Author Topic: Седемте нови тролейбуса "МАН" в София  (Read 79717 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Знаех си.  Още в първия ден като се качих в Граф и Щифт-овете веднага забелязах поразителната прилика с ДАК-Чавдара и по-точно с каросериите,само 2-3 дни преди това се бях возил на ДАК-Чавдар в Перник.Дори и задното чело на каросерията май е 100% еднакво,има го и същият теглич отзад.Значи в действителност е възможно да са използвани 2 еднакви каросерии на МАН за Граф и Щифт и ДАК-Чавдар,като после всеки от двата завода-австрийският и нашият сме си ги довършили по различен начин.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Само да вметна, че се произнася Греф, а не Граф - GRÄF.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: conecto
Само да вметна, че се произнася Греф, а не Граф - GRÄF.
Хмм....И каква е логиката да е Греф, а не Граф, че не схващам ?  

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
в немския език има 4 допълнителни букви към стандартната латинска азбука:
ß /"шарфес ес" или "ес цет"/ - същото е като два последователни S /SS/. съдържа се в някои думи, преди реформата от 1999-та година беше по-широко застъпена в правописа, но тенденцията е да се измести от SS
ä /а умлат/ - записва се неофициално също и като AE, произнася се като звук е /затова и правилноо произнасяне на марката е Греф Унд Щифт, но побългарено е Граф И Щифт/
ö /о умлат/ - записва се неофициално също и като ОE, някаква смесица между ю и ьо. в българския език нямаме татъкв звук, за това няма как по-просто да го обясня за незапознати с немската реч
ü /у умлат/ - записва се неофициално също и като UE, на български най- се доближава до звука Ю

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
Хмм....И каква е логиката да е Греф, а не Граф, че не схващам ?  
[/size]Ти не учеше ли немска филология? На някои тролеи е запазена емблемата отпред и си пише GRÄF & STIFT.
« Last Edit: 28.01.2007, 10:06:22 by conecto »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Точно така - правилното е Греф но на мен ми е по-звучно Граф и си го произнасям така.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: conecto

Ти не учеше ли немска филология? На някои тролеи е запазена емблемата отпред и си пише GRÄF & STIFT.
Еми щом пише GRÄF & STIFT, значи наистина се чете "е". Просто се чудeх откъде идва това GRÄF и какво значи...но сега видях, че това са основателите на фирмата: Franz, Heinrich и Carl Gräf и инвеститорът Wilhelm Stift

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Граф ни звучи сигурно по-добре заради връзата с телеграф-жици-тролей
 Иначе за термостата не винаги е удобно, защото постоянно се включва и изключва заради многото спирки.И не знам това дали не екофти за самите  печки.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Quote from: conecto
А дали ще ги пребоядисат в някакъв по-свеж цвят, това червено лично на мен не ми харесва. Всъщност сигурно веднага ще се намерят мераклии да рекламират върху тях.
Забелязахте ли, колко назад е изнесен задният мост?
conecto се оказа прав за рекламите върху новите тролейбуси,близо половин година преди да ги пуснат на линия
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ivo
conecto се оказа прав за рекламите върху новите тролейбуси,близо половин година преди да ги пуснат на линия
[/size]Хвърлям боб от време на време  
« Last Edit: 03.02.2007, 01:14:01 by conecto »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Яд ме е че не ги боядисаха както Икарусите. Липсва им самоличност така. Всеки град трябва да има цветове за ГТ. Кобрите примерно със иснята разцветка изглеждат прекрасно. Трябва и всики ТМ да изглеждат като 900М срията в началото... Така се постига идентичност на транспорта. Така се създава да неречем традиция, и изглежда много приятно,
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Наистина странно как им е хрумнало точно покрива да го боядисат в жълто, трябваше долу да има жълта ивица, като на другите.
А знаете ли предишните инвентарни номера на Мановете - тези, с които са били в Инсбрук. Направи ми впечатление, че отвътре над всяка врата има червени лепенки, показващи мястото за изход, върху които е написано с маркер трицифрено число (80Х). Това не са ли били старите им инв. номера?

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
1801 – (807)
1802 – (801)
1803 – (815)
1804 – (814)
1805 – (805)
1806 – (816)
1807 – (802)
1808 – (810)

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Да, същите са, мерси

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Яд ме е че не ги боядисаха както Икарусите. Липсва им самоличност така. Всеки град трябва да има цветове за ГТ. Кобрите примерно със иснята разцветка изглеждат прекрасно. Трябва и всики ТМ да изглеждат като 900М срията в началото... Така се постига идентичност на транспорта. Така се създава да неречем традиция, и изглежда много приятно,
На мен пък повече ми харесва да има разнообразие. Най-малкото става по-шаренко, а и по-лесно може да се запомнят отделните коли по някакъв критерий (в случая цвета  ) Но нашите реклами и като монтаж, и като цветове са под всякаква критика.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Quote from: tiristor
На мен пък повече ми харесва да има разнообразие. Най-малкото става по-шаренко, а и по-лесно може да се запомнят отделните коли по някакъв критерий (в случая цвета  ) Но нашите реклами и като монтаж, и като цветове са под всякаква критика.


Аз го под презункцията, че виж една виена МГТ си е с точно определен цвят и никой не може да му пречи. Всеки е с цветовата асоциация, че МПС-то е с предимство. БУС лентата си е бус лента и пиле не може да фръкне. Ма там и драйвърите са драйвъри. Не се моткат, а пържат до 50 след светофарите моентално.
« Last Edit: 07.02.2007, 22:08:16 by NiGhtPiSH »
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
презункцията
[/size]
презумпция

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
а защо едното от стъклата на 1806 е с плексиглас

Тук можете да намерите повече информация относно затварянето на тролейбесното движение в Инсбрук, а най-долу има и видео. Става въпрос за това, че в Инсбрук за втори път затварят тролейбусното движение след 29.2.1976, второто пущане е на 18.12.1988г.
http://dopravni.net/view.php?cisloclanku=2007020113
« Last Edit: 09.02.2007, 20:10:01 by maniak »

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: maniak
а защо едното от стъклата на 1806 е с плексиглас
поддръжката му е ужасна - липсва седалка, първата врата е овързана с въжета...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Quote from: maniak
а защо едното от стъклата на 1806 е с плексиглас
той май така си беше още като дойде-най-задното стъкло,в предната част отляво е с плексиглас.Поне аз откакто го помня,все си е така.Абе толкова ли неможе да се смени едно стъкло,вече ще станат 2 месеца с тоя плексиглас.
А от снимките от Инсбрук съм виждал,че имат и от по-новите модели тролейбуси на МАН-съчленени нископодови,след като си закриват тролебусното движение,защо не ни ги дадат на нас,ще са идеални за нас.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР