Author Topic: Градският Транспорт в Македония  (Read 17770 times)

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6481
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Не знам тук ли му е мястото,но ето 3 снимки от Скопие,предоставени от Жоро  :fan:
« Last Edit: 03.05.2017, 09:59:22 by blagun »

Offline joro1488

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 140
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #1 on: 30.01.2009, 22:14:31 »
някой може ли да разбере какви са тези съчленените?
друго освен тях не видях, като калса ми мязат на наще икаруси и чавдари (дълги) преди време. :P
230120092456.jpg

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12171
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #2 on: 30.01.2009, 22:22:00 »
Тези от снимките от Скопие, мисля че са македонско производство. Малко приличат на Мерцедес О 317 Г. Македонските автобуси, някъде писахме, че се произвеждат по лиценз на Мерцедес, тъй че моделите са сходни на Мерцедес. По-новите много приличат на Мерцедес О 303 и Мерцедес Травего, само че са марка Санос. Интересно дали произвеждат и Ситаро с марка Санос?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #3 on: 16.07.2009, 00:29:29 »
Новините от миналия месец показват, че Скопие най-вероятно ще се сдобие с 302 двуетажни автобуса, производство на китайската Zhengzhou Yutong Group Co., Ltd. Офертата е на стойност € 51 000 000 или € 169 000 всеки.

Автобусите ще бъдат с мотор Cummins (EURO 5), 60 седящи места, автоматична рампа и 36 месеца пълна гаранция. Два от автобусите са open-top. Доставките трябва да приключат в тригодишен срок.

Загубилите конкурса са турската Güleryüz, "българската" King Long и македонската Sanos.


http://www.bidiin.com/index.php?option=com_content&view=article&id=766:-300-&catid=37:start&Itemid=54
http://macedoniaonline.eu/content/view/7180/45/


Моделът ZK6116HGS все още липсва на официалната страница на Yutong, тъй като първите 8 произведени са предадени на град Guiyang в началото на този месец.

Интересно е, че височината на първия етаж е 1.87m, а на втория - 1.75m.
« Last Edit: 16.07.2009, 00:31:34 by remarque »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #4 on: 16.07.2009, 01:11:11 »
На фона на очуканите червени Санос-и, които ползват сега тези са направо летящи чинии  :D

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #5 on: 16.07.2009, 01:28:56 »
Крайните оферти са били актуализирани:
King Long - € 58 800 000
Sanos - € 59 000 000
Yutong - € 66.198.000
Güleryüz - € 70.167.284

Офертата на спечелилите Yutong е за € 219 000 / автобус.
Счита се, че комисионната по сделката е € 23 000 000, което приближава цената на автобусите леко до реалната им - € 143 000.
Цената на тези автобуси е конкурентна дори в Украйна и не надвишава € 100 000.

Възможно е обжалване. Победителят, както обикновено, е бил предварително известен.
Местният производител Sanos, например, е отпаднал от надпреварата поради невъзможност да предостави банкова гаранция от € 15 000 000. Офертата им е била с € 7 000 000 по-ниска. Македонците сами съсипват родната си индустрия, при положение, че има потенциал (звучи ми познато).
Друг е моментът, че нито Sanos, нито китайците имат опит с производството на двуетажни автобуси към началото на конкурса. Единствено Güleryüz произвеждат такива от години.

http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&ArticleID=116254&EditionID=1738
http://alsat-m.tv/mk/ekonomija/13916.html
http://www.utrinski.com.mk/default.asp?ItemID=A1CD386F7A37914DAD9CBE329DFC0CF4


От друга страна, изключително забавен е все още виртуалният модел на Sanos, който копира дизайна на двуетажните автобуси в Скопие от 50-те години.
« Last Edit: 17.07.2009, 01:17:15 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #6 on: 16.07.2009, 02:30:49 »
Попитах Google China за снимки.
Имам чувството отвътре, че е детска играчка. Толкова много пластмаса, а и вторият етаж е висок само 1.75.

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 990
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #7 on: 16.07.2009, 08:02:54 »
На мен пък ми харесва, само дето не мога да се изправя нито на първия, нито на втория етаж. :( Все пак китайците са ниски хора. Но пък са добри дизайнери.

Защо King Long да е "българска"? И браво на remarque за разследването. :D Когато си постави за цел, може да бъде истинска енциклопедия.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #8 on: 16.07.2009, 08:26:20 »
"българска" понеже представителството у нас е официално за България и FYROM.

http://www.alibaba.com/product-gs/228598407/ZK6126H_BUS_BUS_CITY_BUS_PASSENGER.html

Забележете, че FOB (free on board) цената, т.е. на пристанището в Шанхай е $ 95 000!
Ако добавим 40% транспортни разходи и 40% мито (силно завишени, митото варира от 7 до 40% в зависимост от вида на стоките) се получава € 120 000, без ДДС. В същия сайт може да се намерят автобуси и тролейбуси, всички на цени между 60 и 100 000 $.

Между другото, сега разбирам защо турските боклуци се продават така успешно у нас - не знаех, че митата за промишлените стоки от Турция са нулеви!
« Last Edit: 16.07.2009, 08:28:00 by remarque »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #9 on: 16.07.2009, 10:00:38 »
Ръчни скорости(що за идиот ще произведе подобна машина???) и интериор по-зле направен и от турско BMC.Отврат.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #10 on: 16.07.2009, 10:17:02 »
Още веднъж доказват, че са българи с тази си недалновидност и незнаене на какво искат.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4286
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #11 on: 16.07.2009, 20:21:31 »
И на мен не ми харесват. Някакси салонът е абсолютно безвкусен, много са ниски и въобще не биха били удобни в Европа. Е, в Китой може да са добре, но тук едва ли.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #12 on: 16.07.2009, 23:21:52 »
Моето мнение е, че корупцията е на завидно ниво и във FYROM.

В сегашната криза и спад на производството, да се изхвърлят 66 000 000 евро за китайски боклуци вместо да се стимулира собственото производство и да се разкрият 300 нови работни места, е далеч от логиката. Но всичко се обяснява с комисионните, които са близо половината сума.

Отделно, изискването за единствено двуетажни автобуси е напълно неадекватно, тъй като не мога да отговорят на различните нужди в отделните части на града и е продиктувано, според мен, за да може да се предпочете определена оферта.

Sanos предлагат не лош 12 метров градски модел (Sanos S213)- шасито и каросерията са техни, агрегатите внос - DAF, Voith, двигателите - DAF, MAN или Cummins.

http://www.sanos.com.mk/index_EN_1024x768.htm

Туристическите им автобуси също не са лоши - развит е дизайнът на О404. Продажбите им са основно в Полша за туристическите и Сърбия, Хърватска и Босна - за градските. Доказателство за нивото на корупцията са загубите във всички конкурси за държавни поръчки през последните години.

Снимките са от TDP и македонски форуми на единствения продаден в Белград S213 и прототипа в Скопие.
« Last Edit: 17.07.2009, 11:19:48 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #13 on: 17.07.2009, 01:16:31 »
JСП Скопие:

годишно:
14 649 000 км
42 705 000 пътници - колкото във Варна  :D и с 1/3 повече от Пловдив ;D


Автобуси: средна възраст 17.78, всеки ден 250 на линия

Sanos: 203 соло и 91 съчленени
Sanos S115 - соло от 80-те с двигател OM346
Sanos S215 - соло от 90-те с двигател MAN D2866 - най-новите и "съвременни"
Sanos S200 - съчленен от 80-те с двигател ОМ447 - 91 броя

Ikarus: 72 соло и 39 съчленени
IK115 - соло от 80-те
IK108 - соло от 80-те
IK160 - съчленен от 80-те - 39 броя

Leyland: 2 соло от 60-те - най-старите, на 39 години и над 2,5 милиона километра
« Last Edit: 17.07.2009, 01:21:02 by remarque »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #14 on: 17.07.2009, 10:18:21 »
Моето мнение е, че корупцията е на завидно ниво и във FYROM.

В сегашната криза и спад на производството, да се изхвърлят 66 000 000 евро за китайски боклуци

Истина.

вместо да се стимулира собственото производство и да се разкрият 300 нови работни места е далеч от логиката.

Неистина.Единственото толкова глупаво нещо, като да се налеят 66 000 000 в китайски кошници е да се налеят 66 000 000 в македонски кошници с цел откриване на 300 временни работни места.

Но всичко се обяснява с комисионните, които са близо половината сума.

Най-вероятно истина.

Отделно, изискването за единствено двуетажни автобуси е напълно неадекватно, тъй като не мога да отговорят на различните нужди в отделните части на града

Неистина.По света има развити мегаполиси който се справят само със двуетажни и соло автобуси.


И още нещо-няма такова чудо като "собствено" и "чуждо" производство(особено в глобализирана Европа от която и Македония рано или късно ще е част).Има само качествено и некачествено.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #15 on: 17.07.2009, 11:57:46 »
Добре де,от какъв зор на македонците са им притрябвали двуетажни автобуси???От какви подбуди искат двуетажни?

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #16 on: 17.07.2009, 11:59:33 »
И още нещо-няма такова чудо като "собствено" и "чуждо" производство(особено в глобализирана Европа от която и Македония рано или късно ще е част).

Естествено, че има. България е може би единствената страна от ЕС, в която не действа никаква форма на протекционизъм за собственото производство. Затова и балансът е такъв. С изключение на най-малките държави - прибалтийските републики, Люксембург и Словения, навсякъде има местно производство на каросерии, на крайния продукт - по този начин голяма част от печалбата остава в страната, понеже се закупуват единствено компонентите, които родната индустрия не може да предложи и няма смисъл в рамките на един общ пазар и наличие на производители с традиции в двигателостроенето.

България не е коректна дори спрямо партньорите си от ЕС - за справка, политиката на безмитен внос от Турция. 

Има само качествено и некачествено.

Щеше да е вярно за България, ако се купуваха качествени автобуси от ЕС, а не от Турция.

Според мен, трябва да се последва примера на чехите с Тедом - закупуване на лиценз за сравнително актуален дизайн на каросерия - испанските компании, например, предлагат доста успешни - Carsa Versus,Castrosua Omnicity или Hispano Habit. Инвестиция в цех за окончателно сглобяване, родно производство на компонентите за каросерията и реномирани марки оборудване. Това е далновидно и целесъобразно. Внос от Турция е абсолютна спекула, високи комисионни, политика контра проевропейската.

Ето една равносметка за новите автобуси през последните 20 години за София:
267 Mercedes
125 BMC
51 MAN
31 Chavdar
30 Guleryuz
9 Tedom
1 LAZ
общо: 514, от които 473 от Турция, 30 произведени у нас и 9 от ЕС

Къде е логиката?
« Last Edit: 17.07.2009, 13:58:47 by remarque »

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #17 on: 17.07.2009, 12:06:47 »

Щеше да е вярно за България, ако се купуваха качествени автобуси от ЕС, а не от Турция.

Бъркаш нещо. Митническата тарифа на ЕС е единна за всички членки. А и е съвсем логично, Турция като дългогодишен партньор и кандидат за членство, да има безмитен режим за повечето стоки със Съюза.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #18 on: 17.07.2009, 12:12:32 »
Добре де,от какъв зор на македонците са им притрябвали двуетажни автобуси???От какви подбуди искат двуетажни?

Сантиментални  ;)

През 50-те са имали двуетажни.

Обективно погледнато няма логика, защото тези 302 автобуса имат 40% по-нисък капацитет от сегашния - 302x82 - 24 746 пътници при настоящ 45200. Отделно с еднакви автобуси не може да се отговори на различните нужди в различните части на града.
« Last Edit: 17.07.2009, 12:27:31 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #19 on: 17.07.2009, 12:26:22 »

Щеше да е вярно за България, ако се купуваха качествени автобуси от ЕС, а не от Турция.

Бъркаш нещо. Митническата тарифа на ЕС е единна за всички членки. А и е съвсем логично, Турция като дългогодишен партньор и кандидат за членство, да има безмитен режим за повечето стоки със Съюза.

"The Customs Union entails free movement of industrial products between Turkey and the EU. Nevertheless, certain national rules will have to be observed in specific areas such as local tax rules."

Общата европейска политика не ограничава въвеждането на такси и мита на държавно ниво в съответстие с национата политика.

Освен това, това няма касателство към факта за ниското качество на турските автобуси. Освен, че може да ограничи вноса им  ;)

За мен, повечето турски автобуси са сравними по качество с китайските играчки.