведат в едксплоатация частични мрежи до 2030-2040, във Варна обслужването ще обхване прилизително (говоря за пряка пешеходна достъпност) 45-50% от актуалната жилищно-бизнес площ на града, което означава, че 45-50% от населението на ще са в пешеходна достъпност до метрото. С включване на дозоващи перпендикулярни трасета, дяла на ползваемост във Варна може да се вдигне до 60%, което е достатъчно, за да се оправдае инвестицията.
Отделно - изграждането на перпендикулярна метромрежа, следваща двете основни оси на града не пресича възможността да се изгради вече предложеното релсово алтернативно трасе, което ще е идеален довозващ превоз.
12) Фантасмагории и глупости на търкалета, кълбета и паралелепипеди. "техниката" ще бъде доставена едва след изграждане, което означава, че ще трябва да се изгради трасе, депо, това трасе да бъде оборудвано, оформено, тествано, чак тогава да се достави "техниката". Релсите, по подобие на тунелите имат сравнително дълъг живот, а подвижният състав ще пристигне едва след пускане в експлоатация, а способните да мислят гъвкаво и в перспектива са наясно, че в края на процеса на строителство и да довършване на трасето, града вече ще е достигнал заплануваните в трасето минимални стойности за пътникопоток; натоварване и т.н. Така се прави - в мисъл за бъдещет, а не през просото...