Author Topic: Градският Транспорт в Македония  (Read 17571 times)

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #20 on: 17.07.2009, 12:36:57 »
Естествено, че има.

Не,няма.Не ми пука дали нещо е построено на 50 километра от София или на 400.Само качеството има значение,нищо повече.ЕС е глобална,обща икономика,няма нужда всеки да си има гараж за строене на автобуси при положение,че има достатъчно качествени марки в ЕС.Дали ще ги строй Иван или Джон е все тая.Това което го искаш е все едно да искаш всеки град да има завод.Напълно ненужно и безсмислено.

Освен това никъде не съм твърдял,че стоката която се внася в България от Турция е качествена.


Добре де,от какъв зор на македонците са им притрябвали двуетажни автобуси???От какви подбуди искат двуетажни?

Е това е все едно,да питаш защо са решили да са соло или съчленени. :)


Отделно с еднакви автобуси не може да се отговори на различните нужди в различните части на града.

Говориш глупости.Вече писах,че има градове по света който се оправят само с двуетажни.Двуетажните автобуси са определени по-добри от соло,а от съчленени би имало нужда само ако спирките са много на често и пътникопотока е голям.Нещо което неможем да твърдим,ако не сме в Скопие.Това,че тези двуетажни,които са избрали са зле е отделен въпрос.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #21 on: 17.07.2009, 12:58:56 »
Това си е национален нихилизъм, който е страхотна среда за прокарване на чужди корпоративни интереси в България. Както и стана в годините на прехода.


Ако беше отстоявано родното производство - само на каросерии, както е във всяка страна от ЕС (освен миниатюрните), щяха да се създадат работни места и голяма част от печалбата да е в страната, с възможност за реинвестиране.

473 автобуса от Турция за 20 години, само за София - това са над 80 000 000 евро, които можеха да се инвестират в страната - себестойността на автобусите нямаше да надхвърли 100 000 евро, от които 40 - 60 000 за вносното оборудване - македонските S213, например, се продават по 115 000 евро. Останалото е печалба и комисионни!


Не ми пука дали нещо е построено на 50 километра от София или на 400.

На 400 - в Шумен! Нямам нищо против  ;)

Това е от значение, ако те интересуват базработицата, реалната икономика. Защо твоята политика е приложима само в България? Опитай се да обясниш това, че няма значение къде е производството на John или Lucas, да не говорим за Julien! На мен лично, не ми пука за Emre, предпочитам Иван да е на работа!


Говориш глупости.Вече писах,че има градове по света който се оправят само с двуетажни.

Като си започнал с обидите, помисли си пак дали си писал за кои точно градове става дума? Аз се сещам за сериозно присъствие на двуетажни в Лондон и Хонг Конг, но и в двата града не доминират (в Лондон са 60% от състава, но много не са на линия, понеже са на 30+ години)! Истанбул и Дубай също отскоро имат двуетажни, но не много!

И между другото, София не е център на вселената, нали знаеш :)
« Last Edit: 17.07.2009, 13:25:32 by remarque »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #22 on: 17.07.2009, 13:25:28 »
Това си е национален нихилизъм, който е страхотна среда за прокарване на чужди корпоративни интереси в България. Както и стана в годините на прехода.


Ако беше отстоявано родното производство - само на каросерии, както е във всяка страна от ЕС (освен миниатюрните), щяха да се създадат работни места и голяма част от печалбата да е в страната, с възможност за реинвестиране.

473 автобуса от Турция за 20 години, само за София - това са над 80 000 000 евро, които можеха да се инвестират в страната - себестойността на автобусите нямаше да надхвърли 100 000 евро, от които 40 - 60 000 за вносното оборудване - македонските S213, например, се продават по 115 000 евро. Останалото е печалба и комисионни!


Не ми пука дали нещо е построено на 50 километра от София или на 400.

На 400 - в Шумен! Нямам нищо против  ;)

Това е от значение, ако те интересуват базработицата, реалната икономика. Защо твоята политика е приложима само в България? Опитай се да обясниш това, че няма значение къде е производството на John или Lucas! На мен лично, не ми пука за Emre, предпочитам Иван да е на работа!


Национален нихилизъм? Чужди интереси? Все ми е тая кой ще построй машината,стига да е добра.А твоето любимо "родно" производство е БОКЛУК. ;)
Незнам още как да ти обясня,че след влизането ни в шенген,приемането на еврото и лисабонският договор, такова нещо като "страна" България изобщо няма да съществува.Целият ЕС е една страна,всичко останало са региони.Регион България с бюджет ЧАСТ ОТ ОБЩИЯ ЗА ЦЕЛИЯТ ЕС.Ако Германия е напред и ние печелим!А ако на Иван му е много трудно да си намери работа в регион А отива в регион Б,в което няма нищо ненормално и се случва откакто има организми на планетата.


И явно нещо не съм обяснил ясно.Никъде не съм промотирал турската стока.Аз промотирам качествената стока,която за наше щастие се произвежда в ЕС.Аз също съм против внасяне на стока от Турция ОСВЕН ако не е по-добра.Е не е.


И между другото, София не е център на вселената, нали знаеш :)

Чисто произволно го избрах,без конкретен замисъл.


Като си започнал с обидите, помисли си пак дали си писал за кои точно градове става дума? Аз се сещам за сериозно присъствие на двуетажни в Лондон и Хонг Конг, но и в двата града не доминират (в Лондон са 60% от състава, но много не са на линия, понеже са на 30+ години)! Истанбул и Дубай също отскоро имат двуетажни, но не много!

Шок.60% от състава в Лондон? Не са на линия? 30+ годишни? Кой тук говори за Routemasters? Става дума за какъв да е двуетажен градски автобус.Не доминират в Хонг Конг? Та то почти всичко е двуетажно!


30+ годишено дизел/електрическо Волво в Лондон,почти неизлизащо на линия:
http://www.flickr.com/photos/britishbuses/3555054724/sizes/l/

60%:
http://www.flickr.com/photos/pixelhut/3235812541/sizes/l/
http://www.flickr.com/photos/nicohogg/438542114/sizes/l/
http://www.flickr.com/photos/gstremer/3616829357/sizes/o/


Пълно отсъствие на 3-осни двуетажни Дениси в Хонг Конг:
http://www.flickr.com/photos/95893195@N00/3088356100/sizes/l/
http://www.flickr.com/photos/alaw168/326068423/sizes/l/

Да критикуваш,че новите автобуси в Скопие са бараки разбирам,ама иначе...
« Last Edit: 17.07.2009, 13:53:52 by Beer »
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #23 on: 17.07.2009, 13:50:52 »
За глобалист като теб е хубаво от време на време да погледне по-реално - това, което си въобразяваш за Европа без граници и национална принадлежност и самосъзнание е една утопия в днешен ден и най-вероятно в следващите няколко десетилетия.

Процесите на сегрегация на населението на ЕС на базата на икономически, етнически, политически, идеологически, исторически и дори релиогиозни причини се засилват и именно националното самосъзнание и политиката на национален протекционизъм дават шанс на хората от определена страна да живеят да по-добре в рамките на съюза. Връзките между страните в ЕС са много крехки и в случая с България носят повече негативи - за първите 2 години сме на - 450 000 000 евро. Сега отново, можеш да се опиташ да обясниш на Иван, че няма значение къде е производството и да го помолиш да се премести от България в точка Б!

Относно Хонг Конг - поръчките в последните 10 години са 60/40% двуетажни към соло!
Относно Лондон - от 3000 автобуса, около 1500 са новите двуетажните, старите са около 300 и останалите 1200 са соло и съчленени.
И все пак - Лондон и Хонг Конг ли ще сравняваме със Скопие?

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #24 on: 17.07.2009, 14:05:36 »
За глобалист като теб е хубаво от време на време да погледне по-реално - това, което си въобразяваш за Европа без граници и национална принадлежност и самосъзнание е една утопия в днешен ден и най-вероятно в следващите няколко десетилетия.

Процесите на сегрегация на населението на ЕС на базата на икономически, етнически, политически, идеологически, исторически и дори релиогиозни причини се засилват и именно националното самосъзнание и политиката на национален протекционизъм дават шанс на хората от определена страна да живеят да по-добре в рамките на съюза. Връзките между страните в ЕС са много крехки и в случая с България носят повече негативи - за първите 2 години сме на - 450 000 000 евро. Сега отново, можеш да се опиташ да обясниш на Иван, че няма значение къде е производството и да го помолиш да се премести от България в точка Б!

Относно Хонг Конг - поръчките в последните 10 години са 60/40% двуетажни към соло!
Относно Лондон - от 3000 автобуса, около 1500 са новите двуетажните, старите са около 300 и останалите 1200 са соло и съчленени.
И все пак - Лондон и Хонг Конг ли ще сравняваме със Скопие?

Харесва ми как си измисляш статистики който са напълно грешни.
Например относно Лондон,нямаш нито една верна цифра,докато аз унищожих аргументите ти със снимки. ;D
Също така твоята "утопия" е вече реалност.В ЕС няма граници,а бюджетът е общ.Всяка страна има вноски след което парите се разпределят.Това,че слабоумният българин е неспособен да си вземе парите по проектите е негов проблем.

Къде си видял да сравнявам Лондон и Хонг Конг със Скопие?Според теб един град трябва да е някакъв глобален мегаполис за да ползва DD?
« Last Edit: 17.07.2009, 14:07:29 by Beer »
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #25 on: 17.07.2009, 14:41:54 »
В общи линии - да, и да има някаква историческа връзка с Великобритания!

Градовете с двуетажни автобуси, които не са sightseeing, а по редовни линии:


United Kingdom
Лондон - 7,556,900/1,706.8 km2 - 1300 DD и 1200 SD

Ирландия
Дъблин - 505,739/114.99 km2 - 1125 DD и само 75 SD


Шри Ланка
Коломбо -    647,100/37.31 km2 - по-малко от 50, втора ръка


Хонг Конг - 7,008,900/1,108 km2 - 5000, последните поръчки са 60% DD и 40% SD


Сингапур - 4,839,400/710.2 km2 - 900


Канада
Виктория (British Columbia) - 78,057/19.68 km2 - първият град в Америка с градски двуетажни от 2000, последната поръчка е за 16
Отава - 812,129/2,778.64 km2 - 3 DD
Торонто - 2,503,281/630 km2 - 22 Alexander Dennis Enviro 500 от 2008 и 2009


Япония - междуградски


Германия
Берлин - 3,429,300/892 km² - от 1000 през 1992 до 450 през 2002


Китай - по най-натоварените линии и в час пик
Nanning 6,480,000/22,293 km2
Beijing - 17,430,000/16,801.25 km2
Shanghai - 18,884,600/7,037 km2
Guangzhou - 9,754,600/9,123 km2
Shenzhen - 4,000,000/2,050 km2
Hangzhou - 3,407,600/402.2/km2


Индия
Мумбай - 13,922,125/603.4 km²


Турция
Истанбул - 12,697,164/1,830.92 km2 -  89 по дълги линии, които свързват европейската и азиатската част на града


Скопие - 506,926 / 1,854 km2 - 302 DD ? - не е лишено от логика при такава територия и такова желание за изтъкване :)
« Last Edit: 17.07.2009, 15:02:12 by remarque »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #26 on: 17.07.2009, 14:56:06 »
В общи линии - да, и да има някаква историческа връзка с Великобритания!

Защото?


И пак ти е грешна статистиката!  ;D
Как да ти вярвам на статистиките,като ми твърдиш, че във UK им двуетажни автобуси само в Лондон и че общо автобусите са 2500(1300+1200)? Та то ти са необходими не повече от 30 секунди за да разбереш,че само автобусите под контрола на TFL са ~8000.
Даже не си направих труда да прочета извадката докрай.
Моля, не прави статистики без да знаеш какво пишеш,защото бъркаш хората и то с огромни разлики!


Скопие - 506,926 / 1,854 km2 - 302 DD ? - не е лишено от логика при такава територия и такова желание за изтъкване :)

Ще получа ли отговор на по-горния въпрос? Също така бих желал да науча,коя техническа част от DD автобуса изисква наличието на многомилионен град(или да е Великобританска колония?).Тоя аргумент е ПОЧТИ толкова глупав колкото твърдението,че при население под 1 000 000 трамвая е неефективен(защото и такава идиотия съм чувал някъде). :D
« Last Edit: 17.07.2009, 15:12:07 by Beer »
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #27 on: 17.07.2009, 15:19:13 »
Прав си, не ми представлява интерес UK и може да са 8000 автобусите, но това изплува от журналистически обзори, няма точна информация, както и дали са само градските, или и suburban и колко от тях са на линия - само Citaro G са 400!

Няма значение, защото аз исках да опровергая твърдението, че има "има градове по света който се оправят само с двуетажни" - както се вижда с размерите на Скопие е само е само Дъблин. Освен това, всичките са малко или повече обвързани с UK.

Отделно, никъде не съм заявявал, че е необходимо градовете да са многомилионни, за да има DD - въпросът е, че моделът на Лондон (с изключение на Дъблин, чиято метрополия е също над 1 500 000) e приложен основно в големи градове, понеже масовото и преимуществено използване на DD изисква дълги разстояния, отдалечени спирки и нужда от по-голям капацитет.

Въпреки това теорията не се покрива с практиката и там където няма традиции, се използват съчленени автобуси и особено нископодови. Местата в DD са повече и за сметка на правостоящите - при често спиране и слизане/качване на пътници, просто не са практични. Не съотвестват и на Disability Discrimination Act - затова съчленените навлязоха в Лондон. В Истанбул ги замениха с metrobus - Phileas и O530GL! DD остават приложими основно за извънградски пътувания и sightseeing!
« Last Edit: 17.07.2009, 15:51:13 by remarque »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #28 on: 17.07.2009, 15:48:13 »
Прав си, не ми представлява интерес UK и може да са 8000 автобусите, но това изплува от журналистически обзори, няма точна информация, както и дали са само градските, или и suburban и колко от тях са на линия - само Citaro G са 400!

Няма значение, защото аз исках да опровергая твърдението, че има "има градове по света който се оправят само с двуетажни" - както се вижда с размерите на Скопие е само е само Дъблин. Освен това, всичките са малко или повече обвързани с UK.

Е незнам от къде е изплувало, но както в официалният сайт на TFL,така и във wikipedia е ясно написано.Всички 8000 са градски и то само на територията на Greater London,без suburban(където също се изплозват градски автобуси).Почти всички са в движение едновременно.Невиждам какво е толкова трудно.Имаш и множество други грешки,като например-във повечето UK градове има DD,далеч не е само Лондон.И в други градове пак имаш сериозни грешки.Не поствай статистики който нямат нищо общо с реалността.


Няма значение, защото аз исках да опровергая твърдението, че има "има градове по света който се оправят само с двуетажни"

Прочете ли ми твърдението или си го нагласи? Я пак погледни какво написах?

И отново не ми отговори на въпроса от предишният ми пост!


особено нископодови.

Защото модерният DD не е нископодов?

Местата в DD са повече и за сметка на правостоящите - при често спиране и слизане/качване на пътници, просто не са практични.

Така е.Обаче ние незнам условията на линиите по които ще се движат в Скопие!

В Истанбул ги замениха с metrobus - Phileas и O530GL! DD

В Истанбул има и доста DD по други линии.По metrobus се движат и o530g,между другото.

DD остават приложими основно за извънградски пътувания и sightseeing!

Нищо подобно,както вече няколко града го доказват.Автобусите имат идеално приложение в градска среда в зависимост от линията.
« Last Edit: 17.07.2009, 15:56:07 by Beer »
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #29 on: 17.07.2009, 16:02:43 »
Говориш глупости.Вече писах,че има градове по света който се оправят само с двуетажни.Двуетажните автобуси са определени по-добри от соло,а от съчленени би имало нужда само ако спирките са много на често и пътникопотока е голям.Нещо което неможем да твърдим,ако не сме в Скопие.Това,че тези двуетажни,които са избрали са зле е отделен въпрос.

Не си измислям нищо!
Няма град, който да се оправя само с двуетажни, освен Дъблин, където 93% са DD!


А ти погледна ли източника на wikipedia?
http://www.tfl.gov.uk/corporate/modesoftransport/1548.aspx

Хайде сега прочети какво пише на странцита на TfL - 6800 на линия. Не бързай да критикуваш преди да си сигурен в собствените си тези!

Относно въпроса ти - дали трябва да е мултимилионен град, за да разчита "само" на DD - НЕ! Никой град няма нужда само от DD!

Ти не можеш да проумееш, че за мен е стряскащо твърдението ти, че има градове, които се оправят само с DD. Няма такива - това исках да ти покажа! Не ми давай за пример градове-държави, бивши колонии. Както и Лондон - дори да са само 1200 SD от състава, това са 15%! В останалите градове на UK процентът им е много по-малък, в Канада са основно атракция, в Китай далеч не са основни - използват се в час пик и приградски линии, в Берлин намаляват, в Истанбул ги изместиха съчленените.

Непонятно е, че Скопие иска да хомогенизира парка си само с DD - това никъде не е постигнато и няма смисъл.
« Last Edit: 17.07.2009, 16:18:26 by remarque »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #30 on: 17.07.2009, 16:16:26 »
Не си измислям нищо!
Няма град, който да се оправя само с двуетажни, освен Дъблин, където 93% са DD!

Quote

Неистина.По света има развити мегаполиси който се справят само със двуетажни и соло автобуси.

Още по-голям шрифт?



А ти погледна ли източника на wikipedia?
http://www.tfl.gov.uk/corporate/modesoftransport/1548.aspx
Хайде сега прочети какво пише на странцита на TfL - 6800 на линия. Не бързай да критикуваш преди да си сигурен в собствените си тези!

Every weekday over 6,800 scheduled buses carry around six million passengers on over 700 different routes.
Останалите автобуси ще са по Rail Replacement Services,School Service,Special или други.Спри вече с глупостите и вместо да нагласяш цифри,така че да са по-близко до посочените от теб "данни" си вземи поука и прави по-точни статистики.

Непонятно е, че Скопие иска да хомогенизира парка си само с DD - това никъде не е постигнато и няма смисъл.

Къде по-точно в новината е написано,че в Скопие ще бракуват всички останали автобуси?
« Last Edit: 17.07.2009, 16:21:20 by Beer »
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #31 on: 17.07.2009, 16:24:59 »
1) защото алтернативите са турски или китайски DD, понеже качествените DD струват средно EUR 500 000
2) защото местната индустрия предлага едноетажни; двуетажните са само концепционален модел засега.
3) защото световната практика показва, че флота само от DD не е функционална и оптимална


Вече писах,че има градове по света който се оправят само с двуетажни.Двуетажните автобуси са определени по-добри от соло,а от съчленени би имало нужда само ако спирките са много на често и пътникопотока е голям.

Още по-големи букви?
Именно поради трафика в централната част, Сингапур, Хонг Конг и Лондон нямат възможност да въведат съчленени, затова се налага да разчитат на DD, които не са адаптирани напълно за слабоподвижни, при по-голям пътникопоток и повече спирки са безсмислени.
« Last Edit: 17.07.2009, 17:02:28 by remarque »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #32 on: 17.07.2009, 16:37:27 »
1) защото алтернативите са турски или китайски DD, понеже качествените DD струват средно EUR 500 000
Аха.За това е по-мъдро да се закупят може би също толкова некачествени едноетажни,но от македонско производство?
Автобусите които са избрали са кошници,спор няма,но това незначи, че в Скопие няма мястно за голям DD парк.

2) защото местната индустрия предлага едноетажни; двуетажните са само концепционален модел засега.

Търсенето определя предлагането.Ако "местната индустрия" не предлага това от което "местните" се нуждаят, "местната индустрия" фалира.Това се нарича пазарна икономика.
Ако пък предлаганото определя търсенето,това се нарича мутренски монопол.В белите страни го няма.Или поне не се толерира.


3) защото световната практика показва, че флота само от DD не е функционална и оптимална

Къде по-точно в новината е написано,че в Скопие ще бракуват всички останали автобуси?
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #33 on: 17.07.2009, 16:49:30 »
Прочети ги пак!
Простата сметка (това е по твоята част) показва, че дневно на линия са 250 автобуса - купуват се 302! Отделно доставките са до 2012!

Български капиталист и глобалист - ако имаше политическа власт, щеше да бъдеш перфектния продажник.

В белите страни има държавна политика към насърчаване на производството - страните в ЕС (без прибалтийските републики, Словения и Люксембург) сами сглобяват автобусите си за градски транспорт и това е продиктувано от националния интерес, защото поръчките са крупни!

Само за пример, Турция въведе едностранно мита за китайски стоки (някой стигат до 80%), за да защити собствената си индустрия! Качество - еднакво/по-добро, цена - по-ниска, на пазарен принцип трябваше да остави 73 000 000 да се разбунтуват и свалят светската власт, може би?!
« Last Edit: 17.07.2009, 16:52:12 by remarque »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #34 on: 17.07.2009, 16:57:14 »
По въпроса с протекционизма, аз залагам на мнението, че такъв в Европа(Обединена, ЕС) съществува и има редица дела на ЕК срещу държави членки дори за нерегламентирани директни подпомагания на фирми. Да си спомним и защо са правени Юлие 0305/Г- защото французите нямаше да купуват чистата немска продукция. А това отношение към протекция на националното е насадено и в обществото. Хората купуват местните зеленчуци, дори и по-лоши, дори и по-скъпи. Парите от ЕС не идват при нас под формата на месечните ни заплати. А, за да ги получим тези заплати, трябва да сме произвели продукт, срещу които сме ги получили.

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #35 on: 17.07.2009, 16:59:49 »
Quote from: remarque link=topic=2423.msg127802#msg127802

Вече писах,че има градове по света който се оправят само с двуетажни.Двуетажните автобуси са определени по-добри от соло,а от съчленени би имало нужда само ако спирките са много на често и пътникопотока е голям.

Още по-големи букви?

Ами ти,май съсвем започна да нагласяш работите? Не смятам,че е необходим огромен умствен капацитет за да се разбере какво имам предвид,след като в предходният пост съм го написал.

Quote from: remarque link=topic=2423.msg127802#msg127802
не са адаптирани напълно за слабоподвижни,

Неистина.

Прочети ги пак!
Простата сметка (това е по твоята част) показва, че дневно на линия са 250 автобуса - купуват се 302! Отделно доставките са до 2012!

Очевидно имат някаква визия за 2012.Такава която нито ти,нито аз знаем.

Български капиталист и глобалист - ако имаше политическа власт, щеше да бъдеш перфектния продажник.

Български националист и статистик - ако имаше политическа власт, щеше тотално да сринеш българският транспорт.

Само за пример, Турция въведе едностранно мита за китайски стоки (някой стигат до 80%), за да защити собствената си индустрия! Качество - еднакво/по-добро, цена - по-ниска, на пазарен принцип трябваше да остави 73 000 000 да се разбунтуват и свалят светската власт, може би?!

Що за малоумен пример? Какво се опитваш да докажеш?
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #36 on: 17.07.2009, 17:32:40 »
1) относно спора за "само двуетажни" - безценен :) Вместо да допълниш, че си пропуснал нещо и казаното от теб не е съвсем логично в този си вид, по-лесно е да влезеш в безсмилен конфликт!

2) И втория етаж ли го адаптираха :) btw, виж китайците как хубаво са адаптирали автобуса, отделно че нямат нито един европейски сертификат за качество

3) Нямат визия - 23 000 000 комисионна е движещият фактор.

4) По-добре националист, отколкото нихилист - зависи разбира се каква е средата и ценза ти в Англия, но дори в рамките на ЕС, чужденците си остават външни за обществото и ако до 21 не си го усетил, има време

5) Примерът е логичен - на пазарен принцип и при липса на протекции, BMC и Gyuleryuz отдавна трябваше да са изчезнали. Още един пример, кметът на Лондон Livingstone само в рамките на един мандат (2000 - 2004) промени мнението си от "за" за запазване на Routmaster-ите, поради доброто им техническото състояние и туристически потенциал до решението за подмяната им под натиска на местната индустрия за стимулиране на фона на стегнацията през 90-те.
« Last Edit: 17.07.2009, 17:50:52 by remarque »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #37 on: 17.07.2009, 17:58:35 »
1) относно спора за "само двуетажни" - безценен :) Вместо да допълниш, че си пропуснал нещо и казаното от теб не е съвсем логично в този си вид, по-лесно е да влезеш в безсмилен конфликт!

Изобщо не бях и обърнал внимание.Признавам,може и да не съм композирал изречението правилно. :)



2) И втория етаж ли го адаптираха :)

Не е и необходимо.Вторият етаж си е като соло нископодов бус с екстра(на която е много приятно да се возим м/у другото).


виж китайците как хубаво са адаптирали автобуса, отделно че нямат нито един европейски сертификат за качество

Както казах-боклуци са.Не споря.

4) По-добре националист, отколкото нихилист - зависи разбира се каква е средата и ценза ти в Англия, но дори в рамките на ЕС, чужденците си остават външни за обществото и ако до 21 не си го усетил, има време

Англичаните не са расисти като немците (където и с немско гражданство пак няма да те приемат).Държавата е мултинационална и проблеми няма,освен ако не си от най-бедните слоеве имигранти. :)

5) Примерът е логичен - на пазарен принцип и при липса на протекции, BMC и Gyuleryuz отдавна трябваше да са изчезнали.

От което ние може би щяхме са спечелим.Чесно казано се радвам,че Чавдар вече не бълва боклуци. :D

Livingstone само в рамките на един мандат (2000 - 2004) промени мнението си от "за" за запазване на Routmaster-ите, поради доброто им техническото състояние и туристически потенциал до решението за подмяната им под натиска на местната индустрия за стимулиране на фона на стегнацията през 90-те.

Ливингстоун е доста далновиден и интелигентен човек.Той промени решението си,защото O530G вършат по-добра работа за част от маршрутите,както и защото беше време за въвеждането на дизел-електрик бусовете.Не е лесно да окажеш натиск в/у централна фигура,това не са българските мутренски изпълнения. ;)
Освен това,от много години във UK, Хонг Конг и Сингапур се ползват автобуси различни от RMs,така че дори Лондон да беше запазил по-голямата част от RM-ите,среда за производители има бол.
Ако Чавдар беше оцелял,колко каросерии щеше да произведе? 200? 1000?
А колко качествени? 0,най-вероятно.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #38 on: 17.07.2009, 21:59:23 »
Ако беше оцелял Чавдар, щеше да произведе най-малко броя на новите автобуси, закупени след промените - около 600. Като се има предвид по-ниската цена, можеше да стигне и 1000 за тези 20 години само за родния пазар! Да не забравяме, че дори в момента има много стари Чавдари и Икарус из страната, които не могат да се подменят поради високата цена на вносните! Настоящето решение на проблема мен не ме удовлетворява - автобуси втора ръка, стари отпреди промените, на по 20+ години или нови турски боклуци с предвиден експлоатационен живот от 5 години - инвестиции, загубени за нашата икономика и лошо решение от гледна точка на качество и привличане на пътникопоток.

Лошото е, че бе пропусната възможност за успешна приватизация - цех за каросерии с капацитет до 200 автобуса / годишно и около 250 работници щеше и би бил достатъчен за България. Моделът на развитие на Тедом е показателен - първоначалната инвестиция не нахдвърля 5 000 000 евро, а резултат при кооперация със западен производител щеше да бъде добър!



Относно Лондон - с изтичането на концесионния договор за 5 години (подписан от Livingston), ще приключи експлоатацията на Citaro G в Лондон или поне по тези линии, които оперираше. Окончателното им изтегляне може да приключи през 2015 с оглед някои клаузи за удължаване. Решението е на новият кмет - Boris Johnson. Ще бъдат заменени от къси SD и DD автобуси (вкл. нови Roadmaster) и това също е част от политиката на протекционизъм, за която спорихме. Основанията, които се изтъкват са, че затрудняват трафика и че са с ограничена видимост на шофьори, особено по отношение на велосипедисти и мотористи. Тоест това е частно решение на проблема и такова рядко се приема по света, освен в споменатите по-горе страни, обвързани в различна степен с UK и имащи сходни проблеми в централната част на града (Сингапур, Хонг Конг, Мумбай).

Предимствата на съчленените са ясни - по голям капацитет (близо два пъти, макар и за сметка на правостоящи), по-бързо движение на пътниците на спирките поради повечето врати и бързо и паралелно качване/слизане. Това е възприето за универсално решение на проблема по света.



Относно Великобритания и отношението към чужденците - дори в лекарското съсловие скоро имаше сътресения - поради нуждата от работни места за местните лекари се промени отношението към лекарите, незавършили във Великобритания (основно индийци, който традиционно са добре интегрирани в общността). Примери за политика на протекционизъм, сигурен съм, могат да се дадат и в други сфери.

Относно отношението - колкото по-нисък е образователният и материалният ценз, толкова по-трудно е интеграцията и тогава изолацията и сегрегацията са естествни. В много страни от ЕС това е изразено в различна степен, в зависимост от местната култура и разбирания - достатъчно е да се види разпределението на българските имигранти по страни, за да се добие представа къде се приемат добре в по-голяма степен.

Погледната също исторически, англичаните не са един от най-толерантните  ;)
« Last Edit: 17.07.2009, 22:30:51 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Скопие
« Reply #39 on: 15.10.2009, 01:11:13 »
След подадени жалби от Санос и Кинг Лонг България, резултатът от последната държавна поръчка е анулиран и на 18 Септември е обявена нова за:

202 двуетажни автобуси, от които 2 панорамни



На 24 Септември е обявена още една за:

100 едноетажни автобуси, от които 80 соло, 4 съчленени, 16 миди

Логичното се случи и по молба на JСП, е коригирана заявката, за да отговори на реалните нужди в Скопие.

Според мен, тъй като са разделени поръчките, ще възложат изработването на едноетажните на Санос, а двуетажните ще бъдат от Турция или Китай, най-вероятно на коригирани надолу цени. Словаците и унгарците предлагат двуетажните на много завишени цени. Проблем ще възникне, ако се включат и по-големи производители, особено за едноетажните. Тогава, Санос може да се яви подизпълнител, което пак е добре, понеже трудоемката работа ще се осъществи в Македония и ще се реализира технологичен трансфер. Да видим!