Author Topic: Автобусите с метанови уредби  (Read 57475 times)

Offline pumix

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 61
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #340 on: 19.02.2015, 21:04:58 »
Винаги съм се чудил - двигателите на автобусите на метан би трябвало принципно да приличат повече на бензинов, отколкото на дизелов - наличие на запалителни свещи, съответно гориво-въздушната смес постъпва готова в цилиндъра и т.н.?
Не приличат на бензинов-дизелов са . Горивовъздушна смес се образува и при двата вида двигатели по определен начин. И двата вида двигателя (бензин-дизел) могат да работят на газ-метан. При бензиновия(бензин-въздух или газ/метан-въздух) горивната смес , се запалва от искра подавана от запалителната свещ , а при дизеловия същата тази горивна смес се запалва от компресията на двигателя . Това е най-простото обяснение.А и личният ви автомобил ако е дизел спокойно може да му сложите газова уредба.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2734
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #341 on: 19.02.2015, 21:46:23 »
Не приличат на бензинов-дизелов са . Горивовъздушна смес се образува и при двата вида двигатели по определен начин. И двата вида двигателя (бензин-дизел) могат да работят на газ-метан. При бензиновия(бензин-въздух или газ/метан-въздух) горивната смес , се запалва от искра подавана от запалителната свещ , а при дизеловия същата тази горивна смес се запалва от компресията на двигателя . Това е най-простото обяснение.А и личният ви автомобил ако е дизел спокойно може да му сложите газова уредба.
Тук мисля, че грешиш. За да се запали газ/метан е нужна искра от свещ, от компресия не може.

RIP 4916

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2490
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #342 on: 19.02.2015, 22:42:57 »
Тук мисля, че грешиш. За да се запали газ/метан е нужна искра от свещ, от компресия не може.
Ако под газ имаш предвид пропан-бутан, може и без искра, от това избухват газовите бутилки за печки. Защото идиотите ги препълват и не оставят място за разширение на газа, при повишаване на температурата на външната среда,  се повишава налягането на газа намиращ се в бутилката и става бум. Уредбите на автомобилите също имат предел на пълнене, който е гарантиран от механизъм, този предел на пълнене не бива да се надминава, защото става опасно.

ПП: Забранено е на автомобили, които имат газова уредба на пропан-бутан да паркират в подземен паркинг, защото газът е по тежък от въздуха и ако има пропуск, газът остава в подземния паркинг, това обаче не се спазва от никого.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2586
    • View Profile
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #343 on: 20.02.2015, 08:07:44 »
Тук мисля, че грешиш. За да се запали газ/метан е нужна искра от свещ, от компресия не може.
Ако под газ имаш предвид пропан-бутан, може и без искра,

Пропан - бутана и метана са с високо октаново число , което ще рече малка склонност към самовъзпламеняване т.е. нужна е искра за да ги запали ! Останалото за гърменето на газовите бутилки е почти точно с малка корекция , че при повишаване на температурата се увеличава обема , а от там и налягането в бутилките ! Бутилките за пропан-бутан трябва да се пълнят до 80% от обема си ! За метана това не важи понеже се зарежда в АГУ в изцяло газова фаза !

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4324
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #344 on: 23.03.2015, 21:16:21 »
и в салона миришеше на метан

И как мирише метана ?
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13557
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #345 on: 23.03.2015, 21:18:45 »
и в салона миришеше на метан

И как мирише метана ?
Метанът никак не мирише, но изкуствено се осмърдява, за да бъде усетен теч.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4324
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #346 on: 23.03.2015, 21:21:45 »
Метанът никак не мирише, но изкуствено се осмърдява, за да бъде усетен теч.

И къде точно се усмърдява, да ми кажеш ?
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3957
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #347 on: 23.03.2015, 21:26:00 »
Потвърждавам, наистина мирише - миризмата е подобна на пропанбутана. А как го усмърдяват точно - не знам.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2490
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #348 on: 23.03.2015, 21:40:55 »
Така нареченото от вас осмърдяване се нарича одориране. Горива, който нямат мирис, като природната газ и метана и пропан-бутана се одорират. Защото в противен случай не могат да се усетят, най-често това одориране се прави още при добива на горивото и обработването му. Та и затова мирише, всъщност нито един от газообразните алкани няма мирис. За природната газ се позволява да бъде неодорирана, когато инсталацията има съответните арматури за безопасност, но автобусите едва ли ги имат. Най-правилното което е можел да направи шофьора е да спре автобуса, да отвори всички врати и прозорци, когато има добра вентилация метана, а и природната газ, който са по-леки от въздуха, започват да се издигат. Не така седят нещата с пропан-бутана.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #349 on: 24.03.2015, 10:12:13 »
Наистина и метанът, и пропан-бутанът, въобще не миришат. И точно съвсем умишлено им слагат примеси, примерно малко сяра, за да се усеща, когато има теч на газ. Понеже в такива случаи само една искра е достатъчна, и става "бум", след което поразиите са неописуеми.....Да не забравяме, че газът се използва не само за транспортни средства, но и за готвене и отопление вкъщи, и то в много по-голяма степен в "белите" държави, отколкото у нас....И ако не се усети, че тече и вземе, че изгърми заради искра от запалка или кибрит примерно......

Пропан-бутанът, за разлика от метана, е по-тежък от въздуха, съответно пада надолу, а втечнен пропан-бутан, смесен с въздух, автоматически означава бомба. Пропан-бутанът в бутилката се съхранява втечнен, а метанът си е в газообразно състояние.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4577
    • View Profile
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #350 on: 24.03.2015, 15:08:02 »
Обикновено към метан и пропан-бутан се добавя малко количество етантиол или метантиол - летливи съединения с остра характерна миризма и ниска токсичност. Така може лесно да се усети наличието на утечка. Иначе при автобусите има реална възможност да се получи искра от електрооборудването, от хвърлена небрежно загасена цигара и т.н.  :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4324
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #351 on: 28.08.2015, 17:58:21 »
Днес свалиха газовия двигател на 3762, ще му монтират дизелов.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4495
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #352 on: 30.08.2015, 13:06:37 »
Защо? Защо изобщо се наливат пари в тоя гроб?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7642
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #353 on: 30.08.2015, 15:53:52 »
Наистина странно защо му сменяват двигателя. Да не би да го изкарат на линия. Все пак е последната преминала ремонт О305-ца.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #354 on: 30.08.2015, 15:56:09 »
А другия въпрос е, ако го изкарват, по Дружбенски линии ли ще движи или ще бъде прехвърлен?
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline lion_sofiq

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1347
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #355 on: 30.08.2015, 17:22:24 »
Най-вероятно ще има съдбата на другите 0305 и преди години, и на 0305Г наскоро и ще отпътува към "Земляне" или "Малашевци". Не ми се вярва, че някоя линия в "Дружба" има нужда от него.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4577
    • View Profile
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #356 on: 30.08.2015, 18:55:22 »
А кои автобуси ще са персонални в Дружба? 3762 изпълнява такава функция въпреки, че не е излизал на редовна линия отдавна. Другите гаражи би трябвало да имат персонални.  :rolleyes:

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3015
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #357 on: 30.08.2015, 19:06:46 »
В Земляне има около 10тина персонални.
Обслужват се от стари конектота и О302т, а другите две на другата автоколона от О305ци и БМЦта.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите с метанови уредби
« Reply #358 on: 30.08.2015, 19:39:22 »
В Казичене Дружбенската персонална е БМЦ, Малашевската къс бял МАН, но не знам някой ползва ли ги, поне Малашевската де, защото след известен престой на центъра автобуса заминава нез нито един пътник. Дружбемската персонална многократно съм я виждал да преминава по маршрута на А8(без Видните) и все празна да отива към Кривина.
За трамвайния транспорт!!!!!