Author Topic: Нощен транспорт  (Read 316288 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1800 on: 24.04.2024, 15:11:11 »
Примерно N3 не би трябвало да спира на Балканкар - там надали изобщо има пътници нощем, за спирката до депо Красна поляна е под въпрос - все пак има няколко блока наблизо и евентуално работещи в депото. Също N4 надали има желаещи да го чакат  нощем на спирките между базата на ЦСКА и Списаревски. :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1801 on: 24.04.2024, 15:49:39 »
То защо нощните линии не ги направят със спирки в режим "По желание". А за Студентски град - понеже виждам, че там нещата са обект на голям коментар - еми да им оставят 280 да циркулира цяла нощ да ги разнася до блоковете им

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1802 on: 24.04.2024, 15:54:28 »
280 е радиална линия без удобна връзка с другите нощни, също е прекалено редовен до последните курсове. Иначе много спирки по нощните линии биха могли да са по желание. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1803 on: 24.04.2024, 16:08:07 »
Проблемът с разписанията на нощните линии се появи след като Фандъкова разпореди през нощта между 24:00 и 6:00 всички светофари да продължат да работят, вместо по-голямата част от тях да преминават в режим "мигащо жълто", след като се случи прегазването на момиче и момче на бул. Сливница/бул. Константин Величков. Разписанията на нощния транспорт, естествено, не бяха пипнати. Преди разписанията бяха добре направени, защото маршрутите им са по главни улици с предимство и дори и светофарът да не работи, забавяне почти нямаше. Спирките и преди и сега са след известяване на шофьора с бутон или ако има чакащи. В противен случай въобще не се спира по спирките.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1804 on: 24.04.2024, 16:25:53 »
Спокойно може да работят само светофарите на възловите кръстовища, останалите да са в режим "мигащо жълто" - така закъсненията на нощните линии ще бъдат минимални.  :rolleyes:

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1805 on: 24.04.2024, 21:07:18 »
Еми новите са на власт вече доста време, не виждам да са променили работата на светофарите.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 357
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1806 on: 24.04.2024, 23:02:42 »
Няма как от спирка до спирка да се дава по максимум минутка и да се очаква, че няма да има никакви закъснения. Светофарите в случая не са най-големият проблем.

А на всички ли спирки има пътници? Или се действа на принципа "спирка по желание"?
Негласно се е възприело да вдигнеш ръка ако си на спирката и виждаш, че автобусът приближава. Обаче нали сме си ние, та едни шофьори се сърдят, че не им даваш знак, а други пък са ме питали - "кво си се размахал", та е трудно човек да каже кое е валидното. Иначе за отвътре има ли за слизане и ако си на вратата ти спират. Повечето хора натискат копчето, макар че не на всички китайци им работят. Другата малоумщина е това, че няма яснота откъде се качват хората. Има шофьори, които отварят само първа врата за качващите се и когато са повече се губи време в таксуване при кондуктуро. Други пък отварят всичко. Съответно кондуктурите също не знаят какво да правят - някои стоят на първа и образуват опашка, когато има повече за качване. Други пък се разхождат из салона и валидират/продават билети. Трети пък само си седят и ти казват да се валидираш на автомата и въобще не се интересуват дали си с карта или не - достатйчно е да им кажеш, че си скарта и толкоз. Имаше съмнения, че това се прави умишлено, за да се демонстрира ниска ефективност на нощния транспорт, само че не знам дали е по неофициално нареждане от някой или е от чист и прост мързел. Да не забравяме и проблема със затъмнените стъкла, та седиш и се чудиш къде си (случвало ми се е да ориентирам хора вътре, особено когато го ползват за първи път). Въобще липсва какъвто и да било протокол за каквото и да било и резултата е, че "всеки си преценя сам".
« Last Edit: 24.04.2024, 23:05:45 by eco_power »

Online Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1807 on: 28.04.2024, 03:55:52 »
Малко наблюдения от днес - в 0:00 всички автобуси бяха газови (сами Н4 газов Ютонг, всичко останало Просити), може би някой от новата власт е повдигнал темата с тъмните стъкла  :crazy:

В 0:00 автобусите си потеглиха почти без закъснение, като най-много желаещи сякаш имаше за Н1 в посока Младост - на ул. 6-ти септември го чакаха 15 човека, а вътре вече имаше 10, добре, че не беше мини Хайгер тази вечер :) във всеки от останалите имаше между 5 и 15 души.

В 2:00 тръгването от Батенберг беше с 10-15 минути закъснение, за мен изненадата беше Н4 (3636 - по изключение дизелов на фона на последните седмици), на който в посока Гео Милев и Дружба имаше 20 души - млади и не толкова млади, но всички тихо и кротко се возеха, без пиянски истории, общо взето по-спокойно от дневна линия :)

От нощен транспорт смисъл има :)

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1808 on: 30.04.2024, 01:02:24 »
Нощта между 27 и 28 април на площад Батенберг:

Имаше по повече от 30 човека, чакащи от всяка страна.

3 часа без 8 минути пристигна N2 от Обеля за Студентски град -  имаше 1 човек
3 без 4 минути пристигна N4 от Дружба за Гоце делчев - имаше 3 души
3 без 3 минути пристигна N1 от Люлин за Младост - имаше 2 души
3 без 2 минути пристигнаха N3 и N4 съответно от Овча Купел за Левски и от Гоце Делчев за Дружба - и в двата автобуса имаше по 2-3 души
3 часа пристигна N3 от Левски за Овча купел - имаше 3 души
Стана 3 часа, но не пуснаха N2 да тръгва за Студентски град, както обикновено
3 часа и 10 минути пристигна N1 от Младост за Люлин - имаше 4-5 човека
3 часа и 10 минути пуснаха всички автобуси да тръгват - всички чакаха закъснелия N1, но не останаха да чакат N2
3 часа и 15 минути на празния площад пристигна N2 от Студентски град за Обеля - имаше 6-7 човека

Въпреки че автобусите дойдоха на Батенберг сравнително празни, всеки автобус си тръгна с 5-10 пътници.

N2 продължи с 8 човека. След халите в Надежда останаха още 3 души.


Същата нощ е имало интересна случка. Обикновено N1 не закъснява така фрапантно. Но закъснението, което се случи по направление Младост - Люлин в 3 часа, всъщност е започнало в предишния курс, който е по направление Люлин - Младост.

Курсът, който е тръгнал от Люлин в посока Младост в 1 часа и 30 минути (трябва да минава през Батенберг в 2 часа) е имал проблем. Тунелът Люлин е бил затворен в посока център. Но причината не е инцидент или авария, ами... защото са миели тунела. На кръстовището на Дертлиев и Царица Йоана е имало полицейски патрул, който е отбивал движението, което се е насочило към тунела посока център. Полицаите отказали да пуснат автобуса, въпреки че се движи по редовна линия на масовия градски транспорт. Затова се наложило шофьорът да обикаля през Сливница. Споровете с полицаите и обиколката натрупали закъснение от над 20 минути. Това го разказваше един  от тези с жълтите жилетки.

Наложило се единият от жълтите жилетки да се метне на служебната кола и да отиде да разговаря с полицаите на място, за да пропускат следващите курсове. Очевидно в 21 век това е най-ефективния начин.

Толкова много въпроси излизат от тази абсурдна информация:
- защо затварят тунела за миене, при условие, че други артерии не се затварят, когато ги мият (или поне аз не съм попадал)?
- защо за отбиване на движението се използва ресурс на полицията? Не е ли достатъчно 2-3 стойки с временни пътни знаци, които да се местят от служителите по чистотата?
- защо полицаите не знаят за минаването на нощния автобус?
- защо едно обаждане от шофьора на диспечер, а диспечерът да се свърже с дежурен в полицията не би решило проблема, а се е наложило автобусът да обикаля по Сливница?

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1809 on: 05.05.2024, 03:59:22 »
Малко наблюдения от Великденската нощ:

Във 2 часа на Батенберг около 10 човека на двете спирки, автобусите пристигат без кой знае какво закъснение (освен Н2 от Студ. Град), от едната страна Н4 с 10 човека посока Дружба, зад него Н1 посока Младост цялата въшка пълна, Н3 и в двете посоки с по малко от 5 човека, Н2 в посока Студенски град около 10 човека. От другата страна Н2 закъсня с около 7 минути, все пак го изчакаха, имаше хора които се прекачиха. Н1 към Люлин и Н2 към Надежда с по 10 човека. Най-пълен в тази посока бе Н4, при който се качиха най-много хора от спирката, тръгна с около 10+ човека и до Мадара се качваха хора на всяка спирка, целия рейс беше със запълнени места. Та така до Борово се изпразни, до Гоце Делчев останахме 5 човека. Единственият минус бе, че се падна дизелов Ютонг, който бе вмирисан ужасно, парното на макс запутени джамове, въобще нищо не се виждаше. Въобще не са за нощните линии тия автобуси, само от Дружба не се научиха.

Като за финал да отбележа, поздравления за 2819 по Н1 на който табелите изписваха - Христос Воскресе!

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1810 on: 11.05.2024, 17:38:56 »
Голяма излагация при нощния транспорт през изминалата нощ - 10 срещу 11 май.

Заради фестивала на светлините са били затворили участъка на жълтите павета от партийния дом до военния клуб. с патрулки, които са препречили движението.

едната патрулка е препречила движението в десния завой от Дондуков в посока Батенберг. Започват да пристигат автобусите, които работят по първия нощен курс. двамата от шофьорите присветват на въпросната патрулка и полицаите им правят място да минат. това са линии N1 и N4 съответно в посока Младост и Дружба. Шофьорите на другите два автобуса, които се движат в източно направление, виждат патрулката и решават, че няма да минават по маршрута, който се длъжни да изпълняват. На своя глава, без да питат диспечер или нещо друго - продължават по Дондуков и оттам кой както намери.

Става полунощ. на Батенберг има 6 автобуса. Липсват N2 за Студентски град и N3 за Левски. 5 човека с жълтите жилетки не знаят какво става. Звънят по телефони. А останалите автобуси са извънредно пълни, защото тъкмо са приключили прожекциите от фестивала. Хората чакат автобусите да тръгнат. след няколко минути се разбира какво са направили шофьорите на N2 за Студентски град и N3 за Левски. Тъй като диспечера е хванал N3 сравнително близо, му е наредил да се върне към Батенберг. N3 за Левски пристига откъм руската цъква. След което прави изключително опасен обратен завой върху пешеходната пътека до БНБ. Движението на коли вече е пуснато и трафикът е доста натоварен. а и все още има много пешеходци, които пресичат, тъй като все още тълпите от фестивала се разотиват. допълнително - осветлението на Батенберг е изключено, за да се виждат по-добре светлините на фестивала.

10 минути след полунощ тръгват 7 автобуса от Батенберг - всички без N2 за студентски град. В това време някои от жълтите жилетки все още са на телефона и крещят: Кажи му да се връща. веднага да обръща и да идва тука! очевидно тече дебат с диспечера какво да правят с автобуса по N2. Очевидно жълтите жилетки надделяват, защото някъде 20 минути след полунощ на Батенберг пристига N2 в посока Студентски град, но идва откъм руската църква. Върнали са го чак някъде от района на Хемус. Този шофьор също прави незаконен обратен завой върху пешеходна пътека на неосветения площад Батенберг и тръгва обратно към студентски град. Вярно е - имало е доста хора, които са се качили. Автобусът е потеглил 22 минути след полунощ.

Тук жълтите жилетки правят груба грешка, тъй като са пропуснали факта, че в 0 часа и 30 минути ще има извънреден курс на нощните линии, които е организиран специално за фестивала на светлините. Изобщо не е трябвало да връщат N2. Трябвало е само да подадат нужната информация за наказание на шофьора, за това че се е отклонил от маршрута по своя воля.

30 минути след полунощ потегля съчленен автобус MAN по извънреден курс по N2 за студентски град. Има само двама пътници. А 8 минути преди това 40+ човека са се натъпкали в единичен автобус, в който вече е имало пътници. 5 човека с жълти жилетки и пак няма достатъчно акъл!

На всичкото отгоре при извънредните курсове, които е трябвало да потеглят в 30 минути след полунощ, не имало автобус по линия N3 в посока Овча купел. Казали на хората, които чакат в тази посока, че ще се наложи да изчакат редовния курс в 1 часа.

На всичкото отгоре шофьорите на извънредните курсове, които тръгват в 30 минути след полунощ, са карали пътниците им да се чувстват виновни за това, че на шофьорите им се налага да работят. Оплаквали се как са изкарали цяла смяна по някоя линия и след това е трябвало да изчакат един час на центъра, за да поемат този половин курс. Освен това питали пътниците откъде да минат и/или къде се намират спирките. Ами може би този един час чакане е можело да го оползотворят със запознаване с маршрута. Ама сигурно беленето на семки е било по-важно. 

А колата по N2, на която са наредили да се върне от Хемус до Батенберт, цяла нощ се е движила със закъснение 20-30 минути. И жълтите жилетки изобщо не са я чакали на Батенберг. Останалите автобуси тръгват на 00 минути. Тази кола минава половин час по-късно. Ако е имало някой за прекачване - ще чака. А точно жълтите жилетки са виновни, защото те са крещяли на диспечера да връща автобуса обратно.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1811 on: 11.05.2024, 18:07:29 »
Страхотна история  :fan: Особено това че жълите жилетки не са наясно къде точно се намират автобусите по GPS а се налага да крещят по телефоните да ги издирят е черешката на тортата  :help:

Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1318
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1812 on: 11.05.2024, 19:46:07 »
Очевидно проблемът е в информацията, подадена на шофьорите, понеже на първана вечер от фестивала нямаше подобни ситуации. И докато те могат да бъдат правени на маймуни и да им отнемат курсове каква отговорност носят диспечерите за неадекватните си решения?

Леко отклонение - снощи докато си седях вкъщи ми стана любопитно и в 0:00 отворих livemap-a да видя какво става на площада. Още тогава ми направи впечатление, че два автобуса се движат по Дондуков, но предположих, че са допълнителните манове и правят обиколка, за да влязат от правилната страна на площада. Движеха се заедно по целия Дондуков. Не знам как се е получила тази разлика в момента, когато са се върнали към Батенберг.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1813 on: 11.05.2024, 20:09:30 »
Подобни случки обаче със затворени улици и обикалящи града автобуси по нощните линии които никой не ги знае къде са и кога ще пристигнат на Батенберг не се случват за първи път. Организацията и комуникацията между ЦГМ и МВР явно сериозно куца...

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2310
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1814 on: 11.05.2024, 20:42:25 »
Подобни случки обаче със затворени улици и обикалящи града автобуси по нощните линии които никой не ги знае къде са и кога ще пристигнат на Батенберг не се случват за първи път. Организацията и комуникацията между ЦГМ и МВР явно сериозно куца...
В случая мисля, че единствено вина имат шофьорите, които самоинициативно са се отклонили от маршрутите си.
Комуникация между ЦГМ и МВР тук няма нужда да има, тъй като улицата е затворена само за автомобили и това е част от официалното съобщение за събитието.
Това, че шофьорите не са се пробвали да минат, не са спрели да питат и не са се обадили изобщо, е изцяло техен проблем.

P.S. Днес отново бяха затворили, но този път НЕ пускаха автобуси, просто защото имаше много хора и бяха буквално по платното, изчакаха малко да се поизпразни площада и ги пуснаха, тръгнаха с около 10тина минути закъснение.
Имаше линеен, който ги спираше и им казваше да изчакат, докато отворят движението.
« Last Edit: 12.05.2024, 01:17:11 by ivaylostoenchev »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1815 on: 11.05.2024, 23:40:38 »
При затваряне на улици, по принцип затварянето не се отнася за МГТ, това и милиция, и диспечери много добре го знаят.
По рейс и по жена не се тича!

Online Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1816 on: 12.05.2024, 01:46:28 »
Това с незнаенето на маршрута и на редовни курсове много често ми се случва, обикновено диспечерите напътстват шофьорите  :crazy:

Тази вечер покрай фестивала Лунар центърът беше толкова пълен с хора, колкото никога не съм го виждал  :fan: на Орлов мост последните курсове на 4 и 5 (непълни), 76, 84, 204 и особено 11 и 604 бяха направо претъпкани, доколкото виждам във фейсбук и с нощните е така.

А от Дружба наистина се излагат да пускат дизеловите баш с тъмните стъкла, особено във вечери с такова натоварване, като маршрутът не позволява да се пусне МАН, да пуснат Просити, те поне повече правостоящи събират заради по-малкото седалки...

Online Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1817 on: 19.05.2024, 02:07:07 »
Сега на Батенберг - дойдоха Н3 и Н4 и в двете посоки навреме, в 2:02 дойде Н1 в посока Люлин и всички 5 автобуса потеглиха...  :help: :help: :help:

Иначе на всички спирки в центъра чакат доста хора и във всички автобуси има по поне 15 души...

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2310
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1818 on: 19.05.2024, 09:10:44 »
Сега на Батенберг - дойдоха Н3 и Н4 и в двете посоки навреме, в 2:02 дойде Н1 в посока Люлин и всички 5 автобуса потеглиха...  :help: :help: :help:

Иначе на всички спирки в центъра чакат доста хора и във всички автобуси има по поне 15 души...
Явно вече не ги държат да се съберат всички, защото веднъж закъснеят ли, цяла нощ са със закъснение.. което малко противоречи на първоначалната идея.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1819 on: 19.05.2024, 11:18:58 »
Тогава ще трябва да държат 1-2 резерви на Батенберг и да ги пускат тях, а закъснелите да ги изтеглят, иначе цялата система отива на кино.