Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 114025 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10398
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
На оранжевите, старите зелени и двата вида сини са облепяни, на новите от 2012 и 2013 г. си работят. Най-напред, когато откриха разширенията от 2015 г. не поставиха малките стикерчета под светлините с квадратчетата с имената на станциите, а след това решиха да преместят големите стикери така че да скриват светлините.
« Last Edit: 28.09.2018, 13:49:35 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото страстта е онова, което ни държи заедно вече 8 години!

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2131
    • View Profile
    • Email
А защо? След като при старите и новите серии информационната система е идентична, какво налага подобно грозно побългаряване? Май е време за едно гневно писмо до Братоев, да обясни каква дребнавщина е причина за това.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1658
    • View Profile
Уж бяха тръгнали да правят нови схеми за пускането на М3.
Затова в много влакове схемите са махнати, а LED лентите са “скрити”.
До пускането на новата линия ще седят така.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4727
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Причината е техническа, а не каприз. Няма части за тези табели. А и няма как да бъдат закупени, руски производител е.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 345
    • View Profile
С новите указателни табели са се снабдили и Люлин и Константин Величков. За съжаление,при поставянето пак някой си е оставил ръцете. И част от старите схеми и надписи си седят.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2131
    • View Profile
    • Email
Причината е техническа, а не каприз. Няма части за тези табели. А и няма как да бъдат закупени, руски производител е.

Oще по-добре, рублата доста се обезцени, значи ще са по-евтини частите. Или защото мотрисите ни са руски, една по една ще отпадат защото нямало части? Обяснението е абсурдно.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 592
    • View Profile
Вече има и нови табели на МС Западен парк. Ако пак са направени от СС, трябва да кажем едно малко браво, има известен напредък, че на МС Витоша има надписи които са направо подигравка със слабовиждащи хора. Табелите с улици и транспорт са си ок, но белите табели лесно се цапат! На МС К.Величков вече си личи.
Табелите на МС Западен парк са меко казано странни. И от двете страни е изписано Люлин Х, въпреки че единия изход води към Люлин VII. Блоковете на десетия микрорайон се намират само от дясната страна, ако идваш от центъра. Доста объркващо, надявам се да го оправят и да изпишат правилно: Люлин VII.
Забелязвам и двойни стандарти: Парадайс и Мега Мол са изписани като търговски центрове докато на картата на района около МС Европейски съюз е изписано "хотел Хемус". Значи Хемус може, а въпросните молове - не?

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1015
  • ! 9060 !
    • View Profile
Да отбележа, че преди дни се возих на оранжев русич с чисто нов комплект от червените LED показатели, имаше и лепенка със спирките, както на по-новите. Има надежда в края на тунела.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 592
    • View Profile
Все още не съм се возил на такъв.

Относно навигацията - най-оптималните табели са на станциите от 2012-2015 г. Едър шрифт, пределно ясни посоки. Старите табели от 1998-2009 г. са за смяна, но гореспоменатите трябва да останат.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10398
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Да отбележа, че преди дни се возих на оранжев русич с чисто нов комплект от червените LED показатели, имаше и лепенка със спирките, както на по-новите. Има надежда в края на тунела.
И аз забелязах същото, още не всички са подменени, но се действа.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото страстта е онова, което ни държи заедно вече 8 години!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4727
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Стадиона се е сдобил с нови табла - телевизорите като Сердика, Опълченска и т.н. Тези дни се е случило, в петък не беше така.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 592
    • View Profile
По М3 се очакват нови табла. Приличат на тези на наземния транспорт.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1015
  • ! 9060 !
    • View Profile
Всеки който обърне внимание на телевизорите на Сердика например, може да види колко сполучлива идея са. Всичките са "изгорели", демек се виждат фантомни числа за минутите. Пълна простотия, всеки с минимални познания даже от обща култура, знае кой вид екрани колко бързо изгарят и как да го избегне. В този случай изглежда са отишли до Технополис и са купили първото дето им види окото.
Да вземат да оправят ЛЕД показателите в по-старите Русичи, вместо да наливат пари в такива глупости.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 592
    • View Profile
Някъде по света използват ли LED монитори за индикация на оставащи минути? По-енергоспестяващи ли са от онези монохромни табели?
Ако навсякъде инсталират табели от станциите по М3, ще е супер.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2131
    • View Profile
    • Email
Не са разпространени, по принцип ако имаше някаква допълнителна информация на тях или се включваше и реклама, щяха да си оправдят средствата, но те ги оставиха години наред със статичната информация за минутите и толкоз. Същото нещо на монохромно табло щеше да се визуализира за 10% от парите, дадени за тях.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 592
    • View Profile
Абсолютно съм съгласен. Тези LED екрани не са създадени за оставащи минути. Цветовете на линиите може да се нарисуват на монохромните табла. Има предостатъчно място, а може да използват ярки цветове за да се виждат добре. Не че по-старите монохромни табели изглеждат кой знае колко стилни, но поне не се прахосват пари. Надявам се по М3 да не са бутафорни, изглеждат стилни.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 581
    • View Profile
    • Email
Не технологията е проблема, а начинът на прилагането ѝ. В трамваите PESA има ли цветни монитори вътре? Работят ли? Скапали ли са се? В Берлин в новите влакове тип Ik също има такива панели и съм сигурен че ще издържат изпитанието на времето.

Кога ще има общ подход и единна информационна система? Как може в Берлин, град 3-5 пъти по-голям от София, да има над 500 двойни вагона С-бан, над 200 влака в метрото и още стотици вагони, градска железница, автобуси и трамваи, общо наброяващи сигурно над 2000 превозни средства, и във ВСЯКО едно превозно средство ВСЯКА ГОДИНА, над ВСЯКА ВРАТА маршрутните табели да се заменят с НОВИ!!! Всяка година има промени в маршрутите, оптимизации и гражданите са известени. И няма загубени хора. И няма начин от точка А до точка Б след промените да се стига по-бавно отколкото преди тях.

ВСЯКА ГОДИНА НОВИ ИНФОРМАЦИОННИ ТАБЕЛИ В ЦЕЛИЯ ПОДВИЖЕН СЪСТАВ И НА ВСИЧКИ СПИРКИ!!!!

Не ми казвайте че не може. МОЖЕ!!!

Не е въпрос на липса на пари, а на липса на компетентност и желание. Не може форумците да могат да оправят табели на ПС, а служителите в депата да не могат. Не може Спаси София да може да прави нови табели, а в ГТ да не могат. Това не е престъпна небрежност, а ПРЕСТЪПНА НЕКОМПЕТЕНТНОСТ!!!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4727
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
В трамваите PESA има ли цветни монитори вътре? Работят ли? Скапали ли са се?
Всъщност... :D
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 581
    • View Profile
    • Email
В трамваите PESA има ли цветни монитори вътре? Работят ли? Скапали ли са се?
Всъщност... :D

Ясно....

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2131
    • View Profile
    • Email
Не технологията е проблема, а начинът на прилагането ѝ. В трамваите PESA има ли цветни монитори вътре? Работят ли? Скапали ли са се? В Берлин в новите влакове тип Ik също има такива панели и съм сигурен че ще издържат изпитанието на времето.

Кога ще има общ подход и единна информационна система? Как може в Берлин, град 3-5 пъти по-голям от София, да има над 500 двойни вагона С-бан, над 200 влака в метрото и още стотици вагони, градска железница, автобуси и трамваи, общо наброяващи сигурно над 2000 превозни средства, и във ВСЯКО едно превозно средство ВСЯКА ГОДИНА, над ВСЯКА ВРАТА маршрутните табели да се заменят с НОВИ!!! Всяка година има промени в маршрутите, оптимизации и гражданите са известени. И няма загубени хора. И няма начин от точка А до точка Б след промените да се стига по-бавно отколкото преди тях.

ВСЯКА ГОДИНА НОВИ ИНФОРМАЦИОННИ ТАБЕЛИ В ЦЕЛИЯ ПОДВИЖЕН СЪСТАВ И НА ВСИЧКИ СПИРКИ!!!!

Не ми казвайте че не може. МОЖЕ!!!

Не е въпрос на липса на пари, а на липса на компетентност и желание. Не може форумците да могат да оправят табели на ПС, а служителите в депата да не могат. Не може Спаси София да може да прави нови табели, а в ГТ да не могат. Това не е престъпна небрежност, а ПРЕСТЪПНА НЕКОМПЕТЕНТНОСТ!!!

Въпросните монитори които визираш в IK са част от динамична информационна система, която от централно място информира за прекъсвания по линиите (бягащ жълт текст), на всяка спирка подава прясна информация за възможностите за прекачване през следващите 10 минути на спирките в близката околност и на половината екран на по-късен етап ще показва реклами и новини в сътрудничество с новинарски фирми (които си плащат за това). Така че не е до въпроса дали екрана е LED, LCD, плазма, лазерен проектор или матрикс-дот табела от 1990 година, въпросът е за какво се ползва и какво е качеството на информацията която се подава, иначе става малко като с прословутия ни ИБИС екип, който от чудене вече какво да изпишат на табелите почнаха да рисуват чаши с кафе. Като няма качествена информация и техническите детайли се превръщат в самоцел нещата гледани отстрани стават малко смешни, така и с тези огромни екрани, които насложиха за сума ти пари и ги оставиха да показват само минути (и то не много точно).