Author Topic: Маршрутни промени 2006-2017  (Read 1491909 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2580 on: 24.11.2010, 00:51:18 »
А294 и сутрин, и привечер пътуват доста пълни, явно трябва да се мисли за съчленен статут, може би за сметка на А413.
Има достатъчно свободни зелени Мерцедеси, могат да ги пуснат тях. Според мен трябва да има и нощни коли по 294, миналата сряда към 22ч. се возих в 280 и едвам успях да се натъпча.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2581 on: 24.11.2010, 09:33:47 »
Свободни зелени мерцедеси няма. Не смятам за удачно да се пускат по 294 съчленени автобуси за сметка други линии като 413 и 305. По-скоро наистина трябва да се помисли за увеличаването с една колите по 294 и сгъстяването на разписанието, което да гарантира автобус на 6/7 мин. във върхов момент.
« Last Edit: 24.11.2010, 10:08:00 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2582 on: 24.11.2010, 09:53:57 »
Хм...по 88 са 15 коли, по 213/4 са 14, остават 12. По 76 и 305 да има по 2-3 зелени, пак остават 5-6 в гаража.
Иначе да, другият вариант е да увеличат колите.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2583 on: 24.11.2010, 10:01:07 »
В момента един на ремонт в Дупница, още един два да има в сервиза за нещо друго, една резерва и ето ги зелените... Но 3293 веднъж беше ходил да бачка там..

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2584 on: 24.11.2010, 10:05:33 »
Хм...по 88 са 15 коли, по 213/4 са 14, остават 12. По 76 и 305 да има по 2-3 зелени, пак остават 5-6 в гаража.
Иначе да, другият вариант е да увеличат колите.

По 88 са 16 коли.
15 на линия, един на ТР, един на ТО и една изнесена и обикновено няма дори и резерва.
По 213/214 от 22 коли 14 на линия, един на ОР, един на ТР, един на ТО и още 4-5 остават за резерви, които са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ, защото ако ги няма, то при разваляне на автобус по 213/214 ще се пусне БМЦ, каквито наистина има в излишък.

А с няколко шофьори говорих от 280, които твърдят, че линията е претъпкана и е желателно да се увеличат колите именно по 280, а не по 294.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2585 on: 24.11.2010, 11:22:40 »
Разбира се, че от 280 ще дърпат колите да са за 280. По-разумно е да е по 294 като се намали излишната почивка при Ст.Град. 1 кола по линия с по-кратък курс води до по-голямо намаляване на интервалите на движение.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2586 on: 24.11.2010, 11:29:31 »
Разбира се, че от 280 ще дърпат колите да са за 280. По-разумно е да е по 294 като се намали излишната почивка при Ст.Град. 1 кола по линия с по-кратък курс води до по-голямо намаляване на интервалите на движение.

Това второто и аз го предложих. не могат да се сърдят шофьорите от 294. на курс от 28-29 мин 4 мин почивка им е нормално. Но аз мисля, че във върховите часове това е постигнато.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline pavel

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2587 on: 24.11.2010, 18:28:01 »
Потресен съм от новото експериментално разписание на автобус 54, което е в сила от утре (за 6 месеца)!!!
Досега интервалът на движение в непикови часове беше около 20 мин., и автобусите бяха с предостатъчно пътници, а в пиковите часове винаги - претъпкани. (тогава беше на 15-16 мин.) Естествено беше да се очаква, че ще намалят интервала на движение, но вместо това, с удължаването на маршрута до края на Божурище, което ще бъде факт от 27.11.2010, те го увеличиха! Освен това спирките в Божурище не са пригодени за по-дълги автобуси и не си представям как ще предотвратят постоянните тъпканици в този автобус от сега нататък!? Не разбирам кому е нужно всичко това?

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2588 on: 24.11.2010, 18:43:35 »
Потресен съм от новото експериментално разписание на автобус 54, което е в сила от утре (за 6 месеца)!!!
Досега интервалът на движение в непикови часове беше около 20 мин., и автобусите бяха с предостатъчно пътници, а в пиковите часове винаги - претъпкани. (тогава беше на 15-16 мин.) Естествено беше да се очаква, че ще намалят интервала на движение, но вместо това, с удължаването на маршрута до края на Божурище, което ще бъде факт от 27.11.2010, те го увеличиха! Освен това спирките в Божурище не са пригодени за по-дълги автобуси и не си представям как ще предотвратят постоянните тъпканици в този автобус от сега нататък!? Не разбирам кому е нужно всичко това?
За жалби - тук: http://www.sumc.bg/bg/transport/complaints
Това е любителски форум.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline pavel

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2589 on: 24.11.2010, 19:20:31 »
Потресен съм от новото експериментално разписание на автобус 54, което е в сила от утре (за 6 месеца)!!!
Досега интервалът на движение в непикови часове беше около 20 мин., и автобусите бяха с предостатъчно пътници, а в пиковите часове винаги - претъпкани. (тогава беше на 15-16 мин.) Естествено беше да се очаква, че ще намалят интервала на движение, но вместо това, с удължаването на маршрута до края на Божурище, което ще бъде факт от 27.11.2010, те го увеличиха! Освен това спирките в Божурище не са пригодени за по-дълги автобуси и не си представям как ще предотвратят постоянните тъпканици в този автобус от сега нататък!? Не разбирам кому е нужно всичко това?
За жалби - тук: http://www.sumc.bg/bg/transport/complaints
Това е любителски форум.
Това е за нарушения. Знам че е любителски. :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2590 on: 25.11.2010, 10:04:35 »
Поне да пуснем и решението.

ВЪВ ВРЪЗКА СЪС ЗАПОВЕД НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА:

СЧИТАНО ОТ 25.11.2010 ЕКСПЕРИМЕНТАЛНО ЗА СРОК ОТ 6 (ШЕСТ) МЕСЕЦА МАРШРУТА НА АВТОБУСНА ЛИНИЯ 54 СЕ УДЪЛЖАВА ПО БУЛ. „ЕВРОПА” ПРЕЗ КВ. „МАКСИМ ГОРКИ” – ГР. БОЖУРИЩЕ ДО ПЪТЕН ВЪЗЕЛ КАЛОТИНА (КВ. „ЧЕРНА БАРА”).СЪЩЕСТВУВАЩАТА СПИРКА „КМЕТСТВО БОЖУРИЩЕ” СЕ ЗАКРИВА, ТЪЙ КАТО АВТОБУСИТЕ ЩЕ СЕ ДВИЖАТ ПО БУЛ. „ЕВРОПА”.

РАЗКРИВАТ СЕ НОВИ ДВУПОСОЧНИ СПИРКИ КАКТО СЛЕДВА:

- „КМЕТСТВО БОЖУРИЩЕ”

- „УЛ. ИСКЪР БОЖУРИЩЕ”

- „УЛ. ХАН ТЕРВЕЛ КВ. МАКСИМ ГОРКИ”

- „УЛ. ХАН КРУМ КВ. МАКСИМ ГОРКИ”

- „ПЪТЕН ВЪЗЕЛ КАЛОТИНА” – КРАЙНА И НАЧАЛНА

НА СПИРКА „КМЕТСТВО БОЖУРИЩЕ” ИМА МОНТИРАНИ НОВИ СПИРКОНАВЕСИ В ДВЕТЕ ПОСОКИ. НА ОСТАНАЛИТЕ СПИРКИ НАВЕСИТЕ СА В ПОСОКА СОФИЯ.


Аз никога не съм ходил до Божурище, но смятам промяната за удачна.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2591 on: 25.11.2010, 11:39:27 »
Мисля, че вече е крайно време да има и линия до Костинброд. Едва на 2 км от сегашните последните спирки на 30, 31 и 41 е, а ефектът ще бъде моментален. Това е един прекарсен начин да се вкарат повече пътници в градския транспорт.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2592 on: 25.11.2010, 11:42:48 »
Потресен съм от новото експериментално разписание на автобус 54, което е в сила от утре (за 6 месеца)!!!...
Освен това спирките в Божурище не са пригодени за по-дълги автобуси и не си представям как ще предотвратят постоянните тъпканици в този автобус от сега нататък!?
Аз това не го разбрах, иде реч за дължината на спирката ли? За каква спирка става въпрос, автобусна или метростанция?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2593 on: 25.11.2010, 11:48:47 »
И аз не го разбрах, но съм убеден, че дължината на автобусите няма да се промени.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2594 on: 25.11.2010, 16:33:13 »
В тази връзка би следвало да се помисли и за възстановяване на автобусните линии до Костинбродските и Сливнишките села, а също и до Ярема и Рударци плюс Батулия така, както беше до средата на 80-те. Във фирмата имаме няколко човека, които постоянно питат защо до Железница може да се пътува с карти за градския транспорт, а до Костинброд не може при положение, че километрите са по-малко. Не може маршрутите да се определят административно от границите на територията на Столична община, без да се отчита агломерационния ефект и реалните ежедневни трудови пътувания. Като гледам какви тарапани са на метростанция Обеля, направо лошо ми става...Да не говорим, че на Ярема населението непрекъснато нараства, всичките тези хора работят в София и трябва да им се осигури транспорт. Същото се отнася и за Рударци, Кладница, откъдето повече се пътува към София, отколкото към Перник. Подобна дивотия има и по отношение на селата Рила и Кочериново, откъдето всичко работи в Благоевград, ама въпреки това административно се водят към Кюстендил. Това, че транспортът се субсидира от общината и респективно следва да обхваща само нейната територия не е извинение. В Будапеща крайградските линии масово излизат извън административните граници и въпреки това не се плаща допълнително, съответно картите за цялата градска мрежа важат. Същото е и във Виена - зона Виена включва и крайградската 30-километрова трамвайна линия. Вярно, че в Париж, Берлин и в Лондон има тарифни пояси, но площта на тези градове е колкото 10 Софии.
По рейс и по жена не се тича!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2595 on: 25.11.2010, 16:36:44 »
Ако не се лъжа Голяновци е на територията на общ. Костинброд. А пасарел е най-точният пример на това как 25 км. се стига с градски транспорт.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2596 on: 25.11.2010, 18:13:26 »
За тарифни зони си говорим отдавна и те съвсем не са само в гигантските Париж и Лондон, а и в градовете с размерите на София - Мюнхен, Прага и т.н. Виена също има зониране и това, че някои предградия са включени в градската мрежа, не означава еднаква цена. Че даже и в София до към 1993 беше така. Да припомня, че при соца билетчето до с.Бистрица, което е в Столична голяма община беше 3.5 пъти по-скъпо от градското билетче - 20 срещу 6 стотинки. 6 стотинки беше само до кварталите (Драгалевци, Симеоново, Кремиковци,...).

Както и да се въведе тарифирането - по време или по разстояние, няма да е честно пътуване от Долни Пасарел до София да е приравнено с това от Попа до пл.Славейков. Просто изкуственото задържане на ниските тарифи до селата може да изиграе лоша шега на автобусните линии дотам.

За в.з.Ярема го коментирахме в специализираната тема,  мен също ми е терсене, че има 2-3 курса дневно дотам, но даже и маршрутка не се запълва, така че явно хората там нямат необходимост от МГТ. Същото за Кладница и Рударци. Ясно е, че след като се постави под въпрос ефективността на линиите до Мърчаево и Железница, не може да се очакват нови линии до други села, още повече - на градска тарифа.

Не трябва административно да се възпрепятства пускане на автобусни линии от села, какво във, така и извън СО, но тези линии трябва да са на чисто пазарен принцип, т.е. да се самоиздържат. Общината, в която е селото, има право да дотира единствено намаления за ученици, студенти, пенсионери и др.
« Last Edit: 25.11.2010, 18:28:49 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2597 on: 26.11.2010, 04:47:05 »
Автобусни линии до въпросните населени места има и няма какво да им се възстановява. Единственият детайл е, че не са към ЦГМ, но явно си има причина за това. А това, че има разни евтини направления като Пасарел, Желява и Плана, наистина е леко нечестно.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2598 on: 26.11.2010, 11:44:43 »
Наистина не е справедливо билетчето да е един лев и от Попа до Славейков, и чак до Пасарел. Трябва да има зониране по тарифни пояси. Но тук нещата опират до единна транспортна система. Казано накратко ежедневно пътуващите и работещи в София да могат да си вземат карти, естествено на по-висока цена от тази за цялата градска мрежа, но картата да важи както за пътуване в рамките на цялата вътрешноградска зона, така и за съответния пояс на крайградската. В това число и за автобуса, и за влака, ако има такъв. В Германия например картите за ГТ важат и за регионалните влакове в рамките на определената тарифна зона. А не като тука хем карта за градския транспорт, хем всеки ден билетче за крайградския автобус защото видиш ли той бил на друга фирма. В Пловдив и Скъпарна се стига до още по-голяма простотия картите за всички линии дефакто да не са такива, защото една линия била обслужвана от Батака, друга от Чолака, трета от Дошков, четвърта от Шакариян, пета от не знам кой си.....Даже има линии, които си ги делят двама или трима превозвачи. Мен като потребител това какво ме интересува? А това, че в България пазарът би могъл да регулира нещо си е пълна глупост. В нормалните държави да, но тук абсурд - Гюнтер Ферхойген ще има да взема, че България е действаща пазарна икономика. Конкуренцията е фиктивна, пазарът се моделира чрез картелни споразумения, наговаряне на фирмите по между си, мафиотско-мутраджийско разпределяне на територии.....Примери колкото искате.
По рейс и по жена не се тича!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #2599 on: 26.11.2010, 13:36:46 »
И защоооо :( :( :(

ОТ 27.11.2010Г ДО ВТОРО НАРЕЖДАНЕ АВТОБУСНА ЛИНИЯ № 93 НЯМА ДА ИЗПЪЛНЯВА КУРСОВЕТЕ ДА БОЛНИЦАТА В ДРАГАЛЕВЦИ
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/