Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 183225 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3143
    • View Profile
Относно посоките - много зависи, дори в Лондон няма унифициран начин на отбелязване. Има варианти с направлението (Southbound Jubilee Line), направлението + всички станции на голяма табела отдолу, табела само с ключови станции и тн.
Точно това исках да кажа.

Няма единен световен стандарт за тези неща! Всяка страна и всяка метро система си решава тези въпроси като се съобразява с различни местни фактори. И точно заради това не трябва да позволяваме на "Спаси София" да ни пробутват "така се прави по света"!


И за да не ми преписвате черногледство или модерната дума "хейтърство", ще подчертая моето мнение относно табелите на МС Витоша:

Табелите са хубави! Имат хубав дизайн. Размерите им ми изглеждат подходящи. Има огромен напредък спрямо първите варианти, които бяха показани. Ще видим на живо как се връзват с другите елементи на оповестителната система в деня на откриването. :)

Все пак, намирам някои неточности в съдържанието на табелите и някои проблеми в концепцията, която се подготвя да се приложи по всички други станции на метрото.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2813
    • View Profile

И точно заради това не трябва да позволяваме на "Спаси София" да ни пробутват "така се прави по света"!

Една от табелите, разработена от Спаси София, е точно като първата показана в предния ми пост. Идеята да има всички станции е добра. Не намирам лондонска табела за основни направления. Като видя някъде, ще се опитам да снимам.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
... от първия път разбрах, че едната снимка показва изход 5, където може да се хване линия 2 ...

Би трябвало да разбереш че това е вход на метрото по големия "стандартен" знак над входа, който отдалече да показва че това е вход за метрото. Надявам се че такъв ще има, въпреки че на една от снимките е плеснат отстрани и се вижда само от определен ъгъл. (но това естествено не прави никакво впечетление на разрушителите на София). Дали е линия 1, 2 или 3 - едва ли имаш избор на тази станция, а на трансферните това трябва да е ясно разпознаваемо по цялостната табела, напр. по цвета и, а не по малката цифра в кръгче. А по какво позна че това е линия 2 а не 5? Защото четеш редовно този форум. Или по легендата (табло), което се намира някъде в станцията. Само че ако се запозная с плана на станцията по приложената схема, не ми трябват никакви табели за да знам кое къде се намира, на плана всичко е показано.

Накратко - точно тази табела, на входа, е абсолютно безмислена и не дава никаква информация. Единствената полза е големия и размер, който, естествено, е свързан и с цената и.

На светло контрастът на тъмно синьото безпорно е по-добър, но това има значение само за табели на открито. Гледайки го на екрана на компютъра, естествено това се харесва и възприема положително, особено на входа, на светлата стена и на открито. Но все пак това е "информационна" табела, трябва да се разглежда и по съдържанието си.

Ей такъв знак очаквам на входовете, кйто прави безмислена новата табела, която е и доста объркваща поради двете си числа - 2 и 5, едното в кръгче, другото в квадратче. А пък на табелата нека да пише името, да пише че е метростанция, но да не внася допълнително объркване:


Ето ви и пример за схема и план на станцията, който дава подробна информация кое къде се намира. Дали има номера на изходите или не - ако ти се наложи да четеш схемата е все тая, който иска да слага номера, но не да твърди че само номерата били достатъчни, а пък другото го пишело на схемата. За какво ми е табела от новия вид, която не върши работа без схема:


Ето ви и едни табели, с вече наложило се цветово предназначение, които чудесно си вършат работата. Даже на Сердика са три цвята - има и синкаво за прехода към линия 2, с ясно и разбираеми знаци, даже не е нужно и да четеш, занеш коя посока за какво се отнася. А че зеленото било само за "АВАРИЕН" изход - пълни глупости! Защо ли пък трябва посоката към подземната железница на новите табели да е в най-светлия цвят - бял или бежов - само заради красотата, или за да калкулираме използването на още един цвят?


Последните снимки са взети от този пост, благодаря на автора.

Може да се желае леко подобрение на осветяването на сегашните табели, като се използват LED ленти, но като цяло стоят идеално. Трябва да се коригират някои надписи и всичко е слънце.

Та питам аз: на кого му трябва, какъв е смисъла и какъв е интереса, нещо което повече от година работи прекрасно в новите станции, стува пари, да се хвърли на боклука и да се предложи това ново недоразумение? Нова цветова схема, в която няма никаква логика, а има единствено пример че се използва и някъде другаде (нищо че там е въведена отдавна, обстановката е съвсем друга и цялостното възприятие е различно). Цифри в кръгчета, квадратчета и т.н., които внасят единствено обркване без съответната "легенда". Цялостно впечатление за големи и ясно видими табели, на които информацията заема оскъдна част от няколко процента, но пък размера е важен, не какво правим с него. Колко експеримента ще си прави Столична община (собственик на метрото), без да отчита резултатите от досега похарчените средства, без да развива и подобрява наложилите се решения, и защо всеки път трябва да тръгваме от нулата и да живеем в цигания. Естествено не очаквам отговор от разрушителите - тяхното място отдавна ми е ясно, пък и въобще не ме интересува.

ПС: Когато унищожаваш нещо хубаво, разпространено и съществуващо, обикновено се използва термина "разрушаване".

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Ето ви хубав пример за вход на метростанция - колеми и ясни букви, ясно и точно значение:



Ето ви и хубава табела, от която се вижда че няма какво да беля в Обеля, а ще мина през Младост за да стигна до центъра, ако трябва и до Люлин. Изходът се разпознава и без четене:



Снимките са от тук и от последващите постове.




Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Ето ви и пример за схема и план на станцията, който дава подробна информация кое къде се намира. Дали има номера на изходите или не - ако ти се наложи да четеш схемата е все тая, който иска да слага номера, но не да твърди че само номерата били достатъчни, а пък другото го пишело на схемата. За какво ми е табела от новия вид, която не върши работа без схема:


Би ли ми обяснил ако обясняваш на някой къде да излезе от метростанцията, за да се срещнете горе кое ще ти е по-лесно:
- "Излизаш от изхода в посока обратна на движение на влака и после вляво след касата"
- "Излизаш на изход 5"?

Ето ви и едни табели, с вече наложило се цветово предназначение, които чудесно си вършат работата. Даже на Сердика са три цвята - има и синкаво за прехода към линия 2, с ясно и разбираеми знаци, даже не е нужно и да четеш, занеш коя посока за какво се отнася. А че зеленото било само за "АВАРИЕН" изход - пълни глупости! Защо ли пък трябва посоката към подземната железница на новите табели да е в най-светлия цвят - бял или бежов - само заради красотата, или за да калкулираме използването на още един цвят?


Чудесно. Би ли обяснил:
- как това наложено цветово презназначение ще работи в М3, която е зелена?
- как това наложено цветово предназначение ще работи за станциите, обслужвани от две линии на метрото?

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Би ли ми обяснил ако обясняваш на някой къде да излезе от метростанцията, за да се срещнете горе кое ще ти е по-лесно:
- "Излизаш от изхода в посока обратна на движение на влака и после вляво след касата"
- "Излизаш на изход 5"?

Чудесно. Би ли обяснил:
- как това наложено цветово презназначение ще работи в М3, която е зелена?
- как това наложено цветово предназначение ще работи за станциите, обслужвани от две линии на метрото?

От край време се срещаме на места като "на Попа", или при "Дървеното", пред ЦУМ, петте кюшета и т.н. а не на ул. Х номер У. (който не знае - петте кюшета не е кръстовище номер 5)

Не е казано че зеленото трябва да е същото. А и защо да е зелена? Какво пречи да е жълта? или лилава? А дори и да е еднакво зелено - стрелка за изход от линия 3 се различават много лесно.

За двете линии - погледни на Сердика, по посока на изходите към ЦУМ, виждат се и много добре стоят три цвята на една табела - червена линия, прехода към синята линия, зеленото за изход.

ПП: Аз лично и сега казвам: "Излизаш от изхода в посока обратна на движение на влака и после вляво след касата". До сега всички са ме разбирали и аз не съм се обърквал.
« Last Edit: 15.07.2016, 10:56:45 by mitko08888 »

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Все пак да сръчкам сладкодумния графичен дизайнер, че с неговия обет за мълчание няма да разберем гениалната му мисъл:

Какво намеква с двете пиктограми до надписа "централна жп гара"?

предположение 1: на тази спирка има и автогара (даже две). Ама те си имат имена и ако ще ги изобразяваме е добре да ги напишем.

предположение 2: държавният жп превозвач БДЖ-ПП осъществява услугата си с жп и автобусен транспорт.

предположение 3: ......

предположение n: Така е много точно и ясно, така е направено в ..., това е най-доброто (което съм направил).
« Last Edit: 15.07.2016, 10:53:29 by mitko08888 »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
От край време се срещаме на места като "на Попа", или при "Дървеното", пред ЦУМ, петте кюшета и т.н. а не на ул. Х номер У. (който не знае - петте кюшета не е кръстовище номер 5)

И как ще обясниш на някой, който не знае от кой изход да излезе, за да стигне до "на Попа"? Като не можеш да ми отговориш, кажи, че не можеш, не си изсмуквай глупости от пръстите.

Не е казано че зеленото трябва да е същото.

Напротив - казано е. Това е идеята на визуалната информация - да разпознаваш еднаквите компоненти в различните места в системата.

А и защо да е зелена? Какво пречи да е жълта? или лилава?

Защото вече е утвърдена като зелена. А дори и да я направиш друг цвят, все някоя от следващите три линии (м4,М5,М6) ще трябва да е зелена заради крайното множество взаимноконтрастни цветове, разпознаваеми от целия спектър на зрителни дефицити.

За двете линии - погледни на Сердика, по посока на изходите към ЦУМ, виждат се и много добре стоят три цвята на една табела - червена линия, прехода към синята линия, зеленото за изход.

Поглеждам я и пак задавам въпрос: какво правим, когато М2 се раздели на М2 и М4 след няколко години (за които вече сме коментирали с Братоев да са синя и оранжева), и когато заедно с М2 през Сердика започне да върви и М5 (за която сме предложили кафяво)? Как ще оцветиш таблата тогава? С градиенти, с диагонално разделение между цветовите двойки? Как? Виждаш ли колко приятно става, когато не мислиш занапред...

ПП: Аз лично и сега казвам: "Излизаш от изхода в посока обратна на движение на влака и после вляво след касата". До сега всички са ме разбирали и аз не съм се обърквал.

Радвам се за теб. Ти си изключение от правилото, обаче. Повечето хора масово се бъркат при такива обяснения.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Все пак да сръчкам сладкодумния графичен дизайнер, че с неговия обет за мълчание няма да разберем гениалната му мисъл:

Какво намеква с двете пиктограми до надписа "централна жп гара"?

предположение 1: на тази спирка има и автогара (даже две). Ама те си имат имена и ако ще ги изобразяваме е добре да ги напишем.

предположение 2: държавният жп превозвач БДЖ-ПП осъществява услугата си с жп и автобусен транспорт.

предположение 3: ......

предположение n: Така е много точно и ясно, така е направено в ..., това е най-доброто (което съм направил).

Иконата за Централна автогара не е кръстена, защото (както всички знаем) там освен ЦАГ, имаме и АГ Сердика. Избрахме пиктограмите да показват интермодалността, а етикета да посочва най-големия от групата интермодални компоненти. Сиреч - гарата, най-вече, защото тя, както и Летището, съвпада с името на метростанцията, на която трябва да се слезе за връзката.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Очаквам да видя поредната глупост - 6 линии по три трасета. Ами ако някое влакче приключи на Сливница - 7-ма линия ли ще е, или 5А? Трябва да покажем колко сме велики, като огласим че линиите ни са 6, а не 3? - това ли е идеята - да парадираме с манията си за величие. Защо не дадете примера с Лондон, при който напр. зелената линия се разклонява не знам колко пъти. Ама все си е зелена. Или с Истанбул или много други системи, където хората правят разлика между линия и маршрут. Ами дай да ги направим 12 тогава - вашите 6 умножени по две - една към летището, една от летището - тогава няма да се бъркат. Знам че това ви е логиката, многократно сте я излагали къде ли не, но това не значи че е "правилна" или "добра".

Ако някой не знае кое е ляво и дясно, едва ли ще ти чете номера на изходи.

Защо пък реши че си изсмуквам от пръстите неща, които знам и правя от много години? Дай да напишем и GPS координатите на изходите, ще е още по-лесно за намиране (поне за тези над земята). Кое от написаното от мен оценяваш като "глупост"? Или го използваш за богатство и красота на речта?

Предполагам се сещаш за въпроси, които са наречени реторични, т.е. не предполагат отговор, а насочват вниманието към нещо: Абсурдно е вместо "център" да пишеш "централна гара", абсурдно е текста "централна гара" да се обвързва с автобус, колкото и добре да звучат модерни думи като интермодалност. Също така е абсурдно да пишеш изход 1, 2, 3 и 4 - ул. Сребърна, след като само изход 2 е на ул. Сребърна. Абсурдно е нещо, което съществува и е добро, да се подменя с нещо ново със съмнителни качества, осевн ако не целим само да отчитаме оборот, макар и да не разбораме това.

Ако не сте разбрали - използвам думи като "абсурдно" за да изразя цялата си наприязън към това, което правите (нищо лично, давам си оценката за резултатите!). Вместо да се опитата да решите належащи проблеми, отклонявате вниманието и ангажирате, вкл. и медиите, към странични въпроси, като по този начин, макар и неволно, прикривате истинските пропуски.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16094
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В Мюнхен на три трасета има 8 линии! Дерзайте!  :D


Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
В Мюнхен на три трасета има 8 линии! Дерзайте!  :D

Дерзаем разбира се: Мюнхен - 96 станции (100 ако броим трансферните както у нас), 103 км трасета, 572 единици подвижен състав (тук сигурно са броили вагони, а не влакове). За това са и 8 линии. По кой от тези параметри сме/ще станем на 6/8 от Мюнхен?

Сериозон: ако съм на Сердика ми е все тая дали линията е синя (М2) или оранжева (М4) - трябва да отида на едно и също място (перон - метродиаметър 2), за това за мен не е нужно, дори е вредно да се означават с два различни цвята. И двата ще водят на едно и също място.

Важно е, обаче, когато видя влака, да знам на къде отива - дали по М2 или по М4 (опазил ни Господ ако стане така). Това е истинският проблем дори и сега: ако пропуснеш няколко секунди да прочетеш на челото на влака какво пише, не знаеш дали е за БП или Летището (например). Ако му идваш отзад, трябва да си член на този форум, или на СС, за да знаеш че ако пише "Сливница" влакът е за БП, ако пише Дж. Баучер влакът е за Летището. Ако си на перона - трябва да влезеш във влака и да чакаш съобщението за прехвърляне - дори и във влака не пише на къде върви. И ако си учжденец и чуеш "Бизнес парк" ще разбереш че си уцелил влакчето за аерогарата. Това е абсурдно, но то си е така, ние сме му свикнали и няма да го споменаваме дори пред СС, те си имат по-важна работа. Може да си в инвалидна количка, трудно подвижен възрастен, майка с количка с бебе, да си с куфар багаж - няма значение - не знаеш на какъв влак си се качил и никакви цветове по табелите на перона няма да ти помогнат.

Такова означение е наложително, но то не е свързано с друг цвят табела - табелата води до същия перон, влакът трябва да се означи, а не перона и подхода към него. В подхода към пероните е важно да знаем дали влакът е ОТ летището или КЪМ летището (пример - Фр. Ж. Кюри или където и да е без последната станция), но за целта не се използват различни цветове никъде по света, приема се че текстът е достатъчен.

Такива неща оправете, за да ви кажа "браво", а не да ми сравнявате принципите на мрежата в Мюнхен. И да се хвалите че сте открили откъде изгрява слънцето.
« Last Edit: 15.07.2016, 13:43:09 by mitko08888 »

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Дописвам заради примера с Мюнхен: Ето ви снимка от уикито, вижда се добре името на станция с много линии, и цвета. Това е обособено трасе / тунел само за тази линия, за това си е и с отделен цвят. Когато в Сердика видя отделен тунел за БП и отделен за Летището, тогава ще приема вашата аналогия за правилна. Или май сте пропуснали този факт когато сте убеждавали метрото за шест цвята, пък и те колко гледат.

« Last Edit: 15.07.2016, 13:38:39 by mitko08888 »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Очаквам да видя поредната глупост - 6 линии по три трасета. Ами ако някое влакче приключи на Сливница - 7-ма линия ли ще е, или 5А? Трябва да покажем колко сме велики, като огласим че линиите ни са 6, а не 3? - това ли е идеята - да парадираме с манията си за величие. Защо не дадете примера с Лондон, при който напр. зелената линия се разклонява не знам колко пъти. Ама все си е зелена. Или с Истанбул или много други системи, където хората правят разлика между линия и маршрут. Ами дай да ги направим 12 тогава - вашите 6 умножени по две - една към летището, една от летището - тогава няма да се бъркат. Знам че това ви е логиката, многократно сте я излагали къде ли не, но това не значи че е "правилна" или "добра".

Това означава ли, че за тебе, по Константин Величков се движи една трамвайна линия с Х на брой разклонения? Всеки маршрут на метрото (а те ще са общо 6) трябва да има отделен номер и отделен цвят, за да може да се идентифицира лесно. Ако ще оспорваш и това, значи проблемът не е, че имаме различни мнения, а че твоето мнение е продиктувано от интелектуален дефицит.



Това е оптималният начин да идентифицираш всички маршрути, които ще са на разположение на пътниците. Това е единствената "правилна" или "добра" логика. Всичко друго е идиотщина. Точка по въпроса.

Разцепването на линиите в Лондон също го определям за глупаво решение. Но там това е наложило се изобразяване. В София е наложено всеки маршрут да има отделен номер: ТМ1/2/3/4/5 и т.н.

Ако някой не знае кое е ляво и дясно, едва ли ще ти чете номера на изходи.

Лявото и дясното не изключват номерацията и обратно. Който иска да упътва по сложния начин ще продължи да го прави. Който иска по лесния - негов кеф.

Защо пък реши че си изсмуквам от пръстите неща, които знам и правя от много години? Дай да напишем и GPS координатите на изходите, ще е още по-лесно за намиране (поне за тези над земята). Кое от написаното от мен оценяваш като "глупост"? Или го използваш за богатство и красота на речта?

Защото аз те питам кое е по-лесно за обясняване - "назад по посока на влака и после вляво", или "изход 5", а ти ми обясняваш, че можеш да намериш Попа... Това е капитулация пред въпроса. Оценявам като глупост твърдението, че добавянето на номера на изходи виждаш като такъв сериозен проблем, а речта ми е достатъчно богата и без да я разкрасявам с безцелно подмятани епитети. В общия случай кажа ли, че нещо е глупаво го казвам, защото го намирам за глупаво.

Предполагам се сещаш за въпроси, които са наречени реторични, т.е. не предполагат отговор, а насочват вниманието към нещо: Абсурдно е вместо "център" да пишеш "централна гара", абсурдно е текста "централна гара" да се обвързва с автобус, колкото и добре да звучат модерни думи като интермодалност. Също така е абсурдно да пишеш изход 1, 2, 3 и 4 - ул. Сребърна, след като само изход 2 е на ул. Сребърна. Абсурдно е нещо, което съществува и е добро, да се подменя с нещо ново със съмнителни качества, освен ако не целим само да отчитаме оборот, макар и да не разбораме това.

Абсурдно е да се твърди, че крайната дестинация не е оптимален дезигнатор на направление.
Абсурдно е на табла за направления да пише ж.к. Лозенец, при положение, че такава станция няма; Център - и такава няма и т.н.
Абсурдно е да се настоява, че Централна жп гара не е достатъчно ясен ориентир за транспортния възел, който тя формира с автогарите около себе си. Може би трябваше да напишем и трите, за да можеш сега да ми оревеш орталъка, че съм писал името на частна автогара?
Абсурдно е да се настоява, че добавянето на номерация на изходите в таблата на пероните е неподходящо решение, при положение, че няма как да вместиш четирите изхода без да жертваш размерът им. Може би трябваше да ги натреса всичките, за да ми оревеш орталъка, че съм наситнил и ти е трудно да четеш от другия край на перона?
Абсурдно е, нещо, което е неконсистентно, объркващо, нестандартизирано и изостанало от всички други метро системи да ми се сочи като "добро".

Ако не сте разбрали - използвам думи като "абсурдно" за да изразя цялата си наприязън към това, което правите (нищо лично, давам си оценката за резултатите!). Вместо да се опитата да решите належащи проблеми, отклонявате вниманието и ангажирате, вкл. и медиите, към странични въпроси, като по този начин, макар и неволно, прикривате истинските пропуски.

Разбрах. Щом ние се занимаваме с маловажни въпроси, предполагам не сме ти попречили да се занимаваш с важните, належащи проблеми, нали? Ама е лесно да се дуят устни във форума, нали?
« Last Edit: 15.07.2016, 14:21:54 by boleroto »

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 901
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Забелязвате ли, че в теми като тази напоследък броят на мнения расте стремглаво, а броят на пишещи намалява все повече? За единиците информация да не говорим.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Това означава ли, че за тебе, по Константин Величков се движи една трамвайна линия с Х на брой разклонения?

По моите разбирания трамвайните линиите не се движат, дори и по К. Величков. Най-много да помръднат на някой милиметър. Движат се трамваи по определени маршрути.

Стига толкова, че е безсмислено да продължаваме. Всеки момент ще вземеш да напишеш някоя нецензурна простотия, както и един друг твой събрат, пък после един трети безмълвно ще редактира и ще се мъчи да заличава следите. Не че нямам копие от страниците ...

Радвайте се на новите табелки и на успехите на Спаси София.


Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Забелязвате ли, че в теми като тази напоследък броят на мнения расте стремглаво, а броят на пишещи намалява все повече? За единиците информация да не говорим.

Мненията хич не растат. Растат постовете в темата. Мненията са общо взето две - едното е на СС, колко са велики и какви хубави неща са направили, и се подкрепя от самите тях. Другото  мнение е противоположното, което се споделя от мен и още един двама в този форум, но и от още много хора по най-различни други место, за разлика от едни и същите участници от СС, гръмогласно проповядващи едно и също в най-различни медии.

Наистина мисля да престана в тази тема. Дали да не напомня какво стана с бус лентите ...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
По моите разбирания трамвайните линиите не се движат, дори и по К. Величков. Най-много да помръднат на някой милиметър. Движат се трамваи по определени маршрути.

Ти си рядка порода демагог...
Аз също понякога изпитвам удоволствие да буквоядствам, ама това желание да се правиш на идиот, само и само да има за какво да спориш... не зная откъде се ражда. Трамвайна линия или трамваен маршрут е колоквиалния термин? Аман вече от заяждане на дребно...

Мненията са общо взето две - едното е на СС, колко са велики и какви хубави неща са направили, и се подкрепя от самите тях.

Никога не съм имал желание да се самоизтъквам. Но не позволявам и някакви форумни плямпала, които се заяждат за самото заяждане, защото за друго нямат капацитет, да омаловажават труда ми с някакви дървени философии.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3143
    • View Profile
Никога не съм имал желание да се самоизтъквам.
:arrow:
Това е единствената "правилна" или "добра" логика. Всичко друго е идиотщина. Точка по въпроса.
:hm: :hm: :hm:




Да минем по същество:

Аз вече съм ОК с номерирането на изходите, след като по висящите табели се изписват и самите направления, до които водят тези изходи. Смятам това за една добра симбиоза между двете идеи. :)

Единствено не съм съгласен да има каквито и да е номера на входните табели - тези, които хората виждат, докато слизат по стълбите, за да влязат в метростанцията. Това е ненужно и може да е леко объркващо. Там е достатъчно само да пише името на станцията. Всъщност, дори само един знак с логото на Метрополитен е достатъчен да показва, че това е вход на метростанция. :)

Обаче, по въпроса с изписването само на крайната станция на висящите табели по перона, не съм съгласен. Според мен, там трябва да се изписва поне "Център" (където е приложимо), ако не още една-две основни дестинации. Това ще улесни хората по-бързо да се ориентират. Доводът, че нямало подобно нещо по света е невалиден. Ясно е, че "по света" няма единни правила за оповестителни системи в метрото. Има прилики и добри практики, които се ползват на много места, но всяка метросистема подхожда индивидуално към този въпрос. Ние взаимстваме някои неща, но нека други да си ги преценим според индивидуалните нужди на София. Сляпото Copy/Paste никога не е било добра идея. :)


Това може и да не се случи никога. Ние, в Обеля, се готвим за сериозни протести, ако се започнат реални действия по фактическото разделяне на МД1 и МД2. Вече сме се събрали почти 1000 души, които сме готови да излезем на протести.

Така че, може линии 2 и 4 да си останат една. И ето - един цвят се освободи. ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4881
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Идеята е не да се разделят физически, а чисто визуално, защото прекръстосването на линия 2 на Сердика води до много объркващи ситуации. Кокото до протеста ви - ако ти и останалите от класа ти на (вероятно) помощнота училище сте цяла Обеля... ок.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!