Основния проблем в момента - неудобните разписания след 20:00, автобусите масово започват прибиране в гаражите. След 21:00-21:30 интервалите на движение стават 20-30 минути. След 22:30-23:00 на практика автобусния транспорт приключва. Изключения след 20:00 са линии 94 и 280.
Радвам се, че засегна и проблема с вечерните курсове, който никак не е малък! Лично за мен е леко абсурдно повечето линии, вкл. 94 и 280, сутрин между 5 и 7ч. сутринта да се движат на интервал, два или три пъти по-малък от този след 20ч. Според мен трябва разписанията трябва да се балансират и да не се допуска такова разреждане вечер (а при някои линии и между 13-15ч.). По-добре след 20ч. да се пускат къси коли на 10-15 минути интервал, вместо дълги на 20-30 минути.
Има немалко хора, които работят с нестандартно работно време. В последните 10 години в София навлязоха доста аутсорсинг компании, които на практика работят денонощно. Отделно има една камара заведения, молове и магазини, които със сигурност не приключват работа преди 20ч. Аз лично работих на смени година и половина в една такава фирма в дъ Мол. Даваха ни такси ваучери за смените, приключващи след 22ч. Има фирми, които обаче не дават. Ако минете вечер на спирката на Хермес парк между 20 и 23ч., има моменти, когато 15-20 минути не минава абсолютно никакъв автобус и се събират огромни тълпи. Ако дойде къс автобус, често пъти трудно побира желаещите да се качат. Неведнъж в такива моменти съм чувал хората да проклинат градския транспорт и да се заканват, че следващия път са с колата.
Наблюденията са ми, че в резултат на разредения градски транспорт след 20ч., както и в събота и неделя, масово хората не разчитат на него (без метрото). Затова пък автомобилният трафик почти всяка вечер си е доста стабилен, даже се получават задръствания - по Цар Освободител, Тодор Александров например.
Предложението на Спаси София е добро, лично аз имам някои забележки към маршрутите и пресечната точка на линиите, които вече съм споменавал и в предишни дискусии по темата. За мен е по-добре трансферът да е или на пл. Батенберг, или на паметника Левски. Разписанието също е доста стегнато, в отделни отсечки трудно изпълнимо заради чакането по светофарите.
Но е безспорно, че има нужда от редовен нощен градски транспорт. Щом даже се стигна дотам да не достигат такситата, и се навъдиха отново много ментета.
Трябва да се работи активно и с бизнеса, те имат интерес също от нощен градски транспорт. Могат да се спестят доста средства от ваучери за такси. Ето, аз например средно 15 смени в месеца съм се прибирал с такси, което струва 15 лева от дъ мол до Люлин, това са минимум 225 лева всеки месец, дадени само за мен!
А и като цяло трябва да се стимулира бизнеса, да купуват примерно карти за служителите си и да се ползва повече градски транспорт.
Надявам се от общината, най-вече в лицето на зам. кмета по транспорт Евгени Крусев, да предложат адекватна услуга нощен градски транспорт. Срамота е да има столица на държава от ЕС, която да не предлага все още такава услуга