Author Topic: T4D  (Read 128263 times)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: T4D
« Reply #80 on: 15.07.2009, 21:38:08 »
Ехх, с оригиналните им готини пантографи. Най-съсипаните трамваи в София. Иде ми да отида и да ги вдигна във въздуха пияндетата в Трамкар.

Пантографите (смяната им) си е дело на втори парк. Всъщност някой беше разказвал как като нови София 70 са излизали от ЗТС с пантографи (двураменни), но по депата масово са били демонтирани и им е слагана лира.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: T4D
« Reply #81 on: 16.07.2009, 01:21:22 »
Някой знае ли ква е разликата между лира, партограф и не симетричен пантограф?  ;) Лира май не се ползва от поне 50 год., примерно!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: T4D
« Reply #82 on: 16.07.2009, 02:44:28 »
Някой знае ли ква е разликата между лира, партограф и не симетричен пантограф?  ;) Лира май не се ползва от поне 50 год., примерно!

Има снимки от '70-те с лири

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #83 on: 16.07.2009, 09:40:12 »
Виждал съм снимка на София 70 със лира! Но също и със старите разкривени симетрични пантографи.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: T4D
« Reply #84 on: 16.07.2009, 10:55:30 »
Аз не съм чувал за случай на София 70 с лира.

Лирите са се монтирали на Софиите 65 от 1 парк. Това са били предимно вагоните от 800-серия. Към 80-те години са върнали пантографите.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #85 on: 16.07.2009, 21:52:04 »
Т6М-700 -706 имаше лира .

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #86 on: 16.07.2009, 22:16:24 »
Серия 800 се бракуваха с лири. А за 706 и аз потвърждавам че беше с лира известно време.
The Grand Tour

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: T4D
« Reply #87 on: 17.07.2009, 23:35:12 »
Серия 800 се бракуваха с лири. А за 706 и аз потвърждавам че беше с лира известно време.
Вероятно е било когато 701-707 са били във 2 парк.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #88 on: 09.08.2009, 12:15:10 »
Не знам дали това да асинхронните тягови електродвигатели (ТЕД) се отнася за T4D, но не е вярно ...
T4D да оборудвани с 4 бр. ТЕД тип ТЕ 022, за постоянен ток и са по 43 kW.
Нямам спомени за "луноходи", но може да е споленавано на чашка, примерно ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #89 on: 09.08.2009, 12:37:05 »
Наистина съжалявам, че любимият ти тип трамвайни мотриси (ТМ) има такова прозвище, но то не идва от по-широкото тълкуване на глагола "плякам", а от специфичния звук издаван от контактора при "отнемане на хода". Всички други наименования на ТМ тип T4D са все по-рядко използвани ...
На тези ТМ тяговото оборудване се управлява от т.нар. ускорител (акселератор), при който се проявяват различни дефекти от продължителна работа, особено при интензивно градско движение. Затова в други градове от бившия соц.лагер, където са експлоатирани този тип мотриси е предприето преустройство на управлението, от ускорител към тиристорно управление, като на Т6А2.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #90 on: 09.08.2009, 14:37:02 »
2001 януари пуснахан 1095-1039. После пуснаха още 4-5 двойки. А след като почнаха да ги разкачат и да ги пускат единички започнаха и проблемите им, в добавка и с ремонта им в Трамкар.

А Луноход ми харесва :D Само този термин ме притеснява да не засенчи "вагонка".
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #91 on: 09.08.2009, 14:44:32 »
2001 януари пуснахан 1095-1039. После пуснаха още 4-5 двойки. А след като почнаха да ги разкачат и да ги пускат единички започнаха и проблемите им, в добавка и с ремонта им в Трамкар.

А Луноход ми харесва :D Само този термин ме притеснява да не засенчи "вагонка".

Проблема е, че трудно се синхронизират две мотриси да работят в съдружие.
А "вагонка" е трудно да се засенчи, ... дори мисля да я пробутам в дисертацията си.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #92 on: 09.08.2009, 15:15:19 »
Нека младежа piko 1 има в предвид следното:
1. ТМ тип T4D след пристигането им в София веднага бяха закарани в Трамкар (след радтаварването им преседяха в колелото на гара София-север до вечерта и след спиране на движението ги изтеглихме до завода), така че не е имало изпитателни пробези преди това;
2. Тези ТМ нямат контролери, а ускорители (това го писах по-горе);
3. Съчленени са тези мотриси, които са на модулен принцип, а T4D се закачат в система "много единици";
4. Как са били закачени преди години е без значение защото е възможна взаимозаменяемост;
5. В деня на регистрацията си направи доста за да взриви форума (цели 12 мнения), но да въвежда нови имена на мотрисите е вече прекалено много.

Все пак - Добре дошъл!
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: T4D
« Reply #93 on: 12.08.2009, 12:02:48 »
ЗАщо Пляки не се пращат на ОР, дори и в Трамкар биха им поосвежили външния вид, който сега е леко трагичен

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #94 on: 12.08.2009, 12:09:58 »
Аз се питам - защо не пуснаха за модернизация в Чехия тях. Доста добре биха изглеждали ако ги направят като чешките Т3, пък и ако сменят управлението с такова като на Т6А2 - щяха да са златни.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #95 on: 12.08.2009, 12:15:00 »
Нека Ники да ви отговори. Преди 4 год. писа такова предложение и получи отрицателен отговор. Но аз не помня точно какво се пишеше.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #96 on: 12.08.2009, 12:16:37 »
Защото за София са нужни трамваи с голям капацитет. Най-добре досега в пиков час, като разпределение на пътници в салона и най-голям брой бе Кончарския ;) Т4D им е достатъчно едно ГПР като на 2006 и ще са слънце ;)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: T4D
« Reply #97 on: 12.08.2009, 12:33:14 »
Те капацитет си имат - това, че ние не ги използваме рационално си е наш проблем.
 Може да се набавят и малко B4 - и всичко ще си е наред. Но ние намираме оправдания.  ;)

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: T4D
« Reply #98 on: 14.08.2009, 23:52:04 »
Вижте, не знам какво толкова им харесвате на тези трамваи при положение, че нито са кой знае колко комфортни, нито осветеността в салона е на ниво, нито са кой знае колко ефективни от гледна точка на пътникопреносимост, нито ЕГНто им е малко. За мен всички до един са за брак и ще е по-изгодно първо те да си заминат до един преди да посегнат на трамваи като 314 примерно.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: T4D
« Reply #99 on: 15.08.2009, 00:09:56 »
Глупости, и ти малко попрекали вече. Точно с 31* по 6 в тунела на НДК с колегата ЧКД крещяхме, ма без да преувеличавам и не се чувахме, а бяхме на съседни седалки, всички БГ1300 на тигани и това е. Пляките са доказали се в много страни трамваи, които при правилна и старателна поддръжка могат да служат още много десетилетия. Виж в Прага какво е отношението към трамваите им и как си ги експлоатират без проблем. Тук едно боядисване не искат да им направят, или да кажем, т.нар. ОР, и се чудя с кой акъл това ама ...