Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 302232 times)

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Вече не е толкова фатално, хората вече си ги знаят линиите, кое къде отива и коя станция е крайна, така че и да няма табела, те хората от Младост си ги знаят :D

Така де, не е хубаво, но вече ги научиха и не е чак такава беда, и 76 да напишат че спира на пазара едва ли някой му обръща внимание, знаят си че не спира.
То Иво е много прав. У нас, когато няма табела - значи работи. Когато има табела - не важи. Примери бол - онзи ден автобус по 73 без работещи ел. табели си се движи смело по маршрута. Една мижава хартиена показва за какво иде реч - хората си се возят. Пример - 384, целият в табели, идва на летището и спира на спирката, хората не смеят да се качат. Защо? Защото видиш ли спиркознакът, на който дори е поставена допълнителна табела, която информира за експерименталния маршрут, не бил важал. :rolleyes:

Не съм пътувал много по света, но от малкото, което съм видял, знам, че в нормалните страни, когато има табела - тя важи на 100%. Един път не ме подведе табела някъде извън тук. Но виж липсата на английски превод в Париж и българската кръв да не им се доверявам на табелите, ме подведе веднъж :D

А и друго - на К. Величков са сложили нова карта на метрото и на станцията. Дадена е с четири изхода на подлеза...   :rolleyes:
« Last Edit: 12.11.2012, 09:47:02 by difian »
I'll be back®

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Сердика 1 има нови табла, на които вече пише само "СЛЕДВАЩ ВЛАК" и има само едно поле за минути.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Сердика 1 има нови табла, на които вече пише само "СЛЕДВАЩ ВЛАК" и има само едно поле за минути.
Мда... интересно какво наложи тази промяна, да не би по този начин да искат да намалят бъговете им? :/

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Мда, да не сме Париж, където има по няколко монитора с различна информация. Първият показва идващите влакове за близо час напред с крайните им дестинации (в зависимост от разкроенията на лъча). Вторият показва точно на кои станции ще спира идващият сега влак. Разбира се и показаното време както на идването, така и на пристигането на крайна станция е реално и не се променя по три пъти само докато чакаме влака.

Хайде, там мащабите са доста по-големи, но за метрополитен, който претендира европейско ниво, такива продължаващи с месеци проблеми са... но комЕнт, както казваше Славков.
I'll be back®

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Сердика 1 има нови табла, на които вече пише само "СЛЕДВАЩ ВЛАК" и има само едно поле за минути.
Това е много тъпо решение - двете полета можеше да бъдат използвани за минутите до влак по различни дестинации: Сливница/Баучер, а в бъдеще - Аерогара/Младост 4.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Да не говорим, че дават представа за интервала между влаковете, което е доста полезно в някои случаи...
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Причината е ясна - като има "компутер" който прави проблеми "компутера" се маха и проблеми няма вече. Така би го решил проблема Вуте. Да не говорим, че и до сега информацията която предлагаха тези табла беше скромна, да се намалява още повече е достойно за подигравки.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Това да сменят часовниците по станциите е изключителна малоумщина! Да бяха лепнали фолио на долния сектор, вместо да наливат пари за глупости...
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Преди седмица написах един мейл на Метрополитен относно сменените табла на Сердика-1:
Quote
Здравейте!

Забелязах, че от една седмица таблата на МС Сердика-1 са сменени и вече показват само първия пристигащ влак. Считам, че това е по-скоро неудобство за пътниците, тъй като в момента имаме 2 линии и пътниците няма да знаят колко време остава до втория влак. Предполагам, че това е направено с цел намаляване на грешките на таблата, но промяната е по-скоро отрицателна.
Смятам, че по-полезно на трансферните станции е да има по-подробни табла, които да показват и маршрута на пристигащия влак. Също така, ако има техническа възможност, няма да е лошо да има табла в коридора между МС Сердика-1 и 2, така хората ще могат да видят и да преценят дали да бързат за съответния влак.
Друго улеснение за пътниците би било монтирането на електронни табла пред касите, така пътниците ще могат да преценят дали да закупуват билет и да влизат в метростанцията, особено в извънпиковите часове или в случай на авария.
Освен това ще е полезно ескалаторите и траволаторите да се маркират с жълта линия посредата, така че от дясно да стоят, а отляво да се движат пътниците, ще бъде доста улеснено движението, особено по натоварените станции.

Ще съм Ви признателен, ако реализирате някое от горните ми предложения.

С уважение и с пожелание за спорна работа,

И отговорът, който получих днес прикачам отдолу, нищо обаче не се споменава за предложението ми да се маркират ескалаторите:

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Преди няколко дена се возих в един от последно доставените влакове. Не му запомних номера обаче, може би А38, вагонът съм почти сигурен, че беше 2041. Та до една от вратите имаше указание за безопасно ползване на метрото от страна на пътниците. За съжаление не можах да го прочета цялото, тъй като го видях доста късно, предполагам, че и едва ли повече от 10% от пътуващите биха обърнали внимание на това.
Направи ми добро впечатление обаче, че в една от точките беше засегнато пътуването с ескалаторите, т.е. хората да седят от дясно, за да могат да бъдат изпреварвани отляво.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Да до колкото знам тези лепенки ще се размножат и в другите състави. Това до колкото видях е указания за безопасно използване на метрото. Като цяло хубаво са го написали. :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
За съжаление не можах да го прочета цялото, тъй като го видях доста късно, предполагам, че и едва ли повече от 10% от пътуващите биха обърнали внимание на това.
Направи ми добро впечатление обаче, че в една от точките беше засегнато пътуването с ескалаторите, т.е. хората да седят от дясно, за да могат да бъдат изпреварвани отляво.
Няма никакъв смисъл от такива указания, дето няма кой да ги чете, истината е маркировка и табели. Полицаите, които в момента си го местят от единия в другия крачол, също биха могли да помагат при излизането на тълпите от хора от станциите.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Ето ги и въпросните схеми. Те са резделени на наколко части:

- На входове/изходи на станции (1 подточка)
- На асансьори/платформи (2 подточки)
- На ескалатофи/подвижни пътечки (6 подточки)
- На пероните (4 подточки)
- Във вагоните (6 подточки)

На територията на метрото се забранява: (9 подточки)

Уведомете длъжностните лица на метрото и изпълнявайте техните указания в случаите на: (2 подточки)



« Last Edit: 21.12.2012, 12:03:48 by Neronov »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В картинки да беше обяснено, щеше да е по-добре. Това, докато се прочете, ще имаш възможност и да възкръстнеш няколко пъти...

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Само да отбележа,че това е само на някои врати,не на всички.
« Last Edit: 21.12.2012, 12:40:23 by Neronov »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
В картинки да беше обяснено, щеше да е по-добре. Това, докато се прочете, ще имаш възможност и да възкръстнеш няколко пъти...
Същата работа като наредбата за превоз на пътници в ГТ..., седи си разлепена във всички возила, но никой не я чете.  :D

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Ето инструкциите в по-близък план :  :)  :arrow:

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Айде като филолог да кажа, че има изключителни тъпизми в тая наредба...

-Да не се обляга на вратите на вагоните
-Да се държи за приспособените за това места във вагоните


Употребата на възвратни глаголи в неутрални форми звучи изключително тъпо и двусмислено - все едно да не облягаме нещо върху вратите или трябва да държим нещото за приспособените места... Един подлог върши чудесна работа:

-Пътниците да не се облягат на вратите на вагоните
-Пътниците да се държат на за приспособените за това  места във вагоните


Или самата наредба да започва с текст: "При ползване на метрото пътниците са длъжни да: това, това и това"
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
+1
Ех, че се посмях тази вечер. :D :D :D