Author Topic: Метродепа  (Read 54067 times)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Метродепа
« Reply #140 on: 25.08.2015, 17:04:28 »
Аз останах с впечатление, че този проект е дипломната работа на Митко, а не официалният проект?

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Метродепа
« Reply #141 on: 29.08.2015, 00:49:00 »
Последно, това официалният проект за депото ли е или дипломната работа на съфорумник?
vasko - оригиналът! :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #142 on: 14.10.2015, 09:38:03 »
Последно, това официалният проект за депото ли е или дипломната работа на съфорумник?
Официален проект на Метропроект Прага. В дипломната ми работа само предагах да е там. Аз съм урбанист, а не инженер, за да правя инженерни проекти! ;)

Offline NoraPavlova

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Метродепа
« Reply #143 on: 04.02.2016, 21:10:42 »
То като влезеш във нашето и си все едно в машина на времето - антики.....

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #144 on: 23.03.2016, 09:54:25 »
Обявиха търга за метродепо "Земляне" 58 милиона лева

Quote from: Градът.бг
"Метрополитен" ЕАД обяви търг за изграждането на метродепото "Земляне". Той е част от проекта за разширение на метрото в София, Трета метролиния - "Бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - Централна градска част - жк "Овча купел", етап 1.

Метродепо "Земляне" се разполага в част от територията на автобусен гараж "Земляне", през която преминава основното трасе на метрото от трета метролиния - между МС14 и МС15. Връзката на метродепото с основното метротрасе на трети метродиаметър се осъществява чрез две стрелки. Достъпът до гаражното и ремонтното хале е чрез коловозно развитие и стрелки. В рамките на метродепото са предвидени:

-Гаражно хале за 26 влака с дължина 80 м с бояджийно отделение и струг за репрофилиране на колелата на влака без демонтаж,
-Ремонтно хале на две нива – първо ниво с 4 коловоза, от които един за разполагане на демонтираните за ремонт талиги, оборудвано с два портални крана, и второ ниво, където се разполагат складове, работилници, лаборатории, санитарно-битови помещения
-Административна сграда с технически, служебни помещения и такива за нощувка на дежурните машинисти на последния етаж
-Гараж за служебните специализирани автомобили с гаражна площ и зона за ремонт
-Останалите помещения са котелно, трафопост, открити складови площи, автобусен паркинг-проход.

Поръчката обхваща проектиране, строителство и технологично оборудване на метродепо "Земляне" с подобекти:

• Ремонтно хале
Застроена площ – 3 672м2
Дължина – 106,80 м
Ширина – променлива от 37,20м до 32,70м
Нива – 2
Основното ниво включва: три коловоза с три ремонтни канала и един коловоз за талиги, технически помещения – Компресорно, Пантограф, Механично, Пневматично, Резервни части, Заваръчно, Шлосерно, Зареждане електрокари, Инструментална, Акумулаторно, Дестилаторно, Котелно.
Второто ниво е със застроена площ 940м2 и включва: открит обслужващ коридор и едностранно разположени помещения към него, две стълбища и подемник.
Помещенията са: Лаборатории, Ел. ремонти, Резервни части електро и електроника, Ремонт ел. оборудване и Лагерно, както и помещения за персонала. Носеща конструкция – стоманобетонна, сглобяема, покривна конструкция от предв. напрегнати греди с Т-образно напречно сечение.

• Гаражно хале
Застроена площ – 11 678 м2 Дължина – 171,80 м Ширина – 68 м
Включва: 13 коловоза с дължина 163,40м, като първи и втори коловоз са без ремонтни канали, а от трети до тринадесети - със средни канали за ремонт с дълбочина 160 см.
Между коловози 2-3, 3-4, 5-6, 7-8, 8-9, 10-11 и 12-13 са разположени 7 адлъжни платформи на кота +1,05 и естакади на кота +3,60, окачени към покривната конструкция и обезопасени по цялата дължина на влака. Под надлъжните платформи са разположени работните платформи (на кота -1,15). На първи коловоз се разполага канален струг за репрофилиране на колелата на влака и бояджийска камера. Носеща конструкция – стоманобетонна, сглобяема, покривна конструкция от предварително напрегнати греди с Т-образно напречно сечение.

• Котелно – сграда за разполагане на инсталациите за отопление и вентилация на Ремонтно и Гаражно халета:
Застроена площ – 142 м2 Конструкция – като на гаражното хале.

• Административна сграда
Застроена площ – 961м2
Разгъната застроена площ – 2 734м2
Етажи – един полуподземен и три надземни, както следва:
Сутерен /полуподземен етаж/, първи и втори надземен етаж – 961м2;
Трети надземен етаж – 812м2.
Носеща конструкция – монолитен стоманобетон.

• Автомобилен гараж за специализирани автомобили
Застроена площ – 341,20м2
Носеща конструкция – стоманобетонна, сглобяема.
Основен обем – 313м2 – зала на гаража, ремонтен канал /ширина 1,0м, дължина 12,05м, дълбочина 1,5м/. Оставащ обем – 18,5м2 – включва битови помещения за работниците.

• Автобусен паркинг-проход
Предназначение – подлез, осигуряващ преминаването и паркирането на автобуси под нивото на метродепото и връзката между двете части на автобусен гараж "Земляне". Разположение – под коловозното развитие за метродепото.
Размери на подлеза – 95м/47м
Подходи – две входно-изходни рампи с наклон 7%, оградени от подпорни стени с височина от 2 до 6 метра.
Носеща конструкция – монолитна, стоманобетонна. В обхвата на поръчката се включват още:

• Проектиране и строителство на подпорни стени и ограда
Носеща конструкция подпорни стени – монолитна, стоманобетонна Размери – 5 типа с променлива височина /от 2 до 5 метра/ Ограда върху подпорните стени - масивна, от зидария, обрамчена със стоманобетонови елементи, с обща височина /на подпорната стена и оградата/ откъм страната на метродепото – 250 см.

• Проектиране и изпълнение на релсов път.
-Коловози с канал в гаражно хале и коловозно развитие пред него – 13 бр. -Коловози с канал в ремонтно хале и коловозно развитие пред него – 3 бр. и 1 коловоз за талиги;
-Коловоз за влака "топъл резерв";
-Изтеглителен коловоз за извършване на маневри в депото;
- Коловоз с автоматична мивка;
-Участък за гариране на специализирана техника за поддържане и ремонт на железния път.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #145 on: 23.03.2016, 14:48:07 »
Как ви се струва идеята от това депо да се прокара служебен коловоз 1435 мм до Трамкар и да се отвори един портал на задната ограда на ул. Хайдушка поляна?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #146 on: 23.03.2016, 15:31:45 »
И какво ще помогне този коловоз? Освен това със сигурност ще трябват отчуждения, които предвид мястото ще излезнат златни.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #147 on: 23.03.2016, 16:13:50 »
По него ще могат да се прехвърлят широкорелсови трамваи от депо Искър нощно време - по ул. 5001, по жп мрежата до новата връзка в района на гара Подуяне и по трасето на МД3 до депото. За отчуждения и дума не може да става, трасето попада изцяло на територията на гараж Земляне и общинска улица. Става дума за 310 метра единичен коловоз, от които 160 метра естакада.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #148 on: 23.03.2016, 19:39:44 »
Това, по принцип като идея не е лошо, но все пак, как ще бъдат влачени от Искър до връзката с метромрежата?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Метродепа
« Reply #149 on: 23.03.2016, 19:44:32 »
Метрополитен и Електротранспорт София са две отделни дружества с две отделни инфраструктури. Все едно трамваите от 1435 мм да ги пускаме по ж.п. мрежата. Може да изглежда удобно и лесно, но на практика няма как да го видим това.  :) Да не говорим и че тази естакада трябва да си я плаща СЕ или СО, а пари знаете че няма.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #150 on: 24.03.2016, 01:03:44 »
Това, по принцип като идея не е лошо, но все пак, как ще бъдат влачени от Искър до връзката с метромрежата?

На дизел. Например от маневрения локомотив на Метрополитен ЕАД.

Метрополитен и Електротранспорт София са две отделни дружества с две отделни инфраструктури. Все едно трамваите от 1435 мм да ги пускаме по ж.п. мрежата. Може да изглежда удобно и лесно, но на практика няма как да го видим това.  :) Да не говорим и че тази естакада трябва да си я плаща СЕ или СО, а пари знаете че няма.

160 метра естакада ще е със сигурност много, много по-евтина от преустройство на километри трасе на 1435 мм за да се върже съществуващата нормалнорелсова мрежа с Трамкар. И БДЖ и Метрополитен са отделни структури и въпреки това се предвиждат служебни връзки между двете. Тях кой ги финансира?
« Last Edit: 24.03.2016, 01:06:39 by fafan »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Метродепа
« Reply #151 on: 24.03.2016, 02:50:48 »
През железницата се вкарват влаковете и консумативи за метрото. То няма общо с трамваите.
И кому е нужна директна връзка на трамваите в тази част на София с МД 3 и Трамкар? И сега карат вагони в Трамкар и нямат проблеми с това.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #152 on: 24.03.2016, 10:53:06 »
И сега карат вагони в Трамкар

И как ги карат сега?

и нямат проблеми с това.

Явно има някакъв проблем, иначе нямаше да им хрумва да проектират новото трасе по Борис III за 1435 мм...
« Last Edit: 24.03.2016, 10:57:23 by fafan »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Метродепа
« Reply #153 on: 24.03.2016, 10:54:45 »
На самоход или теглене до Красна, от там на колички до Трамкар. И тази практика я има от както правят ремонти на нормалнорелсовите в завода.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #154 on: 24.03.2016, 11:07:22 »
Явно има някакъв проблем, иначе нямаше да им хрумва да проектират новото трасе по Борис III за 1435 мм...

Къде го видя това? Има идея за рехабилитация, не за промяна на междурелсие. Освен това никъде не се съобщава за рехабилитация на други трасета с цел свързване с наличната нормалнорелсова мрежа.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #155 on: 24.03.2016, 11:34:14 »
По него ще могат да се прехвърлят широкорелсови трамваи от депо Искър нощно време - по ул. 5001, по жп мрежата до новата връзка в района на гара Подуяне и по трасето на МД3 до депото.
От искърските трамваи само Дюваг могат да се движат по ЖП или метро линия, а те са на доизживяване. Останалите не могат, така че такава връзка с нищо няма да е полезна.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #156 on: 24.03.2016, 12:38:34 »
От искърските трамваи само Дюваг могат да се движат по ЖП или метро линия, а те са на доизживяване. Останалите не могат, така че такава връзка с нищо няма да е полезна.

Защо?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #157 on: 24.03.2016, 12:40:38 »
До колкото знам бандажите им не са подходящи за движение по ЖП мрежата.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #158 on: 24.03.2016, 13:15:19 »
Къде го видя това? Има идея за рехабилитация, не за промяна на междурелсие. Освен това никъде не се съобщава за рехабилитация на други трасета с цел свързване с наличната нормалнорелсова мрежа.

Беше споменато в техническото задание и Диков също говореше за това, но това не е по темата.  Явно в дългосрочен план имат такава идея.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Метродепа
« Reply #159 on: 02.04.2016, 10:07:50 »
До колкото знам бандажите им не са подходящи за движение по ЖП мрежата.

И аз така знам, профила и дебелината на бандажите са такива че не стават за движение по националната ж.п. мрежа, и е възможно да дерайлират, бандажите са много тънки. Докато при Дювазите бандажите са дебели и могат да се движат по националната ж.п. мрежа.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР