Author Topic: Нощен транспорт  (Read 316476 times)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #860 on: 03.02.2018, 15:52:54 »
Транспортно обслужване до летището нощеска е абсолютна глупост. Колко полета има нощно време и колко от пътниците на тези полети са склонни да ползват изобщо градски транспорт, колко ще им е удобен като маршрут и най-вече като разписание? Как си представяте някой с два куфара да седи половин час да чака рейс, който ще го върти из цяла София и накрая да го зареже на 3км от мястото до което иска да стигне и да продължи пеша?

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #861 on: 03.02.2018, 15:59:02 »
А колко хора работят от никое време или до никое време там? Летището и гарата задължително трябва да са свързани 25 часа в денонощието, 367 дни в годината. Винаги има трансфери и работещи на точно тези две точки и не е редно един модерен, уж, град да не осигурява подобен транспорт. Също така е важно тази линия да осъщестява и възможност за трансфер към останалите нощни линии. Вече има ранни полети, които искат да си в 4 на летището, има си постоянно натоварване. Свърши тая работа с кой ползва. Градът вече не спи от 23 до 6
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #862 on: 03.02.2018, 16:04:04 »
Принципно е прав. Пък повечето фирми осигуряват нощно извозване на служителите си ако работят през нощта.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #863 on: 03.02.2018, 16:22:11 »
Последното което ще ми хрумне ако кацна в 3 през нощта е да търся откъде да хвана нощен автобус, та ако ще и в Брюксел да съм. В схема с 3 обслужващи линии, това е просто немислимо, никой няма да се занимава да чака ГТ и после да ходи пеш посред нощ. Това важи и за останалите линии. Не, никой няма да обикаля и 1 микрорайон на Люлин, ако трябва да ги обикаля просто ще си хване такси. По същите съображения е логично да се прати нощен автобус колкото се може повече из квартала, вместо да се забива на летището безсмислено, защото иначе поне има шанс някой да го ползва.

А, и Царградски комплекс и Кепитъл сити, освен по-модерен вид нищо друго не дават. Даже влошават драстично трафика. Дайте да не обръщаме дискусията на безсмисления спор кой квартал бил по-ощетен и кой по-хубав, подходяща за детската градина.
« Last Edit: 03.02.2018, 16:24:29 by wiNt »

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #864 on: 03.02.2018, 16:34:44 »
А колко хора работят от никое време или до никое време там? Летището и гарата задължително трябва да са свързани 25 часа в денонощието, 367 дни в годината. Винаги има трансфери и работещи на точно тези две точки и не е редно един модерен, уж, град да не осигурява подобен транспорт. Също така е важно тази линия да осъщестява и възможност за трансфер към останалите нощни линии. Вече има ранни полети, които искат да си в 4 на летището, има си постоянно натоварване. Свърши тая работа с кой ползва. Градът вече не спи от 23 до 6
Да бе, знаеш ли кога след нощна смяна ще чакам рейс на 1 час, който стига от никъде до никъде....

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #865 on: 03.02.2018, 17:16:27 »
Принципно между Дружба и Летището няма жилищни сгради.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #866 on: 03.02.2018, 17:41:06 »
На който му се дават 20 лв. за такси от летището може и да ги даде, но каква кола ще му се падне - въпрос на късмет.
Честно казано ако по технически причини е възможно, според мен е по-добре метрото да се движи денонощно с интервал подобен на новогодишния.

Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #867 on: 03.02.2018, 17:47:06 »
Във Виена има нощни автобуси до летището - така наречените "Vienna airport lines". Мисля, че една от нощите линии може да обслужва летището като да стига до центъра на града, но не по обичайния за 84/184 маршрут. Например от Летище София по бул. Брюксел, надясно по бул. Цариградско шосе(спирки МБАЛ Св. Анна, Хотел Плиска), надясно по ул. Александър Жендов(спирки ул. Хемус, Румънско посолство, надясно по бул. Ситняково, наляво по ул. Оборище, пл. Ал. Невски, обръщане обратно по ул. Оборище, надясно по бул. Васил Левски, направо по бул. Цариградско шосе и по маршрута. Този маршрут е удачен при условие, че останалите нощни линии също имат обща спирка "Пл. Александър Невски".

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #868 on: 03.02.2018, 17:56:56 »
Добре де - всички "чертаете", "предлагате", а защо просто не коментираме вариантът, предложен от Спаси София. Там линиите са 7. 6 радиални жк-център-жк и една център-летище, с обща трансферна спирка. Линиите се обслужват от 28 автобуса. Малко повече от тези, които са нощни персонални в момента в СА и СЕ.
За да може една такава система да е търсена, то тя трябва да обхваща всички по-големи квартали и генератори на нощен пътникопоток навътре от околовръстното. Иначе няма смисъл. Схемата на Спаси София е такава.
« Last Edit: 03.02.2018, 18:21:35 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #869 on: 03.02.2018, 18:00:06 »
А колко хора работят от никое време или до никое време там? Летището и гарата задължително трябва да са свързани 25 часа в денонощието, 367 дни в годината. Винаги има трансфери и работещи на точно тези две точки и не е редно един модерен, уж, град да не осигурява подобен транспорт. Също така е важно тази линия да осъщестява и възможност за трансфер към останалите нощни линии. Вече има ранни полети, които искат да си в 4 на летището, има си постоянно натоварване. Свърши тая работа с кой ползва. Градът вече не спи от 23 до 6
Да бе, знаеш ли кога след нощна смяна ще чакам рейс на 1 час, който стига от никъде до никъде....

Нощният транспорт не се "чака". Или го знаеш кога минава, или си поглеждаш виртуалните табла и отиваш 5 минути преди уречения час на спирката. За това се изисква и известна дисциплина от страна на водачите да се движат строго по предписанието на Мусата за да бъде цялата работа успешна.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #870 on: 03.02.2018, 18:04:04 »
Добре де - всички "чертаете", "предлагате", а защо просто не коментираме вариантът, предложен от Спаси София. Там линиите са 7. 6 радиални жк-център-жк и една център-летище, с обща трансферна спирка. Линиите се обслужват от 26-27 автобуса. Малко повече от тези, които са нощни персонални в момента в СА и СЕ.
За да може една такава система да е търсена, то тя трябва да обхваща всички по-големи квартали и генератори на нощен пътникопоток навътре от околовръстното. Иначе няма смисъл. Схемата на Спаси София е такава.


Този вариант няма какво да се коментира. Колкото вариантът им за трамвайно трасе около Петте кьошета изобщо не стигна до обществено обсъждане, толкова и тези шарени картинки с безчет нощни линии ще ги погледне някой. Като се предлага нещо трябва и да е сериозно и обосновано.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #871 on: 03.02.2018, 18:20:46 »
Според мен и техният вариант става, но е факт, че се заговори за пускане на нощен транспорт с 3 линии

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #872 on: 03.02.2018, 18:21:14 »
Да, то е сериозно и обосновано:
Концепция: http://spasisofia.org/?ddownload=3045
Разписание: http://spasisofia.org/?ddownload=3047
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #873 on: 03.02.2018, 18:47:06 »
А колко хора работят от никое време или до никое време там? Летището и гарата задължително трябва да са свързани 25 часа в денонощието, 367 дни в годината. Винаги има трансфери и работещи на точно тези две точки и не е редно един модерен, уж, град да не осигурява подобен транспорт. Също така е важно тази линия да осъщестява и възможност за трансфер към останалите нощни линии. Вече има ранни полети, които искат да си в 4 на летището, има си постоянно натоварване. Свърши тая работа с кой ползва. Градът вече не спи от 23 до 6
Да бе, знаеш ли кога след нощна смяна ще чакам рейс на 1 час, който стига от никъде до никъде....

Нощният транспорт не се "чака". Или го знаеш кога минава, или си поглеждаш виртуалните табла и отиваш 5 минути преди уречения час на спирката. За това се изисква и известна дисциплина от страна на водачите да се движат строго по предписанието на Мусата за да бъде цялата работа успешна.
Ми който свършва в 2, а автобус минава в 2:45, не чака ли? Или викаш като знае, че има 40 минути не се брои за чакане?

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #874 on: 03.02.2018, 19:07:30 »
Ще хване автобусът в 2:15. Затова трябва да се настоява автобусите да са на най-много половин час, а не изобщо да ги няма!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #875 on: 03.02.2018, 19:23:39 »
Ми който свършва в 2, а автобус минава в 2:45, не чака ли? Или викаш като знае, че има 40 минути не се брои за чакане?

Седиш на топло и сухо на работното си място и отиваш половин час по-късно. Ако си с късмет, може да ти пишат половината час като работно време и да ти ги платят.

Да, то е сериозно и обосновано:
Концепция: http://spasisofia.org/?ddownload=3045
Разписание: http://spasisofia.org/?ddownload=3047

Вътре има толкова глупости, че няма смисъл да почваме да ги дискутираме. Не може да се отрече сериозното сгъстяване около квартала на неформалния водач на тази "организация", от тази гледна точка концепцията определено е изпипана. Ще приключи там където се озова и картинката им за трамвай по П. Евтимий - в кошчето на общинската администрация.

Принципно между Дружба и Летището няма жилищни сгради.

Има хотели.
« Last Edit: 03.02.2018, 19:28:20 by fafan »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #876 on: 03.02.2018, 19:43:43 »
Вътре има толкова глупости, че няма смисъл да почваме да ги дискутираме. Не може да се отрече сериозното сгъстяване около квартала на неформалния водач на тази "организация", от тази гледна точка концепцията определено е изпипана. Ще приключи там където се озова и картинката им за трамвай по П. Евтимий - в кошчето на общинската администрация.
Нещо по същество няма ли да кажеш? Много бързо прочете 51 страници, че да заключиш, че има "толкова глупости". Кои са те?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #877 on: 03.02.2018, 19:54:52 »
Четейки толкова негативни коментари, ми се иска Витоша да изригне и да занули софийското поле...

Нощният транспорт трябва да бъде редовен и рекламиран, за да бъде използван. Никой не би чакал при положение, че имаме евтини таксита. Не видях никъде да пише точно колко линии ще са. Ако се повтори схемата от 2009г., просто няма смисъл.

Предложението на СС е твърде оптимистично/неизпълнимо към днешна дата. Иначе изглежда добре разработено.

Летището се нуждае от автобусна линия, предназначена само за него и съобразена с времето на полетите, редовни и закъсняващи. В чужбина хората са свикнали да използат обществен транспорт, с куфари, без куфари.  Редовен шътъл, не сегашната смешка, по-ранно метро (това е коментар за друга тема).
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #878 on: 03.02.2018, 20:07:40 »
Трябва отговор на въпроса - какъв реален пътникопоток има и би имало след 23:00 и преди 5:00. Въобще професиите с ненормално работно време изискващо такъв транспорт са много малко. Сещам се за транспортни работници и възможно някои заведения които затварят около и след 00:00, има и други със сигурност. Но според мене в повечето такива случаи става въпрос за необходимост от пътуване в интервалите 00:00-1:00 и 3:30-5:00 които са веднага след и преди сегашното разписание. Не малко магазини работят до около 22:30, но това е извън "дълбокия" нощен интервал и попада в сегашното разписание, от което обаче има много да се желае като интензивност. 
Интервали 30 минути са силно неудачни при нужда от прекачване, там предела по мое мнение е 15 минути. Тоест, простото пускане на нощни коли по няколко маршрута с интервал 30 минути едва ли е най-удачния възможен вариант.
Или малко обобщение:
1. реално има нужда от сгъстяване на транспорта след 20:00 до около 23:00 койта сега е разреден
2. реално има нужда от покритие и в периодите 23:00-1:00 и 3:30-5:00

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #879 on: 03.02.2018, 20:14:54 »
Ако тръгнат 6 или 7 линии, те ще са на 1 час и провалът на експеримента е в кърта вързан. По-важно от това, колко са линиите, е това да са през 30 минути. Може маршрутите на 3-те линии да се поусучат, за да са достъпни до повече квартали - примерно люлинската линия след Люлин 4 и 3 - до Л2 и Л1 до МС Сливница, тази която поема южните квартали - от Гоце Делчев не направо по България към НДК, а по Г. Делчев и П.Ю. Тодоров и т.н.
Не мисля, че летището има нужда от денонощен транспорт. Между 0:30 и 5:00 има само 1-2 уизеърски полети. По-скоро - по-късен последен и по-ранен първи курс на А84/184 и метрото. Шатълът наистина е смешка, слава Богу, че Райън са вече на Т2. Ако на Летище София му е скъпа поддръжката му в адекватни часови граници, да сключи договор с ЦГМ за ползване на А84/184 между Терминалите, за което ще се раздават безплатни билети на пътниците, покрити от Летище София.