Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 171555 times)

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
    • Email
Ето един абсурд: отпред "М2", отзад "М1". На МС Обеля, 10:39 и 10:40


Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6539
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Няма абсурд, защото задната табела, която е срещу посоката на движение, не се гледа. За всичките години от откриването на метрото, няма случай на объркани пътници, а имаше период дори в който нямаше изобщо табла... Да не е удобно да ти се изписва друг надпис отзад на влака, не е приятно, но така е решено. И няколко секунди за машинистите на пръв поглед не са проблем, но със сегашния график, се оказват че са.
По повод снимките, нищо странно в случая няма, защото влака който е по М1, след това се включва като влак по М2 и обратното.
« Last Edit: 17.05.2015, 11:31:31 by Petko21 »

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
    • Email
"Няма абсурд, защото задната табела, която е срещу посоката на движение, не се гледа."

Да, ама не. Ако влизаш от запад на Младост 1 и влакът вече е на станцията, виждаш го отзад и нямаш представа дали е за БПС или летището.

"но така е решено"

Ами тогава това е лошо решение и трябва да се промени.


"И няколко секунди за машинистите на пръв поглед не са проблем, но със сегашния график"


Таблото може да се смени когато влака пътува между предпоследната и последната станция.

"За всичките години от откриването на метрото, няма случай на объркани пътници, а имаше период дори в който нямаше изобщо табла..."

Да бе, защото нямаше разклонение. Сега има.

На задното табло трябва да е същото което на предното за да се знае къде отива влака. Не можеш да кажеш че задното "не се гледа".
« Last Edit: 17.05.2015, 12:12:03 by Jote »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4716
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Аз дори съм на мнение, че оттук нататък влаковете трябва да имат табели и отстрани - поне по една на вагон. Аз например се сещам да погледна таблото на станцията и така си правя сметка закъде е влакът, но малко хора се сещат.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6539
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
"Няма абсурд, защото задната табела, която е срещу посоката на движение, не се гледа."
Да, ама не. Ако влизаш от запад на Младост 1 и влакът вече е на станцията, виждаш го отзад и нямаш представа дали е за БПС или летището.
To e хубаво да се коментира, но първо се запознай с информационната система на влака. На машиниста работата му на крайни станции, не е само да си наглася табелките по влака, както тук 70% от пишещите си мислят.
"И няколко секунди за машинистите на пръв поглед не са проблем, но със сегашния график"
Таблото може да се смени когато влака пътува между предпоследната и последната станция.
И как ще става това? С телекинеза или с пренасяне на мисловна дейност от едната кабина в другата? Таблата са ръчни и се сменят само когато човек ги настройва от съответната кабина... не са свързани!
Пак ще кажа, че първо се запознайте с нещата пък тогава давайте идеи, или поне попитайте дали е възможно това предложение, което давате...
Аз дори съм на мнение, че оттук нататък влаковете трябва да имат табели и отстрани - поне по една на вагон. Аз например се сещам да погледна таблото на станцията и така си правя сметка закъде е влакът, но малко хора се сещат.
За странични табла винаги съм бил съгласен, защото са необходими. Чисто обаче технически, дали е възможно, това вече е друг въпрос. Защото никъде не съм виждал странични табла на този модел влакове. Иначе добре се подсещаш с таблата на станцията.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9247
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Петко прекаляваш!
Табелите се настройват за 3 секунди. Недопустимо е табела да дава подвеждаща информация.
Иначе, доколкото знам се работи по посока да се сменяваш табелите, но Метрополитен като всяка друга обществена структура е доста тромава.
« Last Edit: 17.05.2015, 15:28:35 by RADOCVET »

Offline ivanovnikolai188

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
  • Линия: ТБ 1 Тролей: 2112
    • View Profile
    • Email
Не виждам каква е толкова драмата. Първо, ако прочутият влак на Младост-1 е спрял и се влиза от запад - щом е спрял вече, не е безопасно да се тича по него - интервалите не са чак толкова големи и безопасността на първо място. Второ, има табло на което си пише - горе "Сливница-Младост-1-Летище" Х минути и долу ''Сливница-Младост-1-Бизнес парк" Y минути. Поглеждаш го и виждаш в коя част е 0 минути => това е влакът спрял на перона. Трето, вече беше казано - как от 1998г. по влаковете пише отзад откъде идва влакът, сега изведнъж пък от 2015г.  стана проблем.  Четвърто, ''М1 До СЛИВНИЦА'' => посоката е Бизнес парк. ''М2 - Джеймс Баучер/Обеля" => посоката е Летише София. Пето, вътре във влака е още по-ясно оранжев текст => Бизнес парк (М1) и зелен текст => Летище София (М2). Има сума начини да се ориентира човек, но нали най-лесно е да се хейти и да се казва, че това в други метра било така, при нас пък трябвало също да е така... Хората в Метрополитен в момента се опитват да уеднаквят всичко, ама някои хора пак са недоволни...  :help: :help:

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2895
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Не виждам каква е толкова драмата. Първо, ако прочутият влак на Младост-1 е спрял и се влиза от запад - щом е спрял вече, не е безопасно да се тича по него -

Да,но ако още не е спрял,а тъкмо навлиза в станцията.  :neznam:  Най-добре ще е на всички влакове да се нагласят табелите за М1 и М2 , а не както машиниста иска. Така щом отзад пише М1 Сливница -> Бизнес Парк,  М2 Баучер/Обеля -> Летище София.  Стига да няма случаи като описаният от Jote преди няколко поста.  :angry:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6539
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Петко прекаляваш!
Табелите се настройват за 3 секунди. Недопустимо е табела да дава подвеждаща информация.
Иначе, доколкото знам се работи по посока да се сменяваш табелите, но Метрополитен като всяка друга обществена структура е доста тромава.
Това че казвам каква е системата, явно е прекаляване. Обясних че нещата не са толкова прости. Но явно е по-хубаво да се дават безпочвени идеи. Имаш 2 минути да обърнеш влака. И да направиш около 10 неща + да смениш кабините и да обиколиш и прегледаш целия влак, в най-добрия случай. Ако мислиш че всичко може да е перфектно за 2 минути и машиниста да си играе с таблата, окей. Аз спирам да обяснявам, явно не се харесва това.
Не виждам каква е толкова драмата. Първо, ако прочутият влак на Младост-1 е спрял и се влиза от запад - щом е спрял вече, не е безопасно да се тича по него - интервалите не са чак толкова големи и безопасността на първо място. Второ, има табло на което си пише - горе "Сливница-Младост-1-Летище" Х минути и долу ''Сливница-Младост-1-Бизнес парк" Y минути. Поглеждаш го и виждаш в коя част е 0 минути => това е влакът спрял на перона. Трето, вече беше казано - как от 1998г. по влаковете пише отзад откъде идва влакът, сега изведнъж пък от 2015г.  стана проблем.  Четвърто, ''М1 До СЛИВНИЦА'' => посоката е Бизнес парк. ''М2 - Джеймс Баучер/Обеля" => посоката е Летише София. Пето, вътре във влака е още по-ясно оранжев текст => Бизнес парк (М1) и зелен текст => Летище София (М2). Има сума начини да се ориентира човек, но нали най-лесно е да се хейти и да се казва, че това в други метра било така, при нас пък трябвало също да е така... Хората в Метрополитен в момента се опитват да уеднаквят всичко, ама някои хора пак са недоволни...  :help: :help:
Радвам се, че все пак има хора, които разбират как стоят нещата! И виждат, че драма има само за тези пътници, които като винаги не са разбрали къде и как да се качат. Нищо че има десетки табла, пана, карти, съобщения, различни цветове, обяснения и прочие.
Решението за пътниците е едно. Пишат на таблата един маршрут като: Баучер - Летище и Сливница - Бизнес парк и нещата приключват. Така драмата ще отпадне и няма милите пътници да се объркват, тичащи и търчейки към задната част на влака. Тогава обаче ще има проблем с малкия шрифт и пак ще са недоволни...
« Last Edit: 17.05.2015, 15:57:29 by Petko21 »

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2895
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Решението за пътниците е едно. Пишат на таблата един маршрут като: Баучер - Летище и Сливница - Бизнес парк и нещата приключват. Така драмата ще отпадне и няма милите пътници да се объркват, тичащи и търчейки към задната част на влака. Тогава обаче ще има проблем с малкия шрифт и пак ще са недоволни...

 :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

Най-добре ще е на всички влакове да се нагласят табелите за М1 и М2 , а не както машиниста иска. Така щом отзад пише М1 Сливница -> Бизнес Парк,  М2 Баучер/Обеля -> Летище София.  Стига да няма случаи като описаният от Jote преди няколко поста.  :angry:

М1 и М2 са две различни линии с различни номера. Ако искаш да пътуваш от пл. Македония до Борово хващаш тм 7, а не тм 1,защото имат общи спирки. По същия начин е и в метрото, стига ясно да има маршрути. Както трамваите са тм 1, тм 3, тм 4 ,тм 5, тм 6 ,тм 7, тм 8 ,тм 10 , тм 11 , тм 12, тм 18, тм 20, тм 22, тм 23, така и метрото да стане М1 и М2.
« Last Edit: 17.05.2015, 16:50:55 by Neronov »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4485
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Уникално е как хората в Метрополитен успяха да объркат толкова проста схема, като тази на софийското метро. След като не може да се синхронизират предното и задното табло, то тогава задното табло трябва да се изключи. Объркващата информация е дори по-вредна отколкото липсващата информация. Да не говорим че е и също толкова безполезна.


Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4852
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Аз се чудя, при все, че влакът има престой на станцията, за да изчака да слязат пътниците, какъв е проблема през това време да се натиснат 1-2-5 копчета, и при минаването в другата кабина да се направи същото. Явно в метрополитен са на принципа на електротранспорта по отношение на електронните табели - 2 копчета не могат да натиснат, щото... така!
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14674
    • View Profile
    • Email
След като не може да се синхронизират предното и задното табло, то тогава задното табло трябва да се изключи.
Дали ще се изключи таблото или ще му се промени надписа - все е едно натискане на бутон. Явно Метрополитен трябва най-сетне да се задвижат по този проблем - до 8 май нямаше как да се объркат хората (като сбъркат направлението, напъждат ги на МС Младост-1 и чакат следващия влак за летището), но сега казусите са съвсем реални.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
На Сердика 1 са сменили схемите и са сложи схема с изходите на Сердика 2 - може ли като правят нещо да го направят като хората? В Метрополитен какви хора работят не знам :blink:

Online spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2142
    • View Profile
    • Email
Поправете ме, ако греша, но само аз ли виждам ТМ 7 на схемата за спирка на трамвай на спирката при Халите ?  :blink:

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
    • View Profile
Може да е подготовка ТМ7 да минава вече покрай Халите...

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6539
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Може, но и може да са сгрешили схемата. Все пак на Сердика 1, трябва да е плана на тази станция, а не на съседната.  :D

Offline atony

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
  • Tram driver, subway lover.
    • View Profile
След като прочетох за извънредната ситуация по М2 на ЦГ, ми изникна следния въпрос: Имаме ли записани гласови съобщения за извънредни ситуации като тази (напр.: По технически причини влакът ще се движи до ст. ___ / влакът няма да продължи движението си), също и инструкции за поведението на машиниста/пътниците/персонала на станциите?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6539
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Машиниста има микрофон и сам съобщава това, в зависимост от ситуацията.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4716
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Мислех за табелите на влаковете. Направи ми впечатление, че са много непрегледни: вместо М1-До Сливница може да пише просто М1 СЛИВНИЦА - кратко и ясно.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"