И още нещо бих искал да ви попитам: според вас има ли смисъл да означават дали метростанцията е с общ перон, или с два отделни?
НЕ! Какъв е смисълът? Не виждам кой знае какъв проблем. И както казах и преди, сегашното отбелязване на вида станция (според пероните) само обърква масовия пътник.
Дори и да се нагласиш да слизаш от грешната врата, правилната врата е чаааак... зад теб.
Иначе поздравленя за идеята!
Много ми харесва!
Със сигурност, в пъти по-добре от варианта на Метрополитен, залепен над вратите!
Само си чудя дали първият или вторият вариант е по-добър. Ясно е, че при първия вариант изглежда, че МД2 е само на север от МД1, но така или иначе, при подобна линейна схема не може да има реално представяне на метромрежата на фона на града.
За това смятам, че първият вариант е по-добър. Показва, че има връзка на МД1 и МД2 на Сердика, но със сигурност подчертава, че МД2 е отделна линия. Това мнение го изказвам на база десетки наблюдения на хора, които са гледали схемите над вратите в метровлаковете и са се обърквали от пресичането на двете линии.
Според мен, над вратите трябва да се сложи първата схема предложена от mi6kina, а на самите врати (на стъклата) да има такава карта:
(
източник)
Разбира се, на картата ще бъдат отбелязани само и единствено
активните участъци. До всяка станция трябва да има информация, на кои наземни линии може да се прекачи човек. А до някой станции трябва да има информация, че имат връзка с ж.п. гари, автогари, автостанции, летище. Като освен информация на български и англйиски трябва да има и съответни символи - стилизиран локомотив, стилизиран автобус (два вида - за автогари и автостанции), стилизиран самолет. Също така трябва да се отбележат и направленията, към които може да се пътува от тези места. Може дори да е отделязано, че за повече информация и разписания трябва да се посети сайт:
www.bdz.bg,
www.centralnaavtogara.bg,
www.sofia-airport.bg,
www.sofiatraffic.bg (за автостанциите). Като може да има и QR-кодове за връзка към тези сайтове.