Poll

Какъв ще е пътникопотокът след пускането на МД2?

250-300 К среднодневно
15 (21.1%)
301-320 К
0 (0%)
321-340 К
5 (7%)
341-360 К
5 (7%)
361-380 К
7 (9.9%)
381-400 К
17 (23.9%)
над 400 К
22 (31%)

Total Members Voted: 71

Author Topic: Пътникопотокът в метрото  (Read 76417 times)

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3227
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #460 on: 19.03.2013, 23:32:54 »
МД1 е претовареният, а не МД2. Влакове се купуват лесно, но те ще свършат някаква работа само за МД2, където бездруго има достатъчно аванс.
При 3 мин интервал, влаковете се пълнят до горе още от Младост, а още не са започнали и от Дружба да ги ползват, тогава Младост ще трябва да се преориентира обратно на автобусите.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2360
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #461 on: 24.01.2014, 11:02:53 »
Снощи пътувах към 18:30 от Стадиона до Надежда. Първият влак беше до Сливница, където вече беше почти празен.
На Надежда идващите от Центъра също бяха доста малко.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1715
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #462 on: 10.03.2014, 23:51:50 »




Източник: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2258169
в. "Строителство и градът" 10.03.2014
« Last Edit: 11.03.2014, 00:35:50 by bonbon »

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1715
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #463 on: 10.03.2014, 23:55:17 »


Източник: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2258169
в. "Строителство Градът" 10.03.2014
« Last Edit: 11.03.2014, 00:24:16 by bonbon »

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 430
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #464 on: 10.03.2014, 23:56:44 »
допускам, че числото 4384 за обеля не значи пътници влезли в станцията пеша през турникетите, а включва и тези минали през обеля във влакче?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12503
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #465 on: 11.03.2014, 00:34:03 »
Няма кой да ги брои във влакчето, става въпрос само за качилите се от съответната станция пътници.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14515
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #466 on: 11.03.2014, 00:52:00 »
Напук на тези форумисти, които се пънеха, колко претоварен е МД2: (http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1929.msg100018827#msg100018827) преброяването показва доста по-малки числа на МД2 спрямо тези на МД1: на Мария Луиза, Централна гара и Европейски съюз се качват по-малко хора, отколкото на Мусагеница.
От двуперонните Г.М.Димитров пращи по шевовете, за Младост-1 остава надеждата, че след разширението до Младост-4 ще се поразтовари.
« Last Edit: 11.03.2014, 00:56:45 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12503
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #467 on: 11.03.2014, 02:37:03 »
Аз твърдя това, което съм видял с очите си, не можеш да ме убедиш, че 8 минути е нормален интервал за час-пик по МД-2. Трябва да е поне на 5 минути. За блъсканицата на Сердика-2 допринася и това, че станцията е по-тясна, както и самият преход между двете Сердики не е удобен.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3602
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #468 on: 11.03.2014, 02:50:33 »
Да, понеже трамвайна линия 6 е в челните места и главният архитект иска закриване на трасето от Петте кьошета до Южен парк. Целта е превръщане на подлеза на НДК в автомобилен. Ами трамвай 8, който уж доблирал метрото? Кога ще пораснете и осъзнаете предимствата и възможностите на релсовия електротранспорт и екологичните превозни средства? Къде са новите трасета, защо толкова години инфраструктурата не е подменяна - получаваме нови трамваи и ги трошим по разбити трасета. Идват нови тролейбуси и имат проблеми с повдигнатите пешеходни пътеки.
Автобусни линии №51, №15, №97, №211 няма. Информацията за автобус 120, 404, 98, трамвай 4 ми се струва нереална.
« Last Edit: 11.03.2014, 03:01:51 by tm0 »
████████████████████████

Online mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3313
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #469 on: 11.03.2014, 07:04:16 »
Ако обърнете внимание, ще видите, че на Обеля и двете числа са идентични и на двете графики. Т.е., качването се брои и в двете посоки. След като се отбележи тази малка подробност, графиката си идва на мястото. Остават само леко подозрителните числа за Сердика 2, но сигурно и те си имат обяснение.
Жалко, че имаме само качване, но не и слизане. Въпреки това, качването е приблизителен ориентир за сутрешното слизане.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14515
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #470 on: 11.03.2014, 07:31:45 »
Да, понеже трамвайна линия 6 е в челните места и главният архитект иска закриване на трасето от Петте кьошета до Южен парк. Целта е превръщане на подлеза на НДК в автомобилен. Ами трамвай 8, който уж доблирал метрото? Кога ще пораснете и осъзнаете предимствата и възможностите на релсовия електротранспорт и екологичните превозни средства? Къде са новите трасета, защо толкова години инфраструктурата не е подменяна - получаваме нови трамваи и ги трошим по разбити трасета. Идват нови тролейбуси и имат проблеми с повдигнатите пешеходни пътеки.
Автобусни линии №51, №15, №97, №211 няма. Информацията за автобус 120, 404, 98, трамвай 4 ми се струва нереална.
Не се отнася за пътникопотока изобщо на линията, а за довозването на линията до метростанция. Освен закритите отдавна линии странно е наличието на линии, неправещи връзка с метрото като 260, 122, 22. Може би са отчитали някакви казуси на двойни прекачвания, които анкетираните са посочили.
« Last Edit: 11.03.2014, 07:39:29 by blagun »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4600
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #471 on: 11.03.2014, 11:59:20 »
Уау, информацията е тотален нонсенс, но и поръчката беше точно това. Да направиш изследване на наземния транспорт и връзките му с метрото. Абе хора, метрото го построиха без статистика, сега ли се сетихте да го обвързвате и да му търсите потребители (питам се аз)?!  :neznam:
И какво ще рече, че тролейбус 9 има едва 106 души, които се прекачват ли? На какво? И как изведнъж в таблицата фигурира метрото - метрото ли довозва???  :help: :help: :help:  :D :D :D И какво, май ще се окаже, че философията на бъдещето на транспорта в София е - прекачвайте се, колкото повече, толкова по-добре! Ужас, ще имигрирам...

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4455
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #472 on: 11.03.2014, 12:46:14 »
В добавка и безумната система за таксуване, че всяко едно прекачване си е нов билет. Тоест както и да се смята, ще излиза все по-евтино да ползваш личен автомобил, за сметка на гт, дори и задръстванията да се увеличат. Няма такъв цирк.....

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 378
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #473 on: 11.03.2014, 12:55:27 »
Напук на тези форумисти, които се пънеха, колко претоварен е МД2: (http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1929.msg100018827#msg100018827) преброяването показва доста по-малки числа на МД2 спрямо тези на МД1: на Мария Луиза, Централна гара и Европейски съюз се качват по-малко хора, отколкото на Мусагеница.
От двуперонните Г.М.Димитров пращи по шевовете, за Младост-1 остава надеждата, че след разширението до Младост-4 ще се поразтовари.
Именно, както каза колегата по напъването, ние вярваме на очите си, може и да има верни неща в тая стъкмистика, обаче нещо не ми изгледжа особено реална (освен ако някакви трикове с отчитането не са направили). А и Г.М. Димитров май още от тедно време тука се говореше, че няма да е особено удачна, предвид очаквания пътникопоток - та на нея пероните са ѝ по-малки от на Бели Дунав сигурно, което се отразява веднага нагледно. Едно са 100 човека на тия два перона, друго са 100 човека на перон като на Сердика...

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1167
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #474 on: 11.03.2014, 14:28:10 »
............ Остават само леко подозрителните числа за Сердика 2, но сигурно и те си имат обяснение.
Жалко, че имаме само качване, но не и слизане. Въпреки това, качването е приблизителен ориентир за сутрешното слизане.
Няма нищо подозрително, много хубави данни.
Видимо повечето пътници на Сердика-2 са факт. Но те в по-голямата си част са  пътници дошли от Сердика-1, а не влезли директно на Сердика-2. Всички пътници, ползващи метрото с прехвърляне, се оказват и на пероните на Сердика-2. А те са се качили някъде по трасето!
Затова може би е добре да се преброят и преминалите пътници по пътя от Сердика-1 към Сердика-2 и обратно.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14515
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #475 on: 11.03.2014, 14:55:57 »
Затова може би е добре да се преброят и преминалите пътници по пътя от Сердика-1 към Сердика-2 и обратно.
Да, ама там няма междинни турникети и никой не си е правил труда да брои търчащите по коридорите.

И какво ще рече, че тролейбус 9 има едва 106 души, които се прекачват ли? На какво? И как изведнъж в таблицата фигурира метрото - метрото ли довозва???  :help: :help: :help:  :D :D :D
Неее, в ТБ9 има 106 пътници, прехвърлили се на метрото. А "метро-метро": туй ще да са пътниците на МД2, довозени от МД1 и обратно :P Мистерия...

Кой знае защо показателите на А285 са по-лоши от тези на близнака и А85.

Веско76 е прав, че при тази система на таксуване, както и да оптимизират маршрутната мрежа, все ще е накриво. За мен най-важният извод, за съжаление - негативен, се съдържа в непубликуваната таблица, според която 65% от пътниците на метрото "се довозват" пеша.

На фона на сериозните неточности все пак може да се направят някои изводи:
- А294 е тотално унищожена - помощта и за чудовищния трафик на А280 е нищожна
- ТБ6 и 7 почти "не се познават" с метрото.
« Last Edit: 11.03.2014, 15:08:25 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9097
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #476 on: 11.03.2014, 18:12:01 »
Tб 6 и 7 нямат работа да довозват до метрото, а до центъра.
Сутрин 85 и 285 пристигат на Сточна гара (към Хаджията) еднакво пълни. Бероятно 285 се ползва по-малко, защото няма кой да го чака (16 мин в пик) и минава по "околовръсното" на Надежда", докато 85 минава през квартала - все пак хората си го извоюваха и явно си го ползват. Освен това има 87, 108 и трамвая които също правят връзка с метрото и може да са по-предпочитани от 285.
Като цяло тези изнесени данни ми се стуват мерени едно към гьотере или с примижаване.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 893
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #477 on: 11.03.2014, 22:56:12 »
Поиграх си да събера цифрите: сутрешното натоварване е около 50000 за МД1 и 20000 за МД2, а сумарно за деня са 111000 срещу 40000. Ако така погледнем нещата, дори при съотношение на влакчетата 2:1, МД2 изилза по-слабо натоварен. Ако погледнем обаче разпределението по спирки, виждаме, че на МД2 населението се изсипва във влака първите 2-3 метростанции, докато по МД1 се тъпче плавно, с пик на Сердика и СУ. Не съм се возил скоро много по МД1, но ако е по-натоварен от МД2 в пикови часове значи е пълен ад.

Както се вижда и от графиките, на крайни станции като ИЕЦ и Джеймс Баучер, положението е плачевно по МД2.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #478 on: 12.03.2014, 08:13:26 »
Ад е, да. Затова спрях да ползвам метро, което се оказа много добро решение и вече втора година разчитам само на велосипед, кола и от време на време трамвай. И в трите случая се придвижвам по-бързо, комфортно и евтино отколкото с метрото. Като това важи и за почти всички колеги, които са на повече от 5-10 минути от станция на метрото, а това все още са повечето хора в София.

И все пак някои от числата ми се струват нереални. Като това довозени и отвозени в сутрешния пик. Как така ТМ 11 ще превозва по-малко от 900 пътници? Това мога да го повярвам ако са всички коли в рамките на един курс, но за три пикови часа... И до какво довозва и отвозва? До метро? До друг транспорт? До работа и обратно? Явно не е до метро, защото и него го има в класацията. А другия транспорт може да е на другия край на София, може и да е на една спирка разстояние... Това проучване май е правено колкото да се усвоят средствата без някаква реална цел.
I'll be back®

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1354
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #479 on: 12.03.2014, 09:41:17 »
... Освен закритите отдавна линии странно е наличието на линии, неправещи връзка с метрото като 260, 122, 22. Може би са отчитали някакви казуси на двойни прекачвания, които анкетираните са посочили.
В класацията на довозващите автобуси липсват: 7, 8, 10, 12, 14, 18, 23, 24, 25, 27, 28, 29, 59, 63, 65, 79, 90, 93, 100, 107, 117, 118, 119 и 123. Ако за линиите от автостанциите Хладилника, Илиянци, Орландовци, Изток и гара Искър е разбираемо да не са включени, то е странна липсата на 123, при наличието на 122. Също така ми е любопитно, какво правят 20 и 21/22 в класацията, 64 също е включен, а не прави връзка с метрото.

Местата в класацията зависят много от интервала на движение на линиите, ето защо трамваите 19, 3 и 4 заемат последните позиции, а 23, дори не е в класацията. Съвсем логично е автобусите 280, 111 и 204 да са най-отгоре, заедно с трамваите 10, 8 и 5, ако въпросните бяха на 20 минути бройката довозени и отвозени пътници щеше да е съвсем различна.
И всъщност, има ли изненадани съфорумци от класацията? Тя си е съвсем логична и всеки запознат с транспортните проблеми на София можеше да я подреди. Не виждам, с какво тя би била полезна за оптимизация на наземния транспорт?