Author Topic: T8M-700 (900-939)  (Read 186295 times)

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1200
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1100 on: 27.02.2020, 20:07:46 »
А с пенделните какво ще става?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline TRIZUBECA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
  • пендел
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1101 on: 27.02.2020, 20:36:45 »
Пълна простотия. Тези трамваи не са китка за мирисане, обаче по 6 са много по-добри от късите. Имаме добър ресурс в момента, който не е напълно изчерпан, какъв е смисълът да бъде разкаран :neznam:
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3447
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1102 on: 27.02.2020, 21:39:21 »
И ненископодовите ще си заминат, спокойно. Както Жоро казва, не може всичкото боклук да върви на една от тежките и натоварени линии. Тези трамваи още като бяха къси и ненископодови, едвам кретаха.
927 не е нищо особено. Много по-важно е да се спре с политическите простотии на Карлосито и сие, и да се осигурят средства за възстановяването на историческите трамваи. Защото в един момент ще стане невъзможно, ако ще милиони да има...
Всичките български трамваи след Република, без изключение, са шкарто още от излизането от работилничката на Бъкстон и специалистите много добре са го разбирали, остава тиквите в общината да го разберат.
« Last Edit: 27.02.2020, 21:48:38 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6299
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1103 on: 28.02.2020, 10:03:37 »
Не мога да повярвам, че злорадстването относно неизменното бракуване на българските трамваи ти носи такова удоволствие. Много е нетипично за транспортен фен, какъвто се представяш. Сигурно е заради животът в чужбина. :rolleyes:
Не може ли поне един позитивен пост да напишеш, не всичко в историята е рози и пеперудки, но миналото можем само да ценим, а не обругаваме.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11371
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1104 on: 28.02.2020, 10:41:45 »
Между другото, в края на миналия семестър писах една курсова работа по съвременна реторика за теориите на Стивън Тулмин и Хаим Перелман. Тулмин мери правотата на аргумента с неговата логическа валидност, а при Перелман водеща е идеята за силата на убеждаването. Тук се получава един доста добър пример за функционирането на теорията на Перелман. IKAR не казва нищо принципно погрешно за българските трамваи, но го казва по начин, по който да не може да убеди никого и както казва Перелман аргументите му са слаби.

Иначе по същество. Аз също симпатизирам на серия 900 и смятам, че не е редно да се започва масов брак от тях ако не може всички български трамваи да се спрат наведнъж, а е явно, че с 13 Песи няма да могат да се спрат повече от 25 трамваи Т6М-700 и Т8М-700М заедно, но през всички тези години не разбрах основанията за това митологизиране на серия 900. Не се опитвам да споря с никого, просто казвам, че не разбирам какви толкова „смазващи предимства“ имат пред Т6М-700.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5815
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1105 on: 28.02.2020, 10:53:05 »
Модернизацията Т8М700 беше недомислена - добави се нископодова секция и допълнителна опорна талига без да се увеличи мощността на тяговите двигатели и без да се промени системата за управление. Като резултат се получиха тромави и склонни към боксуване вагони с повишен разход на енергия - по-дълго се кара с работещи пускови съпротивления.  :rolleyes: Спирането им от движение не е съвсем лишено от логика - Т6М700 определено са с по-добра динамика, по-малка склонност към боксуване и по-нисък разход на енергия - по-бързо се изключват пусковите съпротивления. :rolleyes:

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 716
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1106 on: 28.02.2020, 10:54:56 »
С 28 краставици спряхме 38 бг трамвая
С 13 песи спираме още 25 бг трамвая, страхотна логика в стил СО, СЕ

Изпратено от моят AMN-LX9 с помощта на Tapatalk


Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 675
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1107 on: 28.02.2020, 11:53:25 »
, а е явно, че с 13 Песи няма да могат да се спрат повече от 25 трамваи Т6М-700 и Т8М-700М заедно
Е как да не може? Както poly911 писа, вече се е случвало.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18621
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1108 on: 28.02.2020, 12:16:24 »
С 28 краставици спряхме 38 бг трамвая


И от тези 28 една не тръгна изобщо, друга след удара е замразена и не е много сигурно дали ще тръгне.
Считам за огромна глупост да се спират трамваи с нископодова секция. Двойните без нископодова секция и пенделите са почти недостъпни за част от пътуващите.
Обаче водени от антисоциалната политика, спаси София никога няма да пишат нещо срещу това, както и голяма част от този форум, които имат връзки със Со и СЕ.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12543
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1109 on: 28.02.2020, 12:32:24 »
От гледната точка на пътник наистина Т8М-700 са доста по-удобни, в сравнение с пенделите. Пенделите ги спасява единствено, че са минавали ремонт сравнително скоро, но нито се ползват по предназначение, нито са удобни. По-добре да запазят 916, 928, 932 и 934, отколкото 5хх. Или да ползват средната секция на някой от бракуваните и да я сложат на някои от Т6М-700.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1200
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1110 on: 28.02.2020, 13:07:16 »
Факт е, че дългите кардани имат нисък под и са по - големи и това е добре в час пик, но са много тромави. Късите определено са по - динамични, но пък за пенсионерите е трудно качването, но нека се замислим техните родители как са се качвали по Чавдарките и т.н., мисля че в днешно време се драматизира малко в повече. Единствено от дългите 933 е по - бърз и мисля, че би било хубаво той да остане. От пенделните 503 и 504 са нови ремонти, а 511 и 510 вървят хубаво и мисля, че също би било супер да останат. Ако останат късите и тези изброените горе, според мен ще е добре.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8954
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1111 on: 28.02.2020, 15:40:35 »
Аз пък имам информация, че остават 9-те пендела и 8-те 9хх, като тези трамваи остават на доизживаване - в смисъл - без основни ремонти , само текущи и наложителни.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11371
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1112 on: 28.02.2020, 17:00:02 »
Когато говорите за бракуваните нереновирани Т8М-700/М през 2016 г. имайте предвид, че след 2301-2320 нямаше масов брак от серията, той дойде с две години закъснение чак 2016 г. Единствените бракувани Т8М-700/М през 2014 г. бяха 906 и то заради катастрофа и 920, а 917, 924 и 939 бяха оставени в дълбок резерв още преди да дойдат краставиците. На практика можем да считаме, че 903, 907, 912, 913, 915, 917, 918, 919, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 930, 931, 935, 937, 938 и 939 бяха бракувани заради 2301-2325, а краставиците спряха 18 Т4 и 17 Т6М-700, но не бива да пропускаме каква беше надеждността на динозаврите и колко допълнителни бройки трябваше да има резерв от тях, Т6А2 съставите за 11 в „Красна поляна“, които впоследствие се разформироваха и орязването на 12 след краставиците, така че бройката си се покрива напълно или поне почти напълно, но виждаме, че режимът на движение на 1, 6 и 7 през „Ботев“ и така си остава абсолютно безумно разхищение и на ватмани и на подвижен състав, така че разгледано по-дълбоко гледането на това с колко трамваи колко сме заменили е кухо.

Offline UF0

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1113 on: 28.02.2020, 21:14:37 »
BG трамваите макар и стари са доста по-здрави от новодоставените втора употреба. Да ги видим Краставиците след още две години, и общо пет в БГ условия. Те и сега са 30 годишни. И сега дават проблеми с колоосите на средната секция, а като почнат и по-сериозни повреди - направо ще ги спират. Една по една ще окапват. Само лъскавата зелена боя няма да е достатъчна, за да ги спаси. Песите и те се чупят, макар и нови. Инеконите чат пат зацичам завлечени също - не ги гледат особено добре. Татрите са 20-30 годишни.
На фона на това да бракуват въобще нещо си е безумно. Колко процента от трамваите са около 30 годишни?
Явно работата е бавно, но сигурно да ликвидират този транспорт - трасетата не се ремонтират, не се купуват нови возила.

Можем само да си мечтаем да се купят накуп 150 Шкоди като в Прага.
Je joue ma vie comme un grand jeu d'échecs.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3430
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1114 on: 28.02.2020, 21:19:18 »
Това, че българското изделие е толкова просто, че няма какво да му се счупи не означава, че е много добро. По тази логика и парните локомотиви са много по-добри от съвременните.

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1200
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1115 on: 28.02.2020, 21:45:50 »
Инеконите мога да кажа, че са най - доброто, което имаме от както се появиха, единствено им липсва климатик. Лично аз завлечен Инекон не съм видял, само 2401 е почнала да го избива ръжда. Краставиците са много по - комфортни от БГ трамваите, но не извадиха късмет с трасетата и поддръжката, какво да се прави... Дано да оставят БГ трамваи след доставката на всички Песи, друго няма какво да кажа.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1116 on: 29.02.2020, 10:13:30 »
Инеконите мога да кажа, че са най - доброто, което имаме от както се появиха, единствено им липсва климатик. Лично аз завлечен Инекон не съм видял, само 2401 е почнала да го избива ръжда. Краставиците са много по - комфортни от БГ трамваите, но не извадиха късмет с трасетата и поддръжката, какво да се прави... Дано да оставят БГ трамваи след доставката на всички Песи, друго няма какво да кажа.
То е сигурно, че ще останат, но не е ясно от кой модел. Иначе след доставката на бъдещите 25 нови трамвая (да се надяваме песа, а не турското изчадие), то не трябва да остане и един български дарак. Евентуално може да се запази като студен резерв от Т8К-503, но ще разберем след време.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8954
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1117 on: 01.03.2020, 18:17:57 »
Пълна простотия. Тези трамваи не са китка за мирисане, обаче по 6 са много по-добри от късите. Имаме добър ресурс в момента, който не е напълно изчерпан, какъв е смисълът да бъде разкаран :neznam:
На тези трамваи ресурсът им е свършил много отдавна. Това, че не са модернизирани и няма вече ресурс в тях ... Има вина СО .

Offline TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 891
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1118 on: 01.03.2020, 20:37:02 »
Не видях да има нарязани оранжеви все още. 939 е преместен, 924 и 917 си седят.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1589
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1119 on: 23.03.2020, 22:32:08 »
2007-2009 г.: