Author Topic: T8M-700 (900-939)  (Read 138986 times)

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1645
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1040 on: 24.08.2018, 18:49:11 »
 За времето в  което пропътувах разстоянието от НДК до Обеля, IV-тата врата на 909  отказа съвсем и накрая нито едно от крилата не се отваряше. Иначе по мое мнение този трамвай е най-немощният в София и скорости над 30 км/ч са непостижими за него. Като се замисля от този модел имаше много пъргави екземпляри като 912, 917, 918 и 931, които развиваха повече от прилични скорости, но жалко, че не оцеляха до ремонт.
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8262
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1041 on: 24.08.2018, 20:05:16 »
 :arrow:
« Last Edit: 19.10.2018, 21:25:56 by София 70 »

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3025
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1042 on: 26.08.2018, 20:08:20 »
Иначе по мое мнение този трамвай е най-немощният в София и скорости над 30 км/ч са непостижими за него. Като се замисля от този модел имаше много пъргави екземпляри като 912, 917, 918 и 931, които развиваха повече от прилични скорости, но жалко, че не оцеляха до ремонт.

И мен ме е яд че не модернизираха вагони като 912, 913, 918, 938, 939, не помня на 935 или на 937 му бяха сменили напълно апарата тъкмо преди да го бракуват, по стар обичай... От модернизираните единствено 932 (932 e най-бързият от серията, на който съм се возил въобще, макар и преди последния ремонт, ако трябва да бъда точен), 933 и 936 като че ли се държат все още прилично, а 909 категорично е най-ужасният оцелял от серията.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 353
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1043 on: 26.08.2018, 21:13:01 »
937 .

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1645
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1044 on: 16.09.2018, 21:19:36 »
Три стари снимки на 905, 925 и 930, направени от началото на века до 2004г. Тази разцветка, започнала от 909 беше една от най-сполучливите, излизали от Трамкар някога според мен. И до днес се чудя защо не беше въведена на всички модели български мотриси.
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7757
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1045 on: 16.09.2018, 23:59:13 »
Така е. Аз до ден днешен не разбирам защо им махнаха хубавата предница, за да сложат фарове от газка.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8262
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1046 on: 17.09.2018, 19:22:29 »
Мани фаровете. Колоните между стъклата крият цял автомобил.
Идеята беше да приличат на Инеконите и хората да си мислят , че и тия кенефи са нови.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8262
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1047 on: 18.09.2018, 19:22:27 »
909 вместо да го бракуват го китосват и подготвят за боядисване, което ме радва , защото много вагони преди бяха боядисани и наскоро след това бракувани.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17744
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1048 on: 20.09.2018, 11:37:08 »
От ремонтираните трамваи 9хх не се очаква скоро да има бракувани, защото трябва да се осигурят около 10 трисекционни трамваи за 6 и 11 след пускането на Граф Игнатиев.
мур

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8262
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1049 on: 20.09.2018, 19:27:05 »
 :arrow:
« Last Edit: 19.10.2018, 21:16:08 by София 70 »

Online Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3440
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1050 on: 20.09.2018, 19:33:37 »
Жоре, всички знаем мнението ти за тях, не е нужно да го казваш отново.  :P
Според мен 9** трябва да си отидат след всички 7/8**, защото имат едно огромно предимство - средна нископодова секция, която е много използвана, особено по линия 6. При спирането на 9** по тм 6 преди време, имаше маса жалби и няколкократни заповеди за пускане на мотриси с ниска секция по линията. Има доста хора по 6-та линия (по която имам доста наблюдения), които чакат да дойде такъв трамвай, за да се качат - било то майки с колички или възрастни хора. След премахването на старите 9** по тм 6, обслужването се влоши, вместо да се подобри - пуснаха също толкова студените 7**/8**, с висок под и много по-малка пътниковместимост. Според мен, заедно с пенделите, 9** също трябва да преминат ОР в завода.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8262
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1051 on: 20.09.2018, 19:54:49 »
 :arrow:
« Last Edit: 19.10.2018, 21:15:43 by София 70 »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2246
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1052 on: 20.09.2018, 20:19:36 »
Именно. Наистина 7-ицата трябва да е Борово-Обеля, като 1-цата следва да се закрие при тази ситуация. Другият вариант е все пак да оправят колелото на Иван Вазов и да намерят начин да пускат краставици по шестицата, така ще се реши проблемът с нископодовата секция. Линията е дълга, натоварена, с натегнато разписание, а българските трамваи "последна дума на ЗТ София", и къси като бяха, едвам кретаха.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2496
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1053 on: 21.09.2018, 00:22:32 »
Фактът , че никой от вас не пожела да дойде да се повози в български трамвай за един курс говори, че не ви е много 6 да пътувате с тях .
Аз пожелах и държа да отбележа, че съм се возил при твой колега на цял курс по ТМ4. Само трамвая не си спомням кой беше,някой от тези с допълнителните мониторчета, които май вървят към компресорите им. Само че моето мнение не е особено меродавно, защото съм пристрастен и обичам да се возя на българските трамваи.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1054 on: 21.09.2018, 09:12:46 »
За линия Обеля-Борово трябва да се направи качествен основен ремонт на трасето по Рожен - в противен случай не могат да работят нормално нископодови трамваи и ще се влоши обслужването.  :rolleyes: Трамвай на 5 минути към Обеля може да се окаже полупразен - времето за пътуване до Централна Гара и центъра е значително по-голямо отколкото с МД2 или евентуално МД1 - значителна част от трасето не е обособено и обиколката по Жеков губи време. :rolleyes:
« Last Edit: 21.09.2018, 10:23:53 by V.Peichev »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17744
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1055 on: 21.09.2018, 11:58:48 »
Жоре, всички знаем мнението ти за тях, не е нужно да го казваш отново.  :P
Според мен 9** трябва да си отидат след всички 7/8**, защото имат едно огромно предимство - средна нископодова секция, която е много използвана, особено по линия 6. При спирането на 9** по тм 6 преди време, имаше маса жалби и няколкократни заповеди за пускане на мотриси с ниска секция по линията. Има доста хора по 6-та линия (по която имам доста наблюдения), които чакат да дойде такъв трамвай, за да се качат - било то майки с колички или възрастни хора. След премахването на старите 9** по тм 6, обслужването се влоши, вместо да се подобри - пуснаха също толкова студените 7**/8**, с висок под и много по-малка пътниковместимост. Според мен, заедно с пенделите, 9** също трябва да преминат ОР в завода.

Напълно си прав. Бракуването на трамваи 9хх с нископодова секция и оставането в движение на къси 7хх/8хх показа абсолютното безхаберие на СЕ по отношение на трудноподвижни хора. Интересно ми е ако се заведе дело в КЗД от хора с двигателни увреждания, какво ще е оправданието да се бракуват трамваи с нископодова секция и оставянето в движение на трамваи без такава.
мур

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2496
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1056 on: 21.09.2018, 13:16:10 »
Всъщност в момента има достатъчно трамваи, с нископодова секция, че да се движат през един. Така че тук въобще не е става дума за това, дали да бракуваме тези точно трамваи, а дали СО иска да направи нещо за хората с увреждания.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1057 on: 21.09.2018, 14:58:26 »
За съжаление трасето по Царевец се демонтира вместо да се построи ново по Хан Кубрат и Силянов и да се пусне пряк трамвай до Обеля без излишно заобикаляне. При такъв пряк трамвай маршрут Обеля - Борово наистина би бил ефективен още повече, че би осигурил адекватно обслужване на Хан Кубрат.  :rolleyes: В момента ТМ6 пътува от Обеля до Централна Гара около 31-32 минути и дори при качествен основен ремонт на трасето по Рожен това време трудно ще падне под 25, за сравнение МД2 пътува 11-12 минути при сравнимо чакане в пик и значително по-малко в останалото време. До НДК се добавят 13-14 минути за трамвая и 6 за метрото.  :rolleyes: Нископодовата секция на T8M-700 е сериозно предимство за трудноподвижни хора, но неизбежно влошава динамиката на трамваите и ги прави по-тромави - добавя се допълнителна поддържаща талига без тяга и електрическо спиране съответно затягането на разписанията става проблематично. :rolleyes:
« Last Edit: 21.09.2018, 15:05:35 by V.Peichev »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4624
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1058 on: 21.09.2018, 18:37:00 »
...какво ще е оправданието да се бракуват трамваи с нископодова секция и оставянето в движение на трамваи без такава.
1. Надминат експлоатационен пробег на тези, които ще се бракуват;
2. Икономически неизгоден последващ ремонт на същите;
3. Лошо техническо състояние на същите;
4. Изключително корозирала и отслабена конструкция на коша на същите, в сравнение с ненископодовите, което създава изклюителна опасност за пътуващите, както и останалите участници в движението по пътищата.
Но виж, така или иначе въпросната лелеяна комисия се връзва на глупости и разпорежда неща, които са опасни за уастниците в движението, няма да ме учуди и да се произнесе изключително профански по технически въпроси. :crazy:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline bozhido

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1059 on: 21.09.2018, 20:03:23 »
За съжаление трасето по Царевец се демонтира вместо да се построи ново по Хан Кубрат и Силянов и да се пусне пряк трамвай до Обеля без излишно заобикаляне. При такъв пряк трамвай маршрут Обеля - Борово наистина би бил ефективен още повече, че би осигурил адекватно обслужване на Хан Кубрат.  :

Това щеше да бъде най-адекватното решение за обслужване на ул. Хан Кубрат! Сегашното положение с А285 е повече от плачевшно, а метростанциите в тази част на квартала са доста отдалечени. Как да стимулираш човек да ползва ГТ, а не автомобил.
Можеше ТМ7 да е с маршрут Борово - Македония - Хан Кубрат - Обеля 2, а ТМ1: Иван Вазов - Македония - Рожен - Връбница. ТМ6 за съжаление се закрива с трасето до Лозенец.
Интервалът от 4-5 пик може би е твърде често за Надежда и Обеля. Затова дублираща линия ТМ2: Борово - Ц. Хали - Орландовци би могъл да е решение за запазване на интервала по бул. България до пл. Македония и възстановяване на връзки. Освен това колите по А285 се връщат на А85.