За тарифни зони си говорим отдавна и те съвсем не са само в гигантските Париж и Лондон, а и в градовете с размерите на София - Мюнхен, Прага и т.н. Виена също има зониране и това, че някои предградия са включени в градската мрежа, не означава еднаква цена. Че даже и в София до към 1993 беше така. Да припомня, че при соца билетчето до с.Бистрица, което е в Столична голяма община беше 3.5 пъти по-скъпо от градското билетче - 20 срещу 6 стотинки. 6 стотинки беше само до кварталите (Драгалевци, Симеоново, Кремиковци,...).
Както и да се въведе тарифирането - по време или по разстояние, няма да е честно пътуване от Долни Пасарел до София да е приравнено с това от Попа до пл.Славейков. Просто изкуственото задържане на ниските тарифи до селата може да изиграе лоша шега на автобусните линии дотам.
За в.з.Ярема го коментирахме в специализираната тема, мен също ми е терсене, че има 2-3 курса дневно дотам, но даже и маршрутка не се запълва, така че явно хората там нямат необходимост от МГТ. Същото за Кладница и Рударци. Ясно е, че след като се постави под въпрос ефективността на линиите до Мърчаево и Железница, не може да се очакват нови линии до други села, още повече - на градска тарифа.
Не трябва административно да се възпрепятства пускане на автобусни линии от села, какво във, така и извън СО, но тези линии трябва да са на чисто пазарен принцип, т.е. да се самоиздържат. Общината, в която е селото, има право да дотира единствено намаления за ученици, студенти, пенсионери и др.