Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 302210 times)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Българският акцент при говорене на Английски е разпознаваем и определено сме далеч от истината като произношение. Въпреки това, има немалко хора, които се справят на добро ниво и просто е трябвало да намерят такъв.

И малко оффтопик - това във Виена не е както казваш - във влаковете (вкл. S-Bahn) действително казват така, но по петте линии на метрото съобщенията са само на Немски, с изключение на 20-ина станции, където се прави връзка с  с автобуси за летището или с влакове. Подобно на Българската ситуация, произношението не е на ниво и се чуват думи от сорта на "туейн", ама поне е на малко места.

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Да, пероните е необходимо да се уточнят, както и отсечката НДК - Джеймс Баучер трябва да е отдолу картата. Иначе тази отсечка излиза, че е северно от метродиаметър 1  :rolleyes:

Offline lopik

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 164
    • View Profile
Най-дразнещо е съобщението "Връзка с линия 2" -> "Line 2", две се произнася "ТУ" - изключително отвратително. :rev:

Offline bvz

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 11
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Мисля си, че по примера на някои по-развити градове, гласовото оповестяване в София също би могло да се оптимизира, като предоставя повече информация на пътниците, напр. възможности за прекачване и от коя страна се слиза (ако говорим за метрото).

Едно примерно съобщение би могло да бъде: "Следваща станция "Стадион Васил Левски". Прекачване на трамвайни линии 10, 12, и 18, автобусни линии 72, 76, 204, 604, както и на автобус 94 в посока Студентски град. Слизане отдясно.".

На информационното табло пък може да се изписва и стрелката, указваща посоката на слизане: Следваща станция Стадион Васил Левски >

Същата промяна би могла да се въведе и в наземния транспорт (естествено без посоката на слизане), като ще спести много въпроси и ще улесни и пътниците.

Предполагам, че си изисква определена инвестиция за подобна промяна, но не вярвам да е толкова сериозна, колкото за някои други проекти. А с тази малка крача ще се улеснят много както персоналa, така и пътниците, които не познават добре града.

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Направих някои подобрения и корекции по моето творение. Предстои още да работя по него, но за сега е това. Надписите под светлинната сигнализация са на етап експеримент все още :)
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
На мен ми харесва.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
И при смяна на маршрута на трамваи, автобуси и тролейбуси какво правим? Нов запис?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
На мен също, хубава е! Още повече че е изчистена и няма прекалено много информация и текст на нея.  Може би само текста указващ имената на станциите, трябва да е завъртян леко настрани, с около 30 градуса. За да може да се чете спокойно от пътниците под таблото.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
По-скоро трябва да се поддържат актуални указателните табели във вестибюлите и подлезите, че нетодавна една табела твърдеше че мога да се кача на 313.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Идеална е. Според мен определено ще има проблем с настоящата нова схема. Линията "Сливница" - "Бизнес парк София" не е показана достатъчно добре и много хора няма да могат да се ориентират.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Е до скоро съществуваше и трамвай 2, според същите табла. Просто след поставянето им, никой не ги подменя.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
И още нещо бих искал да ви попитам: според вас има ли смисъл да означават дали метростанцията е с общ перон, или с два отделни?
НЕ! Какъв е смисълът? Не виждам кой знае какъв проблем. И както казах и преди, сегашното отбелязване на вида станция (според пероните) само обърква масовия пътник.

Дори и да се нагласиш да слизаш от грешната врата, правилната врата е чаааак... зад теб.  :crazy:


Иначе поздравленя за идеята!  :fan: Много ми харесва!  :) Със сигурност, в пъти по-добре от варианта на Метрополитен, залепен над вратите!

Само си чудя дали първият или вторият вариант е по-добър. Ясно е, че при първия вариант изглежда, че МД2 е само на север от МД1, но така или иначе, при подобна линейна схема не може да има реално представяне на метромрежата на фона на града.

За това смятам, че първият вариант е по-добър. Показва, че има връзка на МД1 и МД2 на Сердика, но със сигурност подчертава, че МД2 е отделна линия. Това мнение го изказвам на база десетки наблюдения на хора, които са гледали схемите над вратите в метровлаковете и са се обърквали от пресичането на двете линии.

Според мен, над вратите трябва да се сложи първата схема предложена от mi6kina, а на самите врати (на стъклата) да има такава карта:

(източник)

Разбира се, на картата ще бъдат отбелязани само и единствено активните участъци. До всяка станция трябва да има информация, на кои наземни линии може да се прекачи човек. А до някой станции трябва да има информация, че имат връзка с ж.п. гари, автогари, автостанции, летище. Като освен информация на български и англйиски трябва да има и съответни символи - стилизиран локомотив, стилизиран автобус (два вида - за автогари и автостанции), стилизиран самолет. Също така трябва да се отбележат и направленията, към които може да се пътува от тези места. Може дори да е отделязано, че за повече информация и разписания трябва да се посети сайт: www.bdz.bg, www.centralnaavtogara.bg, www.sofia-airport.bg, www.sofiatraffic.bg (за автостанциите). Като може да има и QR-кодове за връзка към тези сайтове.

:)
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
" ... Слизане отдясно."
Аз не мога да разбера защо е необходимо да се сигнализира откъде се слиза...  :neznam: :neznam: :neznam:

Както написах и в друга тема, няма никакъв проблем и да се объркаш. Във всеки вагон вратите са една срещу друга!


Според мен, информация за наземни линии във аудио съобщенията ще идва малко в повече. Такава информация трябва да има на картите, на които е отбелязана цялата метро мрежа. Такива карти трябва да има както на пероните, така и във вагоните (но говорим за нещо различно от схемите над вратите).

Освен това, съобщението за МС Централна гара ще разбие всички рекорди (ако добавим и информация за наземните линии).  :P

Според мен, единствената допълнителна информация в аудио съобщенията трябва да е за смяна с друга метролиния и за връзка с друг вид транспорт (автогари и ж.п. гари). Евентуално може да има и предупреждения за големи разстояния между влака и перона (Mind the gap!), където е необходимо (почти навсякъде  :().

По тази логика смятам, че и авторага Юг трябва да бъде упомената в аудио съобщенията за МС Жолио Кюри - все пак това е автогара и се обслужва от метрото.  ;)


нетодавна една табела твърдеше че мога да се кача на 313.
Това и до ден днешен е така.  :help:
vasko - оригиналът! :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Аз не мога да разбера защо е необходимо да се сигнализира откъде се слиза...  :neznam: :neznam: :neznam:
Забелязал съм, че почти навсякъде из западните страни се съобщава от коя страна се слиза и в метрото, и във всякакви други влакове и това спестява известна суматоха сред несвикналите. А и в София все още има хора, които се оказват изненадани от коя страна е перона, нещо което съвсем не са длъжни да знаят. В същото време не бива да се прекалява с връзките с друг транспорт. Това нормалните пътуващи проверяват предварително и би трябвало да са наясно къде трябва да слязат.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Само аз ли не виждам смисъла да се прави разделение между първи и втори диаметър? Обеля по никакъв начин не е крайна станция (с редки изключения) – влакчетата си минават транзит от там. От какъв зор линията става от червена – синя там? Да, ако човек погледне картата на града, се вижда, че двата диаметъра се свързват там, но какво значение има? Фактът, че на всички схеми „панделката“ завива точно там е достатъчно показателен. Синият и червеният цвят, както са в момента, вкарват объркване. Според мен линия Летище – Джеймс Баучер трябва да е (примерно) синя, линия Бизнес парк – Сливница – червена, като в общия цвят да е двуцветна.

Да не говорим, че на таблата над вратите с линия 1 се обозначава единия диаметър, а на LED таблата – с линия 1 се обозначава маршрутът Летище - Джеймс Баучер..
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Монтираната нова карта.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Аз не мога да разбера защо е необходимо да се сигнализира откъде се слиза...  :neznam: :neznam: :neznam:
Забелязал съм, че почти навсякъде из западните страни се съобщава от коя страна се слиза и в метрото, и във всякакви други влакове и това спестява известна суматоха сред несвикналите. А и в София все още има хора, които се оказват изненадани от коя страна е перона, нещо което съвсем не са длъжни да знаят. В същото време не бива да се прекалява с връзките с друг транспорт. Това нормалните пътуващи проверяват предварително и би трябвало да са наясно къде трябва да слязат.
Но аз пак питам - какъв е смисълът?  :neznam: Дори и да си застанал пред грешната врата, ще се обърнеш и ще слежеш през правилната. Освен това ляво и дясно са условни понятия. Много хора няма да загреят, че става дума за тогава, когато си с лице в посока на движението на влака.

Между другото, забравих да отбележа, че новите схеми над вратите са объркани в повечето влакове, в които са залепени.  :/ Объркването е спрямо посоката на движение. Примерно, влакът тръгва от МС Джеймс Баучер, а светлинната индикация (лентата с червени правоъгълничета) показва МС Летище София и започва да изрежда станции от първи диаметър, при условие, че се движим по втори и обратното... :crazy:
vasko - оригиналът! :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Ами смисълът очевидно е да не заставаш пред грешната врата, което в препълнен влак би създало доста проблеми. И съобщенията са "Отляво по посока на движението".

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Монтираната нова карта.
Красиво българско решение с прикриване на информацията за МС Витоша... :crazy: Ужас!

Освен това пак е допусната грешката от предишните схеми - на самата схема МС Обеля е със синьо (т.е. част от МД2), а отдолу под светлинната сигнализация е с червено (т.е. част от МД1). ":fan:"
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Ами смисълът очевидно е да не заставаш пред грешната врата, което в препълнен влак би създало доста проблеми.
В препълнен влак няма как да застанеш пред грешната врата, точно поради тъпканицата. В такъв случай движението на хора започва чак след като влакът е спрял и отворил врати. Дори някой да е очаквал, че изходът е от другата страна, то ще се ориентира от останалите слизащи (и от самата отворена врата - както казахме, движението на пътниците започва чак след отваряне на вратите).

А, между другото, на никой ли не му прави впечатление, че в сегашните аудио съобщения на английски липсва предупреждение за затваряне на вратите? Дано това да се оправи при презаписването!
vasko - оригиналът! :)