Author Topic: Подвижният състав в Перник  (Read 173035 times)

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #560 on: 11.08.2012, 19:01:29 »
Днес по линиите:

15 - не съм виждал
17 - 222
20 - 204, 215, 110

freepigeon, знаеш ли къде карат тролеите след като ги бракуват - имам предвид дали първо ги смачкват и къде?
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1118
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #561 on: 11.08.2012, 20:31:24 »
freepigeon, знаеш ли къде карат тролеите след като ги бракуват - имам предвид дали първо ги смачкват и къде?

Практиката показва, че първо чупят стъклата, измъкват уплътнения, режат според вида метал и така получените купчини ги предават на вторични суровини. Друг вариант е да се предаде цял като има отбив от цената.

http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3100.msg263898#msg263898
Ето линк към снимки на колега от форума от такова събитие

първите 2 снимки от този пост показват какво остава от 2 ЗиУ-та след рязане

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #562 on: 11.08.2012, 21:57:35 »
Днес по линиите:

15 - не съм виждал
17 - 222
20 - 204, 215, 110

Днес е почивен ден и целия квартал Тева е обслужван от една единствена мотриса по линия 10 целодневно - няма как да видиш 15 защото просто линията се движи само в делничните дни.

Иначе днес само десетки съм виждал:

*10 първа смяна - 225;
*10 втора смяна - 213.

Може би само зимата е така.  :neznam: Но брат ми каза, че зимата като е бил в него са го заболели ушите.

Шума не е толкова неприятен колкото плашещ и силен. Не идва от мотора или от друго а от окачването на задния мост.При всяка неравност на асфалтовата настилка задния мост се удря със страшна сила в нещо твърдо издавайки плашещ оглушителен звук и гадно чукане от което и пломбите може да ти паднат.Явно че ако има някакви пружини в окачването му липсват те и няма нищо което да поема колебанието в позицията на колелетата - те се удрят директно в каросерията или нещо което е предвидено да поема ударите.Не знам на Църква как е но на Тева този тролей не бива да припарва - ямите на втората спирка ще му е*ат майката на задния мост. На вътрешноградската магистрала няма дупки и той си е идеален за там да си джитка :crazy:


freepigeon, знаеш ли къде карат тролеите след като ги бракуват - имам предвид дали първо ги смачкват и къде?

Еее що за перничанин си ти  :laugh: (шегувам се да не се засегнеш) Тролейбусното депо е на 500 метра от Стомана - и с бутане с ръце ако искат могат да пратят бракуваните тролейки в пещта без да се налага да се извършват гореспоменатите от колегата дълги процедури на рязане подготвяне и тн. Просто им свалят прозорците,седалките,всички резервни използваеми части и коша се кара в Стомана. Мир на прахта им:angel:

Offline vesko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #563 on: 11.08.2012, 22:12:11 »
Днес видях:
10-213
17-202 222
20-204 215 110

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #564 on: 11.08.2012, 23:00:13 »
Днес видях:
10-213
17-202 222
20-204 215 110

Няма да мирясат докато 204 не се запали  :rolleyes: При 5 тролея на линия в целия град 204 пръв сред първите  :help:

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #565 on: 12.08.2012, 10:48:10 »
Може би само зимата е така.  :neznam: Но брат ми каза, че зимата като е бил в него са го заболели ушите.

freepigeon, знаеш ли къде карат тролеите след като ги бракуват - имам предвид дали първо ги смачкват и къде?

Еее що за перничанин си ти  :laugh: (шегувам се да не се засегнеш) Тролейбусното депо е на 500 метра от Стомана

Разбира се, че знам къде е Стомана.  :D Просто исках да попитам какво правят първо с тролейбусите.  ;)
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline vesko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #566 on: 12.08.2012, 22:32:33 »
Днес единствено видях на линия 110 по 17 с нова табела и 223 по 20 :)

Offline vesko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #567 on: 13.08.2012, 13:51:46 »
Честито 219 излиза на линия в края на този месец(август) :fan: :fan: :fan:

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #568 on: 13.08.2012, 15:54:13 »
Честито 219 излиза на линия в края на този месец(август) :fan: :fan: :fan:

Чудесно! Откъде разбра?  :rolleyes:
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 664
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #569 on: 13.08.2012, 17:49:47 »
А някой да снима 119?
Never let your dreams down!

Offline vesko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #570 on: 13.08.2012, 20:12:25 »
Днес видях
15-217
17-202 119
20-215 222 110

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #571 on: 13.08.2012, 20:25:57 »
Веско, не разбрахме откъде си научил че 219 ще излиза към края на месеца?  :/
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline vesko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #572 on: 13.08.2012, 22:33:29 »
От уважаемият директор Шаламанов :D

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4313
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #573 on: 13.08.2012, 22:40:42 »
Абе стига и вие го тормозихте човека! Не може да смогне да отговаря на всички питания.  :D И все пак, учтивостта си има граници, накрая може да спре да отговаря. И без това е истинско чудо и манна небесна, че директор отговаря на запитвания. Аз колкото и въпроси да съм пращал до транспортни фирми нито един отговор не съм получил. Явно човекът си е забележителен.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6494
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #574 on: 14.08.2012, 11:12:10 »
Заедно с всички - и аз реших да дам малко съвет как да се подобри скоростта на движение на тролейбусите в град. Отговорът беше доста странен за мен и започвам да се съмнявам дали точно директорът отговаря или някоя млада секретарка.
Ето предложението ми:

Здравейте!
Виждам, че се опитвате да подобрите качеството на тролейбусната услуга в Перник и да възродите този вид екологичен транспорт.
Реших да Ви дам съвет как със сравнително малко финанси да повишите скоростта на движение на тролеите.

София започна поетапно от края на 90-те години да подменя плъзгачите на токовземателите, както и самите токовзематели на тролейбусите. Това беше породено основно от голямата нестабилност на плъзгача при преминаване през кръстовки и стрелки. Първоначално се мислеше, че стрелките са проблем, но в последствие се разбра, при продължително наблюдение, че плъзгачите "играят" сериозно при преминаването през тях и при най-малката неравност или изхабяване на стрелката се получаваше искрене, а при скорости над 10 км/ч почти винаги токовземателя "хвърляше".
Поетапно започна подмяната на допотопните руски и старите чешки плъзгачи с такива от нов тип, копие на нов чешки плъзгач, но с по-плитка чашка, тъй като българските стрелки са по-плитки, спрямо чешките и западните въобще, тъй като са проектирани за по-ниски скорости на движение през тях.
Ето и няколко снимки:
- две снимки на оригинални нови чешки плъзгачи:
http://gtsofia.info/oldsite/viewpic.php?pic=16914
http://gtsofia.info/oldsite/viewpic.php?pic=16867

-снимка на модифицирано копие на чешки плъзгач, с който са оборудвани 100 % от всички Икаруси в София:
http://gtsofia.info/oldsite/viewpic.php?pic=1595

Поетапно започна и подмяната на всички стоманени токовзематели с нови алуминиеви или такива от фибростъкло. Това подобри значително преминаването през криви и остри завои на кръстовища, редуцирайки значително вибрациите ("клатенето") на токовземателите и мрежата.
Нови токовзематели са монтирани и се експлоатират успешно върху станоци от ЗИУ и ДАК, тъй като на част от Икарусите оригиналните са подменени при дефектирането им.
Ето снимка на тролей Икарус с нови токовзематели:
http://gtsofia.info/oldsite/viewpic.php?pic=8194

За пример мога да ви дам и гр. Будапеща, където успешно експлоатират ЗИУ с подменени токовзематели и плъзгачи със същите скорости както експлоатират и Икарус.

Като цяло, комбинацията от нови токовзематели и плъзгачи подобри значително експлоатационната скорост на тролейбусите в София. Добави голяма стабилност при движение с висока скорост, независимо от неравностите по контактната мрежа. При добре опънати стрелки на практика се достигат скорости от 30 км/ч на преминаване, стига ъгълът на отклонение да го позволява (да не е голям). Преминаването през кръстовки се извършва дори и със скорости над 40 км/ч безпроблемно, което значително скъсява престоят на превозното средство в обсега на кръстовището.
Затова, горещо Ви препоръчвам да подмените на първо време плъзгачите, а постепенно и токовземателите на всички тролейбуси в града, за да се повиши експлоатационната скорост на тролейбусите, а оттам и комфорта на пътуване.


Ето го и краткият отговор, който определено не е верен:

Здравейте.

Благодарим ви за предложението, но нашата контактна мрежа не е като софийската и би се получил обратния ефект.

----

Това определено не е вярно. Доколкото виждам, в Перник се използват същите стрелки, кръстовки и криви като в София, като това което виждам като разлика е, че на места е приложено т.нар. "делта" окачване на мрежата (триъгълното окачване на мрежата), вместо по-масовото в София тип "00".
Това не е проблем, тъй като в много чешки и унгарски градове също се експлоатира такова окачване, но с нови плъзгачи и токовзематели на тролейбусите. Може би има и някаква разлика в секторните изолатори по мрежата, но това не е проблем, защото разликата между съветските плъзгачи и новите чешки плъзгачи не е толкова в самата чашка, която се плъзга по проводника, а повече в начина по който тя е закрепена за останалата част на плъзгача.
Освен това, тези нови токовзематели и плъзгачи биха останали като допълнителни резервни части за евентуални нови тролеи, които ще се доставят в Перник.


храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #575 on: 14.08.2012, 12:55:51 »
Обаче главата не може да се обръща. При откачане на токоприемника ако се получи камшичен удар, главата може да се удари в някой по-твърд елемент от контактната мрежа и това да доведе до сериозно нараняване.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #576 on: 14.08.2012, 12:59:45 »
Имай в предвид, че всичко като предложения, които сме изпратили на тях изобщо или нямаме отговор или неверен и глупав като този, който си получил. :)
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline vesko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #577 on: 14.08.2012, 13:22:22 »
Да така е колко пъти сме давали предложения препоръки но без никакъв отговор :)
 

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6494
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #578 on: 14.08.2012, 14:44:08 »
Обаче главата не може да се обръща. При откачане на токоприемника ако се получи камшичен удар, главата може да се удари в някой по-твърд елемент от контактната мрежа и това да доведе до сериозно нараняване.
А макарите отзад за красота ли са?
Ако макарите са изправни и не сработят при откачане, то затова изцяло е виновен водачът, защото при излизане на смяна или поемане на возилото от първа смяна не е проверил дали са добре натегнати. Все пак тук е едно от малкото места където макарите на тролеите се поддържат в изправност, за разлика от Габрово и Враца например.
Обръщането на главата е тотално ненужна функция при съвременните плъзгачи.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #579 on: 14.08.2012, 15:00:18 »
А макарите отзад за красота ли са?

При някои от по новите модели направо липсват макари и въжета. ;) Тогава не знам как биха се стабилизирали прътовите ако се разхвърчат при откачане.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!