Author Topic: Пътникопоток  (Read 219245 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътникопоток
« Reply #1140 on: 23.02.2024, 16:02:13 »
Все пак е редно да кажем, че 108 спира далеч от МС Люлин. И като е на интервал 20-30 минути, нормално никой да не го чака за 2 спирки.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Пътникопоток
« Reply #1141 on: 23.02.2024, 16:32:14 »
Няма кой да чака автобус за никъде на 15-20 минути при положение, че на около 800 m е МС Люлин и времето за придвижване с автобус и чакане е приблизително колкото това за ходене пеш. Да не говорим, че спирките на 108 са на около 300 m от МС Люлин и реално не се спестява много ходене. Дали има пътникопоток за метро е отделен въпрос. :rolleyes:
« Last Edit: 23.02.2024, 16:33:59 by V.Peichev »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Пътникопоток
« Reply #1142 on: 23.02.2024, 16:33:13 »
Точно там не се ли планира бъдеща метростанция? Ако няма пътници за един автобус какво остава за метро?

Ами, елементарно. Защото на повечето пътници този автобус не върши никаква работа. Ако се изгради метростанция, мястото ще бъде свързано с метромрежата и пътникопотока е гарантиран.
« Last Edit: 23.02.2024, 17:27:25 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Пътникопоток
« Reply #1143 on: 23.02.2024, 16:36:59 »
Пътнипокопоток за метро не е гарантиран - станцията ще е в пешеходна достъпност само за части от Люлин-2 и 3 и е трудно да се организира удобно довозване.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопоток
« Reply #1144 on: 23.02.2024, 16:45:06 »
Всъщност метростанцията на генералната схема я рисуват 200 метра на изток, около Лидл-а, но това може да претърпи и промени.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътникопоток
« Reply #1145 on: 23.02.2024, 18:11:38 »
@alpha_adversativum многократно е защитавал идеята, че метрото в „Люлин“ трябва да търси продължение на юг, не на запад по старата част от „Царица Йоана“, с което съм напълно съгласен, тъй като натам е икономическия център на квартала, там е пазара, там са многото търговски обекти и т.н. По мое мнение задължително трябва да има метро до „Захари Стоянов“. В случай, че това не се случи и се продължи под „Царица Йоана“ то нека маршрутът на 108 да се промени с преминаване през „Захари Стоянов“, „Панчо Владигеров“, „Царица Йоана“ на изток, „Луи Пастьор“, ул. „Търново“, „Панчо Владигеров“ и по маршрута си директно по „Адам Мицкевич“ без врътката през индустриалната зона на „Орион“. 108 няма как да стане линия към града по „Сливница“ тоест никога няма да стане силна за изход от „Люлин“, но нека тогава прави тази обиколка с цел да се изстиска максималният ѝ капацитет за осъществяване на връзка в „Люлин“ с всички останали линии и метрото. Осигурява се довозване на далечните части на „Люлин“ 3, 4 и 5 до метрото през икономическия център на квартала, не само с 310 до станция „Западен парк“, а на далечните блокове по ул. „Търново“, където в последните няколко години се построиха и няколко чисто нови, се дава линия за бърза връзка с метрото дали към станция „Сливница“ или към „Люлин“ и в двете положения ще има силен наплив от желаещи пътници. От друга страна 108 е лека линия, която не минава през големи задръствания и такава обиколка не би ѝ се отразила тежко отрицателно от гледна точка на спазването на разписанията. При това положение може 111 да се пренасочи по „Царица Йоана“ ако се прецени за нужно, ако не там остава само на метро. Причината да смятам, че „Захари Стоянов“ има най-проблематична връзка с метрото е че поради тежките задръствания, в които попада 111 е доста ненадеждна линия за целта. Като цяло трябва да се цели олекотяване на диаметралните линии за кратките разстояния по тях, така че и 108 и 111 да са по „Захари Стоянов“, не е голям проблем, а пък ако се сметне за нужно 42 да се пренасочи двупосочно по „Райко Даскалов“. Ако ли пък метрото се прокара към „Захари Стоянов“ 111 не се пипа, но 108 да прави врътката през „Луи Пастьор“ и „Търново“.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътникопоток
« Reply #1146 on: 23.02.2024, 19:17:47 »
Метро на юг ще го затапи сериозно, особено с оглед на перспективите в посока Божурище, където и от двете страни на общинските/областните граници има реализирани и реализиращи се големи инвестиции.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътникопоток
« Reply #1147 on: 23.02.2024, 20:38:09 »
Шансът метрото да завие към Люлин-4 и 5 е нищожен. Вече има готов проект за две метростанции по Царица Йоанна. А предлаганият маршрут на 108 ще дублира в голяма степен 42 в Люлин. 111 се ползва от/до метростанция Люлин, макар и с повече ходене, както и от пазара. Не съм убеден, че премахването му от бул. Захари Стоянов е добра идея.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопоток
« Reply #1148 on: 23.02.2024, 20:41:20 »
На една от много старите карти има такова отклонение нагоре по Панчо Владигеров. Но в последствие чичо ви Стоян каза, че не може - наклонът бил много голям.
По рейс и по жена не се тича!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътникопоток
« Reply #1149 on: 26.02.2024, 11:46:40 »
Тази сутрин преди работа, малко преди и по време на пиковия час наблюдавах няколко коли по 108 една спирка преди метростанция „Сливница“. Очаквах, че люлинския участък на 108 е оборотен, но точно в този участък между станция „Люлин“ и „Сливница“ очаквах по-малко хора, а си има. Следващото е да разбера колко хора тръгват със 108 от преди кръстовището на „Царица Йоана“ и „Панчо Владигеров“ в близост до станция „Люлин“, но за да вземат метро от „Сливница“, тъй като на „Сливница“ може да се вземе празен влак и автобусната спирка е непосредствено до станцията и колко пътници напускат „Люлин“ със 108. Последното число е най-малко. В случай на прокарване на 108 през „Царица Йоана“, „Луи Пастьор“ и „Търново“ пътуващите от преди метростанция „Люлин“ губят възможност експресно да си вземат празен влак за Бизнес парк от „Сливница“, но печелят непосредствена близост на спирката до метростанцията за по-близка метростанция тоест спестено време срещу празен влак, при положение, че за празен влак на „Сливница“ се чака малко повече и с многото нови връзки, които ще се отворят с улица „Търново“, подобна маршрутна промяна е изцяло оправдана заедно разбира се със сгъстяване на интервалите.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Пътникопоток
« Reply #1150 on: 26.02.2024, 13:32:51 »
Принципно наклонът винаги може да се намали чрез по-дълбоко прокопаване на метрото аналогично на участъка ЕС - Баучър, но строителството се оскъпява сериозно а и по Панчо Владигеров минава ТМ 8. :rolleyes: 108 при сегашните интервали няма как да е адекватен довозващ транспорт в Люлин независимо от маршрута.  :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътникопоток
« Reply #1151 on: 26.02.2024, 13:44:24 »
Със сигурност сгъстяването е първото, което трябва да се направи, безспорно. От 108 може да се изстиска много за вътрешнокварталната ѝ роля в двата края на маршрута, тъй като не води до центъра тоест не нарушава лобито на метрото.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Пътникопоток
« Reply #1152 on: 26.02.2024, 14:05:13 »
В Надежда и Илиянци се дублира силно с 83, който обслужва няколко района на София и има по-сериозна нужда от сгъстяване.  :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Пътникопоток
« Reply #1153 on: 27.02.2024, 16:45:47 »
На една от много старите карти има такова отклонение нагоре по Панчо Владигеров. Но в последствие чичо ви Стоян каза, че не може - наклонът бил много голям.

Точно ти спомена че е в книгата на Братоев от 2004 г. Със сигурност някой от съфорумците я има, нека снима и постне тук тази карта. Книгата може да я има в електронен вид в дигиталната библиотека на УАСГ, но не намирам сайта на тази библиотека, сигурно могат да се логват само юзъри с УАСГ ID-та.
Лично аз, не си спомням подобна карта. Имаше аматьорска идея Обеля и Сливница да станат МД2 и на Люлин да се направи трансферна станция и трасето да продължи към Люлин 5. МД1 пък след Люлин да продължи към Западната дъга. Едно от въплощенията на бленуваното разделяне на линиите.
По принцип, и на последната станция в Люлин е планиран някакъв хъб - метростанция заедно с жп спирка и влак до Божурище където е планиран нов бизнес клъстер.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: Пътникопоток
« Reply #1154 on: 28.02.2024, 20:46:03 »
101 в час пик е пълен дори и с нормален автобус. 100 и 101 също са линии, пропищели от тези рейсове. Дори и на 23 не са ОК. Идеални са само за 12, 28, 75, 103, 384, 505.

Абсолютно съгласен, че са подходящи за 103 и 384. Освен там, ще вършат идеална работа на 7 и 8. Дружба от своя страна да прехвърлят на Малашевци 12-метрови автобуси, за да може 82 спокойно да се покрие само от 12-метрови. Но за 12 и 28 не съм сигурен, че ще им издържи батерията, иначе от селските 18, 24, 29 също мисля, че са подходящи за тия играчки.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътникопоток
« Reply #1155 on: 28.02.2024, 21:17:17 »
Те са обект на концесия. Концесионерът на тези линии не разполага с такива возила.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: Пътникопоток
« Reply #1156 on: 28.02.2024, 22:46:16 »
Те са обект на концесия. Концесионерът на тези линии не разполага с такива возила.
Знам, но все пак мисля че му остават още 2 години.
SUMC - Desordem e Regresso.