Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 166264 times)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1732
    • View Profile
Част от новото оповестяване на английски език.

https://www.facebook.com/1525636387721037/posts/2725441537740510/?vh=e&extid=Gm3iemFX0oQQQLYX

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3411
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Радвам се да чуя най-после и у нас оповестяване на английски без ужасяващ акцент.
Малко буквата "М" не се чува ясно, но едва ли ще е проблем.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11353
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
И аз смятах да напиша същото. Много ми допада автентичният английски.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14639
    • View Profile
    • Email
Понеже обсъждането на схемите на СС се профанизира, ще направя тук няколко бележки, не непременно свързани със схемите.
1. На МС СУ Св.Кл.Охридски няма никакъв шанс да се отгатне как да се стигне до М3. Сигурно ще се поръчват нови табели, но нищо не пречи на наличните да се сложи някой стикер с информация. Сигурно доста хора, идващи откъм СУ и Парламента и отиващи към М3, ще махат подметки до подлеза на Сан Стефано, вместо да минат през станцията на М1 и по траволатора.
2. На другата възлова станция НДК/М3: влизайки откъм Св.Георги в новата метростанция, човек не получава информация как да стигне до М2. Това, че пътят минава през пероните на М3, не означава, че М2 не трябва да присъства на табелите. Ясно е, че на МС НДК/М2, както и на МС СУ, още няма означения за М3
3. След като линиите досега се означаваха с М1, М2, на новите влакчета кой знае защо е избрано латинското L3?
« Last Edit: 26.08.2020, 18:37:20 by blagun »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2393
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Аз вече писах и в другата тема за схеми (то май трябва да се обединят с тази).

Друг въпрос- Заблуждаваща информация в сайта на Метрополитен, където е показана схемата на самозваните спасяващи. Там има заблуждаваща дезинформация, че "действащото метро" е до Горна баня. Моментът с "те хората си знаят" е идиотски и неадекватен.

Вече ще се повторя- съществува заблуждаваща информация за М1 и 4, че реално линията е една и се движи без прекъсване/прекачване. Тази информация е важна за удобното пътуване. Неведнъж сме споменавали, че пъти по-удобно е някои дестинации да се пътуват на "завъртане" през Люлин<->Обеля. Там четох някакви глупости на тия пишман-майстори, че искали да избегнат "паразитно пътуване", което е неадекватно.

Идва един друг голям проблем за мен и софийския транспорт:
Супер неадекватно е такова яко делене на видовете транспорт. Защо метрото седи толкова в страни от ЦГМ??? Това е неадекватно. Дори в интерактивната карта в сайта на ЦГМ не фигурира, че има метро. Метрото трябва да се визуализира ведно с целия градски транспорт. Та дори за откриването на М3 няма думичка в секцията "Новини" в сайта на ЦГМ.

Иначе наистина въвеждането на М3 е направо с краката нагоре... Нито информационна кампания, нито предварителна смяна на табели, имена на спирки (примерно ТМ5, 260, 83 да спират на спирки преименувани на Метростанция Красно село)... Много бардашко... а уж метрото е гордост на Центъра на Вселената Софя.



Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2169
    • View Profile

Иначе наистина въвеждането на М3 е направо с краката нагоре... Нито информационна кампания, нито предварителна смяна на табели, имена на спирки (примерно ТМ5, 260, 83 да спират на спирки преименувани на Метростанция Красно село)... Много бардашко... а уж метрото е гордост на Центъра на Вселената Софя.
Ти говориш за спирките ТМ5 и тн, а всъщност на Софийски университет по никакъв начин не можеш да разбереш, че можеш да се прекачиш на М3! Какво да си говорим повече...

Иначе по темата – някой е спестил 70 стотинки от това да напечата цветен лист и е сложил гениални схеми на МС Стадиона:
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2393
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Въпрос- последно това М2 или М4 е?

Апропо много по-пестеливо би било, ако се напавят стъклени витрини, където картата на София да е голям плакат, а разписанията да са на листи. Така много по-лесно, практично и евтино се подменят и/или добавят листи за маршрутни промени и тн. Подобна е практиката за всички гари в Германия.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2169
    • View Profile
Въпрос- последно това М2 или М4 е?

Апропо много по-пестеливо би било, ако се напавят стъклени витрини, където картата на София да е голям плакат, а разписанията да са на листи. Така много по-лесно, практично и евтино се подменят и/или добавят листи за маршрутни промени и тн. Подобна е практиката за всички гари в Германия.

Ами загледай се, то си има джоб за листи. Ама листи няма :crazy:
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline danny

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Здравейте,
Периодично чета форума, но този път реших да се регистрирам, защото критиката към табелите вече е твърде много, но конструктивни предложения не се дават.
Някои казват, че разделянето на М1 и М4 щяло да обърка хората и ще слизат на Обеля. В тази връзка моето мнение е, че този вариант е в пъти по-добър от предишното "никакво" положение. По света има два варианта - или една линия с множество дестинации, или всеки маршрут си е с номер. При нас и двата варианта не пасват напълно, а по старому (все още текущата ситуация с М1 и М2) е нито едното нито другото и който иска да се обърка ще се обърка.
Казвате, че М2 си било Витоша - Летище, а кой номер е Витоша - Бизнес парк, а курсовете до К. Величков?
Влаковете изписват първо Обеля и след това крайната дестинация отдавна. Не знам до сега някой да е слязъл на Обеля, защото е пишело Обеля на табелата...
А когато МС Модерно предградие заработи, по старому как ще номерираме линиите, като всички знаем, че ще има курсове които ще преминават и продължават, но и такива които ще са до там?
Аз лично също допускам, че може да има объркани хора, но вместо да мрънкам и да обяснявам, че една жена казала, ще дам предложение за разрешаване на проблема. Вместо съобщението за забравен багаж, което не носи никаква добавена стойност, е напълно достатъчно след потегляне от Сливница и обявяване на "Следваща станция Обеля", да се продължи с "Внимание, влакът ще продължи като М2 до станция Витоша" или нещо подобно.

Във връзка с казуса М1-М4 искам да попитам защо никой не се обяви против крайградските линии от сорта на 44БИСУЛ, 21ПБВ (известна и като 21-22), 1У и т.н. Сигурно защото хората вече са свикнали. Далеч по-удобно ще е ако тези линии имат индекси или са изцяло с нови номера, както се е случило навремето при голямото преномериране. Също така ако не ме лъже паметта, много пъти е коментирано за наземния транспорт, че хората като видят номера и се качват, без да четат дали не е за депо или с променен маршрут. Ето защо номерирането на маршрутите в метрото е в пъти по-удобно, отколкото старата "хибридна" ситуация.

Моите критики за момента са точно 2, като и двете вече са споменати, а именно изписването като L3 на табелите на влаковете, както и "правоъгълните квадрати" на информационните табели на станциите.

А за хора, които качвайки се във влака казват - "ами аз не знам къде се намирам", няма и няма и да има решение. (Това е реален случай от днес).
« Last Edit: 06.10.2020, 14:56:04 by danny »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2393
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Аз преди време дадох моята идея за номерация.
В ситуация, че всеки маршрут е с отделен номер:
главните са с единоцифрен номер:

М1 Обеля/Сливница - Летище
М2 Обеля/Сливница - Бизнез парк
М3 Обеля/Сливница - Витоша

М4 Горна баня - Хаджи Димитър

С двуцифрен номер са "комбинациите", които правят панделката, като водеща информация е по-източния край:

М13 (=М1+М3) Витоша - Обеля - ЛЕТИЩЕ
М23 (=М2+М3) Витоша - Обеля - БИЗНЕС ПАРК

В случая Обеля/Сливница ги пиша така, като нещо което е въпрос на доизкусуряване спрямо моментната ситуация (елементана козметика). М3 и М4- номерата са също въпрос на козметика и могат да се разменят.

Та... По основните линии (наприимер Младост 1-Сливница), никой няма да гледа номера, щото всеки от 4те влака са с общи спирки. Ако е едноцифрен номер- няма да продължи след Сливница/Обеля. Линиите с 3ка явно че ходят на Витоша, линиите с 1 на Летището, а с 2 на Младост 4.

Дори за в бъдеще, ако има връзка от сорта Горна баня - Люлин - Летище/Младост 4, ще може да се спази същата логика- 14 Хаджи Димитър - Горна баня - Люлин - Летище, 24 Хаджи Димитър - Горна баня - Люлин - Младост 4, 34 Хаджи Димитър - Горна баня - Люлин/Сливница - Обеля - Витоша.

Вече въпрос на лично мое пристрастие е, че за мен най-угодно и удобно би било всички влакове по диаметър 1 и 2 да правят панделка. Ясно е, че явно има физически спънки за това (подвижен състав и работна ръка).


Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 663
    • View Profile
    • Email
Здравейте,
Периодично чета форума, но този път реших да се регистрирам, защото критиката към табелите вече е твърде много, но конструктивни предложения не се дават.
Смятам, че всички други критики са базирани на факта, че хората не обичат промяната, дори и да е за по-добро.
Благодаря за вниманието! Бъдете здрави и се радвайте повече!

Ще се опитам да ти обясня ситуацията с табелите на Спаси София и се надявам да ме разбереш правилно (както се надявам и другите колеги във форума да споделят моето мнение).
В историята на този форум Локума не е първия човек, влязал в пряк досег в управлението на София.
При предишния опит на съфорумец да бъде полезен на София и да отстоява мнения и решения, споделяни от форума, последният стигна до съд. За радост присъдата е оправдателна, но Репчо отдавна не е писал във форума. Надявам се да продължава да чете, да се интересува от транспорт и преживяването му като зам.кмет да не е пресушило желанието му да помага на града. Това е нещото, което тук ни обединява - желанието София да става по-хубав град.
В желанието си да помогнат, СС започват да навлизат в територията на конфликт на интереси. Започва да се губи проследимостта на взаимоотношенията им с общината. Аз разчитам мненията на съфорумците именно като загриженост не само за нашите колеги и приятели от СС, но и като загриженост за функцията на обществената дискусия вътре във форума.
Всеки има правото да харесва или не определени решения - управленски, графически, технически и т.н. Но не трябва да забравяме, че в страната има закони, които трябва да се спазват и неспазването на закони може да доведе до напълно реални последствия. Надявам се че няма да има повод за такива и че реномето на форума ще бъде запазено.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3126
    • View Profile
В момента оповестяването в метрото е пълна кочина!!!  :hammer: :hammer: :hammer:

Оповестителната система на повечето станции по МД1 и МД2 не е осъвременявана от години. Като не говоря за това, че на МС Ломско шосе, например, пише, че оттам преминава А87 :crazy:. Това е бял кахър на фона на например, че според табелите на МС Обеля, МД1 дистига само до МС Младост 1 :eek:.

По МД1 и МД2 се използа тази схема или нейни вариации:


По МД3 се изоплза тази схема:


:neznam: :neznam: :neznam:

В същото време във влаковете по МД1 и МД2, над вратите стои тази тъпотия:

:crazy: :crazy: :crazy:


На МС НДК I и на МС СУ Св. Климент Охридски липва каквато и да е информация за прекачване към МД3.

Използват се най-различни записи за звуковото оповестяване във влакомете по различни диаметри.  :neznam:

Наистина ситуацията е: "Нали хората си знаят, за какво им е оповестителна система".  :hammer: :hammer: :hammer: :hammer: :hammer: :hammer:


Не знам до сега някой да е слязъл на Обеля, защото е пишело Обеля на табелата...
Едва ли е имало подобна ситуация.

Но има хора, които не се качват, защото пише Обеля, тъй като си мислят, че влакът ще пътува само до там. А това е проблемът. :help:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
    • Email

В същото време във влаковете по МД1 и МД2, над вратите стои тази тъпотия:

:crazy: :crazy: :crazy:


Тази "тъпотия" е най-добрия ориентир в цялото ни метро и често виждам чужденци, които се ориентират по него къде трябва да слязат, докато табелите на групировката Спаси София в милионите им варианти никой не ги поглежда.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2169
    • View Profile
Тази "тъпотия" е най-добрия ориентир в цялото ни метро и често виждам чужденци, които се ориентират по него къде трябва да слязат, докато табелите на групировката Спаси София в милионите им варианти никой не ги поглежда.
Всъщност някой помни ли кой е автор на тези табели? Щото ме съмнява да са от Метрополитен ;)

Съгласен съм с vasko, оповестяването в първия и втория диаметър е пълен бълвоч и си е направо скандално как не са пипнали нищичко покрай пускането на третия диаметър.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 247
    • View Profile
Втората схема от поста на Васко от СС ли е правена?
До Сердика има една сграда, наложена върху линиите (не до тях, а върху)
Надписите на някой станции минават над линиите. Нека видят схемите във влаковете по МД3 как е изписана Патриарх Евтимий и на тази схема и ще ме разберете.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
Тази "тъпотия" е най-добрия ориентир в цялото ни метро и често виждам чужденци, които се ориентират по него къде трябва да слязат, докато табелите на групировката Спаси София в милионите им варианти никой не ги поглежда.
Не знам кой реши, че това е тъпотия. Подобно оповестяване е изключително полезно и адекватно.
А сегашните схеми, особено това с "условното" разделяне на метродиаметрите На Сливница-Обеля и факта, че няма една лепенка върху станциите след Красно село просто разцепи мрака на квантови състояния - нито тези лепенки са пари на вятъра, нито няколко такива на трансферните станции докато се пуснат натам влачетата и се направят новите табели. Нали от СС за по-лесна ориентировка го направиха - то стана обратното. Ама иначе се сърдят...
« Last Edit: 27.08.2020, 22:16:24 by difian »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11353
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ако си спомните при откриването на линия 2 на пероните на „Сердика II“ също нямаше табели за връзката с линия 1. Много неща се доправят в ход, дори си спомням, че @vesko76 беше отговарял на критики по адрес на картите в метростанциите, че дори в Берлин се е случвало подмяната на картите да се забави, така че не виждам чак такъв проблем в това. Най-важното е сега да се оправят напътстващите табели в подлезите и картите и оповестяването във влаковете и на станциите(електронното оповестяване гласово и визуално). Картите на метростанциите са последни.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2169
    • View Profile
Ако си спомните при откриването на линия 2 на пероните на „Сердика II“ също нямаше табели за връзката с линия 1. Много неща се доправят в ход, дори си спомням, че @vesko76 беше отговарял на критики по адрес на картите в метростанциите, че дори в Берлин се е случвало подмяната на картите да се забави, така че не виждам чак такъв проблем в това. Най-важното е сега да се оправят напътстващите табели в подлезите и картите и оповестяването във влаковете и на станциите(електронното оповестяване гласово и визуално). Картите на метростанциите са последни.
В Берлин може да не са сменили някоя карта, ама тука не са променили ни-щи-чко! Мама му стара, за една нощ работа е това да оправят поне базово нещата. Все едно СО/ЦГМ/Метрополитен сами са изненадани от пускането на метрото. Много добре си спомням как беше с откриването на втория МД и затова се дразня толкова много, че се повтарят същите неща...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4466
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Преди няколко години, докато все още живеех в Хамбург, и беше пусната линия 4 (U4) на метрото, имаше подобна неразбория между HVV, които отговарят за метрото в града, и S-Bahn Hamburg, които са за градската железница. В превозните средства на HVV, още на следващия ден, се съобщаваше връзката с новата линия, картите бяха сменени по всички станции. При S-Bahn-а пълната подмяна на съобщения, схеми и карти, стана над половин година по-късно, че ако не и по-дълго даже. Вярно, две отделни дружества са, които изглежда не си говореха много-много, но отне немалко време.

В Берлин ще мога да споделя как ще стане подмяната в края на годината, когато се открие удължената част на линия 5 (U5), от Александърплатц до Централна Гара.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2393
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Като се заговори за Берлин- още юни, когато бях там по станциите за прекачване имаше надписи и реклами за предстоящо откриване. Даже в сайта на БВГ видях информация за бъдеща промяна на U5/U55.

За откриването на М3 в София изглежда, че сутринта са се събудили и решили веднага да го пуснат. Сякаш не е планирано от години, не се е строяло 2 години...