Poll

Какъв ще е пътникопотокът след пускането на МД2?

250-300 К среднодневно
15 (21.1%)
301-320 К
0 (0%)
321-340 К
5 (7%)
341-360 К
5 (7%)
361-380 К
7 (9.9%)
381-400 К
17 (23.9%)
над 400 К
22 (31%)

Total Members Voted: 71

Author Topic: Пътникопотокът в метрото  (Read 82211 times)

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2896
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #360 on: 06.10.2012, 22:57:27 »
Към 20 на Мусагеница се изсипа една огромна маса народ. Не знам на какво се дължи това,но едвам успяхада да слязат по ескалаторите. Знаете,че на някои места Мусагеница е много тясна (между  външната ,,ограда'' на стълбите за надолу и жълтата лента) и стана нещо като влакче с опитващи се да минат   :help:

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1739
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #361 on: 06.10.2012, 23:05:38 »
Вчера около 18;30 беше ужас към Младост. Толкова претъпкано никога не е било  :crazy:

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #362 on: 08.10.2012, 11:58:15 »
A някой ми обясняваше че апокалипсис било пресилено.
Ами пресилено е. Изчерпването на капацитета не е апокалипсис. Животът продължава. Който има търпение, може да се тъпче, който няма - улиците отгоре си остават. Засега поне не са въвели екологична такса за минаване с кола през центъра.

Абсолютно съм убеден, че новите станции по първи диаметър трябва да бъдат с дълги перони, по това нямаме спор. Така ще има по-малко за разбиване и преправяне. Впрочем не само по първи, но и по бъдещия 3-ти (за втори вече е доста късно). Представете си ако някога реализират жп връзка с влаковете от Перник: идва междуградски влак в пиков час и се изсипват наведнъж 100-200 души на една станция. Като добавим и пътуващите от софийските квартали, пак ще се сблъскаме с изчерпан капацитет. И то не в някаква далечна перспектива, а много бързо. В крайна сметка София не е чак толкова малък град, че да си строим орязано метро.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3531
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #363 on: 08.10.2012, 12:32:01 »
Изчерпването на капацитета не е апокалипсис.
Не е апокалипсис, но когато настъпва няколко месеца след пускането в експлоатация, значи нещо генерално е сбъркано.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4616
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #364 on: 08.10.2012, 12:51:26 »
Истината е, че досега се блъскахме в автобуси, тролейбуси и трамваи. Сега ще се блъскаме И в метрото. Нищо ново.

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #365 on: 08.10.2012, 13:00:36 »
Изчерпването на капацитета не е апокалипсис.
Не е апокалипсис, но когато настъпва няколко месеца след пускането в експлоатация, значи нещо генерално е сбъркано.
Отговорните фактори са късогледи или гонят краткосрочни интереси. Или и двете. Даже невероятно късогледи трябва да са, за да предвиждат малки потоци в бъдеще при наличния към момента обем пътници. Ако не отказваха хора от ползване на метрото заради препълнени влакове и дълги интервали на движение, даже още повече желаещи щеше да има.

Ето частен пример:
7-8 мин. пеша до станцията + 7-8 мин чакане с евентуално пропускане на 1 препълнен влак + 14 мин с влакчето + 9-10 мин до крайната ми цел = 40 мин. С кола през най-големите задръствания в центъра минавам за около 45 мин, удобно, комфортно, без да се потя и да се гъчкам. "Удобно", доколкото може да бъде удобно 45 мин каране на 1-ва и 2-ра скорост и съобразяване с разни извънредно нахални индивиди с черни джипове. Зимата трябва да добавя и към 10 мин стъргане на сняг и скреж от стъклата. Ако не беше бутаницата, метрото щеше да ми е супер.

Това, че са сбъркали в първоначалните прогнози не е чак толкова осъдително - трудно е да се предвиди какво ще стане, когато правиш първа линия и нямаш база за оценка. Но след като вече е направена и имаме преки наблюдения какво е натоварването, да се планират разширения с къси перони ми прилича на някаква тъпа комбинация от инат и несъобразителност.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12576
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #366 on: 08.10.2012, 13:05:27 »
Е, все пак вече има значение, че и бензинът е 3 лева, с метрото е много по-бързо и евтино, нищо, че се тъпчеш за 10-15 минути.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #367 on: 08.10.2012, 15:12:31 »
Всъщност, мен само и единствено синята зона ме спира от това да ходя на работа с кола. С метро пътят ми е минимум 30 минути от врата до врата. С кола е максимум 30, като в часовете, в които аз ходя, мога и под 10 да ги сваля (рекордът ми е 7 :)). А с колело - между 12 и 15 в зависимост от трафик и светофари. И така - с метрото ми е най-бавно и тъпканицата ми е гарантирана, с колата съм си независим на топло и комфортно, а с колелото си правя добра тренировка и ми е безплатно отвсякъде...
Както искат да махат и още наземен ГТ, "защото има метро и не е необходим", тогава тъпканиците ще станат още по-големи.

Хубаво е, че метрото се пълни, но то се пълни не от популярност, а от кофти реализация...
I'll be back®

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #368 on: 08.10.2012, 16:06:39 »
...
Това, че са сбъркали в първоначалните прогнози не е чак толкова осъдително - трудно е да се предвиди какво ще стане, когато правиш първа линия и нямаш база за оценка. Но след като вече е направена и имаме преки наблюдения какво е натоварването, да се планират разширения с къси перони ми прилича на някаква тъпа комбинация от инат и несъобразителност.
Ами не е съвсем, да не кажа никак така. Ако се поразровиш из форума, ще видиш опасенията на не един и двама съфорумци, че е грешка правенето на станциите само на 104м, дори и за близка перспектива. Хората, от които зависи това, просто мисля, че не правят никакви задълбочени анализи. Така, както казваш, сбъркаха при пускането на отсечката към Стадиона и Младост - очакваният пътникопоток след определено време (май от порядъка на две години) беше достигнат едва за няколко месеца ! Егати грешката. И като имаш идеята да натъпчеш всичко в метрото - значи трябва да си обмислиш идеята. Как пък веднъж не успяха да направят някаква реална оценка на какъвто и да е пътникопоток?

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #369 on: 08.10.2012, 17:11:42 »
Новите влакове за колко няма да се събират, ако са с 4 съчленени вагона, вместо с 3? Мога ли някъде да им видя данните - колко метра е средният вагон? На колко метра от носа на мотрисата е първата врата и на колко - втората? Най-вероятно целият проблем е за има-няма 10 метра.

Русич с 4 вагона най-вероятно ще дойде някъде към 110 м, а пероните били 104 м. Ако има 2 метра до първата врата (огледално за последната), значи вратите евентуално няма да се събират на перона за около 3-4 метра. Някои станции (като Мусагеница) могат относително лесно да се удължат с 4 м., на други като Васил Левски и СУ първата и/или последната врата може да не се отварят.
« Last Edit: 08.10.2012, 17:14:48 by Oracle »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #370 on: 08.10.2012, 18:49:30 »
Глупости, всички врати трябва да се отварят без никакви уговорки
НЕ на хейтърството!

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #371 on: 08.10.2012, 19:01:41 »
Глупости, всички врати трябва да се отварят без никакви уговорки
Ок.  :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3531
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #372 on: 08.10.2012, 19:12:30 »
Ние не сме в Лондон.
Те преди 120 години са строили метро, което едва сега си достига пределния капацитет. Тяхното е временно решение.

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #373 on: 08.10.2012, 19:19:17 »
Ние не сме в Лондон.
Те преди 120 години са строили метро, което едва сега си достига пределния капацитет. Тяхното е временно решение.
Е, аз не го предлагам за постоянно. Само докато дойде по-разумен ръководител начело на Метрополитен. След като е имало предупреждения, че скъсяването на пероните е лоша идея и няма кой да чуе, сегашните влакове се препълват и пак няма кой да чуе, какво да правим? Пак е глътка въздух.

Адски тъпо е, сега ни дават пари, ние ги икономисваме, а после ще трябва със собствени средства да правим скъпи реконструкции.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #374 on: 08.10.2012, 19:36:15 »
Наистина е тъпо да се прави нещо просто ей така за да го има, но как е направено ....
Лично аз се радвам, че има метро, но проблемите в него са толкова много, че не е истина и основният е трудното справяне с пътникопотока!
Ако имахме 120 м. станции и влаковете бяха с нормална дължина този разговор няма въобще да се води - лично аз вече съм бесен, защото в сутрешният пик не се живее направо!
Ще кажете - ами недей да ползваш метрото! ОК - ще спра, но когато спрат да го ползват още 150 - 200 хил. души какво правим - какво от това че го има и никой не го ползва? Нали това е идеята - да се изтъкнат минусите, а късите станции е сериозен проблем поне за МД1, защото с тази обща линия и вече прекачването през Сердика натоварването му е ужасно, особенно сутрин.

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #375 on: 08.10.2012, 21:10:35 »
По повод на вратите, според мен е абсолютно задължително да ги има. И с този пътникопоток.
&feature=related
Ако станциите бяха с островни перони, щяше да стига метрото не до Обеля, ами до Триъгълника, че и сигурно до Централна Гара. Интересно ми е колко би струвала една такава реконструкция? Евентуално може да се удължат станциите, ама не ми се мисли каква организация би се създала и колко време би отнела.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2202
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #376 on: 08.10.2012, 21:11:31 »
Ние не сме в Лондон.
Те преди 120 години са строили метро, което едва сега си достига пределния капацитет. Тяхното е временно решение.
И доколкото знам, лондончани по онова време бая са ревали за безумно дългите станции. А при нашето метро, нямаме накъде да мръднем повече, особено. :(
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #377 on: 08.10.2012, 21:13:36 »
Дали се е стигало до такова нещо?
 
&feature=related

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 238
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #378 on: 08.10.2012, 21:24:21 »
Ако влаковете продължават да се движат на 10 минути - ще се стигне. Проблемът е, че няма да има тъпкачи.. :crazy:

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2896
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #379 on: 08.10.2012, 21:28:18 »
Дали се е стигало до такова нещо?
 
&feature=related

Ако направим пропорцията така,че да сметнем площ и население на Токио и това на София,се получава нещо подобно  :laugh:  Иначе нали след пускането на новите състави (включително пътувашите към Варна),ще стане на 3/4 мин интервала?