Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 179317 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Според вас - ако би се превело Лъвов мост - как би било най-добре: Lions Bridge, Lion Bridge, Lion's Bridge, Lions' Bridge? Аз клоня към първия вариант :)

Lions' bridge е правилното - моста на лъвовете. Това означава и Лъвов мост...

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Или "мостът с лъвовете"? Името позволява доста интерпретации. Сравни с примерно Chain Bridge в Будапеща, Tower Bridge в Лондон и т.н.
По принцип апострофите се ползват за истинско притежание и основно от лица, а не от предмети/животни (които са неодушевени в английския)

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
А Цариградско шосе как ще се преведе - Kingstown road?
:)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
А Цариградско шосе как ще се преведе - Kingstown road?
:)

Добре звучи... в ALIAS един епизод се развива в България и топ-ултра секретния български шпионин живее на 15 Baker Str.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Защо да се превежда Лъвов мост след като е топоним, а топонимите, личните имена, имена на фирми и т.н. не се превеждат? Ние да не би да казваме "мостът с кулите" на Тауър бридж? Или "златната порта" на Голдън гейт? Или пък "народния автомобил" на Volkswagen? :)
I'll be back®

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1305
    • View Profile
А Цариградско шосе как ще се преведе - Kingstown road?
:)

Ломско шосе - Fracture Road... :)
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо! - Защото ем тека...

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Имам едно предложение. Не знам дали е за тази тема. Състои се в това.

На началото и края на тунелите за връзката между двата диаметъра да се поставят таймери с информация за това колко време остава до идването на влаковете от линията към която вървят пътниците. Даже по този начин ще спрат да излизат отляво вместо отдясно минавайки от линия 2 към линия 1, но ефекта разбира се ще бъде пътниците да не са в постоянен стрес в тунелната връзка и да търчат ли търчат, а като отидат да видят, че има цели 8 минути до влакчето.

Проблемът е твърде актуален за пътниците от линия 1 към линия 2, тъй като там интервалите са големи. Впрочем по този начин ПРОГНОЗИРАМ , че ще има отказали се да пътуват с метрото по линия 2, ако видят например, че има цели 10 минути до тяхното влакче, а им трябва да речем за 1 станция от Сердика до НДК в някой хубав топъл, слънчев ден.

Целта разбира се, не е да отказваме пътници, защото пък други, които са смятали да вървят пеша като видят, че има 3 минути ще побързат да си го хванат. Целта е удобство за пътниците. Защото виждам например, че метри преди навлизането в станция Сердика 2, чувайки идващите влакове пътниците неистово започват да търчат без да знаят дори кой влак идва...

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Вече е обсъждано в темите като идея. Но си представи, като таблото покаже 2 минути или 1. Тогава гледай пак как половин влак ще търчи и може и да стане по-лошо, особено ако са съвпаднали два или три влака... Който ще търчи, винаги ще си търчи, няма нужда зорлем да караме всички да го правят :)
I'll be back®

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Това с тунелине на Сердика, много пътуващи  не го спазват. Който си прави връзката към Младост няма никакво желание да мине през изхода, а си минава там от която стана ще си заминава. То по добре тази табела "Не е изход" да се махне. Тук вече неможе да се говори за разделяне на потоците от пътници, щото все ще се намери някой заблуден да драсне през място дето не е изхода към пероните на линия 1.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6548
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Много правилно са разделени в двата тунела потоците към МД2 и към Сердика, лошото е че всяко стадо си има по една заблудена овца и от там останалите тръгват след нея. Според мен трябва да се премести табелата на която пише "Връзка с линия 1" точно срещу ескалатора, защото като се качваш не си личи табелата ако не погледнеш в дясно. И когато виждат че пише "Не е изход" те се юрват точно по този път. Има и по сложен вариант който веднага ще премахне "заблудените овци" и това е поставянето на турникети, но в такъв случай ще стават опашки и доста по-сложно ще става. Най-добрия вариант за сега е да се премести таблелата посочваща посоката на движение, точно срещу ескалаторите.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Да -  в двата еднопосочни тунела от Сердика 1 всеки си ходи където и както им е удобно!
Днес писах на Метротполитен по тази тема и предложих да сложат персонал там и да регулират движението за 1-2 месеца докато овцете се научат, като дори при нужда да има и санкции или глоби!

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Имам едно предложение. Не знам дали е за тази тема. Състои се в това.

На началото и края на тунелите за връзката между двата диаметъра да се поставят таймери с информация за това колко време остава до идването на влаковете от линията към която вървят пътниците. Даже по този начин ще спрат да излизат отляво вместо отдясно минавайки от линия 2 към линия 1, но ефекта разбира се ще бъде пътниците да не са в постоянен стрес в тунелната връзка и да търчат ли търчат, а като отидат да видят, че има цели 8 минути до влакчето.

Проблемът е твърде актуален за пътниците от линия 1 към линия 2, тъй като там интервалите са големи. Впрочем по този начин ПРОГНОЗИРАМ , че ще има отказали се да пътуват с метрото по линия 2, ако видят например, че има цели 10 минути до тяхното влакче, а им трябва да речем за 1 станция от Сердика до НДК в някой хубав топъл, слънчев ден.

Целта разбира се, не е да отказваме пътници, защото пък други, които са смятали да вървят пеша като видят, че има 3 минути ще побързат да си го хванат. Целта е удобство за пътниците. Защото виждам например, че метри преди навлизането в станция Сердика 2, чувайки идващите влакове пътниците неистово започват да търчат без да знаят дори кой влак идва...

Между другото, в Япония (и май не само) още в касовата зала си пише след колко минути идват влаковете, така че човек може да прецени много неща - има ли смисъл да си купува билет, ако току-що е минал влак, или има по-бърза алтернатива; или пък трябва ли да бърза и да не се суети при турникетите, и т.н. и т.н.. Откъм информационно удобство, нашето метро (в което иначе съм влюбен) е ужасно назад.

На коментарите по-горе - моите мисли са от туристическо (и смислено за града), а не от националистическо естество. Ако аз съм чужденец и видя спирка Lions Bridge, ще отида да го видя и ще оставя там някой лев :) Както и да е, въпросът беше хипотетичен.  Лъвов мост по никой начин не е повече топоним от Централна гара или НДК. И двете описват някакъв обект на това място, който не е улица. Sofia University също е преведено. Естествено, имената на кварталите и улиците е глупаво да се превеждат - най-малкото никой не ги превежда (и правилно) по картите, и следователно би било грандиозно объркване. Но имената на обектите...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Да -  в двата еднопосочни тунела от Сердика 1 всеки си ходи където и както им е удобно!
Днес писах на Метротполитен по тази тема и предложих да сложат персонал там и да регулират движението за 1-2 месеца докато овцете се научат, като дори при нужда да има и санкции или глоби!

По-лесния вариант е ескалаторите да са само за нагоре, пуска се една преграда, стълбите за слизане и долу преградата разделя всичко на две чак до входа в свода и долу и горе се слагат турникети по цялата дължина. Така ще се научат и опашките няма да са кой знае колко големи.

А ако трябва да сме честни, най-лесния вариант беше връзката да се измести по-близо до стълбището към Бубанк, да е с неговата широчина и да е формат асансьор, ескалатор, две тесни стълбища ескалатор, асансьор, които да влизат в тунела без чупката. За целта е трябвало връзката да е само с 5-6 метра по-напред в тялото на станцията...
« Last Edit: 12.10.2012, 17:03:50 by boleroto »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12582
    • View Profile

По-лесния вариант е ескалаторите да са само за нагоре, пуска се една преграда, стълбите за слизане и долу преградата разделя всичко на две чак до входа в свода и долу и горе се слагат турникети по цялата дължина. Така ще се научат и опашките няма да са кой знае колко големи.
Да, но какво правим с желаещите да ползват асансьора?

Според мен е най-удачно да се сложат турникети, така че да не се смесват потоците.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
То хубаво преграда, но какво правим с асансьора?

Турникети няма също да помогнат, защото ще стане лудница и задръстване. Да вземат да ги глобяват и ще ги питам тогава аз - Българина може да се научи само като му се бръкне в джоба!

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Някой запознат ли е дали само в посока Младост 1, когато влакът е до там, се съобщава крайното направление на маршрута или това важи и за обратната посока към Сливница?

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
    • View Profile
И към Сливница също се съобщава  :)

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Тази сутрин пътувах с номерен състав, който беше до Сливница-имаше новото съобщение,защото на Сердика обяви трансфера, но до К. Величков не съобщи до къде се движи. Сигурно след това се съобщава.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2898
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Днес в Русичите:

.1. На тръгване от СУ/Опълченска не се чува никаква информация,но от изброените станции до Сердика се изпизва надпис след ,,следваща станция Сердика'' (пауза) ,,Има връзка с линия 2- Надежда-Лозенец''. Същото положение е и в МД-2.

.2. С Русич по линията Младост-Сливница. След СУ (включително) започна да се казва ,,Внимание.Вратите се затварят. Следваща станция ....  (пауза) Внимание. Влакът е до станция Младост 1''. А иначе през цялото време пише ,,Следваща станция .... (пауза) ВНИМАНИЕ. ВЛАКЪТ Е ДО СТАНЦИЯ  МЛАДОСТ 1'' Посока сливница не знам как е,но предполагам,че пак положението е същото.

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
В Русич е така, но в номерните състави, когато влакът е до Сливница не съобщава, че това му е крайната станция, въпреки  че е заложено новото съобщение. Незнам може би в номерните състави неможе да се ползва това. Незнам в тях към Младост едно дали след Сердика съобщават крайната станция. Кофти е, че когато спре влакът на Младост 1 преди казваха,че е крайна станция- сега машиниста загаси лампите набързо смотолеви пътниците да слизат и кой от къде е. :)