Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 171952 times)

Offline danny

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Ето, че вече има от новите схеми в Русичите. Уточнявам, че снимката е от състав А52 и това е над всички врати  :help: :help: :help: :help:

И в други влакове е същото положението. Абсолютно безобразие да се залепят върху индикаторите.

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
И аз го видях като се прибирах, пълен потрес. Сложено е там нещо колкото да се отчете, че е направено и има нещо сложено.  :help:
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • View Profile
    • Email
Директно върху индикаторите  :angry: Поредното безобразие на групировката Спаси София, наистина положението около тази формация става нетърпимо.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
  • ! 9060 !
    • View Profile
A52 е от последните доставки и няма как индикаторите да не работят. Пълен абсурд. А ако СС имат пръст се присъединявам към гръмките изказвания на част от другите хора тук.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1735
    • View Profile
Не е СС.
Метрополитен са решили индикаторите да не се ползват вече.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
  • ! 9060 !
    • View Profile

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 153
    • View Profile
Не е СС.
Метрополитен са решили индикаторите да не се ползват вече.
Не ги защитавай! Ясно е, техните идеи са налагат навсякъде в метрото. За почти 25 бона. Без пари!


Ето резултатът от тяхната работа:




Шрифтът е толкова малък и толкова много информация са се опитали да набият на тия табели, че НЕ СЕ ЧЕТЕ! Дори за хората с добро зрение е трудно. А какво остава за останалите.

За почти 25 бона - толкова. 

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 153
    • View Profile
Една снимка, която показва пълния провал на Спаси София:


(вход Гургулят на станция НДК)

На снимката се вижда сблъсъкът между фантазиите на спасителите и действителността.

Виждаме какво предлагат спасителите за почти 25 бона и всъщност какво искат и от какво имат нужда хората като информация. Допълнителните листове с информация са сложени от персонала на станцията според безброй многото въпроси, които са получавали от гражданите.

Ако информационната система на спасителите беше перфектна, нямаше да има нужда от допълнителни листове. Ама Спаси София няма да имат доблестта да си признаят, че са сбъркали.

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 153
    • View Profile
Я да видим колко добре са се представили спасителите по линия 3, където по техни думи, те са проектирали всичко от нулата, за разлика от линия 1 и 2, където се оправдават със заварено положение на табелите.

Това се вижда на станция Орлов мост когато слезеш откъм касовата зона:



Според тази табела в ляво е тунелът към езерото Ариана. Да, ама не. В ляво е стълбището към перона за Хаджи Димитър. А въпросният тунел към Ариана се пада зад гърба на снимащия.

Тука виждаме табелата, когато се качим от западния перон на станцията:



Според тази табела тунелът към езерото Ариана е направо. Ама с просто око се вижда, че направо е перонът за Хаджи Димитър. Всъщност тунелът за Арана се пада в ляво. Много наляво!

Ама може би Спаси София са на по-високо ниво от простосмъртните и се намират в друго измерение на висшите дизайнери, където посоките са разтегливо понятие.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3406
    • View Profile
Допълнителните листове с информация са сложени от персонала на станцията според безброй многото въпроси, които са получавали от гражданите.

Ако информационната система на спасителите беше перфектна, нямаше да има нужда от допълнителни листове. Ама Спаси София няма да имат доблестта да си признаят, че са сбъркали.

FYI "Допълнителните листовете" ги сложиха, защото все още не беше монтирана табелата горе. ;)

Правете разлика между /дизайн, цветове, шрифтове/ и /монтаж, позициониране, наименования и номерации/, защото за второто всичко минава през Метрополитен.



Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 153
    • View Profile
Допълнителните листове с информация са сложени от персонала на станцията според безброй многото въпроси, които са получавали от гражданите.

Ако информационната система на спасителите беше перфектна, нямаше да има нужда от допълнителни листове. Ама Спаси София няма да имат доблестта да си признаят, че са сбъркали.

FYI "Допълнителните листовете" ги сложиха, защото все още не беше монтирана табелата горе. ;)
Това не е вярно.

Първоначално допълнителните листове бяха набързо скалъпени и по-обикновени черно-бели листова А4, залепени с по едно парче тиксо във всеки ъгъл:

Източник - СЕГА

Допълнителните листове от моята снимка са цветни, ламинирани (очевидно с идеята да са по-дълготрайни) и ги поставиха съвсем наскоро, след като видяха, че табела само с два номера не върши работа и хората продължават да се лутат.

Правете разлика между /дизайн, цветове, шрифтове/ и /монтаж, позициониране, наименования и номерации/, защото за второто всичко минава през Метрополитен.
Тук говорим само за дизайна, а именно за това, че на "официалната" табела има само два числа, а липсват направленията, които са важна информация за хората.

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 431
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
"Надежда"-"Лозенец" си е достатъчно абсурдно, нищо, че се върти от пускането на втората линия. Сега, след като има линии от М1 до М4 (макар и не според разписанието на ЦГМ), е моментът да бъде написано "М2 "Обеля"-"Витоша".

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Нацвъкал си във всички теми за метрото и двата форума. Ясно, разбрахме че не харесваш Спаси София.
Има КЗК, Метрополитен, Столична община. Жалвай се там. Тука само ляляш.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14678
    • View Profile
    • Email
Тук говорим само за дизайна, а именно за това, че на "официалната" табела има само два числа, а липсват направленията, които са важна информация за хората.
Тук претендираш, че табелата има малко информация.
Шрифтът е толкова малък и толкова много информация са се опитали да набият на тия табели, че НЕ СЕ ЧЕТЕ! Дори за хората с добро зрение е трудно. А какво остава за останалите.
Само няколко минути по-рано пък претендираш за точно обратното - че табелите са с много информация и хората трудно ги четат. Кое от двете застъпваш или просто ей така се заяждаш?
« Last Edit: 15.09.2020, 07:35:53 by blagun »

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 530
    • View Profile
Нацвъкал си във всички теми за метрото и двата форума. Ясно, разбрахме че не харесваш Спаси София.
Има КЗК, Метрополитен, Столична община. Жалвай се там. Тука само ляляш.
Той знае, че няма какво да жалва и е решил да си мрънка тук. Или другото е че е платен трол. Едно от двете, но и при двата случая няма да отиде до която и да е комисия и тн, защото няма основание за това.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • View Profile
    • Email
че няма какво да жалва и е решил да си мрънка тук. Или другото е че е платен трол. Едно от двете, но и при двата случая няма да отиде до която и да е комисия и тн, защото няма основание за това.

Платени са само тези от Спаси София. Недоволните граждани пишат критики навсякъде напълно безплатно. А че индикаторите не се ползвали заради Метрополитен е лъжа, ако не беше изфабрикувана тази жълта линия 4 нямаше никакъв проблем индикаторите да останат в употреба. Хаосът в момента с табелите и ориентацията в метрото е пълен и причината за това трябва да се каже ясно - това е Спаси София. Забъркаха поредния скандал около себе си.



Шрифтът е толкова малък и толкова много информация са се опитали да набият на тия табели, че НЕ СЕ ЧЕТЕ! Дори за хората с добро зрение е трудно. А какво остава за останалите.

За почти 25 бона - толкова.

Най-голямата смешка в тези табели е опитът да се заменят наименованията на обектите с някакви "дизайнерски" пиктограми на кафяв фон. Супер дизайнерите от Спаси София наистина са се оляли. Вместо "изход" и "Орлов мост" с черни букви, голям шрифт и бял фон виждаме някакви цифри "6-13" без връзка с реалността  и нещо, което наподобява не знам какво, прилича на буквата H. Супер мега дизайнерското решение което не носи абсолютно никаква полезна информация на този, който го чете.
« Last Edit: 15.09.2020, 10:28:59 by fafan »

Offline danny

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Освен, че пречи на индикаторите, поставянето на тези нови схеми над вратите е абсолютно ненужно поради още причини:
1. в непосредствена близост има схема на цялото метро върху картата на града;
2. тези влакове не се движат и няма да се движат по линия 3, затова е абсолютно безсмислено да фигурира и тази линия на това място, предвид т.1

Това изцяло противоречи и на "дизайна и оформлението" (каквито всъщност няма), защото във влаковете по М3 тези схеми са шахматно, а не над всяка врата. А при номерните тази схема е значително по-малка, предвид разполагаемото място.


Вече се притеснявам като обновят гласовите съобщения, какво ни очаква там...

Online fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 663
    • View Profile
    • Email
СС на Летище София преди Н години сложиха лепенките по пода, за да упътват пътниците къде е метрото и къде са такситата. Въпрос - не може ли същата система да бъде приложена и в метрото - линии по пода, водещи от М1 към М2, М3? Линии по пода, водещи към НДК (сградата, не станцията) и още няколко забележителности и без това обозначени с кафяви пиктограми!?

И още нещо - тези огромни цифри, номериращи изходите на подлезите първо си мислих че са някакви маршрути на ГТ - толкова са големи. Да не говорим че не носят полезна информация - това не е Токио с 8 пресичащи се линии и 40 възможни изхода от метрото....
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • View Profile
    • Email
СС на Летище София преди Н години сложиха лепенките по пода, за да упътват пътниците къде е метрото и къде са такситата. Въпрос - не може ли същата система да бъде приложена и в метрото - линии по пода, водещи от М1 към М2, М3? Линии по пода, водещи към НДК (сградата, не станцията) и още няколко забележителности и без това обозначени с кафяви пиктограми!?

И още нещо - тези огромни цифри, номериращи изходите на подлезите първо си мислих че са някакви маршрути на ГТ - толкова са големи. Да не говорим че не носят полезна информация - това не е Токио с 8 пресичащи се линии и 40 възможни изхода от метрото....

Индикация по земята се износва много бързо, затова се използва на други места за упътване на временни промени - по 2-3 месеца или сега покрай Covid-19 указания къде е метър и половина. За трайни табели е неподходящо.

Номерацията на изходите е само във фантазиите на спасителните дизайнери, никой нормален човек не прави аналогия между даден изход и някаква случайно избрано число. И тук виждаме проблемът с аутсорсването на тази работа на случайни лица от типа на Спаси София - сега парите са изхарчени и няма кой да оправи нещата. Ще си приберат сумата и ще си измият ръцете.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5506
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
На мен пък това с числата ми изглежда като добра идея и няма нищо сложно да се ориентираш. Хората се учат бързо, стига да имат стимул. И за копчетата на вратите се говореше, че не можели пенсионерите да се оправят, ама си свикнаха и сега нямат проблем.

На мен всичко ми изглежда като завист, че някой, който много сте решили че мразите, е спечелил едни пари. И си ги е заработил, може би защото не си е губил времето да мрънка във форума. Това не е просто да нарисуваш 10 картинки по шаблон - тук се изисква добро познаване на станциите, вероятно доста обмисляне на цялостната концепция (нещо което преди тях липсваше), многократни съгласувания с Метрополитен (ако щете вярвайте, но със сигурност не е било просто дадат едни картинки и да се сложат веднага) и корекции. Цялата операция е била месеци работа.
Не казвам, че това, което са направили от СС е най-доброто, но все пак е по-добро от това, което имахме преди и никой друг (особено във форума) не видях да се е опитал да направи нещо по-добро.

Така че си ги мразете, не ни пречи, но не занимавайте целия форум с това. Може двамата да си ги обсъждате на ЛС например.
« Last Edit: 15.09.2020, 14:50:07 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София