Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 302266 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Вече има някакво раздвижване във визуалните оповестителни средства на възловите станции по МД1 и МД2, където има връзка с МД3.  :crazy:




Чудите се какво гледате?

:arrow:

:eek: :help: :crazy:



На МС "СУ Св. Климент Охридски" нещата са още по-стилни:



:crazy: :crazy: :crazy:


:hammer: :hammer: :hammer: :hammer: :hammer: :hammer: :hammer:
vasko - оригиналът! :)

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13997
    • View Profile
Аз забелязах че и турникетите на станция Балан говорят :) Като се чекираш с картата и се отворят вратичките бариерата изрече нещо от рода на " преминете времето изтича"  :D
Иво, тази функционалност я има на всички турникети, на всички станции. Чудно, че не си забелязал досега :D

За втория ред минути решиха преди време, че няма смисъл да се изписва, защото никой нямало да чака втория влак.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Аз чакам докато не дойде номерен състав и за мен не би било излишно да виждам кога идва и вторият влак.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline danny

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Идва един друг голям проблем за мен и софийския транспорт:
Супер неадекватно е такова яко делене на видовете транспорт. Защо метрото седи толкова в страни от ЦГМ??? Това е неадекватно. Дори в интерактивната карта в сайта на ЦГМ не фигурира, че има метро. Метрото трябва да се визуализира ведно с целия градски транспорт. Та дори за откриването на М3 няма думичка в секцията "Новини" в сайта на ЦГМ.

Вече го има на интерактивната карта, дори разделено на 4 линии, нищо че в разписанията все още пише М1-М2

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Приятелката ми е видяла нова табела на СУ. Обаче явно електронните табла още не са ги оправили с М1/М4  :D
« Last Edit: 08.09.2020, 14:02:55 by hitar_potter »
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Не само екрана, но и на електронните табели на влаковете няма такова животно М4. Както пък на 3 диаметър няма такова чудо М3, а L3. :D

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Така става, когато някой си вре носа, там където не му е работа и после има претенции, че така се оправяло всичко.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Това с М4 ми се струва лична хрумка на ония самозванци дето се спасяват. И в момента същите правят едно, Метрополитен прави друго, явно че не си говорят много и става манджа с грозде.

А иначе- метрото е редно да бъде ведно с цялото ЦГМ, най-вече откъм визуална и информационна "опаковка". Супер куцо е това умишлено разделяне... Единственото което ми харесва в метрото са хубавите записи (като звук) на гласовото оповестяване. Пъти по-изпипано от един друг самозванко.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Това с М4 ми се струва лична хрумка на ония самозванци дето се спасяват. И в момента същите правят едно, Метрополитен прави друго, явно че не си говорят много и става манджа с грозде.

А иначе- метрото е редно да бъде ведно с цялото ЦГМ, най-вече откъм визуална и информационна "опаковка". Супер куцо е това умишлено разделяне... Единственото което ми харесва в метрото са хубавите записи (като звук) на гласовото оповестяване. Пъти по-изпипано от един друг самозванко.

„Самозванци“, „самозванко“, ама с всичките си косури работата им е по-професионално свършена от тази на ЦГМ/Метрополитен.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Аз като цяло не видях разлика от качеството на информационното обслужване от Метрополитен и спасяващите се.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Днес цял ден монтират табели на СУ, а аз уцелих точно момента, в който затвориха за малко прохода с бягащите пътеки, за да монтират.
Във влаковете не се оповестява нищо за новата линия - нито на НДК, нито на СУ.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Да видим какво са свършили от Спаси София:


На станция НДК са поставени новите табели. Само на две места има следното:

Информацията за връзката с диаметър 3 е много дребна и едва забелжима. Никъде другаде, освен тези две места, в цялата станция няма табела, която да показва накъде е третата линия. Браво!!!

Да коментираме и самите табели. Те съдържат съвсем различна информация. Половината е за направленията, която се обслужват на тази станция (Обеля и Витоша), другата половина е за връзката към линия 3. И въпреки това, няма никакъв визуален контраст между тези два коренно различни видове информация. Ами как да има като всичко е решено в различни нюанси на синьото и зеленото??? На бял фон! Надписите на английски Obelya и Vitosha не се различават! Трябваше информацията за връзката да с други, контрастни цветове, за да се набива на очи. Ама аз не ги разбирам тези неща. Аз не съм велик дизайнер, оценен от световни влогъри!

Чак над стълбището има още една табела с информация за връзката с линия 3:

Тя не се вижда от перона и страда от същия проблем - няма никакъв контраст на информацията за връзката.


Какво имаме в другата посока?

На лай... приятно кафяв фон имаме информация, че натам е НДК, докъдето можем да стигнем чрез изходи от 6 до 11. ФАЛ! Изходи 10 и 11 всъщност не водят до двореца, защото те са на пл. Баба Неделя.

На следващата табела имаме опит за замазване на ситуацията:

Тук вече пише, че за НДК трябва да ползваме изходи от 6 до 9 (аз бих поспорил дали изход 7 води до двореца, ама да не изпадаме в такива дребнавости). Ама сега нещо изпуснахме изход 10, при условие, че на дясната табела има достатъчно място.

А и между другото, баба трябва да е с главна буква, тъй като това е името на площада. Ама трябва да сме над тези неща, нали? Важното е световно признатият дизайн (признат от влогъри).

И накрая имаме една голяма табела над подхода към касовата зона.

Тук решението е табелата да бъде видима от перона, за разлика от другата страна, където аналогичната табела е чак при нивото на касовата зона.

Тук изход 10 получава собствен сегмент. Пише, че е трамвайна спирка. Ама кои трамваи спират там - тайна!


С няколко думи - ако си на перона на старата станция НДК и не знаеш накъде е линия 3, ще ти е много трудно да се ориентираш накъде да тръгнеш.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Да видим какво са свършили от Спаси София:

Аз не съм велик дизайнер, оценен от световни влогъри!

Чак над стълбището има още една табела с информация за връзката с линия 3:

Тя не се вижда от перона и страда от същия проблем - няма никакъв контраст на информацията за връзката.


Нищо не се вижда на повечето табели. Групировката Спаси София този път е надминала себе си и е успяла да вкара цялата трансферна станция НДК в тотален хаос. След като им падне политическия чадър и се започне с поставяне на нормални табели, които не са правени от самозванци ще са нужни огромни средства да се оправят всичките бакии които са сътворили, повечето табели са цели пана и са четирицифрени суми всяка.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Между другото Спаси София получават малко над 24 хиляди лева за тази работа! В другия форум тръгнаха да се надпреварват да ги защитават, че тези пари били малко.


Ето как изглежда обратната страна на тази табела:

Тук вече нещата са приемливи.

Единственото, за което аз лично съм против, е белият фон. Според мен фонът трябва да е цветът на линията. В случая светло синьо.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Между другото Спаси София получават малко над 24 хиляди лева за тази работа! В другия форум тръгнаха да се надпреварват да ги защитават, че тези пари били малко.



Това наистина е безобразие и смърди яко. Дано се разчуе и вдигнат по медиите въпроса с това как са се уредили с този договор и как го отчитат при положение че уж са нестопанска организация. Съвсем ясно си личи схемата, как политическото им лице е уредило работа на другия член на групата и са заобиколили конкурса. В тази сума със сигурност не са включили задължението да ги поддържат актуални схемите, и след като си окачат недоразуменията ще си измият ръцете.
« Last Edit: 09.09.2020, 15:09:38 by fafan »

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Между другото тези пари са само за дизайна. Общината плаща съвсем отделно за изработката на всичките тези табели и материали.


Сетих се нещо друго по темата. Без да съм дизайнер, които иска по хилядарка на картинка, ми дойде идея за проблема с М2 и М4 на Обеля. Вярно е добре да има разграничаване между М2 и М4, за да може хората по-лесно да се ориентират, когато се прекачват от линия 3. Обаче проблемът може да се реши много лесно и ефикасно, че и стилно. В горния ляв ъгъл на схемата (в близост до станция Обеля) се слага една текстова кутийка, в която пише, че влаковете от М2 продължават по М4, без прекачване и обратното. Кутийката да е с някакъв контрастен фон. И готово. Допълнително, на летището, на централна гара и няколко други възлови станции може да има отделни пана, на които тази врътка е обяснена малко по-подробно с текст на български и английски. Допълнително може да има аудио съобщение при наближаване на Обеля, че влакът ще продължи като М2 или съответно М4. Допълнително на тия табели покрай стълбищата, май от Спаси София ги наричат модерно station count, да съдържат всички станции до края като просто при Обеля се сменя цвета и номера и има допълнително текстово поле, което съдържа информация, че там влаковете от М2 продължават по М4, без прекачване, без престой и т.н. и съответно обратното в обратната посока.
« Last Edit: 09.09.2020, 16:18:00 by petur1111 »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Сега забелязах "пл. баба Неделя". :eek:
Не знам кой Ви/им прави правописните справки, но е за смяна. И докато самото название на баба Неделя може и да е правилно с малка буква, то название на улица, площад или какъвто и да е топоним няма как да започва с малка буква. :help:

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
СС наистина този път се изложи.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
На станция НДК са поставени новите табели. Само на две места има следното:

Информацията за връзката с диаметър 3 е много дребна и едва забелжима. Никъде другаде, освен тези две места, в цялата станция няма табела, която да показва накъде е третата линия. Браво!!!
Е все пак има означение за алтернативната метролиния. Докато, ако влезеш на новата станция откъм Св.Георги, изобщо няма означения за Метролиния 2 (през перона на Метролиния 3, но все пак е връзка). Във всички трансферни станции по света има стрелки за придвижване от всеки вход към всички възможни линии. Това понякога е доста дълго - примерно Пласа Каталуня в Барселона и Деак Тер в Будапеща.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
На станция НДК са поставени новите табели. Само на две места има следното:

Информацията за връзката с диаметър 3 е много дребна и едва забелжима. Никъде другаде, освен тези две места, в цялата станция няма табела, която да показва накъде е третата линия. Браво!!!
Е все пак има означение за алтернативната метролиния.
Да, но табелите са много малки. А освен това информацията за връзка с линия 3 не е на някакъв контрастен фон (например червено, жълто, оранжево) и по този начин изобщо не привлича вниманието.

Ако някой има път към НДК I и малко свободно време - нека да постои малко на перона и да гледа слизащите как се лутат и се чудят накъде е линия 3. А може и да питате касиерката в южния вестибюл на НДК I колко хора, всеки ден, тръгват натам и после я питат накъде е линия 3.

Докато, ако влезеш на новата станция откъм Св.Георги, изобщо няма означения за Метролиния 2 (през перона на Метролиния 3, но все пак е връзка).
Тук съм напълно съгласен!

Ама толкова за 25 бона!