Author Topic: Нощен транспорт  (Read 316433 times)

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1360 on: 13.03.2020, 23:37:27 »
Единственото нещо, което подкрепям.

и то не заради опазване от коронавирус. ами защото при създалата ситуация едва ли ще има много пътници. и наистина рейсовете ще се движат изцяло празни. по-добре да се спести малко ресурс.

Обаче после трябва да се възстанови услугата, защото тя е доста полезна за хората!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1361 on: 14.03.2020, 16:47:19 »
За щастие няма да се възстанови, защото не е полезна за водачите!
Приемат шофьори -пенсионери, можеш да се цаниш там.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1362 on: 25.06.2020, 07:34:16 »
Преразгледах нощната схема и я обнових.
Нощният транспорт трябва да се дели на нощи пред работни и пред почивни дни. Това предполагам, всеки го осъзнава.

След септември, когато може би цялата корона-еуфория ще отшуми (надявам се) и се възтанови ежедневието може да се върне и обогати нощният транспорт. За делнични дни може би да останат старите линии. Като цяло, ако няма толкова пътници понеделник-петък, може да се прибегне до интервали от точни 60 мин.
През периода понеделник-петък основен "генератор" на нощни пътници би бил Студентски град и района на центъра. Там са местата, където има "купон всеки ден". Затова към N1-4, добавих N10 от Овча купел - Станция Красно село (по бул. Гоце Делчев)- Станция Витоша - покрай Зоопарка - Студентски град (бл. 60, Зимен дворец, Детски ясли, Зала Хр. Ботев, Акад. Николай Стоянов/8-ми декември, УНСС), към Дървеница (бл. 49) - Младост 2 - Младост 3 (общината) - към Дружба 2 като N4. Това създава директна тангенциална връзка Овча купел/Красно село/Гоце Делчев, Младостите/Дружба със Студентски град.

За нощите събота и неделя интервалите могат да се сгъстят до 30 мин. И най-вече за неделя сутринта нощните линии могат да удължат работата си за сметка на дневните и/или метрото, тъй като неделя сутрин няма толкова работещи. Сутринта дневните линии могат да започнат от по-късно и/или с по-разредени интервали, застъпвайки нощните.
За същите нощи са възможни притурки на N1 като N11, продължаващо до Банкя след Люлин 3. N2-N12 продължаващо към Симеоново след Зимния дворец. N13 продължаващо към Горна баня. Тук основната част на маршрута може дасе кара на 30 мин., а добавката (11 12 13) на 60. По същата логика добавих N5 Княжево по трасето на ТМ5 пл. Св. Неделя - Станция Сердика - Лъвов мост - Орландовци - кв. Бенковски и N15 от Лъвов мост към кв. Илиянци.
За кв. Драгалевци и Бояна може вариант на N64, кръгова линия с начало и край между Бояна и Драгалевци (място за изчакване на времето) минаваща по Черни връх към НДК, Станция Сердика. Същата може да се кара на 60 мин. в посока, на 30 мин. разстояние от отделните посоки.

Общо за всички дни- добавих N84 Летище Т2 - Летище Т1 - бул. Брюксел - бул. Цариградско шосе (транзита) - Станция Сердика - Централна автогара (пред входа) - Централна гара (пред входа) от 23:00 до 04:00 на 60 мин.

По схемата може да има декоративни неточности (някоя еднопосочна улица, по логика- ползва се алтернативната ѝ). Знам, че някои от нещата са доста утопични в настоящата реалност и няма кой да се хване да изпълни. Опитах се максимално да покрия кварталите за нощите събота и неделя. За тези вечери с 30 мин. интервал в оснавната част на линиите стигнах до 27-28 автобуса. Друга дребна разлика е, че общата спирка за трансфер е Станция Сердика.


« Last Edit: 25.06.2020, 07:36:03 by dj_the_bus »

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1363 on: 25.06.2020, 08:39:10 »
Идеята е хубава, но аз бих направил няколко предложения. Първо ще хвана тангенталната линия N10. Така аз бих предложил да не се казва така, а да хване свой едноцифрен номер или направо трицифрен, защото няма да минава през центъра, ако правилно съм разбрал. За да не правим нещата сложни, обаче бих предложил линията да е с номер N6, това го предлагам, за да не става объркване в Младост, когато пристигне N1 и да не се бърка с N10 при недоглеждане. Освен това нека направим основните линии с едноцифрени числа(идеята за 84 и 64 да са с N отпред е приемлива, защото малко или много си следват традиционния дневен маршрут и те могат да си запазят номерата с нощен индекс отпред). Следващото, което бих направил като предложение е за N5- линията е хубава, но ми се струва леко хабене на ресурс да ходи до Бенковски, курсът ще стане прекалено дълъг и през повечето време след Лъвов мост автобусът ще се клати празен. Да кажем ще е обидно да оставим около Орландовци без нощен транспорт, затова предлагам N5 да е до автостанция Орландовци. За начална спирка от другата страна на N5 си мисля, че пл. Знаме на мира в Павлово ще е подходяща(не искам да дискриминирам жителите на Княжево, но си мисля, че при крайна спирка на автостанция Княжево и като цяло пътуване до Княжево, няма да генерира пътникопоток, а дали няма и като цяло да не се ползва този автобус след Бъкстон). Може би първоначално да го пуснат до Княжево и да направят замервания, а ако се окаже непопулярен в този квартал да се скъси до Знаме на мира.
Относно допълнителните линии- смятам, че е добре да са с двуцифрени числа, но за нощните линии бих предложил да не са по системата втора/трета цифра основната линия, а първо число индекса за отклонение(204-304; 94-294; 85-285 и т.н.), а по нова система за по-лесно разбиране. Това го предлагам, защото се струпват много линии с 1 отпред, а в 3 или 4 сутринта след няколко питиета в събота вечерта едва ли ще имаш капацитет да мислиш коя къде ходи и като видиш 1 и може да решиш, че е към Люлин/Младост. Затова предлагам да се ползва първа цифра за основно направление, а 2ра да са поднаправленията. Примерно N1 и N10 са Младост-Люлин, като N10 се отклонява за Банкя. Вече при втора линия да са N2 и N20, като 20та да е за Симеоново и т.н. Всъщност затова и предложих 10 да стане собствена индивидуална едноцифрени линия, но сега като се замислих не трябва да взема номер 6, а по-скоро 7 заради 64, който обслужва Витоша и витошките квартали и през нощта.
Това са моите предложения, с които смятам, че системата на нощния транспорт ще се опрости максимални много и ще дава и полезни връзки. Взел съм предвид, въпреки че не всички пътници са под градус и със замъглена представа за света, но има и такива и индикацията на линиите трябва да е най-ясна(избягвам варианти 5А и 5Б примерно, защото ще предизвика объркване според мен). Така смятам, че използването на номера като 1-10; 2-20; 3-30 ще е много по-лесно да се ориентират всички хора.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1364 on: 25.06.2020, 08:59:39 »
Забравих да спомена- съвместимо би било N3 да отива до Враждебна поне за събота и неделя. Тогава би улеснило синхронизирането и основните- 1/11 2/12 3/13 4 биха станали с еднакви времепътувания и съответно разписания.
« Last Edit: 25.06.2020, 09:31:29 by dj_the_bus »

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1365 on: 28.07.2020, 01:17:53 »
Няма ли да пускат вече нощния транспорт или са решили да му теглят чертата завинаги заради великата коронакриза?

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1366 on: 28.07.2020, 09:06:55 »
Няма ли да пускат вече нощния транспорт или са решили да му теглят чертата завинаги заради великата коронакриза?

Спрян е до края на септември. До тогава трябва да се реши дали да се пуска N5 и дали да се правят промени по съществуващите линии.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1367 on: 29.07.2020, 23:23:32 »
Няма ли да пускат вече нощния транспорт или са решили да му теглят чертата завинаги заради великата коронакриза?

Спрян е до края на септември. До тогава трябва да се реши дали да се пуска N5 и дали да се правят промени по съществуващите линии.
Мерси за информацията!

Това N5 от къде до къде трябва да се движи?

А иначе - огромна простотия е това, че сега няма нощен транспорт! Хубаво лятно време. Хората стоят до късно навън и биха искали да имат евтина алтернатива да се приберат. Сигурно това е някакъв реверанс към таксиджиите, за да не протестират...

Offline nivanov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1368 on: 30.07.2020, 11:41:44 »
Няма нищо общо с таксиджии. Говорих с познат от общината, който каза че са си търсили причина от много време да го спрат, и коронавируса е бил перфектното оправдание и вика, че повече "няма да го пускаме". Непопулярен е сред управляващите, защото е "голяма загуба на ресурс" за нищожното количество хора, които го ползват. Още от началото е бил непопулярен, но въпреки прогнозите за нищожен пътникопоток, Бонев настоял за пускането му. Това не е мое мнение, а какво ми беше казано.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1369 on: 30.07.2020, 12:20:21 »
Наистина звучи като да го е казал някой общински калинко.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1370 on: 30.07.2020, 12:40:03 »
Пътникопотокът не беше чак толкова малък - пътувах няколко пъти с N2 и N3 миналата есен и  веднъж с N2 през декември и повечето седящи места бяха заети. :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1371 on: 30.07.2020, 12:45:05 »
Няма нищо общо с таксиджии. Говорих с познат от общината, който каза че са си търсили причина от много време да го спрат, и коронавируса е бил перфектното оправдание и вика, че повече "няма да го пускаме". Непопулярен е сред управляващите, защото е "голяма загуба на ресурс" за нищожното количество хора, които го ползват. Още от началото е бил непопулярен, но въпреки прогнозите за нищожен пътникопоток, Бонев настоял за пускането му. Това не е мое мнение, а какво ми беше казано.
Много точен анализ.
Сега ако имаше нощен транспорт, тъкмо протестиращите щяха да имат с какво да се прибират и може би щяха да са повече.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1372 on: 30.07.2020, 12:58:44 »
Баш негласна подкрепа за бакшишите си е, точно през лятото, когато е топло и най-много хора са навън и се прибират по-късно, точно сега да няма нощен транспорт. После хората, докато научат, че пак има нощен транспорт, ще се таралянка празен до декември и ще го спрат заради слаб интерес....
Лично аз съм си спестил повече от 300 лв. заради ползването на нощния транспорт, за сметка на бакшишите, които редовно лъжат на дребно.

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1373 on: 30.07.2020, 13:16:00 »
И да го мислите излезе съобщение от ЦГМ, че нощните линии заедно с 294 и 306 остават закрити до края на септември.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1374 on: 01.08.2020, 14:18:54 »
Ама нощните линии се гледат много грешно в София.
Ако няма много пътници за делнични нощи (от неделя-понеделник, до четвъртък-петък), то да удължат работното време на основни линии, по направления- примерно 280, 213, 88, ТБ4 и 11 в синхрон, ТБ7, 64 (съвсем образно), 84. Вечер до към 1 ч., а сутрин от 4. За почивните дни (петък-събота и събота-неделя) вече може да се върне нощният транспорт.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1375 on: 11.11.2020, 13:14:00 »
След като вече имаме 3 линии, защо просто не направят метрото денонощно? И евентуално да добавят един рейс който да покрива важните точки където има нощен пътникопоток, но няма метро? Примерно, рейс N. Или да удължат часовете на метрото до 2:30 през нощта примерно?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1376 on: 11.11.2020, 13:26:15 »
Разходите за нощно метро са твърде големи и смисъл от такова има само в мегаполиси с няколко пъти по-голямо население от София, където нощем има интензивни пътникопотоци. Разходите за 6-7 нощни автобусни линии са много по-малки и при сегашните пътникопотоци това е оптималното решение за София. Сравнимите по брой население и пътникопотоци европейски градове имат нощни автобуси, в някои случаи трамваи.  :rolleyes:
« Last Edit: 11.11.2020, 13:27:54 by V.Peichev »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1377 on: 11.11.2020, 14:43:00 »
    защо просто не направят метрото денонощно?


И в Европа няма нощно метро...............
Спрете си просташките мнения !

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1378 on: 11.11.2020, 15:06:04 »
Има в мегаполиси с няколко пъти по-голямо население от София. Виена е донякъде изключение с нощно метро в петък и събота, но агломерацията е почти двойно по-голяма от софийската.  :rolleyes:

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1379 on: 11.11.2020, 15:16:43 »
Рим, Париж, Мадрид и Лондон нямат, ходил съм. Къде има, защото не съм чул някъде да има ?
Спрете си просташките мнения !