Poll

Какъв ще е пътникопотокът след пускането на МД2?

250-300 К среднодневно
15 (21.1%)
301-320 К
0 (0%)
321-340 К
5 (7%)
341-360 К
5 (7%)
361-380 К
7 (9.9%)
381-400 К
17 (23.9%)
над 400 К
22 (31%)

Total Members Voted: 71

Author Topic: Пътникопотокът в метрото  (Read 82210 times)

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #400 on: 09.10.2012, 15:49:43 »
Ето го чертежа на челен Русич с дадени котировки по него, макар не във всички детайли...
difian, мерси.
Според този чертеж, има над 3 м. от носа на влака до първа врата, огледално още 3 метра след последна. 110,7 м - 6 м = 104,7 м.
Т.е., ако влакът спре много прецизно на станцията и перонът е малко повече от 104 м. (105  :rolleyes:) вратите ще се съберат точно. И то при условие, че няма някакви изисквания за безопасност, според които от вратите до края на перона трябва да има някакво минимално разстояние. В Лондон има станции, на които кабината на влака се пада в тунела, а първите врати - на самия край на перона, т.е. такова нещо е възможно.

Бре, има надежда. Проверете ми сметките да не съм сбъркал някъде.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #401 on: 12.10.2012, 10:29:12 »
Някой може ли да ми каже дали има наблюдения за следния пътникопоток:

1. Има ли немалко обелянци и дори Люлинци от станция Сливница, които да пътуват през Ломско шосе за Сердика II ? Ако това е така и някой реши да премахне тази им възможност и ги качи отново само към Сердика - то прогнозирам ескалиране на напрежението през зимата и блокиране на движението на влаковете, поради невъзможност 1/2 от хората да пътуват с метро от станции като К. Величков например. А, ако се повтори тежката зима и масово хората зарежат колите си - война !

2. Има ли немалко студенти, които са осъзнали, че им е най-удобно (и впрочем най-бързо общо взето дори спрямо Маршрутка 5) пътуването по схема Автобус 94-Станция ЕС-Гарата ?

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #402 on: 12.10.2012, 11:25:05 »
Ироничен си с тези прогнози за блокажи и войни, нали?
I'll be back®

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #403 on: 12.10.2012, 12:00:44 »
Аз напоследък пътувам от Люлин за НДК и нагоре през Обеля. За себе си съм направил извода, че е по-практично и разликата във времепътуването не е достатъчно голяма, за да оправдае слизане, бутане с народа през свръзката, ново чакане от поне 3 минути средно и т.н. , да не говорим, че ако влака по втора линия се забави повече от 5-6 минути, то времепътуването през Обеля става същото и по-кратко. Малкия капацитет на свръзката за мен е един от основните проблеми.
Колкото до въпроса относно колко точно хора пътуват така, бих казал, че засега не са много, но може броят им постепенно да се увеличи.
Относно пък отрязването на възможността да се пътува към НДК през Обеля, според мен това няма да стане, защото се отрязва директната и много бърза метро връзка на редица големи квартали, в това число и Люлин, с гарата. За мен лично това са 15 минути на фона на 30 с А82 преди при много по-голям комфорт.
« Last Edit: 12.10.2012, 12:09:28 by kernel32 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11512
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #404 on: 12.10.2012, 12:07:57 »
Това щях да кажа и аз, времетраенето на пътуване от Сливница през Надежда до ЕС да речем е повече от времетраенето на пътуването по стария маршрут и през свръзката с линия 2.

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #405 on: 12.10.2012, 12:16:46 »
На теория е повече. На практика, като се вземе предвид времето за прехвърляне през връзката и новото чакане на влак, времето става същото или по-дълго, в зависимост колко време чакаш влака от втора линия. И това важи за пътуване от МС Люлин, а пък от Сливница няма дори смисъл да го коментираме, там си е направо по-бързо.

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #406 on: 12.10.2012, 12:41:45 »
Някой може ли да ми каже дали има наблюдения за следния пътникопоток:

1. Има ли немалко обелянци и дори Люлинци от станция Сливница, които да пътуват през Ломско шосе за Сердика II ? Ако това е така и някой реши да премахне тази им възможност и ги качи отново само към Сердика - то прогнозирам ескалиране на напрежението през зимата и блокиране на движението на влаковете, поради невъзможност 1/2 от хората да пътуват с метро от станции като К. Величков например. А, ако се повтори тежката зима и масово хората зарежат колите си - война !

2. Има ли немалко студенти, които са осъзнали, че им е най-удобно (и впрочем най-бързо общо взето дори спрямо Маршрутка 5) пътуването по схема Автобус 94-Станция ЕС-Гарата ?

Пътуващите директно от Люлин, в посока Обеля са се увеличили многократно - например в час-пик преди се качваха по 4-5 човека, докато сега те са 40-50. Наблюденията ми са ежедневно около 07.40-08.00, включително и от днес.
Увеличи се и броят на слизащите от влакчетата от Джеимс Баучер на метростанциите  Люлин, Западен парк и Вардар, което предполагам, че е поради пътници от станции от Надежда

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3730
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #407 on: 12.10.2012, 13:45:42 »
Последната информация, в комбинация с тази на Gordon за Надежда и Бели Дунав, директно ни дава поредното доказателство за полезността на връзката МД1 - МД2.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #408 on: 12.10.2012, 14:12:27 »
Последната информация, в комбинация с тази на Gordon за Надежда и Бели Дунав, директно ни дава поредното доказателство за полезността на връзката МД1 - МД2.
Същото е на Бели Дунав и отчасти на Надежда - в началото там на перона за Обеля/Люлин имаше много по-малко хора, отколкото сега. Проблемът после е при качването на Сердика - влакът от Люлин идва достатъчно пълен.

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #409 on: 12.10.2012, 15:40:31 »
И в крайна сметка май ще е належащо пускането на трети маршрут в рамките на линия 2.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6546
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #410 on: 12.10.2012, 16:09:23 »
В участъка Баучер - Сердика 2 имам преки наблюдения, общо взето пътникопотока се нормализира. Дори вчера след закъснелите влакове, всички се събрахме от Сердика посока Гарата. Реално големия пътникопоток е сутрин Сердика->Баучер. И вечер от Баучер->ЕС->НДК->Сердика 2. През останалото време влаковете на интервала в който се движат са предостатъчни за този участък.
На Централна гара как обръщат посоката, няма перон за машинистите при S-ката? По-скоро е логично да се пътува до Банишора и от същия перон да се връщат назад, да сменят коловоза с правилния и оттам както си е нормално...
През самия влак минаваха машинистите, общо взето бързо ставаше смяната на кабините.

И в крайна сметка май ще е належащо пускането на трети маршрут в рамките на линия 2.
И хептем да се обърка движението! ;)
« Last Edit: 12.10.2012, 16:12:57 by Petko21 »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14717
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #411 on: 12.10.2012, 16:16:37 »
И в крайна сметка май ще е належащо пускането на трети маршрут в рамките на линия 2.
И хептем да се обърка движението! ;)
8 минути не са малък прозорец за включване на допълнителна мотриса. Също такива са прозорците на Младост-1 и Сливница.
Освен това при сгъстен интервал качването и слизането ще е за по-малко време и съставите по-лесно ще се вписват в графика.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6546
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #412 on: 13.10.2012, 20:17:14 »
Съгласен съм, лошото е че при закъснение само на една мотриса с +6 минути да кажем, ще започнат да закъсняват и останалите влакове зад  първия закъснял. А от там да се обърка и целия график. Съответно и маршрутите на влаковете. Според мен най-добрия вариант е в момента да се използват 90% от съставите и да се пусне една линия от Цариградско през Обеля до Баучер. В пик да се пускат още няколко влака и интервала да се съкрати например на 4 минути, а целодневно линията да се движи на 5-6 минути. Така ще се облекчи доста работата по цялото трасе, плюс че няма да има объркани и заблудени пътници, които да не знаят до къде ще пътува съответния влак. А и е крайно време пътниците да се научат да гледат таблата и когато следващия влак е на 2 или 3 минути просто да го изчакат, а не да се бутат в първия влак. След което този зад него идва празен. :)
« Last Edit: 13.10.2012, 20:19:14 by Petko21 »

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #413 on: 15.10.2012, 09:59:12 »
И как точно го виждаш първа линия да се покрива с втора като една с този интервал от 5-6 минути в пиков час, без да отчиташ закъснение и, че не всички ги интерисуват таблата, които понякога показват две кръгли нули и колкото да сме начетени и интелигентни няма как да гадаем влаковете след колко време ще пристигнат. Най-добрият вариант е който предложи Благун с допълнителен трети маршрут от Бели Дунав посока Лозенец. При една линия целодневна с допълнителни влакове по нея, как според теб ще се реализира смяната на Цариградско шосе, като там под 6 минути интервал за момента не е приложим.
« Last Edit: 15.10.2012, 10:01:01 by titijoji »

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #414 on: 15.10.2012, 21:11:59 »
При една линия целодневна с допълнителни влакове по нея, как според теб ще се реализира смяната на Цариградско шосе, като там под 6 минути интервал за момента не е приложим.
Защо да не е приложим?? Как преди преди ставаше смяната на Обеля и с какво тази смяна беше по-различна от Цариградско Шосе? Влакът пристига да коловоза, машиниста се придвижва до другата кабина и потегля. На станция Обеля в час пик влаковете минаваха през 3 минути и половина. Така че е абсолютно възможно това да стане и на Цариградско Шосе.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6546
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #415 on: 15.10.2012, 21:34:45 »
При една линия целодневна с допълнителни влакове по нея, как според теб ще се реализира смяната на Цариградско шосе, като там под 6 минути интервал за момента не е приложим.
Елементарно и лесно, ако не може машиниста да сменя кабината за 2 минути например. В момента на пристигането на станцията друг машинист се качва в кабината посока център. А този който до сега е карал слиза от влака. Пътниците се качват и този престой няма да трае повече от 1 минута и половина. Винаги има начин стига да има желание. А с твоите три маршрута при закъснение само на един влак, ще се получи така че единия влак който ще си мислиш че е до Младост ще продължи за Цариградско, този например до Сливница ще продължи към Баучер и ще стане доста голямо объркване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14717
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #416 on: 15.10.2012, 22:09:13 »
Защо да не е приложим?? Как преди преди ставаше смяната на Обеля и с какво тази смяна беше по-различна от Цариградско Шосе? Влакът пристига да коловоза, машиниста се придвижва до другата кабина и потегля. На станция Обеля в час пик влаковете минаваха през 3 минути и половина. Така че е абсолютно възможно това да стане и на Цариградско Шосе.
Блокираният участък при наличие на метросъстав на МС Обеля не стигаше чак до следващата МС Сливница. А това не е вярно за  МС Цариградско шосе и МС Младост-3.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #417 on: 16.10.2012, 08:46:32 »
Днес влака, който дойде в 8:06 на МС Западен парк бе необичайно претъпкан и много малко хора от станцията успяхме да се качим, а перона беше прилично пълен с хора. На МС Вардар за малко да избухне ръкопашен бой с тълпите, искащи да се качат, а на МС К. Величков положението беше излязло от контрол.

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #418 on: 16.10.2012, 09:18:23 »

Защо да не е приложим?? Как преди преди ставаше смяната на Обеля и с какво тази смяна беше по-различна от Цариградско Шосе? Влакът пристига да коловоза, машиниста се придвижва до другата кабина и потегля. На станция Обеля в час пик влаковете минаваха през 3 минути и половина. Така че е абсолютно възможно това да стане и на Цариградско Шосе.
[/quote]
Не е приложим по поне две причини - между Сливница и Обеля разстоянието е дълго и има прооден светофор там, където трябва да бъде междинната станция (явява се нещо като изходен сигнал на тази станция), докато Младост3 - Цариградско е по-къс участъка и няма проходен сигнал. Второто и съществено нещо е, че подходът към Обеля е в нагорнище и влаковете се изчакваха на входния сигнал. Към Цариградско има 40 промила надолнище и няма гаранция, че спускащият се влак ще може да спре на затворен входен сигнал. Затова там не е възможно да се пусне влака от Младост3, докато не е оправен маршрута за влизане в станция Цариграско шосе.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 670
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #419 on: 16.10.2012, 09:56:36 »
В нормална страна при такъв рецидив на закъсненията летят оставки... Крайно време е да се направи нещо! Мина повече от месец от началото на експлоатацията, а от лошо става по-лошо - не вярвам, че след 6 месеца при същия график за движение нещата просто ще си дойдат на местото
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт