Author Topic: T8M-700 (900-939)  (Read 171659 times)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1553
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1140 on: 03.04.2020, 23:28:07 »
14 ходеше до Дървеница, 2-ката беше до Хладилника.
The Grand Tour

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8999
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1141 on: 03.04.2020, 23:36:22 »
През 89та (първата снимка) да, но през 2003та (снимката на 415) нещата стояха точно обратно.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2670
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1142 on: 04.04.2020, 09:39:03 »
Мда, забравих, че на 726,727,728 и 729 трета врата е като на Т6М-700.
А на останалите какво им е, аз се разтърсих в спирката, но трета врата не ми изглежда различна.
« Last Edit: 04.04.2020, 11:57:55 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8822
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1143 on: 04.04.2020, 12:02:56 »
Разположението на 3-та врата на 826,827 ,832 -860 и 900 е различно разположена от останалите от семейство т6м-700.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 848
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1144 on: 09.04.2020, 10:20:39 »
917 е в първа линия, което май значи, че няма да има запазен нито един такъв трамвай с оригинална предница. Изключително тъжна е липсата на култура.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12461
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1145 on: 09.04.2020, 14:21:59 »
917 е в първа линия, което май значи, че няма да има запазен нито един такъв трамвай с оригинална предница. Изключително тъжна е липсата на култура.
Те и да запазят, в близките 4 години надали ще реставрират нещо. Нали нямало интерес към пътуванията с ретро трамваи и автобуси....
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13356
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1146 on: 09.04.2020, 14:29:24 »
Напротив интереса към пътуване с ретро возила е огромен. Вижте какво става като има атракционон пътуване с парна машина, всичко се разпродава на мига въпреки високите за нашия стандарт цени, вижте какво стана на събора на Ретро автобуси, вижте като има ретротрамвай какъв наплив има. И това без почти никаква реклама. А такива работи ще набират все повече сила, дотолкова че рано или късно ще има редовни атракционни линии вероятно поне веднъж седмично.

Помните ли и събитието есента на 2016-та в депо Клокотница? И там имаше голям наплив.

Ретро ПС+ интересен маршрут е гаранция за висок интерес.
« Last Edit: 09.04.2020, 14:30:58 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12461
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1147 on: 09.04.2020, 18:33:57 »
Обясни го на Фандъкова, общинските съветници, на инж. Ганчев и на Слав Монов. На тях им се свидят 600 000 лв. на година за ремонт на един трамвай и един автобус. И според тях няма смисъл да се реставрират, защото няма да има интерес и печалба, а само разходи.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1091
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1148 on: 09.04.2020, 20:43:17 »
Как са сметнати тия 600 хиляди лева, можем само да гадаем. Ремонтът на всяко возило не би трябвало да е повече от 100 хиляди, пък те по 300 хиляди на возило са казали... като кажем, че трамваите са български и Трамкар може да произведе чисто нови, стига някой да иска. А за части въобще не вярвам да нямат и да трябва да се купуват или произвеждат други, но дори и да греша, просто 300 хиляди лв е много пресилена сума.
✯373✯2707✯311✯
✯1767✯2914✯701✯
26.05.14 - София 100
18.01.19 - MB o305(G)
09.06.19 - MB o302T

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12461
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1149 on: 10.04.2020, 11:04:13 »
Зависи от превозното средство. Част от тях са много стари, тотално изгнили, няма части, трябва някои детайли да се изработят специално. Тези, които са били в движение доскоро, със сигурност ще са по-евтини и по-лесни за реставрация. Но становището на СЕ и СА беше, че тези 600 хил. лв. на година са крайно недостатъчни за реставрацията на един трамвай и един автобус, и че те нямат капацитет да реставрират и поддържат ретро превозни средства.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3417
  • TM 303
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1150 on: 10.04.2020, 11:14:43 »
Но становището на СЕ и СА беше, че тези 600 хил. лв. на година са крайно недостатъчни за реставрацията на един трамвай и един автобус, и че те нямат капацитет да реставрират и поддържат ретро превозни средства.

В държава, в която тоталното окепазяване на Графа по официални данни струваше едни 25 милиона лева, аз не вярвам на нито една подобна "сметка". Иначе че СЕ и СА нямат капацитет за нищо, освен да убеждават населението колко много вършат, съм напълно съгласен.
« Last Edit: 10.04.2020, 11:44:24 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2393
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1151 on: 11.04.2020, 14:01:16 »
Обясни го на Фандъкова, общинските съветници, на инж. Ганчев и на Слав Монов. На тях им се свидят 600 000 лв. на година за ремонт на един трамвай и един автобус. И според тях няма смисъл да се реставрират, защото няма да има интерес и печалба, а само разходи.

По принцип са прави. Финансирането на реставрацията на ретро возила на запад го правят клубове от ентусиасти със средства събрани от дарения. Не се вадят пари от актуалните бюджети на транспортните оператори за такива дейности, те участват финансово най-много с безплатен наем на място в депата.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8999
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1152 on: 11.04.2020, 16:47:50 »
Да, на този принцип се закупиха Чавдарите и тролеите. Само че две години по-късно сме доникъде. Дори използването на работници в сервиза и автомивката се фактурират. Нямам нищо против този метод на възстановяване, но нека поне помощта от страна на СО да бъде малко повече от безплатен наем. Пък и говорим за возила собственост на операторите. Кой дава гатанция че едно возило възстановено  с безвъзмездни средства и труд няма да изчезне нанякъде по нечия заповед.

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4203
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1153 on: 11.04.2020, 18:12:36 »
По принцип са прави. Финансирането на реставрацията на ретро возила на запад го правят клубове от ентусиасти със средства събрани от дарения. Не се вадят пари от актуалните бюджети на транспортните оператори за такива дейности, те участват финансово най-много с безплатен наем на място в депата.
Това изобщо не е правило. Има безброй примери за оператори, които реставрират собствените си превозни средства и бих казал, че това е по-честата практика.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1154 on: 11.04.2020, 18:21:10 »
Честата практика е общинските власти да предоставят безвъзмездно управлението на този общински ресурс на неправителствени организации, тъй като те имат желание и знания как да развиват този тип дейност. За общинските власти и транспортните оператори това е 968468484 дейност по веригата (същата поред дупка на кавала) и както виждаме - освен да изгният - друго няма да се случи. Много е интересно - хем не им се занимава на СО, хем не си дават превозните средства.
Както неведнъж съм казвал - за един град е чест да има съхранени и реставрирани исторически возила, носещи духа на града. Чест е да ги показва и да ги рекламира. При нас е чест да се въртят далавери и да се краде, в размери, според това къде точно се намираш в йерархичната стълбица.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2393
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1155 on: 11.04.2020, 20:57:06 »
Кой дава гатанция че едно возило възстановено  с безвъзмездни средства и труд няма да изчезне нанякъде по нечия заповед.

За да се отговори на този въпрос трябва да се изясни чия собственост става возилото след като е възстановено. Единият вариант е да е собственост на оператора, значи той се грижи за опазването му, другият вариант е да премине в собственост на клуба, който го е възстановил, тогава той ще трябва да организира охрана, да го застрахова и т.н. Преди всички тези параметри - от изкупуването, през възстановяването до съхранението - не бъдат избистрени откъм организационна и финансова гледна точка не може да очакваш от никого съдействие, още по-малко от опериращ с публични средства субект, който както victorlc правилно отбелязва има още 968468484 дейности по веригата.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2632
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1156 on: 19.04.2020, 00:42:00 »
935 по 7

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 848
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1157 on: 23.04.2020, 22:09:56 »
939 е оставен за музеен. Наистина беше доста бърз, но по-очевидни прични, според мен, това е най-лошият избор, който направиха.



917 пък беше много добър трамвай, типичен представител на модела. Изключително много ме е яд.

Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11081
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1158 on: 23.04.2020, 22:55:27 »
Най-малкото най-неисторическият.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото транспортът е нашата страст, която трябва да съхраним заедно!


Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8999
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1159 on: 23.04.2020, 23:35:53 »
Аз до ден днешен твърдя че трябваше да запазят 900 в оригинален вид за музей. Така както 701 остана с непроменена предница.