Poll

Какъв ще е пътникопотокът след пускането на МД2?

250-300 К среднодневно
15 (20.8%)
301-320 К
1 (1.4%)
321-340 К
5 (6.9%)
341-360 К
5 (6.9%)
361-380 К
7 (9.7%)
381-400 К
17 (23.6%)
над 400 К
22 (30.6%)

Total Members Voted: 72

Author Topic: Пътникопотокът в метрото  (Read 117945 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #420 on: 16.10.2012, 10:48:22 »
Това  не мога да го проумея защо изобщо има закъснения. Това , че линията е една не е обяснението. Има примери в западни метросистеми, където една линия е по-дълга от нашите две. И това че нашата е на панделка също не е обяснение, защото дефакто е една цяла - на Сердика няма никаква стиковка между двете да кажеш че трябва да се изчакват. Единственото обяснение е че няма организация или достатъчно състави, което всичко са си проблеми на мениджмента. Ако нещата се запазят такива редно е някой да си поеме отговорността.

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #421 on: 16.10.2012, 11:10:25 »
В нормална страна при такъв рецидив на закъсненията летят оставки...
Тука оставка няма има почетна гражданственост, а и синдром на БДЖ- всичко се движи, всичко може да закъснее, но те превозва ежедневно в двете посоки по всички направления.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #422 on: 16.10.2012, 12:47:53 »
Единственото предимство на метрото е бързият транспорт. Отнемеш ли му това... Като чета какво се случва ежедневно вече направо не искам да идва зима, че да трябва зорлем да го ползвам.

Но явно просто са подценили ситуацията и тренировките или са надценили възможностите си. Все в някой момент ще се стиковат нещата, но до тогава ще се озори бая народ.
I'll be back®

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #423 on: 16.10.2012, 13:06:04 »
Докато всички машинисти се отракат, просто е нормално да има закъснения.

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #424 on: 16.10.2012, 13:53:50 »
Защо да не е приложим?? Как преди преди ставаше смяната на Обеля и с какво тази смяна беше по-различна от Цариградско Шосе? Влакът пристига да коловоза, машиниста се придвижва до другата кабина и потегля. На станция Обеля в час пик влаковете минаваха през 3 минути и половина. Така че е абсолютно възможно това да стане и на Цариградско Шосе.
Блокираният участък при наличие на метросъстав на МС Обеля не стигаше чак до следващата МС Сливница. А това не е вярно за  МС Цариградско шосе и МС Младост-3.
Не съм напълно наясно колко е дълъг блок участъка преди МС Обеля, но предполагам не е по-къс от този от Младост 3 към Цариградско Шосе. Това, че между Младост 3 и Цариградско Шосе има само един блок, а между Сливница и Обеля са два или три не променя нещата, защото там разстоянието е по-голямо. Ето и е една малко груба сметка: 2:00мин (пресилено) време за придвижване на влака от Младост 3 до Цариградско Шосе; 1:00мин престой на станцията (достатъчно машиниста да се придвижи до другата кабина); 30 секунди за изнасянето на влака от станцията и преминаването на другия коловоз. Това прави общо 3:30 минути от тръгването от Младост 3 до освобождаването на блока.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #425 on: 16.10.2012, 13:57:37 »
Не ти е вярна сметката. За 1 мин не можеш да спреш, да смениш кабините и да тръгнеш обратно. Защо е тоя зор да стигат всички влакове до Цариградско?

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #426 on: 16.10.2012, 14:07:03 »
Добре, нека бъде минута и половина, но пък и пътуването между станциите не е 2 минути, а по-малко. В момента няма толкова голям зор всички да ходят до Цариградско, но съвсем скоро вероятно ще има. Моментът ще настъпи когато бъде пуснат булеварда над МС Младост 3 и се насочат автобуси като 113, 4 и 314 да минават по него. Така Младост 1 ще се разтовари значително за сметка на Младост 3. Не казвам, че влакът ще се препълни на Младост 3, а че ще е нелогично в час пик от там да минава влак през 8 минути. Въпросът беше дали на Цариградско Шосе може да става смяна за 3:30 минути.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #427 on: 16.10.2012, 14:20:29 »
Не мисля, че може. На Обеля стрелките са буквално в края на перона.

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #428 on: 16.10.2012, 14:23:37 »
Цариградско шосе имате впредвид.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #429 on: 16.10.2012, 14:50:52 »
Добре, нека бъде минута и половина, но пък и пътуването между станциите не е 2 минути, а по-малко. В момента няма толкова голям зор всички да ходят до Цариградско, но съвсем скоро вероятно ще има.
Никога всичките състави няма да ходят до Цариградско шосе! Най-малкото, защото това е един от два разделящи се клона на Линия 1.
Колкото за времето - можеш да застанеш на МС Младост-3 и да засечеш, колко време свети червено изходящият светофор в посока ЦШ. После да отидеш на МС Цариградско шосе и с хронометър да засечеш, какво е времето за смяна на посоката и може ли да се намали. Това да седял втори машинист в готовност пред задната кабина, са приказки от 1001 нощи.

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #430 on: 16.10.2012, 15:19:30 »
Да, когато линията действително се раздели тогава пътникопотока, който сега ще стане на Младост 3, ще се разпредели по останалите станции на юг. Към момента обаче имаме една линия с тенденция много скоро на Младост 3 се увеличи пътникопотока. Защо когато всички влакове бъдат готови за експлоатация и ако е възможен по-малък интервал до Цариградско Шосе, да не се реализира?
В момента светофорът на Младост 3 свети червено дълго време, защото разписанието на влаковете е такова, с предвидени по-големи почивки на Цариградско Шосе. В момента влакът стои на станцията над 3 минути. Това обаче не значи, че това е минималното време за престой и то не може да се съкрати.

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #431 on: 16.10.2012, 15:22:08 »
В-к "24 часа" 16.10.2012:
Подземната железница в София вече се ползва от около 300 хиляди души по неофициални данни, обяви управителят на Столичния метрополитен Стоян Братоев пред БНР в отговор на запитване на слушатели за препълнените вагони на метрото.

Пътникопотокът в столичното метро и по двата метродиаметъра се е увеличил, констатира и Братоев, като съобщи, че през следващия месец предстои официално преброяване на пътниците.

„Графикът на движение и броят на мотрисите не е променян. Само в сутрешните пикови часове за един час преминават 30 влака. Тяхното движение се наблюдава внимателно с компютърна система с оглед безопасността", каза още Стоян Братоев.


Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #432 on: 16.10.2012, 15:35:34 »
Докато всички машинисти се отракат, просто е нормално да има закъснения.
Kъм това следва да се добави новата (и стара) руска техника и българския ремонт.

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #433 on: 16.10.2012, 16:15:01 »
Докато всички машинисти се отракат, просто е нормално да има закъснения.
Kъм това следва да се добави новата (и стара) руска техника и българския ремонт.
Тогава по чуден начин да се слеят теорията с практиката, когато нищо не иска да работи и никой няма да знае защо.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #434 on: 17.10.2012, 12:50:11 »
Днес около 8:30 се качих на състав А40 от метростанция Цариградско шосе, който беше с почти напълно изключено осветление в салона, което беше включено впоследствие и мотрисата тръгна от Цариградско шосе с повече пътници от обикновено. :arrow: На Младост 3 имаше много повече чакащи от нормално (обикновено Младост 3 не е толкова натоварена) и там мотрисата се напълни доста стабилно. :arrow: От метростанция Г.М.Димитров съставът си беше стабилно пълен. Така беше до СУ Св. Климент Охридски, където стана странен куриоз - там от А40 слезнаха сигурно НАД половината от пътуващите и съставът доста се изпразни и вече имаше сравнително малко правостоящи в посока Люлин. :blink: Това ми се стори странно защото обикновено след станция СУ Св. Климент Охридски влакчетата си продължават пълни с пътници за транферната с линия 2 станция Сердика. На самата Сердика от А40 нямаше толкова слезли и качили се пътници, като мотрисата си остана сравнително празна и на следващата станция Опълченска, и на другите станции от западния радиус може би. Аз слезнах около 8:55 на станция Константин Величков, та не знам как е било на следващите станции от западния радиус (Вардар, Западен Парк, Люлин).

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #435 on: 17.10.2012, 12:53:43 »
Unicode, нещо странно ли виждаш в това на Сердика да се разтовари? Реално, направленията към Люлин и Надежда не генерират почти никакъв поток сутрин, защото няма нито университети, нито офис сгради, нито други зони, свързани с трудовите пътувания.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #436 on: 17.10.2012, 23:19:06 »
След няколко месеца (при промени в довозващите автобусни линии на Младост) ще разберем дали влаковете до Младост 1 ще станат история.
На този етап на бул.Ляпчев няма да могат да обръщат съчленени автобуси, а и единственият достъп ще е откъм Малинов (нереалистично е да се очаква да се движи автобус по ул.Ген.Радко Димитриев. Затова пътникопотокът на МС Младост-3 няма да се увеличи радикално. Затова, освен че е нереалистично, ми се струва за неособено смислено интервалът в отсечката ЦШ-Младост-1 да е 4 минути. Той няма да е такъв даже при напълно завършени радиуси Младост-1 - Аерогара и Младост-1 - Младост-4. Тогава стоящите в тупика на Младост-1 състави ще ходят до Бизнес парка.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #437 on: 16.12.2012, 20:36:03 »
Акценти в утрешния брой на „Монитор“
16 декември 2012 | 19:25 | Агенция "Фокус"
Начало / Общество
София. „Метрото дръпна още 125 000 пътници” е водещото заглавие на утрешния брой на „Монитор”. С толкова души на ден са се увеличили пътниците в метрото след пускането на втория лъч от „Надежда” до „Лозенец”. Това съобщи за изданието шефът на „Метрополитен” инж. Стоян Братоев. Всеки ден с подземната железница се возели 300 000 човека. „Прогнозирахме ръст от 130 000 пътници в първите три години от пускането на втория лъч, но ще го достигнем още в първата година”, отчете инж. Братоев.
Засега обаче не се предвижда съкращаване на интервала на движение в пиковите часове. Така за трасето от „Обеля” до „Цариградско шосе” той ще остане между 3,15 и 3,5 минути, а от „Надежда” до „Лозенец” ще е на 6-6,5 минути.


http://focus-news.net/?id=n1729316

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #438 on: 16.12.2012, 20:50:07 »
... „Прогнозирахме ръст от 130 000 пътници в първите три години от пускането на втория лъч, но ще го достигнем още в първата година”, отчете инж. Братоев.
Ето за това нееднократно говорехме тука - пълната некадърност и неспособност да направят връзките между нещата. Тотално грешни прогнози, при всичките усилия да вкарат всички в метрото.
...
Засега обаче не се предвижда съкращаване на интервала на движение в пиковите часове. Така за трасето от „Обеля” до „Цариградско шосе” той ще остане между 3,15 и 3,5 минути, а от „Надежда” до „Лозенец” ще е на 6-6,5 минути.
Което е глупост - влаковете по мд2 са на около 8 мин. От няколко дни при прехвърлянето на Серника, вече забелязвам, вечер на Сердика2 в посока Надежда става мъчно и си ставаме близки във влакчето по цялото му протежение.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Пътникопотокът в метрото
« Reply #439 on: 18.12.2012, 11:00:13 »
станция Опълченска в час пик  :arrow: