Poll

Какъв ще е пътникопотокът след пускането на МД2?

250-300 К среднодневно
15 (21.1%)
301-320 К
0 (0%)
321-340 К
5 (7%)
341-360 К
5 (7%)
361-380 К
7 (9.9%)
381-400 К
17 (23.9%)
над 400 К
22 (31%)

Total Members Voted: 71

Author Topic: Пътникопотокът в метрото  (Read 82345 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4619
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #380 on: 08.10.2012, 21:29:09 »
Господа, тези клипчета не са нови, нито за пръв път ги виждаме. Разровете се назад в темите и ще ги намерите. Вместо да си чешете клавиатурата вземете сериозна литература и не бълвайте посредствени коментари.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2204
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #381 on: 08.10.2012, 21:37:29 »
Не знам защо е толкова разпространено мисленето, че ако се увеличи двойно плътността на състави по линията, положението ще се подобри. Дори и да стане търпимо положението веднага след това, то бързо-бързо метрото ще се натовари повече, а като се пуснат разклоненията до летището /вкл. и Дружба/ и до Младост 4, пак ще клекне. Като стигне и до бизнес парка - съвсем. Отделно, че пак казвам - ако влаковете са твърде нагъсто, движението ще стане много по-тромаво, разписанието ще се следва още по-трудно.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 238
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #382 on: 08.10.2012, 22:31:44 »
To в момента разписанието е.. нямам думи. В пиков час, днес, чаках влак 10 минути (по часовник). Кажи му на това разписание.. Като се сгъстят влаковете няма да има забавяне по станциите, както сега. Случвало ми се е на някоя Сердика (и на двете, за да сме точни) да стои влак 2 минути, защото не може да разтоварят и натоварят пътниците.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2877
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #383 on: 08.10.2012, 23:12:31 »
Не си спомням точната тема, но мисля че беше коментирано вече че на Цариградско шосе минимума за обръщане на посоката бе нещо от сорта на 5-6 минути, без да се налага да се изчакват влакчетата. Ако го бяха направили с тупик там, щеше да е възможен по-малък интервал. И не знам защо не го направиха. Да, по-скъпо щеше да е, но сега поне можеше влакчетата да се движат по целия маршрут на по-кратък интервал.

Но пак казвам, не може вечно да се скъсява интервала, защото се достига до един критичен минимум, където влакчетата ще започнат да се настигат на станциите, ще се удължи времепътуването, а натовареността ще остане същата. И се губи цялата ефективност на системата.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12582
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #384 on: 08.10.2012, 23:20:40 »
На Цариградско някой беше писал, че има 2.5 минути за обръщане на посоката. Според мен би могло да се помисли за интервал 4 минути, макар че тия 2 станции и на 8 мин. са ОК.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2801
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #385 on: 09.10.2012, 01:02:09 »
За мен решението е да има два маршрута:
М1 Цариградско шосе - Сливница - на 8/12 мин.
М2 Младост-1 - Обеля - Джеймс Баучер на 4/6 мин.
Това с Лондон и вратите съм го изпитвал на гърба си - веднъж влакът спря в тунела преди станцията, след 2-3 минути тръгна и спря на станцията, но машинистът не пусна предварително записът, че последните врати няма да се отворят. В резултат на това стана невероятна бутаница и точно пред мен вратите се затвориха и отнесох псувните на група испански простаци.
Очевидно това не е решение. Сега си го представете в България и изводът е,че вечно ще има неразбрали или вечно някой ще налита на бой.
Има ли възможност номерните състави да се движат в композиции от 5 вагона?   
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12582
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #386 on: 09.10.2012, 02:02:07 »
Има, преди, когато метрото беше до Сердика-1, имаше състави с по 5 вагона, и с по 3 вагона (има и видеота в нета). Но с наличните влакове няма да е ефективно, тъй като трябва да се добавя среден вагон и така би се получило да имаме 8 състава с по 5 вагона и ще останат 8 предници, които ще гният в депото...
За Русичите според мен би могло да се помисли евентуално за поръчката на половинки вагони (т.е. и от двата края да завършва със съчленение). Така може да имаме композиция с 3 вагона, един от които двойно съчленен. С добавянето на една такава половинка влакът би трябвало да се побере на всички станции (на око като гледам, на всички къси станции има място за половин вагон поне), а и не би трябвало да има проблеми с кривите. Така поне си мисля, не знам дали на практика може да се реализира и доколко ще има ефект.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4619
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #387 on: 09.10.2012, 09:17:51 »
Не си спомням точната тема, но мисля че беше коментирано вече че на Цариградско шосе минимума за обръщане на посоката бе нещо от сорта на 5-6 минути, без да се налага да се изчакват влакчетата. Ако го бяха направили с тупик там, щеше да е възможен по-малък интервал. И не знам защо не го направиха. Да, по-скъпо щеше да е, но сега поне можеше влакчетата да се движат по целия маршрут на по-кратък интервал.

Но пак казвам, не може вечно да се скъсява интервала, защото се достига до един критичен минимум, където влакчетата ще започнат да се настигат на станциите, ще се удължи времепътуването, а натовареността ще остане същата. И се губи цялата ефективност на системата.

Това е истината при сегашното коловозно развитие. И тук идва въпроса: защо бяха поръчани 88 метрови състави при дължина на станциите 100 м? В оставащите 12 м могат да се превозят още около 80-100 души/състав. Ако приемем, че на ден се изпълняват средно 114 курса с тези състави, а съставите ще се експлоатират средно 30 години, то загубата от тези 12 м е около между 100 и 130 млн пътника за времето им в експлоатация. Ако се добавят и още 10 догодина... Ако "убавците" от Метрополитен мислят за 3МД то можеше сегашните състави да ги пласират там с по-къси перони и друга концепция, а за "нормалното" метро да се поръчат нормални състави.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7113
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #388 on: 09.10.2012, 10:00:25 »
За мен решението е да има два маршрута:
М1 Цариградско шосе - Сливница - на 8/12 мин.
М2 Младост-1 - Обеля - Джеймс Баучер на 4/6 мин.

Тук нещо не мога да хвана какво точно имаш предвид?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #389 on: 09.10.2012, 10:05:38 »
Аз много пъти им писах (на Метрополитен) за това скъсяване на перони, но отговора беше, че София няма нужда от толкова дълги перони. Интересно ми е как знаят те - кога г-н Братоев се е качвал в сутрешният пик и знае кой от какво има нужда! Ако скъсят станциите и по МД3 ще е перфектно - така поне визуално ще изглежда, че са си запълнили пътникопотока по линията.

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #390 on: 09.10.2012, 10:53:49 »
Само дължината на съставите неможе да подобри обслужването на пътниците. То сега изпаднахме малко в патова ситуация-хем различни дължини на перони, хем много пътници, къси влакове и линия с голям интервал на движение.

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #391 on: 09.10.2012, 11:03:27 »
Аз много пъти им писах (на Метрополитен) за това скъсяване на перони, но отговора беше, че София няма нужда от толкова дълги перони. Интересно ми е как знаят те - кога г-н Братоев се е качвал в сутрешният пик и знае кой от какво има нужда! Ако скъсят станциите и по МД3 ще е перфектно - така поне визуално ще изглежда, че са си запълнили пътникопотока по линията.
Нямало е разум насреща. И аз се чудя Братоев кога и колко пъти се е качвал по западния участък в сутрешния пик. На чужд гръб и 100 тояги са малко. Едно е да видиш на мониторите как се тъпчат хората (ако изобщо и това е видял), друго е да го преживееш няколко сутрини поред.

Предлагам да го заведем някъде към 8:30 на К. Величков и да се качим с него в посока Сердика, пък да го питаме защо смята, че "София няма нужда от толкова дълги перони". И с тези разширения, дето се предвиждат (летище, Бизнес парк, МД-3), къде точно ще се вместят допълнителните пътници?

Но да се върнем на техническата страна. Имам някакви слаби надежди, че някъде бъркам в сметките. Може пероните да не се точно 104 м., ами изпълнителите да са оставили по някой метър от двете страни. Може мотрисите Русич да не са 82 м. (както допуснах), а малко по-малко. Може средните вагони да не са 27 м., а 26, дори 25. Може разстоянието до първата врата да не е 2 м., а 2,50, примерно. Ако влак с 2 междинни вагона излиза 107-108 м. и има сумарно 5 м. отстояния на вратите от краищата на мотрисата - на косъм е, така да се каже, но се събира.  :neznam:

Ако не се събира, пак има доста възможни решения (освен скъсяване на интервалите, което считам, че постепенно ще стане):
1) удължаване на пероните с 1-2-3 м. - колкото е нужно. Има да се удължат 6 станции, което не е малко, но не е чак толкова страшно. Лошото е, че ще трябва да се спира движението за някакви не много кратки периоди.
2) ако преправяне на мотрисите е по-евтино от преправяне на станциите - първият и последният чифт врати могат да се преместят с по метър към средата на вагоните. Вместо врата - два прозореца - следваща врата биха могли да бъдат прозорец - врата - прозорец - следваща врата. Още в началото, като ги видях, се зачудих защо не са именно така.
3) ако е постижимо, средните вагони могат да бъдат три-секционни, което не дава чак толкова много допълнително място, но пак е нещо.

По отношение на интервалите, нищо чудно да ни сюрпризират с още някоя икономия. Примерно да се окаже, че старият участък е предвиден за 90 сек. минимален интервал, но новите за 2 мин. или нещо такова.

PS Представете си следното съобщение: "Следваща станция: ННН. Тъй като шефът на Метрополитена е много хитър, перонът е прекалено къс и последните врати няма да се отворят. Моля, придвижете се към следващите врати, за да напуснете влака". ;)

PPS Намерих им данните на вагоните в Уикипедия:
Дължина по осите на автосцепките, мм    28150/27200

Значи влаковете са дълги 2 х 28150 + 27200 = 83500 мм.
С 2 междинни вагона стават 2 х 28150 + 2 х 27200 = 110700 мм, т.е. 110,7 м. Най-малко 3-4 м. не достигат. Лошо.  :(
Иначе, ако не бяха спестили тези около 4 м. от пероните, щеше да има възможност капацитетът на влаковете да се увеличи с над 150 души (руснаците дават към 350 д/вагон при плътност 10 д/м2 - тъпканицата, която искаме да избегнем).

Сега остава да настояваме колкото и както можем новите станции по МД-1 и бъдещия МД-3 да се правят с перони поне 110 м.
« Last Edit: 09.10.2012, 12:51:38 by Oracle »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 677
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #392 on: 09.10.2012, 13:21:12 »
Тук идва момента да попитам, дали от 12-те номерни с по 4 вагона не можа просто да скалъпят 9 с по 5 вагона. Т.е. питането ми е дали вагони с кабина могат да се ползват като междинни. От гледна точка на пътниците няма особена разлика, предвид, че номерните състави и без това не са проходими. С идването на последните нови това ще се отрази ли по някакъв начин на графика за ремонти и т.н., защото ефективно ще се получи намаляване на парка с 3 влака?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #393 on: 09.10.2012, 13:44:29 »
От гледна точка на пътниците няма особена разлика, предвид, че номерните състави и без това не са проходими.
Аз незнам до момента някой влак да дава възможност да има проходимост между вагоните. Да това е предвидено, но у нас не се използва.

Online Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2879
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #394 on: 09.10.2012, 13:45:07 »
Как в такъв случай ще се прехвърлят машинистите от едната кабина в другата?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12582
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #395 on: 09.10.2012, 14:27:37 »
Не си ли виждал? :eek: Слизат от влака, и вървят по перона до другата кабина.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2879
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #396 on: 09.10.2012, 15:13:50 »
Не си ли виждал? :eek: Слизат от влака, и вървят по перона до другата кабина.
А на Младост 1?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16067
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #397 on: 09.10.2012, 15:28:23 »
А на Младост 1?
Те и там си вървят по перон, не си играят да отварят общо 8 врати, за да отидат от едната кабина до другата... Отварят пътническите врати на влака, в зависимост има ли кабината врата откъм перона или не излизат/ влизат през нея...

Ето го чертежа на челен Русич с дадени котировки по него, макар не във всички детайли, които поиска Орикъл:

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #398 on: 09.10.2012, 15:30:07 »
На Младост 1 в самия тунел където става смяната на посокота има изградени платформи/малки перони, където машинистите преминават за да сменят кабините. Подобно нещо има изградено в тръбата след станция Жолио Кюри.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18621
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #399 on: 09.10.2012, 15:36:34 »
За мен решението е да има два маршрута:
М1 Цариградско шосе - Сливница - на 8/12 мин.
М2 Младост-1 - Обеля - Джеймс Баучер на 4/6 мин.

Тук нещо не мога да хвана какво точно имаш предвид?

Единият маршрут да е От Цариградско шосе до Сливница с интервал 8 мин. върхов и 12 мин. извънвърхов момент и вторият маршрут да е Младост 1 - Баучер съответно на 4 и 6 мин.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/