Author Topic: Нощен транспорт  (Read 316435 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #820 on: 02.02.2018, 13:40:23 »
На данни, че на него не му трябва.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #821 on: 02.02.2018, 13:49:30 »
Напротив! Таксиметровите превози са именно обществен превоз на пътници.

Да, когато работят на твърда тарифа за курс по определен предварително маршрут. Част от нощните линии в някои западни градове се обслужват именно от таксиметрови фирми със сключен договор с тамошните общини. Ако искат след като изпълнят предварително определения курс и пътниците са съгласни се продължава нататък с включен таксиметър.
« Last Edit: 02.02.2018, 13:51:33 by fafan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #822 on: 02.02.2018, 14:34:33 »
Това е друго нещо, но и означава, че Столична община е осигурила обществен транспорт и през нощта. Сега дали на някои хора им харесва или не е въпрос на гледна точка. Има много хора, които няма да харесат и дневния масов обществен транспорт, както и неговата цена. Ще има и такива, които няма да харесат и масовия нощен обществен транспорт... Към днешна дата, общината винаги е пускала нощен масов градски транспорт, когато е имало нужда - на новогоишни и религиозни празници, както и при други събития от кампаниен характер... Но постоянна нужда от такъв няма. Наличният обществен транспорт се спрявя добре през нощта.
Общината им е дала само разрешителни да работят, това не означава, че предлагат адекватна транспортна услуга. В последните 2-3 месеца е трудно да хванеш такси, а и е пълно с копърки и мошеници. Затова е правилно, по примера на всички други столици, и у нас да има редовен нощен транспорт, с фиксирана цена и маршрути. Такситата са екстра, която е по желание, в никакъв случай не е задоволяване на нуждата от нощен транспорт.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #823 on: 02.02.2018, 14:37:45 »
В обществения транспорт цената е фиксирана а не е напомпана.

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #824 on: 02.02.2018, 15:38:48 »
Силно ме вълнува, предполагам и други участници от форума, на база на какви данни заключваш, че няма нужда от постоянен нощен масов обществен транспорт и, че наличният немасов се справя добре.
На фона на вече проведения експеримент, който беше изключително неуспешен. А Вие на каква база данни заключвате, че има нужда от такъв? Или данни на Вас не Ви трябват?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #825 on: 02.02.2018, 15:50:49 »
А може би си забравил, че близо 3 месеца нощният транспорт беше абсолютно инкогнито за всички софиянци? Нито разписанието беше публикувано в сайта на ЦГМ, нито на спиркознаците пишеше нещо за нощни автобуси, нито електронните табла изписваха нещо. Едва на четвъртия месец се сетиха да публикуват разписанието, и да актуализират част от спиркознаците. Но автобусите продължиха да пропускат спирки, караха масово с по една хартиена табела само с номер, без маршрут. През целия период на експеримента нямаше никакъв контрол върху изпълнението на курсовете и върху редовността на пътниците. При това положение как да отчетат колко пътници са се качили?
Дори сегашният зам. кмет, а тогава просто модератор на настоящия форум, се възмущаваше и пращаше сигнали до ЦГМ. Архивите са все още живи и който желае, може да ги прочете  ;)

А аз досега с колкото познати да говоря, повечето въобще и не са разбрали, че през 2009г. е имало експеримент с нощни линии и то за цели 6 месеца :D

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #826 on: 02.02.2018, 16:15:37 »
Силно ме вълнува, предполагам и други участници от форума, на база на какви данни заключваш, че няма нужда от постоянен нощен масов обществен транспорт и, че наличният немасов се справя добре.
На фона на вече проведения експеримент, който беше изключително неуспешен. А Вие на каква база данни заключвате, че има нужда от такъв? Или данни на Вас не Ви трябват?
Във всички статии по въпроса се говори за подписката организирана от неправителствените организации, която ясно показва, че хората желаят да използват нощен масов транспорт. Също така за тези 8 години градът се е разраснал и развил (т.е. твоите данни са неактуални). Като толкова защитаваш такситата, защо не ползваш тях, а искаш автобус до метрото!? Не се чувствай длъжен да ми отговаряш, както и изобщо да пишеш в тази тема.
« Last Edit: 02.02.2018, 16:18:52 by dan »

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #827 on: 02.02.2018, 17:27:53 »
Неправителствените организации събраха едва 31475 подписа, което е точно 2.407% от цялата популация на общината, а това не е: "...ясно показва, че хората желаят да използват нощен масов транспорт...". 97.593% от хората не подкрепят инициативата за нощен транспорт.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #828 on: 02.02.2018, 18:15:50 »
"2.5% от българите са болни от рак, тоест 97.5% от българите не са болни от рак, защо аз им финансирам лекарствата на тези 2.5% със солидарна здравна система, аз съм си здрав, за какво ми е на мен това"

Източник

Превод на горния коментар на друг език, в същия контекст.

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #829 on: 02.02.2018, 18:36:53 »
Не виждате ли, че колегата има нещо общо с таксиметровия бранш и затова толкова яростно се противопоставя на нощния транспорт. Таксиджиите ще са най-големите противници. Трябва организаторите да се пазите от тях, защото те ще се опитат да направят всичко за да провалят идеята.


Обаче, защо вместо 3 диаметрални линии, не се направят 6 радиални линии? Същите маршрути, само че всяка линия започва и свършва в центъра. Така нещата ще са по-независими. Ако нещо се случи с някоя кола - отпада само един радиус. а иначе ще отпадне целия диаметър.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #830 on: 02.02.2018, 18:49:26 »
Таксиметровите е крайно време да предлагат адекватна услуга и точно наличието на нощният масов транспорт може да ги подтикне. Разбира се типично по Ганьовски вместо да си подобрят услугата, те ще гледат да премахнат конкуренцията :help:

А колегата понеже обича формалностите да извади подписка за удължаването на 27 и да видим какъв процент са се подписали спрямо "цялата популация на общината".

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #831 on: 02.02.2018, 19:07:17 »
Не виждате ли, че колегата има нещо общо с таксиметровия бранш и затова толкова яростно се противопоставя на нощния транспорт. Таксиджиите ще са най-големите противници. Трябва организаторите да се пазите от тях, защото те ще се опитат да направят всичко за да провалят идеята.
А Вие имате ли нещо общо с производителите на алкохол и наркотици? Публична тайна е, че именно зависимите ще съставляват и основна част от пътникопотока на нощните линии: Връзка.
« Last Edit: 02.02.2018, 19:09:20 by ИванТ »

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #832 on: 02.02.2018, 19:21:27 »
Колега, спри се. От далече си личи, че си таксиджия. Не се притеснявай. Няма да останете без работа. винаги ще има хора за такситата. просто ще ви намалеят малко клиентите през нощта. Ама добрите таксиджии няма какво да се притесняват. хората ще ги избират тях. Да му мислят тарикатите и простаците, които предлагат лошо услуга. те може да останат без пътници. 

Такива красавци като от това видео няма да се качват на нощните рейсове, ако вътре има по един полицай от общинска полиция. същия може да върши работата и на кондуктор.

Пътуването може да се извършва с редовен превозен документ + 2 лева. така ще се избиват парите за охрана. И е важно да можеш да се прекачиш в центъра без да даваш допълнително пари.

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #833 on: 02.02.2018, 19:25:47 »

Такива красавци като от това видео няма да се качват на нощните рейсове, ако вътре има по един полицай от общинска полиция. същия може да върши работата и на кондуктор.

Ако такива граждани, като този от видеото са спирани от полицията, то тогава Вие ще бъдете първият, който ще каже, че полицията и общината спъват нощните линии и пречат на хората да ги използват. Видяхме, че за предния път, когато имаше нощни линии и те се оказаха неуспешни, беше обвинена общината, не ги била обявила, саботирала ги...
Колега, Вие занимавате ли се с разпространение или производство на алкохол? Това в отговор на Вашите обвинения, че имам нещо общо с таксиметровия бранш. Все пак, ще изисквам отговор!

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #834 on: 02.02.2018, 19:33:15 »
Спокойно - аз съм инженер. Винаги съм работил само по специалността си. даже не пия кой знае колко. не пуша цигари. не взимам наркотици.

Подкрепям идеята за нощен транспорт, защото тя ще е полезна за хората, които работят до късно или започват много рано. ще е полезно за младежите, които искат да отидат на заведение. разбира се после не трябва да са като този от видеото. за ходене до летището през нощта. има и междуградски и международни рейсове, който тръгват и пристигат по нощите. понякога се случва и някой влак да закъснее и т.н.

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #835 on: 02.02.2018, 19:41:25 »
Спокойно - аз съм инженер. Винаги съм работил само по специалността си. даже не пия кой знае колко. не пуша цигари. не взимам наркотици.

Подкрепям идеята за нощен транспорт, защото тя ще е полезна за хората, които работят до късно или започват много рано. ще е полезно за младежите, които искат да отидат на заведение. разбира се после не трябва да са като този от видеото. за ходене до летището през нощта. има и междуградски и международни рейсове, който тръгват и пристигат по нощите. понякога се случва и някой влак да закъснее и т.н.
Толкова ли беше трудно да проведем нормален дебат, без ad hominem аргументи? Между другото, аз също съм инженер. В крайна сметка, ако следваме идеята, че който не подкрепя нощните линии е непременно таксиметров шофьор, то това би означавало, че 97.593% от столичани, които не подкрепят тази инициатива, са таксиметрови шофьори. Това е абсурдно!

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #836 on: 02.02.2018, 20:29:52 »
Трябва да има удобно покритие и във вечерните часове. Сега не е удобно след 20:00, особено след 21:00. Обаче сега сутрин в интервала 5:00-6:00 има смея да кажа добро покритие.
Нощен транспорт би трябвало да означава приблизително от 00:00 до 5:00. По принцип сега има т.нар. нощни персонални коли, с разписание и специални маршрути, които обслужват хората от гаражите (най-вече шофьорите). За трите гаража има (ако не се лъжа) общо около 20-на линии, по една кола на линия. Тоест, внимание - то и сега има нощен транспорт, но е служебен и по-различен от обикалянето по маршрут  :) , ангажирани са общо приблизително 20-25 автобуса (не ги знам точно) и толкова шофьори. Следователно би могло подобно на основата на нощните коли да се осъществява някакъв нощен транспорт по маршрут. Тоест нуждата от такъв нощен транспорт е най-вече като служебен за хора с най-различни професии и от тази гледна точка би било добре да бъде един вид масов градски. Но трябва много внимателно да се преценят тези линии. Очевидно те няма да са удобни за всички хора (то и дневния транспорт не е удобен за всички).
Проблемите освен финансови (но реално не чак толкова големи като се има предвид съществуващите нощни персонални) са най-вече откъм рисковия контингент. Това е опасно не само за шофьорите, но и за обикновените пътници.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #837 on: 02.02.2018, 20:37:47 »
Преди почти 10 години наистина имаше заоколо година някъде нощен транспорт. Бяха 3 линии, които обхващаха голяма част от града и се събираха и изчакваха в център Отначало връзката беше на Орлов мост, но беше неудобно прекачването, после си спомням че го направиха май пред библиотеката.

Ползвал съм го доста пъти тогава, имах приятелка, която живееше до НДК. Спомням си че за да се прибера трябваше да ползвам 2 нощни линии. Качвах се на едната от спирката на НДК на Евроги Георгиев до СУ или Орлов мост, и оттам на линията за Младост. Автобусите бяха общо взето О 302-ки и О 405-ци най-често, по-рядко О 305-ца или ВМС. Но се случваше и съчленен МАН  или Чавдар 141. Спомням си че качването ставаше ксамо от 1-ва врата и шофьора проверяваше картите и продаваше билети, отначало пък май имаше и кондуктор.

Та едната линия беше доста силна и добре натоварена, тази от Люлин до Младост. Минаваше от Орлов мост по Драган Цанков, през Дианабад, Студ град. Доста обиколен маршрут все през възлови точки, свързващ 2-та най-големи квартала на София с центъра и студ. град. Веднъж имаше дори и правостоящи, чак стана тъпканица в около 2 часа посред нощ. В другата линия, която не помня от къде идваше и се качвах от НДК до СУ повечето пъти си пътувах сам. Засичах и автобус от другата линия, който минаваше по Цариградско и после към Дружба, там чат-пат имаше хора но доста по-слабо. Линията за Овча Купел и Борово също веднъж я видях доста пълна.

Обслужването беше много добро, пътуването много бързо без влачене, въпреки много заобиколните маршрути. Спомням си че към края на маршрута на Младост оставах сам в рейса и често пъти шофьора ме питаше до къде пътувам и спираше на моята отбивка. Не помня дали официално се спираше на всички спирки по маршрутите или само на спирките където има хора за качване и слизане. Като цяло от 3 линии едната поне си струваше да остане, имаше си доста хора, за другите не мога да кажа, все ги засичах празни макар че и при тях имаше дни в които имаше хора.

Доколкото си спомням линиите се обслужваха смесено от трите гаража, а не конкретно всяка линия от един гараж.
« Last Edit: 02.02.2018, 20:41:53 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #838 on: 02.02.2018, 21:04:42 »
Доколкото си спомням линиите се обслужваха смесено от трите гаража, а не конкретно всяка линия от един гараж.

Ето така бяха:

606A - Ж.К. "ДРУЖБА 2" - АВТОСТАНЦИЯ ОБЕЛЯ ( Дружба и Малашевци)

605B - Ж.К. "МЛАДОСТ 4" - Ж.К. "ЛЮЛИН 3" ( Дружба и Земляне)

607C - Ж.К. "ОВЧА КУПЕЛ 2" - Ж.К. "ЛЕВСКИ Г" (Земляне и Малашевци)



Най-добрата новина е, че сега ще бъдат масово рекламирани, ще има залепена информация за всяка една линия по спиркознаците, както и по електронните табла трябва да има реално време на пристигане :)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #839 on: 02.02.2018, 22:01:44 »
Всъщност старите линии хич не са лоши. Ако тази до Дружба вместо към колелото в Дружба-2 свие към летището всичко ще е идеално.